jeg håper dere ser dette

Det er en ting å bli mobbet åpenlyst. Det er en annen ting med den kalde krigen som gjør at du hver dag ikke føler deg verdt noe. De som driver med psykologisk krigføring, som bygger deg opp og river deg ned. Jeg håper dere som gjorde livet mitt til et helvette, en stille kamp og som skapte usikkerheten i meg leser dette.

Idag kom nye ELLE UT. Man kan se navnet mitt på forsiden, og på innsiden er det 5 sider om meg og flere nydelige bilder. Jeg ser på bildene og tenker at jeg ser vakker ut. Vi hadde en stor shoot for litt siden, med en hel gjeng av folk på settet, et langt intervju og jeg er virkelig utrolig glad, ydmyk og det hele. Det får meg til å tenke på da jeg på skolen ble bedt i bursdager, pyntet meg og gledet meg, møtte opp med gave, finkjole og drikke men måtte snu i døren for “trodde du virkelig du hadde fått komme inn her?”. Latterliggjort måtte jeg gå i snøstorm for å finne noe sted å være, for ydmykelsen av å dra hjem til mamma og pappa for å fortelle at jeg er en “taper” virket ikke så fristende. I min nye kjole, og mine sko som jeg hadde spart til, og dere visste det, dere også. Skrekken om å møte opp på skolen neste uke. Alle gangene jeg skulket og satt min egen framtid på spill fordi jeg ble oppdaget i å gråte på toalettet der så mange ganger.  Alle de ulike episodene som har vært slik, opplevelser som gjør at jeg enda sliter med usikkerhet og frykt for å bli forlatt.

Jeg håper dere leser dette nummeret. Jeg håper det gjør vondt hver gang dere med vilje hopper over sangene mine på fest, kun for å ikke gi meg creds. Jeg håper det stikker i magen. Jeg håper det svir når dere ser meg på tv mens dere sitter på en førfest dere ville ha nektet meg adgang til tidligere. Når dere skulle se meg live på tv første gang, og sa høyt i gangen på skolen at “håper ikke du dummer deg ut nå ehehehehe vi skal sitte klare og ta opp hele greia”. Vel, jeg gjorde ikke noe dumt. Jeg klarte meg.

Og aldri skal jeg gi dere tilfredstillelsen av at jeg gir opp. Dette skal jeg henge opp på veggen. Tusen tusen miillioner takk til Elle, for denne utrolige æren og for denne fantastiske peptalken jeg kan gi mine framtidlige barn ♥ Og så sist, men ikke minst – leserne mine. Takk for at dere gjør meg glad, hver eneste dag.

173 kommentarer
    1. Fy for et konge innlegg Sophie! Skjønne dæ så altfor godt.. Skjønne kordan du har det,tankan følelsan å frykta du har måtta gått me lææængee.. Vet du ka det beste e? Akkurat d du sir skjøl. Vær dæ sjøl! Koffor ska du bry dæ om ka dem få andre mobberan mene når du faktisk har en hel værden som ælske dæ?! Ikke bruk tid på å tenk over det dem sir.. Tenk heller over korr vakker du faktisk e! ❤️

    2. Utrolig kult at du er blitt intervjuet i Elle! ” Der fikk dere den, stygge mobbere!!!”.
      Så bra at du prøver å være tøff og presse deg sjøl fremover S-E, eg e stolt av deg og ser opp til deg! 😁 Eg har sjøl blitt mobbet og blitt trykt ned i driten. Etter mange år med mørke og helvette sliter eg enda! Eg kjenner meg igjen i kordan du har det! Det e vondt at det ska være sånn 😔 Det gir meg styrke og mot når eg leser innleggene dine og ser kordan du står på. Har ikke lest bloggen din så lenge, men no e eg inne og ser hver dag 😁 Stå på, du e super! ❤️

    3. Det er så trist å høre at du har blitt utsatt for slike ufyselige folk!
      Men, det er deilig å smøre det inn og gi de en skikkelig “IN YOUR FACE bitches” nå, tenker jeg! For du er dronninga nå Sophie, we all know it! And we love u for who u are! Ekte og ærlig, rett fra levra 🙂 Jeg digger deg. Du er vakker, du er tøff – stå på videre 😀 Sol deg i glansen, det fortjener du <3

    4. You go, girl <3 Du har oppnådd så utrolig mye, folk på vår alder bare kan drømme om i løpet av en hel livstid. Er så stolt av deg!

    5. Alle gode tanker til deg, Sophie! Herlig å se at du får bevist mobberne noe. Det verste de kan se er jo at du lykkes, og den har du naila fint!

    6. vet du, du er bare helt fantastisk. jeg kjenner meg igjen i hva du sier. du skal som du gjør, fortsette livet med hevet hode. du er et fantastisk menneske og takk for du lar meg bli kjent med deg. selv er jeg fembarnsmamma, og i andres øyne voksen. men jeg leser hvert eneste innlegg og er stolt av hva du gjør og hva du tør å dele. TAKK! du er rå.

    7. <3<3<3<3
      Tenk å ha noe sånt å gni inn i fjeset på mobberne, så sykt deilig det må være å se hvor utrolig langt du har kommet i en så ung alder, til tross for der du kanskje satt for noen år siden og følte deg så ensom og usikker på om du engang ville overleve uken. Jeg er drittstolt over deg, vakre du.

    8. Du er så rå og fantastisk! Glem alle de idiotene som tydelig ikke klarer å se hvilken fantastisk person du er. Jeg må bare si at du virkelig er en person som jeg ser opp til. Etter å ha lest bloggen din er jeg blitt mer obs på dyrevern og blitt mye flinkere til å ikke forhåndsdømme andre personer. Jeg legger mer og mer fra meg fordommene som jeg før hadde ovenfor enkeltepersoner og jeg klarer nå å se det vakre med hver enkelt person i steden for det stygge. Alt dette etter at jeg har lest bloggen din om deg og dine tanker og om hvordan folk har dømt deg tidligere. Stå på og bare fortsett med å være deg!

    9. Det gjør så ufattelig vondt å lese dette. Jeg håper menneskene som har gjort deg så vondt virkelig en dag kommer til å kjenne på smerten du har hatt…. Du er nydelig og unner deg all suksess!

    10. Skjenner tårene triller når jeg leser dette.. Utrolig at noen mennesker faktisk kan være så onde.. Unner deg all den gode oppmerksomheten, og kjærligheten du får! Å håper taperne, som gjorde dette mot deg, skammer seg under grusen at det svir.. Blir så provosert!!
      Fine sophie!

    11. Det her var utrolig vondt å lese. Vanligvis lar jeg meg ikke affisere av det som står på blogger, men det stakk hardt i magen. Ingen fortjener noe slikt. Det er kanskje fort å tenke at ei jente som deg ikke har noen problemer og at livet er en lek. Jeg er den første til å innrømme at jeg fort stigmatiserer en gitt type jenter. Det ofte at man kan se på deg som litt overfladisk og til og med med litt nedsette syn. Når jeg leste dette forstår jeg at jeg har bommet totalt og faktisk skammer meg litt. Det som har skjedd i fortiden er det ikke noe du får gjort noe med, men håper de som var kjipe mot deg lser det her og føler stor skam!!! Det er noe som heter you can’t judge a book by its cover. Du virker som en som virkelig fortjener all den suksess som livet gir deg. Ha fin dag og husk at de som har et dårlig selvbilde ofte tar det ut på andre. Til syvende og sist er det du som faktisk har vist alle at uansett hvor mye dritt men har tatt i mot så reiser du deg! Det står det respekt av!!! Kritikk er vel og bra så lenge den er konstruktiv. Alt annet er ord uten mening.

    12. Så utrolig bra innlegg! Jeg kommenterer veldig sjelden, men har faktisk lest bloggen din fast nesten helt siden du startet. Nå følte jeg virkelig det var på tide å kommentere noe. Du er rå, Sophie, aldri tvil på det. Du er et av mine største forbilder, fordi du er så ærlig, kul, du tør å stå for dine meninger og generelt så har vi ekstremt like meninger. Etter et “tankeinnlegg” fra deg, sitter jeg alltid igjen og tenker, dæven så kul du er og dæven så like meninger vi har. Det er ofte jeg føler det er som om jeg skulle sagt det selv . Du inspirerer meg til å tørre å stå for mine meninger, og være meg selv fullt ut. Selv ville jeg aldri tatt silikon, Restylane eller hatt extensions, så akkurat der er vi ikke helt like, men jeg respekterer dine valg og jeg syns det er dødskult at du tør å være deg selv og stikke deg ut i samfunnet. Stå på videre, jeg heier på deg!

    13. Har faktisk ikke ord, bruker ikke å kommentere men leser bloggen din hele tiden og du virker som en fantastisk person! Stå på 🙂

    14. Fantastiske og vakre Sophie. Jeg har selv opplevd noe lignende, men min historie handler om en gutt som brukte meg på det groveste og deretter forlot meg med ikke annet enn smerte i sjel og kropp. Det å ikke ville stå opp om morgenen, men bare gråte, ikke tørre å møte andre mennesker ble et sjokk inn i den virkelige verden, og jeg fant ut at mennesker ikke alltid er gode. Å slite i senere tid med tillit til andre og hele tiden gå rundt i frykt for å bli forlatt, gjorde meg til et menneske jeg ikke ønsket å være. Men med tid og det å virkelig bli kjent med seg selv har hjulpet. Du skal vite at jeg bryr meg om deg, Sophie, og jeg er glad i deg, selv om du ikke vet hvem jeg er. Du fortjener alt godt, og jeg håper at tiden leger noen sår og gjør deg sterkere. Du er fantastisk, og jeg ønsker deg alt godt!

    15. Som fortjent!! Godt å høre at karma av og til faktiskt skjer, du er rett og slett rå<3
      Så kjekt at ting ordnet seg for deg, det fortjener du.

    16. du er den beste. Du fortjener ikke å bli kalt slike stygge ting<3 Du fortjener at ting ordnet seg for deg<3

    17. Hei Sophie!!! Jeg har lest og fulgt med på deg siden 2010 og kunne brukt masse tid på å forklare hvor godt jeg liker deg, men først må jeg vise deg noe og jeg håper du kan bruke din stemme til å bringe dette videre- for vi har ikke god tid.
      https://www.change.org/p/president-of-the-people-s-republic-of-china-stop-the-yulin-dog-meat-eating-festival
      Vær så snill og skjekk denne linken, del og skriv under. Det handler om et idiotisk festival/ ritual i kina som skal finne sted 21.juni i år. kort fortalt brenner de hunder levende, flår dem levende og banker de til døde på gaten i flere timer. På grunn av en underskriftskampanje i 2011 fikk de stoppet det, og vi MÅ gjøre det samme i år! så plis, skriv under, del den overalt fordi du har makten og sjansen til å dra dette i land med alle dine følgere og lesere. vi mangler litt over 100. 000 underskrifter! Kom igjen, folkens.

    18. Heia Sophie! Utrolig trist å lese om det som sikkert bare er en brøkdel av det vonde du har opplevd… Du er tøff som står frem og forteller om det, og det inspirerer sikkert mange det ute som er i samme situasjon til å holde ut 🙂 Klem!

    19. Du har et pågangsmot av en annen verden! fantastisk rett og slett. tenk på din egen suksess når du noen gang føler deg nedtrykkt av andre 🙂

    20. enorm respekt til deg som skrev dette innlegget. det var veldig tøft og kult gjort av deg! Det betyr mye at en toppblogger er åpen om slikt, for da føler man seg kanskje ikke så alene i det. Bra skrevet 🙂

    21. Jeg kjøper aldri blader fordi jeg ikke prioriterer pengebruken på sånt, men nå tror jeg jammen at jeg skal gjøre det. Dette har jeg veldig lyst til å lese mer om, Sophie. Og jeg kjenner meg sånn igjen i akkurat denne situasjonen. Hele 3 ganger har lignende bursdags/fest-episoder skjedd med meg. Det er ikke slik at jeg leter etter en fest, finner en lukket fest og får et nei til å komme inn. Det forstår jeg. I disse situasjonene har jeg blitt utestengt helt åpenbart, og selv fått høre at jeg ikke er velkommen der mine nærmeste venner er etter lang diskusjon. Alle tre gangene gråt jeg. Flere ganger gråter jeg over dette, hele greia generelt. Jeg vet så godt at hver gang jeg smiler til den gjengen, så rotter de seg sammen og prater om hvor stygg jeg er med en gang jeg har gått forbi. Og jeg har ikke gjort dem noen verdens ting. Jeg skulle ønske jeg kunne vise dem slik du gjør nå. Du inspirerer meg sånn, Sophie! Den utgaven av ELLE skal jeg virkelig kjøpe.

    22. Jeg beundrer deg for det motet du har å stå fram og være den du er! Det betyr alt, og det er en rett alle skal ha! Ikke la andre dra deg ned! Fortsett å stå på ditt, fordi du virker helt fantastisk!

    23. All respekt og ære til deg. Du er så fantastisk god, innsiden – ut. Skal kjøpe det bladet og nesten henge det opp selv, er så stolt over det du har fått til! Tror det er mange som ikke skjønner hva du har klart å oppnådd, fra jenterommet i Harstad til der du er nå! Ikke bare jobb- og karriere-messig, men også hvor mye du som person har utviklet deg.
      “Who’s laughing now?” <3

    24. omg så teit at du vil bruke media for å jekke ned folk som har vært dumme mot deg
      det er som du vil gni ting i tryne på folk fordi du har fått være litt i media og ikke dem

    25. Jeg kommenterer sjelden, men må bare si at jeg digger personligheten din!<3 så ærlig liksom. Håper at de leste dette. Du er bra 🙂

    26. SÅ fantastisk, SÅ fortjent og SÅ rå du er <3 for en utvikling du har hatt fra å være en usikker liten jente til å bli en fantastisk uavhengig kvinne med en så stor stemme! All respekt til deg!!

    27. æ syns du e ei veldig talentfull og flott jenta, og du oppmuntre og inspirere de som må gå gjennom den daglige kampen med dårlig magefølelse av å grue sæ til å finne ut kor de skal spise, eller om dem skal sitte i gruppe i klassen og følelsen av å være aleina. du vise dem at dem blir bedre, det går over. fortsett å inspirer og vær den flotte du! kan si æ e stolt av å være fra harstad kor vi har ei så flott jenta som du!

    28. Wow, dette er helt utrolig bra og du får inn 55 kommentarer og 54 er positive og EN er negativ. Håper den anonyme(overaskelse) som skrev dette skamer seg😶

    29. Jeg fikk skikkelig vondt i magen når jeg leste det om mobbingen fra din barndom.. 🙁 ble helt på gråten, men du er så fantastisk Sophie!! Alt du har oppnådd er helt fantastisk, og nå Elle, sykt bra! Stå på videre, du er et godt og verdig forbilde <3<3

    30. Beundrer deg virkelig! Har selv kjent på følelsen av å være utestengt og alene, og kan bare såvidt tenke meg hvordan det kan føles når du også er kjendis. Skal vurdere å kjøpe bladet, heier på deg <3

    31. Bra inlegg! Opplevde selv de og ikke bli invitert i selskap på barneskolen;( jeg og en til var den eneste som ikke ble invitert:( gjør vondt det ja:(

    32. Kjære deg, du “bærer mer ved til bålet” ved å være så bitter. Den typen mennesker du beskriver vil bare elske at du hadde det vondt og kommer aldri til å se deg som den du er. Du kan bli dronning av hele verden uten at de ser annet enn den usikre tenåringen. De er uintelligente, sneversynte stakkarer som ikke fortjener å bli nevnt. Noensinne.

    33. har opplevd lignende. å må si det var utrolig deilig å kunne slå mobberne i tryne med at jeg hadde greid meg bedre enn hva de hadde. Husker spesielt læreren min i 8 og 9 klasse som sa jeg ikke ble å få grunnskolen fullført, jeg kom til å ende opp som gravid eller narkoman. 7 år senere hadde jeg 2 utdannelser og toppkarakterer da jeg møtte henne på et kjøpesenter og hun lurte på hvordan jeg hadde det.

    34. Håper du ikke nevner mobberne noe mer, de fortjener ikke plass på bloggen din eller i tankene dine! ❤️❤️

    35. Du har all grunn til å være stolt! Håper det sitter noen der ute som kjenner det stikker i samvittigheten. Du er et strålende eksempel på at man kklarer det man vil om man bare jobber nok for det! Fortsett å være deg selv, du er unik!

    36. Kjære deg. Jeg er ikke i målgruppa for bloggen din, er alt for gammel:) Men jeg leser og ‘er glad i deg’ likevel, og ikke mindre nå. Takk for ærligheten din, som viser alle oss andre at sårbarheten er en del av livet. Også i en vakker og populær blogg. Og kjære deg, det jeg beundrer deg mest for, er at du klarer storheten å heise deg selv opp uten å trampe på andre. Du har solide verdier, og det merkes på det du skriver. Takk for ærligheten din, alle forstår at den koster. Og alle forstår at disse opplevelsene dine har påvirket og formet deg, at du er redd for å bli forlatt, usikker på om du er elsket. Slik er vi jo..
      De som gjør andre vondt, har det vondest. Har vi behov for å smerte andre, ja så har vi store sår på sjela sjøl. Du er sterkere og helere enn de som har gjort deg vondt. Selv om du måtte- og må lide pga andres dumskap.
      I og med at du har denne erfaringa, hjelper du andre ved å være deg. Være ærlig. Da har mobberne allerede tapt.
      Lykke til videre kjære deg, din stemme trengs!

    37. Så sinnsykt hjerteskjærende, jeg blir så sint. Ble selv mobbet, vet så godt hvordan det føles! Slike innlegg som dette gir meg selvtillit, du gir meg en bekreftelse på at jeg også kan føle meg bra. Jeg skal løpe på butikken og kjøpe bladet med en gang. Du er en stor inspirasjom, Sophie 🙂

    38. Åhh, det river i hjerte når du skiver sånn, tror det er mange som har følt seg sånn i løpet av oppveksten.. men herregud så godt det er å vise dem at du har kommet lengre en de noen gang kommer til å nå! både med karriere, kjærlighet og som person!
      Herlig, stå på sophie elise!

    39. Kanskje du skal begynne å skjerpe deg ??? Kommer ingen vei med det imaget ditt! Get a life !!! Føler ingen sympati for falske folk som er mediasyk !!!

    40. Du er så utrolig god! Stå på! Alle som har mobbet deg kan bare se hvor langt (eller lite) de har komt i livet i forhold til deg!:) in their face!

    41. Fint skrevet, du er rå tøff! Du er et stort forbilde for utrolig mange i akkuratt den settingen.
      Stå på, du er så utrolig flott ❤️

    42. Du er et godt menneske med masse kjærlighet! Vær stolt av deg selv 🙂 Du er kjempe tøff, modig og helt fantastisk! Veldig fint skrevet, får vondt av å høre hvordan du har hadde det

    43. Herregud, du er så fin Sophie! Du burde være fantastisk stolt av deg selv, det har du all grunn til!

    44. Herregud, du er mitt største forbilde! Har også lyst å bli en hore med fitte så løs at den henger mellom beina mine <3 NOT

    45. Må helt ærlig innrømme at før jeg for litt siden fikk det for meg at jeg ville begynne å se bloggerne, hadde jeg ett ganske feil inntrykk av deg.
      Ikke bare digger jeg hvor rett fra levra og åpen du er, men når en faktisk setter seg ned og leser det du skriver er det tydelig at du har talent som skribent, mer vett og omtanke en di fleste.
      Dette innlegget traff meg veldig, har en lillesøster som til tider har hatt det ganske tøft pga idioter liknende dem du beskriver ovenfor. Hun sliter fortsatt med noe usikkerhet, men har heldigvis funnet en gutt som får frem det beste i henne, venner som får henne til å stråle og en vgs som har gjort henne skoleglad.
      Hilsen en “sporadisk fast” leser, litt utenfor målgruppen;p (25)

    46. Du er en stor kvinne, jeg beundrer din styrke! Ønsker deg virkelig alt godt fremover, du fortjener det alle beste. Masse klemmer fra meg 🙂

    47. Ett eneste ord: Respekt ❤️
      Takk for at du er den du er og inspirerer hver dag Sophie! Innleggene dine hjelper meg igjennom dagen ❤️

    48. Heldigvis ser jeg omtrent bare fine og oppløftende kommentarer ovenfor og det er bra, bare noen få skurr av anonyme som slenger med leppa – sikkert mobberne selv som gjør et siste forsøk å sverte og la sin stemme bli hørt. Dem taler til døve ører nå! STÅ PÅ SOPHIE, QUEEN BEE!

    49. Ingen og ihvertfall ikke du fortjener og bli behandlet på den måten, du står for så mange bra saker. Du er like nydelig på innsiden som på utsiden <3

    50. Så utspekulerte unger kan være. Likevel herlig å lese fordi du har reist deg så fint!

    51. Det som sug litt, e at mange blir å tenk at “haha no kan du gni suksessen din i tryne på dem og så e alt bra”.. Men litt av greia her e jo at vi som har opplevd den her typen mobbing vil slit med ettervirkninga uansett om vi oppnår Sophie sin suksess eller ikke. Sjøl om Sophie e sterk og fin og flink, og ser ut te å ha et tilsynelatende prikkfritt liv atm, har ho (som ho skriv sjøl) fortsatt enkelte problema i livet som alle har rot i mobbinga.
      Moralen i d her e at sjøl om dem “har klart sæ” så SKA DU LIKEVEL HA DÅRLIG SAMVITTIGHET FOR Å HA MOBBA NÅN. MOBBING BLIR ALDRI Å VÆR GREIT, hverken for mobbern eller mobbeofferet. Som mobber BØR du ha ei ganske dårlig samvittighet, og som mobbeoffer blir du og å slit i etterkant.

    52. Åh, søte Sophie! Får helt vondt i meg av å lese hvor stygge noen kan være…men den som ler sist, ler best, er det ikke det de sier? Stå på! Du er vakker, og du er helt rå på alle måter! 🙂

    53. jeg orker aldri bruke penger på blader eller magaziner og lignende, men i dag måtte jeg bare! Og for et fantastisk intervju det var Sophie! Følte journalisten virkelig fikk frem den personen ivartfall jeg har fått intrykk at du er, en fantastisk godhjertet vakker kvinne! Ram inn intervjuet med stor stolthet! Du har kommet langt og er et utrolig godt forbilde! Stå på Sophie ✌🏻️💜

    54. Startet å lese bloggen fordi jeg syntes det var artig å lese, og syntes du vel var litt “blond”, men over tid har jeg virkelig sett en endring! Det går virkelig ikke en dag uten at jeg sjekker inn på det du skriver. Syntes du er utrolig flink og imponerende, stå på! ❤️

    55. De jævla hersketeknikkene. De er de vondeste man kan bli utsatt for. Det jeg mener er det værste er ikke nødvendigvis alle kommentarene enkelte kunne lire av seg, men alle andre som sto rundt og ikke gjorde noe. Som du en gang kjente, eller trodde du kjente. Og når du endelig tror det har gått lang nok tid til at du har kommet deg sånn noenlunde stablit på bena igjen. Får deg kjærste, hus…. Og det ikke skal mer til enn en vennefårespørsel på face før du ligger i fosterstilling i senga og gråter fordi du plutselig føler deg som det nullet de fikk deg til og føle deg. Jeg hater at de fortsatt har så mye makt over meg, tiltross for at det er 10 år siden…

    56. Elsker at du har oppnådd så mye, håper at de som gjorde dette leser dette, og at de leser det med en forsvarsløs følelse og kjenne hjertet banke fort. Det hadde jeg gjort. De har ingenting å si på hvorfor de gjorde slikt mot deg. Hjertet mitt hadde også slått fortere fordi jeg hadde følet meg så truffet, sjalu, dum, og det går ikke å si unnskyld eller gjøre noe opp for det. Elsker at du er så mye i media at de blir påminnet om dette veldig ofte og føler seg sikkert som en et null og veldig dumme. Er veldig stolt over deg, og stå på videre<3

    57. Har fulgt med på bloggen din i mange år, og synes du virker som en fantastisk jente, både på innsiden og ut 🙂 Er som regel mobberne som ender opp som taperne, og dette er tydelig en av tilfellene! Du har oppnådd mye og bør være stolt av deg selv, ikke la deg knekke av dumme mennesker som forhåndsdømmer. Stå på, du er virkelig et forbilde!

    58. Åååh skal plukke opp Elle i morgen 🙂 Mobberne skal få se hvor bra du har klart deg og hva du faktisk har oppnådd! Definitivt mye mer enn hva de har klart selv. Kjempe stolt av deg Sophie <3

    59. Oiii du må ha hatt det sååå fælt altså, når du var 15 og våknet opp med en kvise i panna . Det må jo ha vært såååå fælt å være deg altså. Eller når du skulle på skolen og var tom for mascara. Oi for en fæl barndom, kan ikke tenke meg noe verre altså.
      Lol get over yourself, med de bitte fuckings små “problemene” dine

    60. Folk altså, hva enkelte får seg til å si og gjøre mot andre! Blir så oppgitt på menneskehetens vegne når jeg leser om alle de vonde opplevelsene dine, og hvordan du har blitt behandlet. All ære til deg for den du har blitt, vær stolt av deg selv og vit at du har verdi <3

    61. Det som er med oss som har opplevd mobbing må bære med oss sår som aldri helt gror, tankene fra det man har hvert igjennom vil alltid ligge bak, i bevisstheten på en måte. Så selvom man vokser fra seg mobbingen så tror jeg de fleste som er blitt mobbet har en enorm sårhet og ikke minst forståelse av hvordan det er å føle seg som en “outsider”. Aldri bra nok..
      Du har til de grader vunnet over mobberne ved å komme som langt som du har gjort! Det kan være en ENORM inspirasjon for andre som opplever/ har opplevd det samme..Det er tror jeg hva du vil med denne artikkelen og, noe som viser at du er ett nydelig menneske på innsiden som på utsiden!

    62. wow dette var rørende å lese. For noen teite folk, forferdelig at folk inviterer folk på pure faen, bare for å nekte en adgang. Det har alltid vært min største frykt, å bli invitert en plass for å bli ledd av, og har derfor heller holdt meg gjemme, men nå har jeg heller ikke blitt invitert plasser heller så. Du er utrolig sterk, fine du <3 og fortjener alt bra, <<3

    63. Dette var veldig rørende og inspirerende å lese. Jeg synes du er en UTROLIG fin jente, både på innsiden og utsiden. Personer som deg trenger verden virkelig flere av! Jeg har så utrolig mye respekt for deg på grunn av at du står opp for deg selv og de sakene du brenner for. Du er en av få bloggere som bruker den “makten” dere har i samfunnet på noe viktig, og det setter jeg og andre veldig stor pris på. Du kjemper blant annet en kamp for de som ikke har en stemme selv, og det er så utrolig beundringsverdig!
      Du er en av mine forbilder, og jeg digger deg Sophie! Tusen takk for at du er du, og at du gjør det du gjør <3

    64. Virkelig bra skrevet, sitter med gråten i halsen her. Du er en fantastisk person og fortjener kun det beste! Vær superstolt av alt du har fått til 🙂
      <3 <3 <3

    65. Du e helt rå- for et vakkert,fint menneske du e.
      All mulig kred til din mor og far,
      dem har tydeligvis videreført noen gode verdia.
      Og du e en fighter, og en helt utrulig flink busineslady,
      æ like deg
      Du inspirere og motivere hver dag- takk for det<3

    66. Jeg kommenterer aldri, men sjekker bloggen din flere ganger daglig. Du er et forbilde for så mange, Sophie, ser du det? Av 130 kommentarer er det bare 3 negative, og de er så usaklige at det er det bare å le av.
      Jeg skal ærlig si at når jeg først klikka meg inn på bloggen din, forhåndsdømte jeg deg noe jævlig. Andre gangen jeg klikka meg inn på bloggen din hadde du skrevet noe om spøkelser og basically skremte det livet av meg. Men så tok jeg meg tid til å lese alt annet du skrev og jeg absolutt elsker det! Du er så fantastisk, og du er så viktig og du er så sterk. Ikke minst er du så utrolig høyt elsket av leserne dine.
      Jeg er så stolt av deg, vennen. Jeg elsker denne bloggen!

    67. Søstera mi valgte bort å få barn for ho er redd for att hennes barn da vil oppleve d samme!!! Det er rått hva noen kan gjøre for å ødelegge ein spesiell framtid. Hva mener dere ??

    68. Jeg heier på deg!!! Du er så vakker og sterk, og inspirasjon til å klare seg videre, selv om man blir behandlet som dritt. Tusen takk for at du skriver om dette, åh du er så bra!

    69. Jeg håper alle som noen sinne har gjort noe sånt mot noen leser dette og lar det gå innover seg. Er viktig noen setter ord på det og det kommer frem i lyset.
      Og ikke bare for de som mobber, men de som blir mobbet og, så de kan se att det går bra, de kan klare det og de SKAL klare det!!
      Flott innlegg!! (føler meg litt sånn veldig gammel når jeg skriver den siste setningen men det er virkelig ett flott innlegg!)

    70. Jeg gikk i klasse med noen du hadde gått i samme klasse som på ungdomsskolen, og de fortalte meg om mye mobbing du hadde drevet med. Jeg sier ikke at du ikke har blitt mobbet, og ingen fortjener å bli mobbet – uansett hva, men du er ikke helt uskyldig selv..
      Og den knulledukkegreia- jenter og damer vil ikke bli sett på som objekter, og om du hadde reagert hadde du støttet opp noe veldig viktig her i samfunnet:)

    71. Har ikke for vane å kommentere bloggere, men noe skurrer i mine ører her. Du skriver: Det får meg til å tenke på da jeg på skolen ble bedt i bursdager, pyntet meg og gledet meg, møtte opp med gave, finkjole og drikke (pleier man å ha med drikke i bursdager? Hvis det ikke er et tenåringsparty du henviser til da) men måtte snu i døren for: “trodde du virkelig du hadde fått komme inn her?”. Hmmm, du ble bedt men slapp ikke inn? Avvist i døren? Latterliggjort måtte du gå i snøstorm for å finne noe sted å være? Kunne ikke ydmyke deg selv til å komme hjem til mamma og pappa? Hmmm! Snøstormen kom brått på eller? Ikke ment som hverken hets eller mobbing dette her, men med litt mindre drama,så hadde du kanskje vært mer troverdig.
      Det skal du ha,salgsprognosen til Elle har nok nå øka betraktelig.
      Alle dine tilhengere her er så stolte av deg. Det jeg lurer litt på,hvorfor er de stolte av deg og ikke av seg selv? De lever dessverre sitt liv via deg og de må du ta på alvor. De synes du er verdens herligste, vakreste person. Er du stolt av deg selv,og det du har oppnådd i livet ditt? Vær klar på at du har tatt på deg en oppgave, med å fortelle halvparten av Norges fjortiser, hvordan de skal kle seg,sminke seg, tatovere seg, bruke både Botox, silikon,og falske øyevipper for å få et flott ytre, som er kjøpt(sponsa)og betalt for. Hva med alle de som ikke har økonomi til å koste på seg et ytre for å se ut som en Barbiedoll? For ikke å snakke om alle de ungdommene som har noen kilo for mye her og der? Håper de har mer å bidra med fra innsiden! Er du trygg på deg selv, spiller utseendet ingen rolle. Stå for den du er som person. Et vakkert påkosta, fake ytre, kan ikke måle seg med et ubetalt godt ekte indre.
      Når det kommer til mobbing. Hvem er disse mobberne? Har de det bra? Nei! Har du det bra med deg selv, har du ikke noe behov for å mobbe, plage og gjøre livet til andre til et helvete.
      Som Anette over her sier:
      De som gjør andre vondt, har det vondest. Har vi behov for å smerte andre, ja så har vi store sår på sjela sjøl

    72. Jeg synes det er så trist å høre at enkelte foreldre ikke føler at andres barn er deres ansvar. Man har ALLTID ansvar overfor barn man møter. Jeg har selv opplevd at halvparten av jentene på barneskolen ringte en time etter at bursdagen hadde begynt og sa de ikke kunne komme. Jeg skammer meg over foreldre som tillater barna sine å gjøre slike ting. Jeg håper jeg selv har et våkent blikk når jeg blir mamma en gang <3

    73. huff, så sterkt skrevet Sophie Elise!
      Jeg vet hvordan det er å ha det tøfft i skoletiden. Selv om det er på en litt annen måte.. Jeg slet veldig med angst på vgs og ble ikke tatt på alvor av lærere eller medelever.
      Når jeg ikke klarte å være i mange av timene ble jeg kaldt for dramaqueen. Og når vi var på skoletur og jeg fikk et panikkanfall så sa rådgiveren med latter i stemmen: “Kristin er bare sånn-det går fint”
      Men jeg tror at når man har opplevd noe sånn så kommer man så mye sterkere ut av det senere. Man blir et bedre menneske og man kan forstå andre lettere!
      Ønsker deg en fin dag! 🙂

    74. Fantastisk skrevet Sophie!! det er dette leserne dine elsker å lese om! håper du skriver mer om opplevelsene dine rundt det emnet

    75. Eg syns at i et innlegg om mobbing burde folk holde seg for gode til å slenge dritt
      Flott innlegg og drit i mobberene….de er ikkje verd tiden og energien 😀

    76. … du burde heller bare la dem sitte der og aldri nevne dem igjen. ALDRI! De fortjener ikke oppmerksomhet. La dem råtne i sin egen dritt.

    77. Jeg leste en kommentar på denne bloggen en gang, hvor det sto:
      Jeg synes at det er skremmende at noen har Sophie Elise som forbilde, hvordan kommer verden til å se ut om noen år om tenåringer har det?
      Vel, her er svaret:
      Sophie er en utroig sterk person. Hun er ikke redd for å si det hun mener, og heller ikke å være seg selv. Opp igjennom alle disse årene med hatefulle kommentarer, må hun vel være en av de bloggerne som får mest negative kommentarer. Det viktigste med at hun fortsatt blogger den dag i dag, det er at hun var/er sterk nok til å fortsette med det hun elsker, og at hun fokuserer på de positive kommentarene som kommer inn. At hun ikke bryr seg om de som er negative og slemme, det er en gave som ikke mange har. En gave som hun bruker til å sette lys på positive ting, noe som ikke alltid er like lett. Så at mange har nettopp Sophie som forbilde, er ikke noe annet enn positivt, fordi kanskje en dag vil alle være seg selv, og kun omgås de som setter pris på den:)
      Jeg synes alle valgene Sophie har tatt er riktige, selv om jeg ikke ville gjort det samme. De er riktige fordi de er riktige for henne, å da kommer man igjen tilbake på det med å gjøre seg selv lykkelig.
      Jeg håper Sophie leser denne kommentaren, og mange andre. Selv om det er mange som sikkert mener det samme, vil jeg at de som hater på nett mot Sophie skal tenke seg om. Tenke på hvorfor du alltid setter lys på det som er negativt, og ikke det som er positivt. Den positive listen vil ha uendelig med punkter i forhold til den negative. Det er selvfølgelig noe som er negativt med alt i livet, men er det verdt å tenke på det som er negativt, når man kan glede andre og seg selv med å tenke positivt?
      Fra den 13 år gamle leseren din, som elsker bloggen din!:)

    78. Sophie, uansett hva folk sier om deg og at du ikke kan være et forbilde: du er et så utrolig sterkt forbilde; du er deg selv og så åpen og ærlig hele tiden! Sterkt blogg innlegg og jeg håper virkelig de som gjorde det leser dette. Jeg er på vei ut for å kjøpe Elle nå!

    79. Jeg har lest alle kommentarene, og jeg er så evig takknemlig for deres gode ord. Dere ANER ikke hvor mye det betyr, hver eneste dag har jeg lært meg å ta til meg de fine kommentarene, og ikke de vonde. Det betyr ALT for meg. Jeg er så glad i dere som har gitt meg mot over så mange år. Jeg elsker dere <3

    80. Du er så fin du<3 blir også mye utestengt på skolen, men ikke på den måten du blir.. jeg blir bare aldri bedt på ting.. du er sterk og fin, fuck de andre som behandlet deg som dritt. Du er så mye bedre og fortjener og være her du er i dag! elsker bloggen din<3

    81. Vær stolt av deg selv, det er ikke hvem som helst som klarer å oppnå den suksessen som du har klart å opparbeide deg!
      Bra jobba, du er sterk, og heldigvis får du igjen nå for at du holdt hodet oppe i mange år da det kanskje virket som om ting aldri skulle bli bedre.
      Stå på Sophie! Trofast følger av bloggen din i over 4 år nå, og godt å se at du er på helt riktig vei <3
      Stor klem!

    82. Du er virkelig fantastisk! Det første avsnittet er så beskrivende på mine siste 6 år! Vær stolt av deg og det du har klart å komme deg igjennom! Det man ikke dør av blir man sterkere av.

    83. Jeg er helt målløs… Helt sykt hvordan folk kan oppføre seg… Jeg fikk vondt langt inn i hjerteroten. Du fortjener alt du har oppnådd. Du er kjempe flink, å forbilde for sååå mange! Fortsett sånn <3 Elsker deg!

    84. Du e så god, Sophie❤️ Æ håpe allj en gang sjer kor flott, smart og flink du e!! Og æ håpe at vi kan møtes en gang, tru vi har blitt gode venna! Kanskje æ sjer dæ en gang når æ fløtte te Oslo i høst 🙂

    85. Du er så herlig! Forresten, du burde virkelig se Monica Lewinsky’s TED talk (life lessons & confessions), hun snakker om online bullying, slutshaming, harassment osv og den varer i 20 min så det er ikke noe “bortkastet tid” i tilfelle du ikke liker det. Den er på den amerikanske netflixen, men finnes sikkert andre steder på nettet også 🙂 Hvis du hadde postet den på bloggen din eller skrevet et innlegg om den, tror jeg mange hadde forstått ting fra din side og vist mer medfølelse, det er også en video alle har godt av å se og mange kan kjenne seg igjen i 🙂

    86. Hei Sophie Elise!
      Ville bare si at du virker som et fantastisk menneske med mange gode verider. Jeg syns du er rå og fortsett med å være det <3

    87. Eg blir kvalm av at noen kan være så onde 🙁 alt det du har måtte gå gjennom, men alikevel har klart deg så bra er så imponerende !
      Du ER et forbilde og du er et fantastisk godt forbilde, ikke bare for små jenter men også for meg som faktisk er eldre enn deg ! Har veldi mange av de samme tankene som deg og kjenner at når jeg leser bloggen din så hjelper det mye!
      Stå på, dette klarer du med glans !!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg