svar på spørsmålsrunden!

Blogg, musikk, tv osv:

Når kommer din neste sang?
Jeg har allerede en del alternativer for neste sang, og jeg jobber med litt flere forskjellige. Er faktisk veldig usikker på nøyaktig når den kommer, fordi denne gang skal jeg være mer med i prosessen og virkelig være 100% sikker på at det er noe jeg kan stå for, være med på å skrive selv, produsere osv. Og, så må det jo nesten toppe den første, og ikke være en lik type sang. Vanskelig, men det kommer, og da vil jeg at det skal være veldig bra.  

Hvor jobber du?
Dette er kanskje litt vanskelig å forstå, men jeg trenger absolutt ingen annen jobb enn bloggen – jeg har hverken tid, overskudd eller økonomisk behov for det. Om dere tenker at f.eks VG.no tjener godt nok på annonseinntekter til å lønne over 30 ansatte, og at bloggere har mer målrettet reklame og en god del klikk fra en bestemt målgruppe, så er det ikke akkurat  vanskelig matematikk at jeg tjener penger.

Har du macbook pro/ air?
Jeg har en macbook air, og jeg elsker den! Jeg bestilte min på mpx her – og kunne ikke ha vært mer fornøyd. Tror den kom hit etter to-tre dager, og jeg har nå blitt en av de tullingene som glemmer hvordan jeg bruker vanlig pc.

Hva er favorittbloggen din?

Har ikke peeeeeeeiling, jeg leser så utrolig mye forskjellig hver eneste dag! Men jeg holder nok en knapp på en svensk blogg, de er som regel de beste. Kanskje dessies.se eller isabelles.nu

Hva synes du om at kissie kopierer innleggene dine?
Sinnsykt morsomt, ettersom jeg faktisk gikk å snakket til henne på finest-awards og da latet hun som om hun ikke aaaante hvem jeg var. .

Kunne du tenkt deg å være med i flere reality-program?
Haha ja, i løpet av et år kommer jeg i fire forskjellige på tv, faktisk! Men jeg hadde ikke takket ja til alt, men noen ganger må man bare hoppe i det og se på det som en gøy erfaring.

Har du ask?
Jeg kødder ikke når jeg sier at jeg daglig får spørsmål om jeg har ask. NEI JEG HAR IKKE ASK! Jeg har sjekket ut de falske ask-brukerne av “meg”, og de skriver jo helt retarded. . Det ser jo ikke ut som meg overhode!

Tenker du mye på hvordan andre oppfatter innleggene du skriver?
Nei, og ja. Det er ofte folk ikke skjønner når jeg er ironisk eller litt på kanten med vilje, for å få fram et poeng. Men, det får jeg bare leve med, og kloke mennesker med litt normal tankegang skjønner som regel hva jeg vil fram til. Jeg spiller jo en slags karakter på bloggen, selv om jeg er meg selv er jeg jo en ekstrem versjon av meg selv – man må spille på de tydeligste personlighetstrekkene man har, om man vil ha noen sjangs til å bli “kjent”.

 


 

Personlig:

Hva er det kleineste du kan huske å ha gjort?
Hmm. . denne var litt vanskelig fordi jeg gjør utrolig mye kleint, som jeg personlig ikke oppfatter som kleint men de rundt meg gjør kanskje det. Okei, for ca en måned siden hadde jeg mensen, og når jeg har mensen har jeg virkeeeelig mensen, så jeg må bytte tampong ca en gang i timen, typ. Uansett, da fikk jeg mensen i sofaen hos en venninne, altså I sofaen. Og på dyna. Og på puta. Og vi var ganske mange mennesker der. Jeg var (takk gud) ikke edru og bare sa det med en gang og beklaget meg, heldigvis brydde ingen seg men jeg følte meg som en hund på løpetid som løp rundt og markerte meg, haha. Det var ganske flaut i det minste.  

Hvor høy er du?
Jeg er 1.59, og ber gjerne folk holde seg frabedt fra å kommentere høyden min når dere møter meg. Jeg absolutt hater når blogglesere kommer bort å bare “OJ du var liten heheheh, oj lille mini søta ass”. Okei, fordi jeg visste ikke at jeg er lav? Skal man gå bort til noen å bare “oj du var feit hehe”, jeg kan jo ikke noe for det. .  

Kan du ha en konkurranse hvor man kan vinne en dag med deg? Siden du er forbildet til mange.
Ah! Det har jeg jo egentlig lyst til, men samtidig føler jeg også at det er litt rart. . ? Jeg er jo ikke akkurat så veldig underholdende og aner ikke hva man skulle ha funnet på, jeg må jo nesten prestere når noen har vunnet et møte. Men hvem vet. . helt ærlig tror jeg ikke jeg hadde turt det.  

Skal du ha flere tatoveringer?
Ja, det skal jeg! Absolutt. Jeg elsker tatoveringer. Vil ha mange små! 

Hva skal kattene hete?
Minimais og brur, tror jeg! Må se det litt an, de kommer sikkert til å ha tusen forskjellige navn om jeg kjenner meg selv rett. I want it all!

Har du lappen?
Ja, det har jeg! Men er ikke noe poeng med bil her i oslo, så jeg kjører kun når jeg er hjemme – og da kjører jeg konstant. Og det er litt rart, fordi jeg hater å kjøre bil men jeg elsker å være sosial, og med meg + noen gale venninner i bilen finner vi alltid på noe spennende! 

Hva er yndlingsfilmen din?
Oj, den var vanskelig! Det er lenge siden jeg har hatt en film som jeg kan se flere ganger på rad. . Men, jeg må vel si en film som har gjort en enring for meg, og det må bli the cove. Jeg ble et helt annet menneske, og ble vegetarianer og den filmen alene er grunnen til at jeg er slik som jeg er med tanke på dyre/miljøvern. Den fikk ballen til å rulle, rett og slett. Den finner dere på netflix!

Hvordan ser du livet ditt om 10 år?
Om jeg tenker på hvordan livet mitt var for 10 år siden, da jeg var 9 år. . det er helt umulig å planlegge så langt fram i tid. Kanskje er jeg død, hvem vet? 

Kan du fortelle om sykdommen din, essensiell tremor? Fordeler og ulemper?
Noen fordeler er det vel ikke, annet enn at jeg fikk skrive med pc på skolen og ikke med blyant. Det er veldig irriterende, og jeg får kramper i hendene av finmonorikk. . eksempel, skrive med blyant, skrelle reker (haha), strikke, spille gitar, slike ting. Er også ganske vanskelig å sminke meg, men det lider jeg meg igjennom likevel. Jeg tar ikke medisiner mot det, jeg gjorde det før men følte ikke det hjalp og vil holde meg unna medisiner så godt det lar seg gjøre egentlig.

Har du forminsket puppene dine?
Nei nei nei, det kommer jeg aldri til å gjøre! Men jeg gikk veldig mye ned i vekt da jeg ble singel, og i tillegg har jeg sluttet å bruke klær og undertøy som fremhever puppene mine. Det får heller bli en positiv overasskelse for den personen som eventuelt får se meg naken engang, ingen grunn til å vise dem fram hele tiden.

 Har du noen tips for de som vil bli vegetarianer?
Ja, finn ut hvor mye du ønsker det først og fremst. For om ønsket er der, så er det overhode ikke vanskelig – jeg hater når folk sier “jeg klarer ikke”, for hva er det å ikke klare? Du tar et bevisst valg om å spise kjøtt flere ganger om dagen, hva om å ta et bevisst valg om å rett og slett ikke gjøre det en gang i blandt? Meld dere inn i veggispreik, en gruppe på facebook, begynn å følg peta på facebook å se videoer, prøv deg fram på kjøkkenet, se fæle filmer (f.eks earthlings) osv, bli motivert. Og tenk at du ikke skal fjerne noe fra kostholdet ditt, tenk heller på alt du kan legge til. Jeg vil også gjerne anbefale boken “å spise dyr” som gir et objektivt syn på saken, med mye fakta fra begge sider – kjøttetere, og vegetarianere.

Hvor mye betalte du for Celine-vesken?
Hehe, det er hemmelig faktisk, men mer enn en bil jeg satt i igår, for å komme med et eksempel.

 Når kommer kattene dine?
Den 13. august på kvelden er de endelig her! Det reiser en gutt ned til spania for å hente dem for meg, jeg betalte flybilettene hans så slapp jeg å reise selv.

 Hvor ofte trener du?
Ganske intenst i 30 minutter per dag. Det funker for meeeeg.

 Er du for eller mot legalisering av weed?
Jeg er for – men for all del, jeg har ikke lyst til at man skal kunne kjøpe weed på rema 1000! Og det folk missforstår med weed, som jeg selv har sett med egne øyne, er at om man røyker hver eneste dag kan det få konsekvenser, likt som om man drikker hver dag er man alkoholiker. Jeg synes faktisk alt er greit, med måte (eller alt utenom heroin, amf og kokain og diverse i den gaten). Og selv om man ikke blir helt gal av weed, så endrer man seg over lang tid, og det er et fakta. . men, på grunn av kriminalitet, økonomiske årsaker og ikke minst trygghet skulle jeg helst ha sett at det ble legalisert, med ordentlig informasjon om planten. Ikke masse skremselspropaganda, for det kan fort føre til at man går over til sterkere stoffer, noe jeg også har sett selv. 


Kjærlighet, vennskap, familie:

Er det sant at vennene dine har ditcha deg og hun Martine fra sandnes er den eneste du har igjen?
Nei, jeg har heldigvis masse venner og er på et fantastisk sted i livet sånn sosialt sett. Jeg har absolutt alt og alle jeg trenger på den måten, og kunne ikke bedt om bedre venner. Jeg blir nesten litt rørt når jeg snakker om det, for det har ikke alltid vært slik, men nå har jeg det virkelig bra på det området. Men når det er sagt, så er også Martine fra sandnes en av de fine vennene jeg har, og jeg håper hun kan komme på besøk til meg snart igjen. Vi har det så morsomt, og snakker sammen hver dag. At hun begynte som “bloggleser”, og at det er slik vi ble kjent, er også veldig fint å tenke på.

Hva var det egentlig som skjedde mellom deg og Mathias? Og er det HELT slutt?
Det skjedde vel egentlig ingenting. . vi er bare på veldig forskjellige steder i livet. Altså – det funker ikke å være sammen, og det er greit. Og ja, det er helt slutt.

Fineste minnene jeg har, har jeg sammen med han.

Hva synes du om tatoveringen du har med Mathias, nå som det er slutt?
Vi har en matchende tatovering, men den handler på en måte ikke om vårt forhold. Vi tok den etter vi opplevde noe sammen, så den representerer på en måte noe annet, men noe veldig fint – og det gjør ingenting at jeg har den iallfall! Jeg liker den veldig godt, og jeg håper nesten den kommer til å vare livet ut. Den representerer en veldig fin periode, som har formet meg masse.

Kan du skrive kort om alle kjærestene du har hatt?
Haha, dette er nok hvorfor det er vanskelig å få seg en date når man er blogger! Fordi gutter frykter vel å bli snakket om på den måten. . Jeg kan vel si at jeg har hatt tre ordentlige kjærester, hvor jeg egentlig kun ser på Mathias som en jeg hadde ekte kjærlighet med – fordi, han endret meg og jeg kommer aldri til å være den samme, på en god måte. Og det tror jeg er veldig unikt, og jeg er så heldig som har fått oppleve det. Ellers har jeg hatt to fine forhold før det, som også var en grei opplevelse og jeg er venn med alle, noe som føles bra.

Skal mathias flytte tilbake til harstad?
Han bor i Harstad akkurat nå ja. Vet ikke hva han skal gjøre etterhvert, men vet det kommer til å gå bra med han uansett.  

Hva skjedde med deg og Mathias? Med tanke på det som sto i pressen, og at du da sa at vi ikke skulle tro på det, og at du va mathias sin. Men så nå er du singel? Blir litt forvirra. Var det pga dette du ble sykmeldt, eller var det fordi du ble utbrent? Eventuelt, om det var fordi du ble utbrent, hadde det noe med det som skjedde mellom deg og Mathias? 

Det som skjedde var at vi fant ut at han måtte flytte ut, uten å egentlig vite hva som skjedde med oss eller hvor vi sto. Å da bli lurt til å snakke av pressen (noe som faktsik skjedde) er helt sinnsykt, og ingen av oss visste hva som egentlig skjedde mellom oss og da ønsker man ikke å ha det på forsiden av alle nettavisene. Så, selv om jeg følte da, og egentlig enda føler at jeg er Mathias sin, så er jeg singel.. Jeg ble sykemeldt fordi jeg var utbrent, og ikke fordi jeg hadde kjærlighetssorg. Merkelig, men de eneste gangene jeg har grått etter det ble slutt, har jeg vært sammen med han, og det var mest bare for å få det ut. Når jeg er alene eller med andre har jeg det helt fint. Kanskje det kommer å slår meg midt i fleisen etterhvert, når jeg innser det ordentlig. Men akkurat nå går det fint og jeg ser tilbake på det med et smil.

Var du utro på hove?
Nei, det er veldig komisk og tragisk at folk skal spre slike rykter. Jeg var sammen med to gutter der, to gutter fra bergen, og vi var alltid hele jentegjengen sammen med dem. Tror ikke jeg var alene med noen av dem et sekund. . ellers møtte jeg jo på gutter her og der, men nei – langt ifra utro. Tror ikke jeg ga noen en klem engang?

Hvordan kommer man seg igjennom skikkelig kjærlighetssorg?
Jeg tror aldri jeg har hatt den intense kjærlighetssorgen som folk snakker om . . eller, såfall så takler jeg det bedre enn jeg hadde trodd. Nå som det ble over mellom meg og Mathias var det så klart veldig tungt, men man er bare nødt til å fokusere på seg selv og slutte å gjøre små ting for at exen skal legge merke til det. “Kanskje om jeg kjører forbi huset hans ser han meg, kanskje om jeg legger ut dette bildet, kanskje om jeg legger ut dette hintet på twitter, kanskje om jeg møter en av vennene hans”. . så, om man sier man skal komme over det, men fortsetter å gjøre slike ting, så kommer man ikke over det. Man skal gjøre nøyaktig hva man vil, som om det mennesket ikke finnes, men så klart opprettholde en respekt så slipper man noe drama. Og ikke minst – tenk på hvor langt livet ditt kommer til å bli, og alt du kommer til å oppleve, og ikke minst – alt du har opplevd til nå! Ting du har klart i ditt liv har du klart alene, ikke på grunn av et forhold eller på grunn av en gutt. Man er så mye sterkere enn man tror.

 Når synes du det er OK å gå over på et annet forhold?
Når man føler seg klar, slikt kan man ikke planlegge, men for min del har jeg nok veldig godt av å være alene en god stund. 

 Har du noen planer om få barn om noen år?
Ja, jeg har navn og alt klart! Om ikke barnet mitt blir seende ut slik som dette, blir jeg nok veldig skuffet:

Hvem av dine gamle venner fra Harstad har du enda veldig god kontakt med?
Anne-Sofie men hun bor i tromsø nå, men vi er jo bffs. Amanda som bor i bergen, Lotte som enda bor i Harstad, Marte som snart flytter hit og Charlotte som også har flyttet hit. Og de trives jeg godt med ♥

Angrer du på noen av operasjonene dine?
Jeg har tatt to, det er ikke så mye. Og nei, jeg anger ikke noe som helst. Har ikke gjort det et eneste sekund heller.

Hvilke sanger hører du på for tiden?
Her har dere noen! Jeg har en spilleliste på youtube dere kan sjekke ut her. 

 


Sånn, da fikk jeg gått over det meste – og om dere enda skulle lure på noe, kan jeg svare i kommentarfeltet! 

98 kommentarer
    1. Takk for at du svarte på spørsmålet mitt! Kan ikke forestille meg hvor frustrerende det er å bli ringt av pressen når du står midt oppi noe som du ikke helt selv visste hva var på det tidspunktet. Jeg håper du har det bedre nå, og at livet smiler tilbake til deg 🙂 Du er den flinkeste bloggeren jeg vet, sikkert også siden jeg føler du gir så mye av deg selv, og det er jeg takknemlig for! Du gjør hverdagen 10 ganger bedre, både fordi du er så morsom og ekte på samme tid. Tusen takk, fantastiske deg 🙂

    2. angrer du på at du tok abort? tenker du noen gang på hvor andeledes livet ditt ville ha vært om du ikke gjorde det?
      bra svart 🙂

    3. Hei! Jeg bare lurer på om du ser på bloggen som et slit, eller om du synes det er verdt det? Hvis du hadde visst at bloggen kom til å bli en av norges mest leste og du et kjent ansikt før du startet opp bloggen, ville du fortsatt opprettet den?
      Vil også si at bloggen din har vært en enorm inspirasjon for meg, etter jeg begynte å lese bloggen din har jeg blitt mer bevisst over mine egne meninger, og selv om livet har tøffe perioder lar jeg meg ikke knekke like fort som før! Du er et forbilde for så mange, Sophie! Stå på!

    4. Æ håper en dag at æ kåmmer te å møte dæ, du virke veldi snill! 🙂 å æ elsker bloggen din å elsker at du oppdaterer oftere enn de fleste toppbloggere gjør! 🙂

    5. Ville bare kommentere på det du sa om høyden din, er selv 1.59 og det finnes ikke noe annet som får meg i dårligere humør enn når noen kommenterer det eller at jeg er tynn. Får ofte høre kommentarer som : Mini, oii, du var liten og tynn eller ulike situasjoner hvor de kan finne en måte å dra det inn i en samtale på. Det er som du sier, det føles på akuratt samme måte for oss som om vi skulle sagt til en person at han/hun var stor/tykk.
      Selv trives jeg med høyden min, men når en daglig får det slengt i ansiktet blir det vendt om til noe negativt for meg.

    6. Når du opererte nesa, syns du selv at utseendet ditt ble veldig forandret? Skal operere nesa selv. Har du noen tips eller gode råd å komme med? 🙂

    7. Du er så utrolig bra, Sohie! Du gir av deg selv og virker som en genuin jordnær person 🙂 Pleier ikke å kommentere på blogger, men etter at du skriver hva komplimenter kan gjøre med én, ble jeg litt inspirert. Ha en fin dag videre! Stå på 🙂

    8. Hei. Jeg vet du ikke vil fortelle så mye om silikon puppene. Men jeg lurte på om du kunne svart på om du har over eller under muskelen? For jeg har under muskelen og føler ikke jeg får samme fine kløften som du får.. Vurderer å operere de enda større, har 300cc nå. Dine ser så flott ut! Har det gått fint etter kapsel også? Håper du svarer da hadde jeg blitt veldig takknemlig.

    9. Bra svart Sophie! Godt du kan se tilbake på alt det fine du og Mathias har opplevd med et smil.Dere virka perfekte for hverandre,og dere så veldig lykkelig ut.Tror også du har godt og være singel framover,hvertfall etter du ble sykemeldt.Ta livet med ro sånn sett.Stå på,og jeg digger deg 🙂

    10. Hvor mye kostet neseoperasjonen? Og forresten: du svarer på en sånn utrolig fin måte! Blir så glad av å lese bloggen din! 🙂 også når det gjelder høyde.. Jeg vet at du ikke liker at folk spør om det og sånn, men jeg ville bare si at det var fint å lese at du forstår det 🙂 er selv bare 1.53, og synes det er ganske kjipt :/ er bare 14, men tror egentlig at jeg ikke kommer til å bli noe særlig høyere, så det var kjekt å se at det er noen som vet hvordan det føles 🙂
      Fortsett å skriv Sophie! Du er flink!

    11. Åhh, da du sa at the cove var den filmen som liksom fikk deg til å tenke ordentlig på dyrevern og sånt ble jeg skikkelig glad av en eller annen grunn. Jeg mener, jeg har det akkurat på samme måte. Det er den beste filmen jeg noen gang har sett. Men det er så grusomt, noen ganger når jeg bare tenker for meg selv hører jeg delfinhylene når de blir slaktet.. Altså, det er lenge siden jeg har sett den, men den sitter så sinnsykt dypt i meg, og jeg føler at om jeg noen ganger får tanker som går litt i feil retning så hører jeg de delfinene gråte og de minner meg på alt vondt som finnes i verden. Okei, dette ble en veldig rar kommentar. Men du skjønner poenget ?? Hvorfor kan ikke den filmen bli en del av skolepensumet liksom? få folk til å våkne opp litt!!!! Den er så sinnsykt rørende også…

    12. Ååå er så enig! Etter at jeg først begynte å tenke over hva vi faktisk spiser, og lærte om hvordan dyrene har blitt behandlett, er liksom ikke det å spise det et alternaltiv lenger. Aner ikke hvor mange ganger jeg har sottet å sett ned på matfatet som er plasert forran meg og grått med tanke på at det de vil jeg skal spise en gang har vært levende! Det er jo sykt?! Og det gjør vondt å spise det, for jeg føler meg slem, dritt. Hvordan kan jeg være med å støtte dette? At dyr, dyr med tanker og følelser akkurat som oss, skal bruke hele livet sitt på å bli mat. Og jeg forstår ikke hvordan man vet dette, og fortsatt klarer å putte det i munnen…
      Nå ble det mye her, men måtte bare få det ut…

    13. Har i 2 måneder kun spist kylling, kalkun og fisk og skal nå gå inn for å bli skikkelig vegetarianer. Ville bare si tusen takk til deg for at du oppfordrer folk til å bli vegetarianere, elsker det du gjør!

    14. Unnskyld at jeg spør, for jeg forstår at du har en travel hverdag, men fikk du tid til å lese det jeg spurte deg om i spørsmålsrunden?
      Poenget er at selv om enkelte dømmer deg og kommer med kritiske kommentarer, tror jeg at du, når det kommer til stykket, er et menneske som på sett og vis har låst deg fast i en rolle der du kanskje ikke hører hjemme – mange ser på deg som bloggeren Sophie Elise og putter deg i en bestemt bås, mens du egentlig bare er deg selv, som den du faktisk er.
      Følgelig tok jeg sjansen på å stille deg et litt dypere spørsmål – for noen dager siden skrev du innlegget “en god oppfordring” der du oppfordrer folk til å gjøre små ting som kan spre litt glede i andres liv, og det er flott at du tenker positivt, men det som dessverre altfor ofte skjer når det er snakk om tingene du nevner eller symbolske handlinger som å holde hender på Facebook, er at man får lyst til å klappe seg på brystet fordi man føler man har gjort dagens gode gjerning – så det er på tide å være litt slem mot noen man ikke liker.
      Det jeg derimot forbinder med å bry seg litt mer, er ikke bare å låne et lommetørkle til ei jente hvis tårer har begynt å renne nedover kinnene, men også å gjøre noe som kan få henne til å smile igjen, og stråle av glede uken etter; det er noe dypere, der det å bry seg blir noe mer enn bare en vei til god samvittighet, eller noe man kan skryte av på Twitter. Det er å ikke dømme eller baksnakke andre fordi man respekterer dem som levende mennesker; det er å ikke være redd for å dumme seg ut fordi man vil muntre opp noen, det er å bruke fantasien og gi den spontane livsgleden vi hadde da vi var små en ny sjanse. Det er å gjøre snille ting uten å forvente at noen legger merke til dette, eller sier “takk”. Kanskje er jeg dum som tenker slik, med med tanke på alle menneskene som har det vondt – selv om de forsvinner i skyggene så vi ikke ser dem, føler jeg at det kanskje er på tide å gjøre noe mer enn man gjør nå; det blir ikke mindre mobbing, overgrep, eller selvmord bare noen trykker på en knapp og holder hender på Facebook.
      Derfor håper jeg at du ikke blir sur hvis jeg sjansen på å spørre deg igjen på bakgrunn av det jeg skrev i spørsmålsrunden: Hva tror du man kan gjøre for å få folk til å bry seg litt mer – også når det gjelder jenta jeg fortalte om…?
      Beklager at jeg spør – du behøver naturligvis ikke å svare hvis du ikke har lyst; ønsker deg uansett en fortsatt fin sommer.

    15. Hva slags matvaner har du for å holde en så slank kropp?
      Er brunfargen din naturlig, eller hvis ikke, hvilken selvbruning bruker du?
      Hvilke hårprodukter bruker du, shampoo/balsam og så videre?
      Har du noen instagrambrukere å anbefale?
      Beste resturant i Oslo?
      Favoritt butikk i Oslo?
      Når fikk du ditt første kyss og kjæreste?
      Har du noen tips til de som vil ha kjæreste?

    16. Ble nettopp veldig positivt overrasket!
      Jeg har aldri lest bloggen din før, og har egentlig ikke hatt noen plan om å gjøre det heller. Jeg er ikke helt typen som føler at det å lese en “rosablogg” gir meg noe, og skal være helt ærlig og si at jeg har oppfattet deg som en prototype teit blond bimbo(som sikkert er nøyaktig det media vil oppnå)…
      Kom tilfeldigvis inn på dette innlegget, og fant ikke noe bedre å gjøre enn å lese det. Og jammen ble jeg IMPONERT! Du er innsiktsfull, åpen, og virker jordnær! Stå på, og fortsett å overbevis om at media tar feil! 🙂

    17. Hei!
      Kan du fortelle litt om hvordan foreldrene dine reagerte når de fant ut av selvskadingen da du var yngre? Og var det du som ville oppsøke psykolog eller var d foreldrene dine sin ide? Hvilke ting var du til utredning for? Går du enda til psykolog eller vurderte å begynne i gjen da du var utbrent og måtte sykemeldt deg? Har noen sagt til deg at du kanskje har body dysmorphic disorder?
      Hvilke girlcrush har du?
      Synes du det er fint med sleve?
      Snuser du?/ har du snust tidligere?
      Liker du best vin, rusbrus, øl eller spirit?
      Viss du kunne gitt deg selv et råd som 15 åring med alt d du vet og har erfart nå, hva ville rådet til deg selv vert?
      Hvordan går d med søsteren din? Er dere fortsatt nære? Har hun enda blogg? I såfall va er bloggen hennes?

    18. Hvilken extensionfarge fra luxushair er nærmest den fargen du har fått fikset med frisøren din?

    19. Hei frøken:)
      Kan du legge ut en ny link direkte linka til singletten du har på deg i forige inlegg? Fra modekungen? Den var sykt kul, men finner den ikke igjen.. 😛

    20. Hei<3
      Kanskje det er for privat eller drøyt, men tror du det er noen mulighet for at du og Mathias blir sammen igjen?? Jeg har liksom hele tiden sittet med en klump i magen og følt meg litt trist etter at det ble slutt mellom dere. Sikkert teit, men ikke misforstå, det er ikle sånn at jeg konstant går rundt og er superdeppa og lei meg, men jeg hadde sett for meg at dere kom til å være foralltid og jeg gledet meg til jeg fikk et sånt forhold som dere hadde<3
      Jeg elsker bloggen din Sophie og jeg er innom hver dag flere ganger om dagen:) Du inspirerer til så mye forskjellig! Da jeg først begynte å lese denne bloggen trodde jeg at du var en sånn som foreldre er livredde for at barna skal bli (dårlig karakterer, dårlig døgnrytme, "who need braincells when you have SWAG"-holdning/hore og dårlig forbilde), men jeg leste to innlegg i starten av 2013 og siden det har jeg fulgt deg gjennom masse! Jeg ble positivt overrasket på alle områder og nå er du mitt største forbilde og jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten deg<3 De gangene jeg har hatt det tøft hjemme har jeg lest et av dine innlegg som omhandler dette og lignende ting og jeg har følt meg titusenganger bedre! Du hjelper så mange mennesker hver dag og du bør være superstolt over alt du har oppnådd på dine korte 19år (snart 20)! Bare tenk på det! For ti år siden gledet du deg til å bli 10år og stor jente, du hadde minimalt med bekymringer i livet og jeg gjetter at du stort sett var glad og fornøyd med det livet du hadde<3 Ti år er ikke lang tid, men allikevel har du fått til mer enn mange får til i løpet av et helt liv! Hvem vet hva de neste ti årene kommer til å bringe! Kanskje om ti år har du til og med ditt eget barn! Som du har fått til verden med en du elsker! Alt kan skje og alt kan forandre seg på bare et øyeblikk og det tror jeg du har fått erfare mer enn er par ganger, men du har uansett kommet de gjennom både godt og vondt! Stå på, Sophie! Du er sterk<3 Glad i deg<33
      Ingrid Marie "Nuttebutt" Eide<3

    21. Virker som Stine Mari var den du virkelig hadde når du fortsatt bodde i Harstad (mot slutten altså, feks. når du var med på den Hurtigruta greia, den perioden) og at du unnlater å nevne hun nå virker litt..kaldt? Slik det ser ut for oss lesere hvertfall, er at du hang med henne mye der fordi du visste hun alltid var tilgjengleig slik at du hadde noen å henge med, men nå som du har flytta til Oslo så er hun gått litt i glemmeboka blant alle dine viktige avtaler og andre gode venner..? Og nei, er ikke stalker, men husker hun pesielt pga. hun har vært med på mange innlegg før 🙂 Husk at selv om du føler dere har vokst fra hverandre, kan det hende hun sitter der og lurer på om hun har gjort noe galt siden dere “ikke er venner” lenger (virker hvertfall som dere ikke er like nærme som dere var før!). Det gjør jævli vondt å bli ditchet av en god venn man trodde man hadde, bare husk det. Gode, ekte venner vokser ikke på trær 🙂

    22. Vil bare si det e så utrolig bra gjort av dæ at du fortsatt etter så lang tid med blogging, og et liv ved siden av, fortsatt klare å oppdatere så ofte som du gjør! Æ bor et par tima utafør Tromsø så vil si æ e stolt av dæ som e fra Harstad hahah 🙂 Stå på videre! <3

    23. Vil bare si det e så utrolig bra gjort av dæ at du fortsatt etter så lang tid med blogging, og et liv ved siden av, fortsatt klare å oppdatere så ofte som du gjør! Æ bor et par tima utafør Tromsø så vil si æ e stolt av dæ som e fra Harstad hahah (: Stå på videre! <3

    24. Hei😄😍😄
      Jeg fikk svar på det meste jeg spurte om, så det synes jeg var bra, og jeg gleder meg sykt til din neste sang, og så fine bilder du har lagt ut på bloggen, og jeg visste ikke at du skulle være med på fire programmer som kommer på TV, og så fine katter du får😄☺️😄
      PS: HÅPER DU KLARER DEG FINT I OSLO, SER UT SOM DU STORTRIVES😄😄😄

    25. Tjohei,
      Vet ikke hvorfor jeg kommenterer her men kanskje det gir deg et lite smil om munn å hva er vel viktigere enn å glede et medmenneske?
      Jeg har hatt et veldig negativt inntrykk av dere bloggere som de fleste menn i midten av 20 årene, men har i det siste lest litt på bloggen din og snudd. Du skriver veldig bra, du fremstår kanskje litt surrete men du fremstår samtidig som veldig reflektert og klok. Stå på Sophie:)

    26. Du er ikke 159 det er bare tull. Du er ikke mer enn 155 – 56. Teit å si at man er høyere enn mann er. Du er ekstremt liten faktis. Sånn som hunden din.

    27. Du har ikke svart på hvordan det er å endre utseendet sitt så dramatisk som det du har gjort. Personlig vil jeg tro det må være som å ha tatt på seg en maske, at man ikke er den man ser i speilet – samtidig som man jo er den samme BAK den masken, og at man derfor føler seg litt/mye splittet.

    28. Sykt bra innlegg. Du får sikkert denne forespørselen ofte, men har du lyst til å gå inn på bloggen min og se litt rundt og skrive hva du synes??
      Bloggen heter barbignomen.blogg.no
      Visst du noen gang er i kongsvinger, kan du si i fra da.
      For jeg er veldig interessert i å intervjue deg.

    29. Fine ærlige svar som vanlig 🙂 og haha, husk at man kan bruke både bind og tampong! Selv om bind er litt ekkelt er det jo sånne tynne man kan bruke med tampong bare i tilfelle, og bare skifte ofte 😛 hehe

    30. Lurte på om du kanskje kunne legge ut en cover der du synger? Kan jo bare være filmet med datakameraet, fordi du er sååå flink å synge, og jeg vil høre meeer! Please??
      Anywho, glad for å se at du er i bedre form og humør! Lykke til videre! 🙂

    31. Keep going, gurl! Du aner ikke hvor stor inspirasjon du har vært, er og kommer til å være for meg, og så bra at det går bedre med deg!

    32. Særdeles dårlig dypetsning på det bilbildet. Når du gjør sånt bør du kommentere selv at det er “juks”, så slipper du at folk tror det er et forsøk på å late som om det er deg i den barbiebilen.

    33. Bruker du fargelinser? I så fall er jeg veldig interessert i å vite hvilke du bruker! Nydelig blåfarge!! 🙂

    34. Åh du er så herlig! Digger hvordan du er og at du driter i hva alle andre mener. Drit i all kritikk du får! Du har en i Lillestrøm som heier på deg! Er forresten fra Mo i Rana, så jeg liker at flere fra nord flytter nedover mot sør 🙂 kommer nok aldri til å bli en sossete østlending.. hahah!

    35. Til opplysning kan “weed” utløyse psykose og sjukdommen schizofreni….! Mvh psykiatrisk sjukepleiar som har sett mange sjuke, unge personar med rusutløyst sjukdom.

    36. Janita: Ja det er sant, men det er fortsatt ikke et argument imot legalisering. Legalisering betyr ikke at en vil at mest mulig skal bruke det

    37. Du har IKKE hatt ordentlig kjærlighetssorg,tro meg.Det er heeelt jævlig og du har det grusomt leeenge.

    38. Så alle følelsene er over mellom deg og Mathias?
      Har du vært gravid og tatt abort?
      Stine Mari er hun fremdeles en god venn?
      Hvilke toppbloggere trives du med og er god venn med?

    39. Hei! 🙂
      Jeg bare lurte på, siden du er så opptatt av dyrs rettigheter, er vegetarianer og slikt – hvorfor er det da greit å gå med skinnvesker laget av huden til dyra?
      Jeg har skinnvesker selv, spiser kjøtt og hele pakka, bare lurer på refleksjonene dine rundt det?
      Hilsen Marie

    40. Hvorfor kan du ikke bare like gjerne være veganer?? Når du er vegetarianer så støtter du fortsatt en bedrift som ikke er bra for dyra. Er virkelig melkeprodukter og egg så viktig?

    41. Anonym: Jeg har sagt at jeg holder gradvis på å bli veganer 🙂 Kjøper ikke melk eller egg lengre, men spiser noen ganger mat som inneholder melk eller egg…

    42. Anonym:

      – Nei, alle følelsene er ikke over. Har følelser for han, og elsker han.
      – Ja, det har jeg.
      – Jeg er god venn med benny, kommer veldig godt overens med annais, andrea badendyck, ja eller.. de fleste jeg har snakket med kommer jeg vel egentlig godt overens med.

    43. Har fulgt bloggen din i mange år, men har vell ikke kommentert så ofte, men vet du. Du inspirerer meg, du er blitt så voksen rett og slett. Måten du formulerer ordene dine på, måten du skriver på, det er herlig å se. Så er det jo gøy å se deg gå fra en liten Barbie til å bli den du er idag 🙂
      Så hvis jeg ikke kommenterer bloggen din mere, masse lykke til videre 🙂

    44. Åååh, vinne en hel dag med deg! Det hadde vært det beste som hadde skjedd i livet mitt<3 :O Nå vet jeg hva jeg skal drømme om i natt, hehe.

    45. Er du ferdig med videregående, i såfall er det noen utdanninger du har lyst til å ta? Kunne du noen gang sett for deg å jobbe med noe annet enn blogging?

    46. jeg synses virkelig du kunne kommet til bergen! tror det hadde vært kjempe gøy å drikke med deg! tenk på det :))))

    47. Du er så inspirerende Sophie! har lest bloggen din i vertfall 3 år, først syns eg du var ganske blond og teit, men du har så mange meninger go er så utrolig sterk! Det er så rart at eg føler eg kjenner deg, men du har ikkje sett ansiktet mitt engang! Du va sykt søt når du var liten :))

    48. Hasj og alkohol kan ikke sammenliknes, fordi mens alkohol er et rusmiddel så er hasj et narkotikamiddel som påvirker deg i mye større grad og som har mye verre virkninger enn alkohol, selv hvis man inntar alkohol hver dag.

    49. Du har så rett! Å være vegetarianer, det er ikke noe man klarer eller ikke. Det er ett valg man tar!:)
      Forresten! Om du skal ha en konkurranse hvor man kan vinne en dag med deg ville jeg deffinitivt vært med! Men fortstår godt at det kunne blitt kleint eller rart. Vet faktisk ikke om jeg hadde turt å deltatt.. Men nå er jeg veldig sjenert av meg!
      Bra svar på spørsmålene!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg