diamonds are forever

 

I dag tok jeg og Mathias en matchende tatovering. Det hadde jeg aldri i mitt liv trodd at jeg skulle gjøre, en kjærestetatovering! Så nå er vi fast med hverandre livet ut. Hva synes dere?

Jeg er, som dere sikkert skjønner, enda i oslo selv om jeg egentlig skulle ha vært i Bergen. Jeg begynner å bli lei av å skrive at jeg skal ett sted, og så ender jeg opp med å ikke dra, og tro meg det er utrolig kjipt å være i en slik situasjon nok en gang. Men for meg ble det bare ubehagelig å dra, ikke på grunn av familien min i Bergen, for de er fantastiske og jeg savner dem utrolig mye. Derfor har jeg booket ny billett til Bergen om bare litt over en uke, slik at jeg får brukt tid med dem. Saken er den at ting ikke har vært så lett for meg og diverse familieforhold, og siden det nå var konfirmasjon følte jeg meg utilpass og det er mye jeg ikke vet om jeg takler alene. Derfor var ikke dette rett situasjon for meg å dra. Det blir så vanskelig å forklare når jeg ikke vil henge ut noen – selv om jeg ikke alltid skjønner hvorfor jeg holder tilbake. Jeg håper alltid at ting skal bli som da jeg var 15 år og alle var venner, men man vokser opp, og familie er ikke alltid der for hverandre likevel. 

 

 

Denne tatoveringen skal få meg til å huske på alt det fine jeg faktisk har nå. Den familien som ikke vendte meg ryggen, og den familien jeg nå har skapt meg selv.  Jeg har ingenting på planen denne helgen ettersom jeg egentlig skulle ha vært bortreist, og det føles uendelig godt. Jeg og kjæresten skal spise, se på film, kose og snakke om framtiden. Vi klarer det, vi to. 

 


70 kommentarer
    1. Liker veldig godt diamant tatoveringen din. Har en selv men har valgt en skjult sted 🙂 Kos deg i helgen da! Deilig å være uten planer i blant.

    2. Fine tættiser 🙂 Skjønner det med familieforhold, kan være vanskelig… Men heldigvis behøver man ikke ha kontakt med alle og enhver i familien, sier bare jeg! Man bestemmer fullstendig selv. 🙂

    3. HerreGUUD, enkelte må slutte med å overanalysere alt mulig!! (Snakker om deg som lurer om hun er preggo)

    4. Jeg vet hvordan den er. Familien min vente meg også ryggen i en periode, men det ble bra igjen. 🙂 det hjalp for min del å realisere at jeg er voksen og kan gjøre som jeg vil. Jeg hadde jo tråds alt ikke gjort dem noe, bare tatt mine valg i livet. Når man frigjøres seg, stoler på seg selv og setter foten ned, går det bra til slutt. For så lenge man følger hjertet sitt er det ingenting å angre på, uansett hva folk sier..

    5. Det var en utrolig fin tatovering, men selv så synes ikke jeg at man skal ta en tatovering sammen med kjæresten sin som har en betydning sammen osv. Det er jo fordi alt kan skje, dere er jo fortsatt svært unge og holder kanskje ikke sammen så lenge. Men selvfølgelig så kan det jo også skje at dere holder sammen ut livet, og det håper jeg at dere gjør siden dere virker så lykkelig sammen. 🙂

    6. Jeg forstår deg så godt. De eneste jeg har i familien min som faktisk støtter meg er mamma, besteforeldrene mine og broren min. Resten har vendt meg ryggen, pga en feil mamma gjorde tidligere. Det er ganske dårlig og trist gjort!
      Elsker tatoveringene deres, jeg håper jeg får muligheten til å gjøre noe lignende med min fremtidige, faste kjæreste 🙂
      Ha en kjempefin helg, Sophie- du virker som verdens herligste jente <3

    7. gjorde d vondt å ta tatovering på fingeren? du har jo sykt tynne og lange fingre, så gjorde d ikke vondt? kjente du d i beinet i fingeren? sykt fin tatovering btw!

    8. ååh, ble helt rørt av å lese det siste du skrev under det siste bildet! dere er forbilder for mange par, det er jeg sikker på 🙂 kos deg masse i helgen, nyt hvert sekund du har med den fantastiske gutten din 🙂

    9. Hvis vi hadde vært i familie, hadde jeg vært drit stolt over deg!
      Er selv 16, og du hadde vært en flott søster! Og det er du sikkert også. Kos deg med Mathias i helgen. Det fortjener du!

    10. Så fine tatoveringer! Synes det er mye bedre å ta kjærestetatoveringer som dette, enn feks navn, dato og så videre. Disse kan man jo fint ha om det blir slutt også 🙂 Blir det slutt en gang så er det jo “bare” en diamant!

    11. Jeg er også familiens sorte får, jeg stikker meg veldig ut. Alle jentene i familien har kommunegrått hår, jeg har platinablondt. Jeg har silikon, extensions, restylane og vippeextensions. Men operasjonen og det der har jeg holdt hemmelig da. Vet at mange hadde blitt sur på meg om de visste det. Jeg er også vegetarianer, som mange i familien syns er teit av meg (eh ja.) og jeg er i tillegg deprimert, og går på antidepressiva og til psycholog, noe 2 stk i familien syns er helt idiotisk. “Dette skal man ordne opp i selv med familien”
      Jeg har ikke det beste forholdet til familien, men er heldigvis fortsatt veldig greit, og kan godt gå i familieselskap. Selv om jeg blir lei meg når jeg får kommentarer på hårfargen eller at jeg ikke spiser kjøtt..

    12. Kjempe søt! OMG! Dere har jo hatt litt trøbbel i det siste så dette fortjener du! Koz dere!

    13. fin tattoo!
      halve familien har snudd meg å ryggen pga valg jeg har tatt, men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med.. deres tap, ikke mitt for å si det sånn!
      lykke til videre <3

    14. Tnaa det var søtt 🙂 missunner deg somhar en så fin kjæreste!
      Leser bloggen din hver dag jeg, og du er ei fantastisk jente! ikke bry deg om de negative kommentarene! de er bare sjalu! <3
      Koselig om du ville kikke innom bloggen min, bare hvis du vil:)

    15. Er det ikke to mndr siden dere ble sammen igjen? Ville ikke tatt en slik tattoo før forholdet var mer stabilt og seriøst:)

    16. Du er så fin! Og jeg blir helt forelsket når jeg ser de søte tatoveringene 🙂 Smelt!!
      Håper du får en super helg, kos deg masse 🙂 Alma

    17. Søt tatovering, og det er jo smart å ta noe slikt i stedet for navn som mange andre gjør.. Men jeg ville ikke gjort det bare fordi det alltid er en mulighet for at man ikke vil være sammen hele livet.. Da ville det vært ganske kjedelig å se ned på den tatoveringen og alltid tenkt på den personen.. Men det er jo opp til enhver person! Tatoveringen var ihvertfall supersøt 🙂
      Og jeg skjønner hva du mener med familieproblemer, er oppe i det selv nå og det er ikke lett i det hele tatt.. Veldig vondt når de som man tror alltid vil være der for deg, vender deg ryggen..

    18. Skjønner hva du mener! Gudmoren min, som holdt meg i dåpen, har jeg nesten ikke kontakt med. Hun ringer meg ikke fof å gratulere meg med dagen, og hun kjenner meg omtrent ikke igjen når vi møtes. En gang da jeg var fem, så var di her på sommeren. Da måtte jeg selv spørre henne om hun kunne kjøpe et basseng til meg siden jeg ikke hadde fått bursdagsgave.(har fått bursdagsgave ca 2 ganger med denne gangen) haha

    19. Teit og spørre om hun er gravid, en familie må ikke ha et barn i seg for og være en familie, to mennesker er like mye en familie enn en familie på fem. En familie kan være de du bor med og har tenkt til å bo i lag resten av livet, eller folk som står deg nærmest, men som du ikke bor med som for eksempel en tante.

    20. jeg har alltid syntes det har vært tragisk med veninnetatoveringer og kjæreste tatoveringer, syns mange tatoveringer generelt er tragiske, men den der ELSKET jeg virkelig, kan ikke si annet ann at den var både dødsrå og fin..
      Satser på at du koser deg hjemme i Oslo istedenfor da! 😀

    21. Så koselig og råe!! bra at du skrev hva de betyr for deg også, da ble de på en måte enda finere.
      Jeg personlig hadde nok ikke tatt på akkurt det stedet pga det forhåpentligvis skal sitte forlovelses/giftering der en dag, og da blir det kanskje ikke såå fint med tatto under ringen. Men likte den veldig god på deg/dere da, den var virkelig råflott!

    22. Jeg ble også vendt ryggen av familien i ca 2 år, så mange av dem kom ikke i konfirmasjonen min. Den eneste som var på min side var mamma, og i det siste har vi også begynt å krangle, så bor hos pappa. Det er rart å bo der siden jeg ikke har snakket så mye med han de siste årene..så håper alt snart ordner seg..

    23. Veldig søte tatoveringer, dere er kjempe søte sammen! Veldig trist å høre at egen familie kan være så slu, og vende ryggen til et nært familiemedlem. Stå på, du klarer det du, Sophie Elise! Jeg digger deg, du er kjempe kul!!

    24. Skjønner meg ikke at du vil ha tatovering på fingrene.. Det er mote NÅ, men om 5 år til så er det nok ikke like kult lengre. Akkurat som at det før var kult å ha tatovering på korsryggen, og nå kaller de det bare for trampstamp.

    25. Jeg hadde også en kjæreste jeg skulle “være med for alltid” da jeg var 20 år 🙂 Det varte i 3 år… 10 år, 2 barn og noen forhold senere innser man at kjærligheten ikke er som i Disney-filmene. De aller fleste forhold tar slutt.

    26. Selv om jeg og samboeren min er like gamle som dere og har vært sammen mye lengre synes jeg kjærestetatoveringer er så jævlig barnslig og teit. Du var smart som tok en diamant i stedet for et navn eller noe veldig personlig, men blir det slutt vet du jo alltid hva tatoveringen står for. Er lett å si at man skal holde sammen for alltid, men man bør være voksen nok til å innse at sjansen er uendelig smal for det og ikke forevige det som kan bli vonde minner. I tillegg er jo en diamant ganske uorignalt. Synes du virker veldig moden på enkelte områder, men samtidig er du like voksen som en 14-åring ganske ofte.

    27. Veldig fin tatovering:)
      Kan du lage en video hvor du viser alle tatoveringene dine?
      Du har så mange og de er alle utrolig fine:)

    28. Hva skal du gjøre om dere slår opp? Kappe av deg fingeren?:) neida, den var veldig fin, men det er kanskje ikke det lureste du har gjort, Sophie;)

    29. Jeg føler deler av pappas side av familien vender meg ryggen.. Jeg er kristen,jeg skiller meg ut og de hater kirken, de hater alt ved den. Jeg fikk onkelen min, kusinen min og fetteren min i mot mine meninger i januar. Onkelen min mente det var ekstremt. Så i forrige uke var vi i begravelse til farmor og nevnte det “yngste” barnebarnet, som er meg, og den han nevnte var min 5 år eldre kusine.. Jeg følte meg ignorert. Luft. Dette var i tillegg i min farmors begravelse, der jeg satt og grein. Jeg ble så oppgitt. Snakket med mamma og pappa i ettertid og det viser seg at onkelen min har gitt opplysninger til presten, som vet godt hvem jeg er og gitt feil info. Samme mann tok og rydda av etter kaffebesøk i konfen til min kusines sønn, 40min etter kaffebesøket hadde kommet.. Jeg føler meg skikkelig utenfor, aleine og at ingen av de liker meg og at de gjør alt de kan for å ignorere meg.. Hadde egentlig veldig lite lyst å gå i konfirmasjonen fordi jeg visste at onkelen min med familie var i mot det jeg sa..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg