det beste i verden

I dag fikk jeg en pakke fra en leser – et langt brev og et kjempefint årmband. Mens jeg satt og leste brevet hvor hun blandt annet hadde skrevet mye fint om at jeg var et forbilde og hvor mye det hadde åpnet øynene mine at jeg hadde vært sammen med en 97er, så begynte jeg å gråte så mye som jeg aldri har gjort før. Jeg gikk fram og tilbake på rommet og bare tok meg til hodet, tenkte at “faen sophie, nå må du ta deg sammen og ordne opp i livet ditt, for det er mange som ser opp til deg.”

Jeg vet at det har blitt mye klaging og rot her i det siste, men jeg er et kapitell for meg selv, for å si det MILDT. Det er en ekstermt merkelig situasjon, det å sitte å grine på jenterommet og vite at mange jenter rundt i landet sitter og har en forestilling av hvordan jeg er. Jeg bruker å tenke “hva tror de jeg gjør nå? Shopper, spiser sushi eller er med venner? Hva slags rykter går det? Hva tenker folk?”. Det er ikke så stort, livet mitt altså. Jeg har sikkert grått i tre dager på rad nå, og har prøvd å sminke meg sikkert fem ganger for dagen.. for å ta outfit. Et outfit jeg tar av meg sekundet etterpå, for å så legge meg under dyna igjen. 
Det er virkelig et rart liv jeg lever. Aller helst vil jeg bare legge meg under dyna, men på en rar måte hjelper det også å ha noe å stå opp for, det å ha et ansvar og vite at noen forventer mer av meg. Dere forventer mer, og jeg er faktisk glad for at dere sparker meg bak noen ganger og gir meg beskjed om hva jeg kan og hva jeg har oppnådd. For tenk , jeg er et forbilde. Så heldig jeg er, det er mer enn mange oppnår i løpet av et helt liv! 

Takk for brevet, det åpnet øynene mine. Nå blir det faen meg skjerpings, det fortjener jeg, og det fortjener dere. Dere inspirerer meg minst like mye tilbake, så tusen takk. 

Armbåndet jeg fikk. 

104 kommentarer
    1. Så utrolig koselig!
      Men husk, ingen er supermennesker, og det kan si stopp, selv for deg.
      Ta vare på deg selv, og kjenn på kroppen og sinnet hvordan du har det. Hvis du føler det hjelper å blogge, så gjør du det. Hvis du kjenner du trenger en liten pause, så har du virkelig fortjent det!
      Ha en så fin kveld som overhodet mulig!<3

    2. Så søtt! Men du er et forbilde uansett for mye du klager eller roter i livet ditt! Vi lærer alle av feil, både egne og andres! Husk at vi liker deg for den du er, og ikke for den du prøver å være! Vær deg selv, for du er et helt nydelig menneske!

    3. oi, hva skjer med deg og marco?;o så på veggen hans… hun jenta som skrev det dær! hva i all verden..

    4. harregud, det virker jo som om du tvinger deg selv til å blogge..du skal ikke føle at du må sminka deg 5 ganger før du blir “Pen nok” til å ta enkle outfitbilder.. blogg når DU vil ..du er yndligs bloggeren min og forbildet mitt(og sikkert mange andres..), men du skal ikke være deppa / eller nedfor fordi du føler deg tvunget.. du har nevnt dette et par ganger før på bloggen og i think? du fortjener virkelig en pause..greit nok at du er på topplista, men det betyr ikke at du er pliktet til å blogge og må finne deg i alt ! (som så alt for mange dessverre tror??”..
      Jeg tok nå litt av her da men..
      skriv fordi du vil.. ikke fordi du har lesere som ser opp til deg! du bestemmer nå så klar selv da ;D..

    5. Aww heldig du er! Mange som ser opp til deg ja, blandt annent meg.. <3 Du er kjempe søt! Digger deg <3 Og vi vil at du skal stå opp, du inspererer oss over hvordan du bare forsetter livet ditt selvom du er nedfor! <3
      Forsett sånn! Kjempe nydelig brev <3

    6. so cute ! I wish I had such readers… I like you a lot ! :> You have a great body, pretty face, awesome style &such as nice boyfriend &besties ! :> Dont cry ever !

    7. Hei Sophie.
      Jeg vil bare si at du er fantastisk. Du er noe å se opp til. Du er så tøff modig og vakker. Du kan ordtaket: ”Crying isn’t a sgn of weakness, but it means that you have been strong for to long”. vi elsker deg, og bloggen din. Du er den beste bloggeren og jeg føler meg avhengig av å lese bloggen din. Ingen er perfekte, men alle er perfekte ¨på sin egen lille måte. ^^ Som du er perfekt. Vi ønsker alle det beste for deg. Vi vill jo at du skal ha det bra. De som blir kalt ”Haters” De lever av å såre folk. De er sånne som føler seg som dritt og bare vil at alle andre skal ha det værre.. Du må ikke være lei deg. eller trist. For flere hundre jenter elsker deg. Og vil bare at du skal ha det bra. Jeg skal innrømme at det er mye jeg har gjort som jeg ikke er serlig stolt av. Men da var jeg bare et barn. Jeg er slem, egoistisk. Hater faren min, ber bare om penger fra moren min. Sloss med broren min. Blir alltid sur uten en grunn og det går utover den personen jeg elsker mest. Ja, kjæresten min. Jeg flørter med andre.. Er jeg perfekt da? Nei, men jeg vet at jeg aldr vil forlate de jeg elsker. Dette ble vist en lang kommentar.. Unskyld for så mange ting om meg. Men jeg vil bare si at du er de du er, vi elsker deg. Og ikke forlat oss. Vi stoler på deg og elsker deg. Hvis det hadde vært så enkelt hadde jeg kommet å gitt deg en ordentlig bjørneklem med en gang jeg så deg. 😀 suss fra lilleblogger. Som er veldig glad i deg! 😀

    8. JEg bare lurer på en ting. Hvordan er det egentlig at så mange kjenner til hvem du er, eller hvem de tror du er. Folk dømmer deg, snakker om deg etc? Jeg synes det er hard når det skjer meg, men med deg så er det jo mange tusen fler mennesker som lager seg et inntrykk etc om deg. Er det vanskelig og takle, eller hvordan forholder du deg til det?

    9. Ehh, nei jeg synes ikke du er ett forbilde. Ja, noen blogglesere ser tydelighvis opp til deg, uten att man skjønner hvorfor.
      Og til info. er de fleste mennesker forbilder for ett eller flere mennesker i livet sitt, så jo det oppnår de ALLER FLESTE I LØPET AV ETT LIV. Du babler i vei om svada og shit, du har ikke PEILING.
      Det viktigste forbilde du noengang kan bli er for ditt barn, hvis du noen gang skulle få det. Du er bare så ekkelt høy på deg selv.
      Du er ett Forbilde om noen som kjenner deg liker og ser opp til deg, att noen blogg lesere som overhodet ikke har kjenneskap til deg ser opp til deg, det kan man jo ta med en klype salt, kjenner jo deg ikke.

    10. Du fortjente brevet virkelig!
      men jeg skjønner ikke hva som har skjedd? er det slutt mellom deg og Marco? desperate lesere! <3
      håper på det beste for din skyld!

    11. Det her var utrolig fint skrevet.
      Men husk, ingen er supermennesker, og det kan si stopp, selv for deg.
      Ta vare på deg selv, og kjenn på kroppen og sinnet hvordan du har det. Hvis du føler det hjelper å blogge, så gjør du det. Hvis du kjenner du trenger en liten pause, så har du virkelig fortjent det!

    12. Jeg er så glad at brevet traff deg og rørte deg så du begynte å gråte. Jeg mente hvert ord jeg skrev, pene deg. Jeg vet ikke om det som har skjedd er med Marco eller om jeg har ødelagt eller ordnet opp i noe, men uansett, så håper jeg det blir bedre. Jeg gjør virkelig det! 🙂

    13. Du er ett kjempe bra forbilde. I motsetning til ALTFOR mange andre bloggere. Du blogger rett fra hjertet og sier ting som det er, rett og slett! Selv er jeg 2 år eldre enn deg, og jeg ser opp til deg! Du har mange fans, og jeg er ikke den eneste som ser opp til deg, så syns du skal tenke på det, når du er lei deg 🙂 Du fortjener å være på topp, selv når du har motgang i livet. Kos deg ikveld, håper du får det bra igjen 🙂 Hilsen en fast leser!

    14. Du er fantastisk, Sophie! Digger deg til 1000, selvom jeg bare leser bloggen din! 🙂 Føler jeg kjenner deg! Du er nydelig og sterk, stå på!

    15. Er fast leser på bloggen din Sophie, du virker som en fantastisk jente og du er veldig sterk! <3 Elsker bloggen din, keep on the good work and fuck the haters!! Men, jeg lurer på en ting, du er/var jo sammen med Marco, men skjønner ikke helt, for du skrev i dette innlegget ''og hvor mye det hadde åpnet øynene mine at jeg hadde vært sammen med en 97er'' Er dere ikke sammen lenger? 🙁 Beklager hvis dette er noe du ikke vil snakke om, men jeg er litt forvirret..
      Digger deg og bloggen din! <3

    16. utrolig koselig! og du er flink å skrive, du får ting frem så bra! stå på du, og jeg håper situasjonen din løser dseg raskt.
      Snart ferie og jul vet du, da kan du ligge under dyna så mye du bare vil! (Det gjør vi alle i jula)

    17. Stå på Sophie!
      Har endret synet mitt totalt, på deg! 🙂
      Du er en helt fantastisk, snill og jordnær jente! Du fortjener all den rosen du kan få Sophie!
      Du er fantastisk! ta det til deg, DU er fantastisk!
      Husk “alt ordner seg for snille piker” ;*
      Stoooor klem fra meg!

    18. Hei Sophie <3
      Jeg vil bare si at du og Idunn er store forbilder for meg. Du virker så ekte og at du gjør det du mener er riktig er så utrolig bra og en nydelig egenskap! Det er noe jeg virkelig bare digger med deg. Jeg føler at det er mange bloggere som virker litt "fake" men det er ikke du! Du er så utrolig søt og åpen 🙂 Du er et vanlig menneske som kan si stopp og ta pauser. Pauser er viktige siden om du gjør en ting for mye, kan du bli lei av det. Virkelig digger, digger deg søte, søte Sophie! Stå på!

    19. Jeg blir nesten glad i deg av å lese bloggen. Du virker som en utrolig herlig jente. Du skriver helt fantastisk godt! Da jeg først var innom bloggen din tenkte jeg “nok en fjortis blogger uten hjerne”. Vel du er så mye mer enn det 😀 😀 vakker er du! og det brunet håret kler deg så utrolig godt. Fyldig og fint! mye finere en det blonde.

    20. Hei Sophie <3
      Jeg vil bare si at du og Idunn er store forbilder for meg. Du virker så ekte og at du gjør det du mener er riktig er så utrolig bra og en nydelig egenskap! Det er noe jeg virkelig bare digger med deg. Jeg føler at det er mange bloggere som virker litt "fake" men det er ikke du! Du er så utrolig søt og åpen 🙂 Du er et vanlig menneske som kan si stopp og ta pauser. Pauser er viktige siden om du gjør en ting for mye, kan du bli lei av det. Virkelig digger, digger deg søte, søte Sophie! Stå på! (er ikke sikker på om det kom opp siden jeg ikke så det! Så skrev det igjen, hihi)

    21. hei:) først vil jeg barre si at jeg elsker det nye håre ditt, du ser så mye mer voksen ut. og jeg elsker også bloggen din.
      men de jeg ville ta opp…
      jeg har sett at du er veldig intresert i dyr og dyreplageri. og jeg synets du bør dele denne videoen med dine lesere. er en veldig sterk og brutal video om dyr som blir misshandlet ( kokt, flodd pelsen av, kastet rundt i små bur og kuttet av pungen på, levende. jeg har aldi vert så veldig intresert i slike ting. men denne videoen vekket meg. og jeg håper den vekker dere andre også.
      http://vimeo.com/10152570

    22. Ta den tiden du trenger Sophie! Du er sterk og alt kommer til å bli bra. Husk, alt ordner seg til slutt på en eller annen måte! Du er nydelig. Både utseendemessig og på innsiden. Nei, jeg kjenner deg ikke personlig, men gjennom bloggen din ser jeg at du er en bra person. Og ikke minst veldig voksen for alderen. Det ordner seg for slike som deg!
      Håper det går bedre med deg! 🙂

    23. Hei Sophie 🙂
      Jeg lurer egentlig på om du kunne sagt på bloggen om det er sant st det er slutt mellom deg og Marco? Skjønner at hvis det er sant at det er vanskelig og si det.

    24. Hør her Sophie: Du er en FANTASTISK blogger, og enda viktigere en UTROLIG person. Alle er på det stadiet i livet sitt hvor ting bare er helt sinnsykt rart og man ikke vet ordentlig hva man egentlig driver med. Men en dag dukker det opp rett foran øynene dine, og du innser ting du ikke hadde en anelse om. Det er da du skjønner at dette er virkeligheten. Du er en STERK jente. Du blogger for harde livet, og du klarer faktisk å akseptere at noen misliker deg og snakker dritt til deg på grunn av det. Nå har jeg en ting å si, og dette må du alltid huske på: Ikke gi opp! Ikke gi en shit når folk kommenterer stygge ting og prøver å fortelle deg hvor dum du er (for sånne kommentarer har jeg sett mange av her, og ikke bare under dette innlegget heller). Haters wil hate. That’s it. Det er faktisk litt tragisk hvor mye tid en person bruker på å rakke ned på en annen. Det er som om det ikke finnes viktigere ting i verden. At denne personen ikke har bedre å gjøre enn å finne på stygge ting å si til andre. Hei – DET er hva man kaller fritids. Så vær glad du ikke er en av dem, du er så mye bedre!
      Du har faktisk klart å oppnå det at hundrevis av jenter, både eldre og yngre, ser opp til deg. Det beviser en god del, gjør det ikke? Og er det noen som ser opp til drittfolka? -Nei! Ingen vil se opp til en som gjør sånt. Du skjønner hva jeg prøver å fortelle deg? -Du er bra nok akkurat som du er! Hva galt er det du gjør liksom? Ingen er perfekte, jeg kan kjenne meg igjen i det å være surrete. Alle er det, ingen har rett til å si at du skal være noe bedre. Du er tross alt en vanlig person. Du er ikke slem mot leserne dine, andre bloggere, selv ikke de som hater deg! Du er snill pike som sitter hjemme og gjør det du skal. Du går ikke ut for å feste, røyke og drikke. Du går på skole, og konsentrerer deg om det. Du lar ikke ting distrahere deg. Du er perfekt, akkurat som du er.
      Du er forbildet mitt. Og det fordi du er som du er. Noen sier kanskje du ser ut som en fjortis, bimbo osv. Men som du har sagt hundre ganger – Du vet det! Du er klar over hvordan du ser ut og hva folk tenker om deg, og det er derfor du spiller på det. Du er en barbie med en twist, og det er det jeg liker best med deg. Ikke forandre deg! Det er greit at du tar deg sammen. Du trenger det. Alle må ta seg sammen iblant og prøve på nytt. Men Sophie: Be yourself, everyone else is taken.

    25. Å! Det var kjempe snilt av henne 🙂 jeg synes akkurat det samme og jeg elsker bloggen din! <3 Håper det går fint med deg<3

    26. Er en liten stund siden jeg har vært og tittet på bloggen din, og jeg ville bare fortelle deg hvor utrolig NYDELIG du var med brunt hår 🙂 Syns det så mye mer naturlig ut, du så utrolig mye mer voksen ut og det var utrolig fint til deg! Fina 🙂

    27. Ja, sophie d e sant, du e forbilde til så mange! meg blant aent! du e sinnsyk fin også 🙂 æ o har en kjæreste som e 97 og æ e 95. Du har lært meg masse ting om å ha en kjæreste som e yngre enn deg! 🙂 STÅ PÅ GIRL!

    28. Kjære Sophie Elise! Jeg synes du burde slutte å ha trutemunn på så mange av bildene dine, fordi du er så fantastisk søt når du smiler! 🙂 Det er bare godt ment. Pluss at ja, du er et fantastiskt forbilde, i og med at du er deg selv fult og, og gir faen i andre. Det er i alle fall sånn du fremstår for meg, så stå på. For du er helt herlig

    29. Jeg elsker bloggen din helt ekstremt, uansett. Det er så herlig å se at selv om du ser rosablogger ut, så er du ufattelig smart og har helt sykt bra argumenter. Fantastiske deg, stå på! <3

    30. hei 🙂 ville bare si at du hjelper meg virklig gjnnom dagen at du skriver om hverdagen din, som når du er lei deg osv. det hjelper veldig å høre at andre også har det som meg! u go girl <3

    31. Dette er første gang jeg har lest bloggen din, og jeg fikk tårer i øynene av innlegget ditt!
      Må bare si, DU er en FANTASTISK person!<3

    32. Søtt! Utrolig mange av oss digger deg sykt, og du er et utrolig bra forbilde! Jeg digger deg til tusen, og du er den beste bloggeren som noen gang har ligget på topplisten, og det mener jeg! ♥

    33. Faktisk kan det være veldig betryggende å vite at livet ditt ikke er perfekt heller, selv om jeg selvfølgelig vil at du skal ha det så bra som mulig. Det er på en måte fint å vite at jeg ikke er den eneste som gråter på kveldene og har problemer og ikke har det bra hele tiden. Leserne har nok merket at alt ikke står så bra til med deg for tiden, men jeg vet at du kommer tilbake på topp. Fordi du er en tøff jente og du er sterk. Jeg synes det er bra at du snakker åpent om tema som ellers er tabu. Det at unge jenter og gutter får vite mer om selvskading, depresjon og lignende hjelper nok til å forebygge det tror jeg. At du er sterk gjør andre sterke. Det tror ihvertfall jeg 🙂

    34. <3
      fant denne linken: http://www.ptroa.co.il/petition/
      kanskje du kunne "reklamere" for den her på bloggen? er sånn gratis underskriftgreie mot dyreplageri :)

    35. Jeg skulle virkelig ønske jeg var som deg og ha den kroppen din, misunner deg den veldig. Ta vare på den 🙂
      Digger bloggen forresten 😉

    36. Så koselig! 😀 Du er et godt forbilde for kjempemange! 🙂 Elsker bloggen din og deg, Sophie! Stå på 😀

    37. Så utrolig hyggelig! ||Stå på Sophie! Du skal se det orner seg til slutt!<3 du skrev du HAR VÆRT SAMMEN MED EN 97er.. er dere ikke sammen lenger..? ;O

    38. Heisann! Jeg pleier som regel ALDRI å lese blogger, men av en eller annen grunn begynte jeg å lese din 🙂 får å være helt ærlig, så syntes jeg at du var en komplett idiot før.. Men nå leser jeg bloggen din hver dag og jeg synes du er en virkelig sterk og utrolig jente :)Du skal være stolt over deg selv og hva du har oppnådd, du har fans og du har noe som minner om et fantastisk liv! Stå på videre Sophie, du kan komme langt i livet om du jobber hardt nok, og jeg VET at du kan klare det. Lykke til med blogg og alt annet senere i livet ditt ;)))

    39. Jeg tror grunnen for at du er et så stort forbilde er vell at du viser at du ikke er denne perfekte bloggeren slik som feks. voe blir fremstilt som. Du går gjennom vanskelige tider, du blir lei deg, såret, sjalu, sint, sur, og føler deg helt på bunn til tider – akuratt som de fleste av oss. Folk kan lese bloggen din, og kjenne seg igjen på det meste. Du skiller deg ut, noe veldig mange liker.
      Respekt til deg! Stå på videre, og vit at du trenger ikke være perfekt, det er ikke det vi vill lese om – alt det som går så helt fantastisk i livet ditt, men litt om det dumme som skjer med deg, og hvordan du håndterer det – noe vi kan relatere til.
      Du er flink Sophie 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg