Haha for et styr…

Hei dere! Nå har det vært MYE styr og greier de siste dagene rundt to innlegg jeg skrev for Norsk Folkehjelp og PepCall. Norsk Folkehjelp skrev jeg forklaring på her, siden alle trodde jeg lot en mann ligge død for å ta selfie. Haha! Den fikk vi jo ryddet opp i og forklart, men etter PepCalls innlegg fikk jeg melding fra en i Telenor som sa at det jeg skrev om at Telenor og Netcom nesten raner deg for penger om du glemmer å kjøpe ekstra data ikke er sant. 

Som en kommentar til den debatten har jeg sjekket opp i litt ting. For sikkerhets skyld påpeker jeg at innlegget som sponset siden det dreier seg om en annen sponset post. 🙂

Her er meldingen jeg fikk:

 

Da ble jeg ganske stresset, for jeg vil bare samarbeide med annonsører som jeg kan gå god for. Så da ble jeg nødt til å sjekke opp litt! Så da sendte jeg en mail til PepCall, som ba meg sjekke Telenors nettsider og trykke på informasjonsboblen for mer info:

Skjermbilde fra Telenor.no:

Altså…5 kroner per megabyte. Det er jo eksakt det jeg skrev i innlegget!  Man stopper jo etter 399,- men for de pengene får du bare litt under 80 megabyte! Og hvis noen lurte på hvorfor det står Telenor på mobilen min så er det fordi PepCall bruker Telenors nett;)

Vet dere hvor sinnsykt dyrt det er? Om du har Telenors Mobil M og har brukt opp dine 2 gigabyte (2000 mb) og går inn på sophieelise.blogg.no så koster det deg 20 kroner i data! Hahaha…kanskje jeg burde blitt sponset av Telenor og ikke PepCall om jeg fikk provisjon 😉

En annen ting er at du ikke får MMS inkludert heller. Det er jo gratis med PepCall.

Så da ringte jeg PepCall igjen. De fortalte at i Norge brukes det ca. 3 millioner hver dag på mobilreklame fra norske mobilselskaper, og alle sammen påstår akkurat det samme, nemlig at de er billigst. Men de har jo omtrent helt like abonnement med fastprispakker, det er bare logoen som er forskjellig. Så egentlig bare håper de at noen lar seg lure over, men regningen blir jo omtrent det samme. PepCall sier at i stedet for å bruke sinnsyke beløp på reklame har de heller laget noe folk faktisk har glede av og som er bedre, noe som jo er en ganske fornuftig filosofi.

Det er nettopp derfor jeg vil jobbe med PepCall, som faktisk har en modell som gjør at regningen blir mindre. Fordi du betaler for det du trenger, uten å måtte huske på noe som helst. Men så fortalte PepCall noe annet funny! Det skjer nemlig noe artig hvis du bytter…

Hvis du bytter til PepCall kommer ditt gamle mobilselskap til å gi deg et helt sinnsykt tilbud for å beholde deg som kunde. Du får da en telefon fra en selger som ønsker å lokke deg tilbake og gir deg en superpris. De har jo tjent gode penger på deg lenge og det har de jo lyst til å fortsette med. Den gode nyheten er at PepCall uansett strekker seg langt for å sørge for at nettopp DU skal bli fornøyd og få lave regninger, så om du bytter og får et sånt tilbud kan du bare maile [email protected] så fikser de nok noe lurt:)

Jeg syntes du skal spre dette i vennegjengen din, er jo penger å spare for alle. Se innlegget mitt om PepCall HER eller bare gå inn på pepcall.no og bytt der. Det tar bare noen sekunder, så får du lavere mobilregninger. <3 

55 kommentarer
    1. Det beste av alt, er jo det at slike innlegg som det der gjør at konkurransen blir større i mellom de forskjellige telefonselskapene. Noe jeg synes er bare bra, for det betyr jo billigere priser for oss alle! Win win for oss forbrukere!

    2. Helt enig med deg, det er svindyrt for både netcom og telenor, jeg hadde netcom og betalte 299 for 3 gb, byttet til djuice og der fikk jeg 5 gb for samme pris og med telenor dekning som er mye bedre enn netcom sin! vurderte å bytte til pepcall, men turte ikke, siden det var så nytt. Blir nokk til at jeg bytter til pepcall etter at abonomanget på 1 år er gått ut, selv om jeg er veldig fornøyd med djuice

    3. Har hatt Chess i snart 10 år, og er super fornøyd. Synes jeg får mye for penga, og har aldri hatt noe problem med de. Men etter innlegga dine om pepcall vurderer jeg sterkt å bytte 🙂 Samboern har hatt Telenor i mange år, bare tull…for høye regninger, doble regninger osv. Bare å holde seg unna!

    4. Hei! Vil bare påpeke at når det står at ekstrakostnaden stopper på 399,- for ekstra data, så betyr det ikke at du ikke får flere MB. Det betyr kun at du ikke betaler mer enn maks. 399,- for å bruke for mye data 🙂 Dette gjelder i alle fall hos NetCom. Ellers vil jeg også påpeke at hos NetCom betaler man ikke ekstra for overbruk av data med de fleste abonnementene, kun de aller billigste, som er beregnet på folk som generelt bruker lite data. Jeg har selv jobbet for NetCom en stund, og vi var svært ærlige med kundene våre – NEI, verken vi eller Telenor var de billigste selskapene, men det er de eneste som tilbyr fysiske butikker du kan dra til dersom du har problemer, og dette er så klart dyrere enn å ha all service basert på nett/telefon. Chess var tidligere enn del av NetCom f.eks., men for å beholde sine lave priser, valgte de å trekke seg ut av butikker, og kun tilby service over nett/telefon. Det finnes altså mange mindre selskaper med mye billigere abonnement enn NetCom/Telenor, det kommer rett og slett an på hva en foretrekker, og hva man trenger 🙂 Mange kunder påpekte at de valgte NetCom kun pga. god service i butikk, og var fullt klar over at det var andre selskaper som kunne gi de billgere abonnementer. Jeg hadde f.eks. selv OneCall i mange år, da jeg var utenlands mesteparten av året, og de gav meg best priser på mobilbruk i utlandet.

    5. Liker netcom jeg 🙂
      Mobilselskapene kriger over hver andre. Akkurat det samme som Rema 1000 og
      Kiwi og alle andre matbutikker. Bare for å vise at selskapene har et bedre “tilbud”.

    6. Bruker man 1 mb over grensene som pepcall har satt, så skrus jo prisen automatisk over til neste pakke, noe som fort blir svindyrt. 339kr for 1501MB liksom, det er jo helt tullete! Hos både Telenor og Djuice får man gratis datasperre som gjør at om du bruker opp inkludert datamengde så MÅ du kjøpe ny datapakke. Det vil BESTANDIG bli både billigere og mer sikkert enn å være kunde hos pepcall. I tillegg er det leienett, noe som vil si at du har opp til dobbel/tredobbel fart om du er kunde hos Telenor/djuice.

    7. NetCom tilbyr fire-fem forskjellige abbonommenter. Det er kun én av de man må betale ekstra for hvis man bruker opp dataen sin, og det er MAKS 399kr i mnd, uansett hvor mye ekstra data man bruker. På de andre abbonommentene så betaler man ikke en krone hvis man bruker mer data, hastigheten blir kun tregere. Du burde nok sjekke opp informasjonen neste gang, før du går ut med feil informasjon med andre operatører.

    8. Problemet med pepcall er at man får ekstremt trengt nett. Standarhastighet på 6 mbit/s er helt ræva. Da vil jeg heller betale mer. Heller kvalitet enn kvantitet 🙂

    9. Det å tilby fysisk butikk slik som Netcom og Telenor gjør, med både Elkjøp og andre butikkjeder som gir service og hjelp når det trengs er viktig for mange. Service over nett kan både være tidkrevende og vanskelig. Netcom og Telenor tilbyr også det beste nettet, mens underleverandørene slik som Pepcall ikke får samme dekning. Får man for høye regninger, har man rett og slett for liten datapakke, ringer firesifrede nummer, sender meldinger til banken osv. Da er det bare å oppgradere til en datapakke som tilbyr mer. Djuice for eksempel er det Telenor som eier, og de er en del av Telenor. De tilbyr datapakker med f.eks. 5 GB data for 299, og de er i fysisk butikk. Disse andre leverandørene som påstår at de er så billige og bra, har mange baksider med seg. Jeg var tidligere OneCall kunde, nå er jeg Telenorkunde. Hos OneCall fikk jeg regninger på 500 – 1000 kr, når jeg egentlig kun skulle betale 299. Hos Telenor betaler jeg kun de ekstra kostnadene jeg bruker på å ringe firesifrede numre. Jeg har datapakken XL, og betaler 599 for 12 GB, er strålende fornøyd med servicen, dekningen og hjelpen jeg får 🙂 Får aldri mer en ca 30 kr mer en mnds-betalingen min. Men hver sin smak, det som er viktig er å ikke snakke ned om andre mobilselskaper, butikker eller mennesker selv for å heve seg selv. Alle har ulike behov og rettferdig og real reklame er viktig.

    10. Jeg satt faktisk å tenkte på å bytte til pepcall eller chess nå isted. Jeg har Telenor nå, og fant ut at du ikke kan få noen abbenomang under 200 kr. uansett. Jeg får månedsregninger på litt over 200 kr. Noen ganger 199 også.

    11. Åhh kommentarfeltet er åpent her? 😮
      Altså for folk som bruker rundt 1GB i måneden, så er ikke pepcall et bra valg.
      Er ikke så fan av hva jeg leser på Pepcalls sin side. Jeg har tenkt å bytte mobilselskap snart, for jeg har atm. Telio med 199kr i mnd. for 1GB, og 1GB er litt lite. På Pepcall står det at 1,5GB + ubegrenset annet koster 239kr mens de fleste har egentlig den samme mengden data for mindre pris, 199kr + ubegrenset annet.
      Mens om man legger på 10kr, så har onecall alt ubegrensa + 3GB for 249kr. Og nextgentel har 3GB for 239kr (+ noen mnd i viaplay?). Mens 5,5GB i pepcall koster 339kr, koster nextgentel 279kr for 5GB (+ viaplay). SÅÅÅEH, greit at du sponser det her, men synes det er langt ifra det billigste om man faktisk sjekker opp markedet 😉
      Tror det blir å bytte til enten onecall eller next gentel for meg! med mindre pepcall kommer med bedre tilbud 😉

    12. Du skal anmeldes for spredning av feil informasjon. Pepcall er ikke like bra og billig. De tilbyr bare 6mbit , det er jo dritt hastighet. Mens andre aktører tilbyr 50 – 80 mbit. Slutt å lygg for sponsor penger

    13. Ro ned, det var et sponset innlegg, som sophie skrev så kjemper alle om å bli best. Trenger ikke å angripe privatperson pga noe slikt. Alle har forskjellige meninger om ulike selskaper.

    14. Du lyver. Du burde tatt deg en tur å virkelig sjekket det du reklamerer for før du tenkte på hvor mye de betalte deg for å reklamere.

    15. Å så? Trodde Sophie hele tida snakker om hvordan ha bare reklamerer for ting ho står for?
      Det er ikke snakk om meninger, men om fakta. Skal folk roe seg ned på ungdommer blir lurt fordi Sophie skal tjene mer penger?
      Når man har ett sponset innlegg, er det forsatt privatpersonen som står bak det. Er det greit for meg å anbefale folk å slå til gamle damer feks, om jeg hadde blitt sponset for å si det?

    16. Reklamerer du virkelig for 6Mbit og påstår det er billig og best? Du skryter over at de ikke bruker masse penger på reklame med de må jo tydeligvis ha gitt deg et godt stykke av Budsjettet,du prøver jo virkelig å overtale folk her. #smakløst

    17. Altså skal du sponse et produkt må du forholde deg til fakta. Det holder ikke bare å bruke tomme ord som best og billig. Du viser ingen fordeler for å gå inn med det aboonnemtet. Jaja hva skal eg si , du viser bare jo din sanne side. Det at du bryrer deg bare om sponsor penger.

    18. Dette er bullshit . Hvor mye fikk du betalt for dette innlegget? Hørte du fikk 35000 kr for ett blogginnlegg. Må være nice det å skrive bullshit for så mye penger. Fake faen altså . Money Whore

    19. Du fremstilte det som at man kunne få en regning på 5000! Helt galt. Max 399, dermed blir det ikke 5000 uansett hvor mye man bruker. Men kanskje dette er for vanskelig for deg å forstå da…

    20. “Det er nemlig sånn at både Telenor og Netcom tar opptil 5000 kroner per gigabyte ekstra om du glemmer å bestille mer data.”
      FEIL FEIL FEIL.
      Telenor tar opptil 399, noe som du meget godt vet, eller kansje du ikke forstår det.
      Men det er uansett sykt dårlig av deg at du tjener penger på at andre skal bli lurt. Du er til å med med på å lure dem.
      Guder.

    21. “PepCall sier at i stedet for å bruke sinnsyke beløp på reklame har de heller laget noe folk faktisk har glede av og som er bedre”
      Dette kan vel ikke stemme helt. Riktignok sparer de penger på å ikke lage TV-reklamer (så vidt jeg vet), men jeg antar at det ligger betydelige summer i å betale Norges største bloggere for å minne leserne sine på Pepcall med jevne mellomrom
      Da det er sagt byttet jeg til pepcall etter å ha lest innlegget ditt, og gleder meg til lavere mobilregning. stå på videre, og god søndag!:)

    22. 1. Djuice på Telenor-nett tar 299,- for 5GB data. PepCall tar 339,- for alt over 1.5GB.
      2. Djuice har 10 Mbit/s, PepCall har kun 6 Mbit/s hastighet.
      3. Djuice har fysisk butikk, du kan gå til Lefdal, Elkjøp osv. å få service.
      4. ICE.Net har samme opplegg som Djuice, bare for NetCom-nett. 50 Mbit/s på alt.
      5. Begge har fri SMS / MMS.
      6. Det er øvre sperre på kostnad på Mb, og regning på 5000 kroner er umulig.
      7. Du kan bli saksøkt, sammen med PepCall, for å oppgi feil informasjon.

    23. Skal love deg at om ikke lenge så selger pepcall alle kundene sine til det selskapet som byr mest. Det er det slike småselskaper gjør. De klarer ikke å holde seg gående oppe så lenge når de er så billige forstår du vel.
      Pepcall bruker Telenors nett ja, men du får bare 6 mbit/s i hastighet. Det er jo helt rævva for å si det mildt. NetCom, som har et relativt bra nett, leverer mye bedre enn dette på alle sine abonementer. Det samme gjør Telenor, som satser fullt på utbygging og bygger ut 4G på dobbelt så mange basestasjoner som Netcom. Det er dette som gjør at Telenor vinner den største uavhengige dekningstesten år etter år. Men hva er det å skryte av å ha billig abonnement hos Pepcall med Telenors overlegne dekning når du ikke engang får utnyttet halvparten? det kan godt stå 4G på telefonen din, men ikke tro du har god 4G dekning.
      Og når det kommer til NetCom sitt dekningsnytt, alle kan få “best dekning” når de kjøper en test av et eller annet statistikkbyrå.

    24. Dette er bare tull! Man skjønner jo godt at du får godt betalt av PepCall. Telenor er kvalitet, og henger heller ikke ut andre leverandører for å få flere kunder :))

    25. Herregud, blir helt oppgitt av mange av kommentarene her! Sophie, elsker at du har åpnet kommentarfeltet igjen, men syns ikke du fortjener all den dritten som blir skrevet her! Er stor forskjell på konstruktiv/sakling argumentasjon eller kritikk og drittslenging og mobbing. Jeg syns du gjør en dødsbra jobb, og jeg respekterer deg mer og mer for hver dag som går! Har lest bloggen din i flere år nå, og har fulgt med på hvordan du har funnet ut hvordan du kan bruke din rolle til å gjøre en forskjell! Jeg elsker deg og bloggen din, så stå på!!

    26. Jeg føler meg som en løk. Jeg skjønte INGENTING haha, jeg blir like imponert når folk skriver om mb og gb osv og faktisk skjønner det. 😳
      Ble veldig glad for å se at kommentartfeltet er åpent, håper dette fortsetter!
      Klem

    27. hahahahaha må bare si at jeg skjønner meg hvirkelig ikke hvorfor folk hisser seg så innmari opp over noe som ikke påvirker dem at all. så lenge de “vet” hva som er riktig og sprer det til familie og venner så påvirker det jo ikke dem! så nå kan folk venne nesa innover å se seg selv istedet for å vende den utover å se hva alle andre gjør.. vet helt sikkert at mesteparten av dere gledelig hadde “løyet” for evt. like store summer, just sayin

    28. Jeg har talkmore og er superfornøyd. Betaler nå 299 for 8gb mnd (kampanje- 8gb for samme pris som mitt 5gb abonnement) etter de 3 mnd betaler jeg 399 eller 499, litt usikker, for 8gb data, fri tale og sms. I tillegg kan man bestille opp til 15gb ekstra skulle man gå tom (5gb/199,- & 10gb/299,-) så finnes nok mange bedre alternativer 🙂

    29. Du burde tenke over hvor liten troverdighet du har når så mange mennesker faktisk tror du kan la en mann ligge uten å bry deg.
      For det andre bør du virkelig tenke over samarbeidspartnerne dine. Norsk folkehjelp kommer jeg ALDRI til å støtte pga DITT innlegg… det at de kan bruke 30 000 kroner på å drite deg ut, samt seg selv i grunn, er uakseptabelt, umoralsk og helt ærlig tragisk!!!

    30. Telenor ja… hahaha, de kan si hva faen de vil, men det koster IKKE 5kr per ekstra mb!! og regningen strekker seg lengre enn 399kr om du bruker mer.. Hahahaha, herregud!!! Min mann brukte et par mb ekstra nå forje måned og må betale over 400kr. Så det der er bare bullshit fra telenor sin side.
      Itillegg er det skikkelig dårlig kundeservice!!
      Litt teit at jeg er svartelista, eller så hadde jeg bytta abo. jeg også… Jeg kjører telenor L til 400kr.
      Som koster 200 andre plasser!!!
      Bli med å boikotte telenor og netcom?? De raner folk!!!!

    31. BTW folkens!!! HELLO er like bra som pepcall og har vært i mange mange år!!!!!
      Det var HELLO jeg skulle bytte til…. men svartelista.

    32. Jeg er fornøyd med Telenor, jeg! Bruker aldri opp all dataen, men er ikke langt unna heller. Så betaler ingenting mer enn abonnomentprisen, og den er jeg fornøyd med 🙂

    33. Skam å få betalt ut 30 000 for et innlegg som man egentlig skulle ha skrevet om… gratis! nettopp fordi det er så viktig sak. Dessuten, så er det ingen som tenker ” jeg kan ikke hjelpe han fordi jeg ikke vil skitne til min Chanel veske”.

    34. Hei!
      Når jeg leser ger skjønner jeg godt at du valgte å stenge kommentarfeltet.
      Jeg synes likevel det er så trist, for jeg har så mye jeg vil si til deg. Og av private grunner ønsker jeg ikke å bruke min facebookkonto.
      Jeg håper du har det bra med deg selv. Du er voldsomt vakker og har vokst veldig den tiden jeg har fulgt deg.
      Klem

    35. Jeg byttet fra Tele2 (nå Netcom) til Pep Call for noen måneder siden fordi jeg hadde lest mye bra om det fra blant annet bloggere om at det er mye penger spart. Jeg hadde et abonnement som kostet 199,- pr måned, og lå i gjennomsnitt på 300,- totalt pr måned. Etter at jeg byttet til pep Call så fikk jeg plutselig fakturaer på 500,- per måned. Enda mitt forbruksmønster er relativt likt. DA ble jeg skuffet. Når jeg sjekket fakturaen så kom det opp en post som het AVGIFTER som var på hele 200 kroner pr. måned. Når jeg sjekket med kundeservice så sier de at dette egentlig er dataforbruk. På fakturaen er det også en egen linje som heter dataforbruk, så de klarte rett og slett ikke å forklare (bortforklare) hva avgifter var. Denne posten sto det ikke nevnt noe om på nettsider når jeg bestilte og jeg følte meg rett og slett lurt. Jeg vil ikke anbefale PEP CALL til noen på bakgrunn av å være dyrt, dårlig kundeservice, og inneholde kostnader de ikke har kommunisert noe sted.

    36. Tror du må sjekke litt nøyere jeg Sophie Elise.. 🙂
      Jeg jobber selv i Telenor, og vet hva det går i.
      Teleor har det som heter “datakontroll”, som gjør at når du har brukt opp din inkluderte datamengde, så stopper internettbruken opp. Da får du en sms fra telenor, og du kan kjøpe ekstra data, feks 1gb for 79kr.
      Minuset med billig-operatørene:
      1. De har ikke butikker, de har kun kundeservice over tlf/nett som er åpent kun få timer daglig. Altså, får du problemer med tlf kl 5 en fredag, må du vente til Mandag før du får hjelp.
      2. De har ikke datakontroll, som vil si at om du bruker opp den inkluderte datamengden, så teller dataen bare videre, noe som gjør at du får skyhøye regninger.
      3. De har best dekning, og har over 2000 flere basestasjoner enn det 2 største operatørselskapet i Norge (Netcom).
      Dette var de 3 viktigste punktene jeg kom på i farten.
      Har du merket forskjellen på billigselskapene, og Telenor når det kommer til media og reklame? Mens Telenor reklamerer for sine tjenester, pleier billigselskapene å snakke “dritt” om Telenor (uten å nevne navn, men de skriver feks “Største teleoperatøren i Norge”), fremfor å reklamere for sine egne tjenester.
      Telenor går ikke ut å sier at de er det billigste selskapet i Norge, for det er de ikke. Men de er best på service, og de er best på dekning, og du har alltid full kontroll over mobilregningen.
      Det er en grunn til at Telenor er det største operatør-selskapet i Norge 🙂

    37. det som er forskjellen på peptalk og telenor er at peptalk tilbyr ikke i nærheten av lik kundeservice som telenor gjør. om du har broblemer med mobil/internett/abonoment osv så er du på egenhånd om du har peptalk. Telenor prøver nemlig ikke å være billigts. De vil være best.(noe de får til også). De en kundelinje du kan ringe inn hver dag 8-8 og egen iphone avdeling om du har problemer med iphone/apple produker. samtiddig bidrar de til arbeidplasser i india og andre fattige land Når de er såppas store og har så mange personer som skal lønner og så mange forskjellige muligheter hvor du kan få hjelp er det kart det blir litt dyrere.Men hvis du er redd for å bli belasta 399kr ekstra så er det bare å legge på en GRATIS datakontroll 😉 da stopper dataen automatisk, og du kan heller kjøpe mer data om du vil ha mer. Enkelt og greit.

    38. Jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder og slenge dritt om Sophie Elise fir hun fortjenerikke og bli behandlet som dritt Forbildet mitt er Sophie Elise og jeg elsker at hun er så positiv med ting så dere der ute som sitter framfor en pc skjerm helee dagen dere er sykt feige Sophie er mitt forbildet jeg er sykt fan av deg

    39. HEI SOPHIE STOR FAN AV DEG ILU❤️❤️❤️❤️ Åsså vilj e berre sei te alj sa anjer som verkele ikkkje har nå ber å jør enj å læsse innlægge dittj å komenter crap (sie litt ka lite liv dem he…hehe) men aljfalj e e eni me ta pepcall greiånj aljså å e håpa de går bra å åpen komentarfwljta ijænn❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    40. Å bruke en ny smarttelefon med bare 6mbit nedlasting blir litt som å kjøpe en Porsche å låse den i første gir..
      Når det er snakk om priser så betaler jeg gjerne den 50 lappen det koster ekstra pr mnd for å ha Telenor med den beste dekningen og farten 🙂 Sammen med alle andre fordeler Telenor har.

    41. Dette er jo helt krise for PepCall. Innlegget ditt inneholder flere fatale faktafeil som prøver å dra ned andre mobilselskaper, spesielt Netcom og Telenor som du her nevner flere ganger. Ja, PepCall har en i grunn en genial idé hvor du i teorien skal betale minst mulig, men du glemmer og nevne bakdeler som tregere nett og at det faktisk kan bli dyrere om du bekker over med én eneste MB. Istedet har innlegget mer fokus på å prate ned andre selskaper. Om du har fått beskjed fra Pepcall om å skrive akkurat dette, er jo det en forferdelig dårlig måte å drive reklame på. “Vi skal ikke bruke penger på TV- og nett reklame slik at vi kan bruke pengene på å bli billigere, vi skal isteden betale en kjent blogger for å prate ned andre selskaper og spre faktafeil.” Håper virkelig folk gjør mer research enn å lese dette før du vurdere å bytte mobilselskap.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg