5000 kr for en brusboks

Hello, sånn her føler jeg meg nå: 😵😡 😓 👅

Jeg har seriøst holdt en hånd over øynene hver gang jeg har logget inn på bloggen de siste ukene, uten å overdrive. Det har vært så mange kommentarer som er så stygge at det gjør vondt langt inn i hjertet – og mest når folk uttaler seg om ting de ikke har noen peiling på. Det er ingen, utenom mine aller aller nærmeste som aner hva jeg har vært igjennom den siste måneden. Hvorfor ting har blitt som de har blitt. Hvorfor jeg har tatt visse valg, som egentlig ikke har vært mine engang, med resultater som jeg hater. Det er ikke i nærheten av å være som folk tror! Og det er slitsomt å lese. Jeg kan ikke eie noe som ikke er sannheten, men jeg har heller ingen jævla meldeplikt på ting som er sinnsykt personlig. Den meldeplikten har ikke blitt fortjent, i det hele tatt. Jeg har blitt slått så mye når jeg ligger nede og det er jeg ferdig med. Punktum. Det er heldigvis noen av dere som forstår greia og som forstår meg, det setter jeg pris på. Det krever en del av et menneske å dele så mye i så mange år som jeg har gjort nå..

I dag kjente jeg at hele meg var i ferd med å eksplodere, så da dro jeg på meg treningsskoene og nærmest løp i en time. Da kommer du langt i denne byen, Manhattan er lite. På veien stoppet jeg også innom Sephora hehe, så jeg kan ikke ha vært såååå sur.

  • Laura Mercier setting powder. Dette bruker Dajana ofte på meg, og jeg elsker det! Gir en sånn “photoshop” finish. Og retusjert hud i virkeligheten takker man ikke nei til.
  • Stilla Liquid Liner. Denne aner jeg ingenting om, men hun som jobbet på butikken påsto at til og med jeg, som skjelver som en gærning skulle klare å håndtere denne. We will see, missy!
  • Vippetang fra Sephora sitt eget merke. Jeg har aldri eid en vippetang!!!!! Det var på tide.
  • Nars Velvet Lip i fargen Bound. En _perfekt_ farge om du spør meg!
  • Tarte Big Ego Mascara. Jeg trengte en ny mascara, enkelt og greit. Jeg liker når vippene blir så lange at de nærmest ser ut som beina på en edderkopp. Når andre sier “vask av deg sminken, det er for mye”, da smiler jeg på innsiden.

Øyenskyggen fortjener sin egen lille post..

Too Faced Chocolate Gold. HVOR FANTASTISK? Fargene er perfekte, pigmente er perfekte, herregud som jeg gleder meg til å bruke den rosa. Og den grønne. Jeg har vært så basic på øyenskyggene mine i det siste og gleder meg til å leke litt igjen.

Det var ikke alle innkjøpene mine, for på vei hjem gikk jeg innom What Goes Around Comes Around, en helt fantastisk butikk som har størst samling av vintage chanel.. i verden! Her kunne jeg gått rundt i evigheter, om ikke de ansatte var så “på”, jeg tør faktisk ikke å gå ut derfra uten å kjøpe noe. Så, da ble det clip on øredobber fra Chanel. Jeg hadde kanskje trodd jeg kom til å føle noe da jeg dro kortet. Glede? Angst? Kåt? Nada. Jeg tror ikke materialistisk lykke er en greie for meg lengre, kanskje det aldri har vært.

Er det ikke litt rart at disse, som egentlig ser ut som toppen av en cola-boks koster 5000 kr? Håper ikke jeg mister dem, haha.. Men jeg unner meg seriøst aldri noe dyrt, som Kasper sa, for å rettferdiggjøre det hele.

Nå skal vi ut å spise! Spise bort den sosiale angsten og sinnet! 

38 kommentarer
    1. Prøv å ikke tenke på altdetnegative så godt du kan og fokusere på det positive som er skikkelig Nydelig å vakker bilder synes jeg ønskerdeg altgodt å en fantastiskriktig godtkveld fra megå pus kompis SophieElise hilsen Kristian Magnus 😃♥️🦋🌌✌🐱

    2. Det GÅR an å a en blogg der du ikke deler private ting, hinter om hemmelige private ting eller skriver at du ikke vil fortelle om private ting (bare hinte og sutre).

    3. Forstår ikke hvordan folk kan være så onde, og uttaler seg om ting de ikke vet noe om. Før man har gått en dag i noen sine sko så skal man ikke snakke om eller kritisere andre mennesker og deres følelser.Heier på deg Sofie og håper du har deg bra.

    4. Noen som tok ett bilde av deg i New York i dag med bandasje på nesen og har delt det på Jodel.. Vet ikke om du vil vite sånt eller ikke, men tenkte det var greit å vite at det er der ute?! Hvis ikke så beklager jeg

    5. Det er utrolig hva slags eierskap folk tror de har over en person så snart de velger å være en offentlig figur. Du har din fulle rett til å holde ting privat, og har ingen deleplikt. Folk må da skjønne at du vegrer deg etter de stormene du har havnet.

    6. De kostet 5000,- og ser ut som noe fra en Cola-boka, du kjente ingenting da du dro kortet. Hva med å levere dem tilbake og heller bruke pengene på noe som GLEDER deg? 🙂

    7. Enda en ny neseoperasjon. Sykt! Når tid skal du slutte å operere deg? Du blir jo aldri fornøyd. Søk profesjonell hjelp!

      1. Tina26
        Har du ikke noe hyggelig å si, så hold heller kjeft og fei for egen dør før du i det hele tatt uttaler deg

    8. Hej Sophie Elise!
      Jag har följt dig ett litet tag nu och kan bara säga att du verkar vara en så fin och härlig person!
      Vet att det är svårt att inte bry sig om negativa kommentarer, men försök att inte låta det ta upp din tid, det är inte värt det.
      Fokusera på allt som du har åstadkommit, på allt som gör dig lycklig istället.

      Hoppas du har en fantastisk resa och ögonskuggspaletten är verkligen to die for!
      Kram

    9. Hvis du slutter å lyve så slutter kanskje Pinocchio-nesa di å vokse… Jeg forstår ikke, kunne du ikke bare skrevet at du skulle på ferie? Istedenfor et viktig møte som ikke kan taes over Skype + en hel haug med crap for å høres viktig og international ut, og for å forsvare at du skal ut å fly..

      Tror folk hadde vært mer på din side om du ikke var så bastant og opptatt av å være den perfekte klima-forkjemper, men heller var ærlig på at du gjør så godt du kan, slik som oss andre. Du er ikke Greta Thunberg, og du kommer aldri til å bli Norges ansikt utad for miljøkampen, men du gjør litt, og reiser med fly som alle andre og overforbruker som de fleste andre. Slutt å sett deg selv opp på en høy hest – for det gjør det jævlig lett å rive deg ned.

        1. Tror nok du skal feie for egen dør før du i det hele tatt feier for andres. Hvis du selv skal ha rett til å si hva du mener, så må andre også ha det. Du aner dessuten ingenting om andre har feid for egen dør eller ikke. Å legge skam på andre som sier sin mening og å oppføre seg som moralpoliti er skitne grep Anne Synnøve, og hører ingensteds hjemme i en debatt.
          Sophie Elise er en offentlig person og driver business, hun har valgt dette helt selv og må derfor tåle å få kritikk. Hvis hun ikke gjør det, så er hun selv ansvarlig for å passe på seg selv og slutte. Slik vi alle andre er nødt til når man befinner seg i en jobb som ikke er bra for en selv. Sophie Elise tjener seg styrtrik på dette her, dette er jobben hennes, hun er ikke lenger en liten jente som deler personlige ting på bloggen sin og ikke forstår konsekvensene av det. Nå må man la Sophie Elise, som er et voksent menneske og har holdt på med dette veldig lenge, ta ansvar for den makten og påvirkningen hun har på andre mennesker.

    10. Hetsen er der og kommer alltid til å bestå. Du er en veldig offentlig person og mange vil alltid spekulere og lure på hva neste skritt er. Synd å si det, men du har skapt dette selv, ved åpenhet om det meste. Selvsagt kommer det rykter når du da må slutte med åpenheten og ta vare på privatlivet ditt. Noe jeg synes alle skal respektere. Vi har ikke noe med det, men igjen det er din oppgave å gjøre dette. Klarer du ikke det selv er det jo alltid hjelp å få. Synest lite om sutring og ansvarsfraskrivelse, som du stadig bruker. Det er en typisk kvinnelig hersketeknikk som brukes når du synes synd på deg selv. Du har oppnådd mye, du er en sterk og flink forretningskvinne. Det er faktisk bloggere som og er i hardt vær fordi de fremmer et ideal det er umulig å nå opp til. Så lenge det ikke kommer direkte trusler må du nok leve med dette. Tenk på det livet du har skapt for deg selv, hva betyr vel noen dritt kommentarer på reklame for vitaminbjørner? Reklamer for noe annet da, og ikke for noe vi aldrig kommer til å kjøpe.
      Slutt og blogg hvis motgang ikke gjør deg sterkere. Kunne godt ha skrive min livshistorie her, den hadde du ikke overlevd. Sett ting i perspektiv og fokuser på det positive. Og få hjelp til det du skriver i koder.

    11. Husk Sophie vi bor i et lite nisseland det Janteloven er en av de mest verdsatte lovene.
      Jeg ser at det ikke kan være lett, jeg hadde aldri klart å vært en offentlig person. Jeg synes du er sterk og tøff jeg.
      Skulle ønske jeg kunne gitt det en klem. Husk at det er bare i Norge det er så gale, i USA for eksempel så er de ikke såå jantelov besatt! 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin ferie, og så sier jeg fuck you til alle som ikke har noe pent og si.

    12. Har ikke sett noen stygge kommentarer på bloggen din (bortsett fra et 2-3 i gråsonen kanskje, som folk kunne spart seg for). Det jeg har sett er spørsmål/spekulasjoner og kritikk på ting du reklamerer for. Dette er begge ting du må regne med. Når folk ser en stor forandring i ansiktet ditt og du ikke sier noe, vil det alltid bli spørsmål og spekulasjoner.. Dette burde du vel være vant til nå. Så velger du selvfølgelig helt selv hva du vil dele og ikke. Såklart har du ikke meldeplikt på noen ting. Men nysgjerrigheten og spekulasjonene vil alltid være der, det er egentlig bare sånn det er.. Dessverre. Du må bare ignorere det. Og kritikken du får på produktene du reklamerer for ser ikke akkurat ut til å bry deg, siden du kjører på med den samme reklamen.. Så det er vel ikke det du snakker om. Men at folk kritiserer enkelte ting du sier og gjør må du også tåle. Kanskje du skulle tatt en pause, eller slutte, med bloggen og andre ting som gjør at du føler at du må dele så mye av deg selv?? Skjønner veldig godt at det er slitsomt og det virker som om du er sliten og lei av det.

      1. Hvis de eneste stygge kommentarene du har fått med deg her inne den siste tiden er “2-3 i gråsonen”, så har du enten ikke fulgt med, eller så har du HELT misforstått forskjellen på drittslenging og konstruktiv kritikk.

    13. Hei!

      Skal selv til New York 17.juni og lurer på om de hadde noe rimelig der? Altså til rundt 1000-1500. Har du tips til noen andre billige vintage-butikker som selger luxury-varer? Er veldig interessert i mote men som student så unner jeg meg ikke det dyreste helt enda :))

    14. Hei skjönne! <3 Vil bare inn her å gi deg litt kjärlighet! Husk at vi heldigvis er mange som digger deg!!! <3 Synd det finnes så mye fordomsfulle mennesker! Kos dere mye sammen! <3 Stor klem! <3

    15. Tina26
      Har du ikke noe hyggelig å si, så hold heller kjeft og fei for egen dør før du i det hele tatt uttaler deg

    16. Dere som spekulerer om Sofie har tatt ny neseopereasjon hvor gamle er dere? Hun har tatt fillers i neseryggen for å bygge det opp, og få en rett nese uten svai. Fordi hun hadde Michael Jackson svai før, men nå er det fillers altså, ikke ny opereAsjon. Så da var det sagt.

      1. Så flott at du vet hva hun har gjort og deler det med hele gjengen her. Tror du virkelig at spekulasjonene vil stoppe av din kommentar? Du bidrar absolutt ikke til at hennes privatliv vernes . Har du fått audiens til å snekre sammen sannheten? La henne få være i fred.

        1. Er forsåvidt enig med deg Mona, men det er kun et menneske som har skapt dette kaoset. Det er selvfølgelig SE selv. Den åpenheten om operasjoner og diverse inngrep over mange år fører til at mange nå kikker på hun med argusøyne. De fleste kommentarer er vanlig kritikk, som de fleste bloggere får. Å sutre over sånt er barnslig. Sett heller pris på det du har. Du er i new york og ferierer med kjæresten. Du er heldig. Sliter du så skaff deg hjelp, det gjør vi vanlige folk også. Bli voksen. Lykke til

    17. Jeg synes du er skikkelig dyktig, badass, inspirerende og et godt forbilde!:) Hvem har sagt at et godt forbilde må være perfekt (det virker som at enkelte har veldig sterke meninger og klare svar på hva dette innebærer)?

      Håper du fortsetter å være akkurat som du er, og at du ikke lar deg påvirke av alle de som bare ønsker å spre negativitet.

      Ville bare bidra med å backe deg, fordi jeg synes det er viktig å støtte de som ønsker å lære og å gjøre verden bedre. Tenker at de som frivillig går inn og leser en blogg bare for å komme med uhyggelige kommentarer hadde hatt ekstra godt av å meditere litt 😉

    18. Syns det er forferdelig at du som gir så mye, og hjelper så mange (uten å kanskje vite det selv) skal få så mye tyn 😢 klart du ikke har meldeplikt! Vi som følger deg er bare kjempe heldig som får ta en så stor del i livet ditt, søte deg 🙂 håper du har en fortsatt fin tur i NY, og dyrker kjærligheten ❤️ jeg heier på deg, alltid!

    19. Jeg kan ikke fatte å begripe den obsessionen med ditt ansikt og din kropp for andre. Om du vil operere deg til å se ut som en alien hadde det brydd meg midt i, og om du ville se helt 100 naturlig ut så hadde det og interessert meg svært lite. Det som interesserer meg med deg er humoren, glam, og dine fine tanker om miljø og dyrevern. Jeg skjønner at du blir frustrert av å ikke kunne si ting som det er hele tiden. Og folk forventer liksom å vite alt ? Er så dritt lei av å lese i kmt feltet ditt jeg og av krass kritikk av ting de ikke vet men spekulerer i. Og om det er sant eller ikke burde egt ikke bety en dritt. Det er ditt liv og du som lar oss få ett innblikk i det. Og om folk føler de får se for lite syns jeg de skal gå videre å lese noen andres blogg. Og de øredobbene var kjempe fine! Og det er lov å unne seg noe når man jobber hardt. Håper resten av new York turen blir bra, ferie eller jobbmessig, du fortjener det uansett.

    20. At folk gidder å sitte seg ned å lese innleggene også bare kommentere dritt skjønner jeg ikke.
      Finn deg noe annet å lese på da! Har du ikke noe fint å si/skrive – så la vær!
      «Gjør ting som du vil andre skal gjøre mot deg», eller noe i den duren, lærte vi på barneskolen.
      Hadde alle fått like mye dritt slengt etter seg daglig, så hadde det ikke vært mange som hadde taklet det.
      Sophie, du er sterk, tøff og en pen jente!!
      Synd at folk henger seg helt opp i at du har fikset nesen, tatt silikon, fjernet silikon, fylt i rumpen, men det er personlige ting. Man gjør det av en grunn, ikke fordi verden «forventer det», men fordi det er noe som plager deg mest.
      Er så sinnsykt mange andre mennesker som fikser her og der og suger ut og fyller inn, men ikke er åpne om det siden det er «feil».
      Man skal liksom være 100% naturlig og ikke bruke penger på å fikse litt på seg selv.
      Hadde jeg hatt masse penger så hadde jeg nok fikset litt på nesen min og. Jeg har stor og sjeiv nese 😂
      Tok silikon i februar, men tok 160g i hver. Var var så flatbrystet at det var ikke gøy en gang, fylte ikke i Hello Kitty bhene fra H&M liksom. Og er ikke særlig gøy å være jente på 25 og være så flatbrystet.
      Den største grunnen for at jeg tok silikon var fordi jeg ikke kunne kjøpe topper uten at bhen eller noe ble synlig. Alle toppene hang og slang.
      Så det er mye kles industrien sin skyld i at folk forandrer på kropp og ansikt!
      Når klær ikke passer, man ikke ser ut som modellene for klær.
      Det er alltid et vanvittig jag om å være finest, tynnest, best trent og alt sammen.
      Det er rett og slett et slit!
      Og å være et så offentlig menneske som du har blitt, da er du bare RÅ som orker å stå i driten etter alt du har gjennomgått og opplevd!
      Selvom du innemellom knekker sammen og går inn i en boble med angst. Så stikker du hull på boblen og skinner ut av den igjen.
      Du er RÅ og sterk!
      Klem

      1. Camilla G, få deg en psykolog. Tror du trenger ørlite behandling før du går i samme fella som ditt idol. Hvorfor legger du ut om både silikon og skjev nese? Skjønner du hva som vil skje hvis alle begynner som deg? Etter debatten ble det vel enighet blandt bloggere å ikke dele operasjoner etc med leserne. Det har fungert veldig bra. By the way sophie har valgt dette selv og med denne jobben kommer det både ris og ros. Sånn er det! Det er alltid lov å bytte jobb.

        1. Tingen er det at Sophie Elise er åpen om at hun har slete mye med kropp, ansikt, angst, mobbing, utfrysning, alt det som et barn/ungdom bør slippe.
          Det er så sinnsykt mange barn og ungdom som mobbet og utfryst fra «gjengene».
          At Sophie er åpen om det, snakker åpent om at hun har operert, og ender opp igjen der hun startet, sier egentlig seg selv.
          Det hjelper ikke å bruke masse penger på å fikse seg og operere, for det kommer bare nye problemer man legger merke til når man har fikset det som var gale.

          Sophie tar opp mange viktige temaer, samtidig mye som ikke er viktig.

          At jeg har sjeiv nese er litt min egen feil siden jeg har gått på kickboxing i mange år og fått mange smeller og spark i nesen. Men kommer ikke til å endre på nesen min, for ikke har jeg økonomi til det. Og synes det er sjarmerende med en sjeiv nese, om det er medfødt eller ikke.

          Kles industrien tenker ikke så mye på at når klær ikke passer ungdommer/kvinner, pga vekt, høyde, størrelse, pupper, rumper, beinbygning, hofter. Alt mulig.

          Nå tar jeg meg som et eksempel, siden jeg finner nesten aldri klær som passer perfekt på meg.
          Er 165cm lav/høy alt etter som øyet som ser. 49kg lett/tung.
          Bruker XS i bukser, men da er buksen perfekt i lengden og for stor i livet, lårene og leggene.
          XXS sitter perfekt, men blir for kort i beina.
          XS i topper blir for stort siden jeg var dønn flatbrystet. Nå etter at jeg tok silikon passer XS perfekt, og har nå en bh størrelse på 65A/65B.
          Gensere og jakker må jeg kjøpe i M, fordi jeg er brei over skuldrene.
          Vinter kåper, parkas, lang vinterjakke som stopper med knærene, i str M, pga bredden over skuldrene, og henger som en sekk rundt midjen.

          Er selvfølgelig ikke bare mitt problem, jeg tenker 1000 tanker på alle andre som sliter like mye som meg med å finne klær som passer perfekt med tanke på høyde, bredde, pupper, rumper, hofter og alt som er.
          Er ikke alle som kan bruke 1000-2000kr på et par bukser fordi de skal være perfekte i liv, lår, legger, lengde.
          Jeg har hvertfall ikke råd til det.
          Så her går jeg som et beinrangel i for store klær, men så er jeg dessverre en av de som er beinrangel.
          Jeg skal ikke klage på det!! For jeg vet at det er så mange andre i Norge, verden som sliter med det samme, at klær blir for stort eller for smått.
          Og det er kles industrien sin feil, for de har noen sinnsyke mål på klærene sine.

          Det er der kroppspresset kommer fra, « hvis ikke den buksen passer meg må jeg gå ned/opp i vekt.»
          «Den toppen er det for stor utringning på, jeg må få meg pupper/jeg må dekke til pupper»
          Det er ulemper uansett hva det gjelder!

          Synes det er sinnsykt dumt at det ikke skjer noe med det, vi er i 2019. Vi har alle verdens forskjellige kroppsfasonger, det er ingen som er like, og det må kles industrien skjønne etterhvert og.
          Er ikke alle som har modellkropper, det er tusen vis av andre fantastiske kropper der ute som dessverre sliter like mye som meg med å finne klær.
          Når det skjer noe med det, da tror jeg at folk blir mer fornøyde med seg selv. At det blir lettere å finne klær som passer til sin egen kropp uansett høyde og størrelse.

    21. At du orker. Har aldri lest bloggen din før, og nå leste jeg et innlegg. Måtte se på kommentarene også. Så mange folk uten liv som slenger dritt! At det er mulig. Ikke rart verden går til helvete. Uansett, du gjør hva du vil med ditt liv, nesa di, kroppen din, innleggene dine, kommentarene, osv. Det er ditt liv. Alle som ikke har et skal slutte å melke deg for krefter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg