DAG 3 Barcelona

I går dro vi for å se på Magic Fountain som er en fontene som lager et “show” til musikk som spilles av. På samme sted er det mange mindre fontener, pluss fine palasser man kan gå rundt å se på. Veldig koselig, god stemning og romantisk! Noen ganger følte jeg at jeg var med i filmen the great gatsby på grunn av at alt var så storslått. Men en ting jeg aldri har lest noe om når folk har skrevet om Magic Fountain, så er det hvor SINNSYKT våt man blir av å stå i nærheten! Kommer det en lett bris får man jo flere liter vann over seg, haha. Folk hylte og løp til alle rettninger hver gang det skjedde. 

Når vi nettopp hadde kommet til fontenen skulle Mathias være søt og kjøpe meg en rose. Rosen kostet tre euro, og vi hadde bare 20 euro og ingen småpenger. Selgeren tok de 20 euroene, og sa han skulle gå til baren for å veksle. Godtroende som Mathias var trodde han på dette, og selgeren ba han holde de 8 rosene han hadde igjen mens han gikk og vekslet. Stort sjokk, selgeren kom ikke tilbake og der sto vi med åtte roser. Det hele endte med at vi måtte gå rundt å gi ut gratis roser til folk for å bli kvitt alle, haha. Herregud sier jeg bare, folk er jammen meg frekke! 90% av folkene vi snakket med sa nei til en GRATIS rose. 

The look of loooove, hehe.

I dag startet vi dagen med en times soling på taket, og den timen flyver virkelig forbi når jeg er sammen med Mathias. Vanligvis synes jeg soling er ganske kjedelig, men når han er der så går det heeelt fint.

Etter vi var ferdige med soling og frokost tok vi turen til “La Rambla” som er den mest kjente shoppinggaten her – de har blandt annet topshop, som jeg elsker! Idag dro vi mest for Mathias sin del ettersom han hadde en del han ville kjøpe, vi skal nemlig dra tilbake i morgen og da skal jeg kaste meg løs på shoppingen! Jeg har forresten en kjæreste som er herlig å shoppe med, han holder ting for meg, finner fine klær til meg og venter tålmodig når jeg går dødssakte igjennom butikkene. Jeg gleder meg til å innta Zara, Topshop, Mango og Bershka! Vet dere om noen andre kule butikker i La Rambla?

Fineste!

Kjolen min er fra sheinside.com – igjen. .

 

I ettermiddag/kveld har vi vært på tivoliet som ligger oppe i fjellene her, og dit kom vi to timer før det stengte, så vi rakk ikke å gjøre så mye. Vi kjørte to berg-og-dal-baner, men det som er mest verdt å nevne må være spøkelseshuset! Herregud, jeg hylte mer enn den 8-9 år gamle jenta som gikk ved siden av oss, haha. Jeg tok tak i mannen som gikk forann meg og holdt i sekken hans hele veien igjennom, og mathias måtte holde rundt meg bakfra. 

Det var et spøkelseshus med levende mennesker som løp etter oss, plutselig kom ut fra dører osv. Man fikk ikke ta bilder der inne, så jeg måtte ta bilde utenfor av alle disse.Det verste var den lille gutten,når han kom mot oss ropte jeg til Mathias ” åh fyfaen SPARK HAN!! SPARK HAN!!!”. Jeg ble helt gal, haha.

På slutten av tivoliet tok vi et slags pariserhjul som heiste oss opp slik at vi kunne se på utsikten av byen. Jeg har egentlig litt høydeskrekk så jeg angret som bare pokker når vi først var der oppe, men det var verdt det i ettertid.

Nå skal jeg legge meg sammen med kjæresten min å se på frustrerte fruer før vi legger oss ♥


 

62 kommentarer
    1. de butikkene du nevnte + pull and bear, blanco og stradivarius 🙂 alltid noe fint og det er BILLIG! du kan få kjempefine topper, shortser og skjørt til under hundrelappen, og i tillegg til klærene på blanco har de masse fine vesker og sko til en billig penge!

    2. Grunnen til at mange takker nei, er nok at det er flere som gir roser og komplimenter, og forventer penger etterpå.

    3. dere burde prøve å finne alle smågatene som er langs la rambla, er en del sykt fine butikker der! da får du jo også en del annet enn det som man finner i de mer vanlige butikkene 🙂

    4. Grunnen til at folk sier nei til gratis roser er pga de tror dere ville selge de.. det er kultur i utlandet at folk sier de er gratis så forføkger “selgeren” deg heilt til de får penger….

    5. Åå, savner barcelona såå mye når jeg ser bilder derfra! Vet du nevnte butikken, men bersha har utrolig mye fint! Tror jeg handlet 5 shortser sist jeg var innom der, haha. Rett ved Hard Rock cafe har de også er 5 etasjes shoppingssenter fylt med massevis a merkeklær, så der er det jo verdt å ta en tur innom! Ellers, så kan dere jo ta dere en tur rundt i de gamle gatene ved La Rambla hvor du kan finne butikker som NewYorker osv. Det er også verdt å ta en tur innom shoppingsenteret Diagonal Mar, som ikke er så alt for langt unna La Rambla. Hit kommer du enkelt ved å ta metroen, tar ca. 10 min. Her har du blant annet Levis, Lacoste, drøssevis med sko-og veske butikker og primark! Er veldig fint rundt i området rundt der også, er rett ved en stor havn! De litt eksklusive merkene som Chanel og Mulberry finner du på Pg. Gracia, en spasertur fra La Rambla. Kos dere på shopping! 😀

    6. Herlig innlegg! Trakk på smilebåndet flere ganger. Dere er virkelig søte sammen! Stradivarius og spesielt Pull & Bear er vært turen. Ikke langt fra La Rambla er det også et stort senter med alt du kan tenke deg: El Corte Inglés. Har dere hørt om Port Aventura i Salou, en times tid med tog utenfør Barcelona, sykt bra fornøyelsespark!:) nyt tiden dere har igjen!

    7. Det palasset på toppen der med fontene er ett kunstmuseum. Anbefaler dere virkelig å se der hvis dere er interessert i kunst. Alt fra gamle møbler til Picasso sine maleri.

    8. hvor gammel er kjæresten din? han er vel yngre enn deg siden han var svartruss.. han ser veldigveldig ung ut:-P

    9. Klærne fra sheinside passer jo ikke til normalt slanke kropper.selv da er de jo for trange.så et innlegg der ei som er ganske så slank måtte gi kjplen fra sheinside til datteren sin på 8 år!! så dette er jo en fin nettbutikk for de med barnestr.

    10. Dere to er sykt søte sammen! Blir så glad å lese de innleggene du skriver når du er på ferie! Masse bilder og bra med tekst. Forresten det bildet der du holder en rose var du syyykt pen på :O

    11. Du MÅ besøka Happy Pills litt nedenfor la rambla! Tidenes beste godteributikk! Ser ut som eit apotek ved første augekast men ein må virkelig ta turen innom! 😀

    12. Sterkt ønske: Kan du lage videoblogg med han? 😀 Mågjøre video, spørsmålsrunde om dere to, han svarer på spørsmål om deg 😀 <3 (mange teite idèer her, men bare idèer :P)

    13. La maquinista er et senter (utendørssenter) med butikker f. Eks Zara, bershka, forever 21, aldo og mange andre godsaker. Jeg er selv i Barcelona nå, og senteret er et must for alle besøkende og shoppinggale 🙂

    14. Bra at Sophie får masse brae komentarer, og TCMN får dritt-komentarer, enda hun er en 1000 ganger bedre blogger og er ikke like falsk!

    15. det look of love bildet ditt er helt nydelig sophie 😉 plis ta flere sånne 🙂
      elsker ansiktet ditt, spesielt øynene <3

    16. “åh fyfaen SPARK HAN!! SPARK HAN!” hahahahahhaaha herregud trur aldri æ har flira så hardt av noe på en blogg

    17. Pull & Bear er en veldig bra butikk. Men den på Rambla er bare… Trang og rotete (iallefall de gangene vi var der) . Men dersom du bare leter igjennom haugene og er tålmodig så er det veldig bra.
      Stradivarius MÅ du innom. Den er utrolig bra, og de har så mye fint! Alle ligger jo på rekke og rad. Går du oppover ligger alle på venstre side (Topshop ligger jo på høyre) og de ligger ca der med Bershka 🙂 Hvis ikke jeg husker helt feil eller de har flytta, haha. 🙂 Håper resten av turen blir kjempe fin!

    18. Dere fortjener hverandre! Han er heldig som har deg og du er heldig som har han. Han er kjempe kjekk og du er kjempe pen! Kos dere masse! 😀 hvilket år er han født og hvilket år er du født? 🙂

    19. åå kjæresten din er så kjekk. han minner om min kjæreste. brun, kjekk, bruker altid caps og elsker og bli elsket

    20. Dere er såååå søte sammen, og kjæresten din er veldig kjekk. Du er vakker selv, kos dere i Barcelona!! <3

    21. Jeg har sett fontenen og spøkelseshuset. En av de folkene løp etter meg nesten hele veien ut, jeg kastet bokstavelig talt fra meg alt jeg hadde i hendene og løp!! Det er det skumleste jeg noensinne har vært med på!! 😀

    22. Enda et bilde med en for liten bikini? Du kjøper de for små med vilje skjønner jeg. Det er ikke fint, du ter deg som en hore.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg