Kjære Henrik.

Da vi fikk spørsmål om hvem vi ville hylle i Skal Vi Danse var jeg ikke i tvil på hvem. Hjertet mitt visste, med en gang jeg fikk spørsmålet. Men hjernen min kjempet i mot. Det føltes så uendelig vanskelig å skulle ta tak i noe jeg aldri helt har klart å møte, ikke fullt ut. Jeg har ikke forstått enda at vennen min, som var vennen min igjennom 20 år er borte. At han hadde det vanskelig. Og at han sendte meg melding en måned tidligere og spurte om jeg kunne komme på besøk – jeg sa jeg skulle, men jeg gjorde det ikke. Akkurat det kommer jeg til å ha dårlig samvittighet for resten av livet. Akkurat det har jeg forsøkt å glemme, men det har vært umulig. Jeg føler meg som et forferdelig menneske som sier dette høyt også, at jeg i det hele tatt skriver disse ordene. Og det handler jo ikke om meg nå, heller.. Tårene strømmer på når jeg skriver dette og jeg klarer nesten ikke å se dataskjermen, og snart skal jeg på sending. Det har ikke vært en enkel uke på trening, for å si det mildt. Hver dag når jeg har kommet hjem har jeg knekt sammen, og de to siste dagene på trening gråt jeg fra start til slutt. Og snart skal jeg på sending – danse en dans for han, gråte meg igjennom hele sendingen om jeg må.

Jeg holdt tale i begravelsen hans, det var et fint (og så klart forferdelig trist) men det er mye man ikke kan si med ord. Kan man danse det? Jeg vet ikke. Men det er noe som bare kan føles, ikke sies. Noe som må oppleves. Et menneske, som gikk på denne jorden, sammen med meg. Han er ikke her nå, og hvordan det føles.. det finnes det ikke ord for. 

Kjære Henrik. Jeg savner deg. Da du døde ble alle minnene med deg krystallklare, og jeg kunne ramset opp i timesvis. 20 år med vennskap gir en hel del i minnebanken, og for det er jeg evig takknemlig. Jeg skal hylle det fantastiske mennesket, og den gode vennen du var. Du var så smart, så frempå, to steg foran, noe annet. Døren din var alltid åpen, ikke bare for meg, men for alle. Om så jeg gikk til deg midt på natten, om så jeg ikke ga beskjed først, jeg bare åpnet døren, satt meg i sofaen, var stille om jeg trengte det, snakket om jeg ville. Jeg fikk være meg, og jeg ble aldri dømt for det. Jeg kommer alltid til å angre på at min ikke var det, når du kunne trengt det mest. Jeg er så takknemlig for at vi, i vår siste samtale, sa vi alltid kommer til å være glade i hverandre. Jeg er veldig glad i deg, og jeg kommer alltid, alltid til å huske deg. Krystallklart. Når jeg blir voksen og får egne barn, skal vi gå på bergene der vi lekte og jeg skal fortelle dem om deg, og alt vi gjorde. Jeg skal peke på huset du bodde i, og fortelle hva du lærte meg. Jeg er så takknemlig for at vår siste samtale handlet om livet. Om vennskap. Jeg er så utrolig glad for at det ikke var en tilfeldig samtale om ingenting. Men jeg angrer så mye på at jeg ikke dro på besøk..

Ønsk meg lykke til i kveld. Dette kommer til å bli noe av det tyngste jeg har gjort i hele mitt liv, men også det fineste. Håper jeg. Jeg gråt meg igjennom hele generalprøven så jeg håper jeg ikke får blackout. 

101 kommentarer
    1. Fisker etter stemmer igjen 🙁 Ta heller en pause fra bloggen på lørdagene, fokuser heller på dansen og på deg selv. Da får du kanskje stemmer naturlig.

    2. Lykke til kjære Sophie. Jeg heier på deg! Kjenner på hele meg at dette blir tøft for deg, men du er tøff! <3

    3. Masse lykke til Sophie! ❤️
      Han gikk på folkehøgskolen jeg gikk på året før meg, og har venner som også kjente han. Det var mye snakk om det på skolen. Og det var trist.
      Når jeg leste det du skrev nå, kom det noen tårer. For jeg har selv mistet en god venn og han spurte om vi skulle møtes, og jeg sa ja- men det skjedde aldri…
      Gleder meg til å se hva du har fått til denne uken ❤️ Klemklem

    4. Hei skjønneste!❤️ Åhhhh! Bare du kommer deg gjennom dansen skal du være så utroooolig stolt av deg selv! Uansett hvordan det går! Du har klart deg sååå bra til nå, så jeg tror dette går bra! Du er STERK og har et utrolig bra pågangsmot!
      Heier på deg og skal selvfølgelig stemme på deg i kveld også! Lykke, lykke til til deg ditt vakre vakre vesen!❤️Stor klem❤️

    5. Ja, trist at en må dø for at du skal tenke og bry deg om den personen da. Hadde hatet alle sånne som plutselig hadde vært en så god venn av meg etter min død

    6. Jeg er fast leser, men pleier egentlig aldri å legge igjen en kommentar. Men i dag må jeg nesten det. Masse lykke til i kveld. Heier på deg <3

    7. Lykke til i kveld <3 Får besøk av bestevenninnene mine og vi gleder oss sånn til kosekveld med skal vi danse (lol vi er over 20 love our crazy saturday night), VI HEIER PÅ DEG <3 stor klem

    8. Jeg måtte bare kommentere på dette, jeg… Har mistet 3 kamerater til selvmord i år (alle var menn, og dette må vi som samfunn snakke om!), og den første av de 3 var en jeg hadde kjent hele livet. Jeg skulle gjort alt for å forandre den tiden før han døde. At jeg ikke hadde plass til hans smerte fordi min var for stor, og de siste ordene vi utvekslet… Det er så vondt, og det må jeg leve med foralltid. Det er kanskje dumt å si, fordi alle føler så ulikt, men jeg tror jeg vet litt hvordan det kjennes for deg… Jeg vet ikke, kanskje det hjelper på et vis… Vil bare sende deg en varm tanke og litt kjærlighet ❤️

    9. Masse lykke til i kveld.
      Godt å både skrive og danse følelser.
      Misliker nettroll som har kommentert her. Overse sånt.

    10. Masse lykke til! <3 Jeg er sikker på han ser ned på deg og smiler. <3 Disturbed har nettopp kommet ut med et nytt album. Da jeg hørte "Hold on to Memories" ble jeg glad, men samtidig trist, og sa til meg selv at denne, denne skal spilles i begravelsen min. Den har kanskje ikke så mye kraft og følelse i stemmen som Disturbed sin versjon av "the sound of silence", men teksten er vedig fin synes jeg <3
      Igjen, masse lykke til ikveld! 😀

    11. Herlige ord til en flott glunt. Du er bare så flink å sett ord på dine ting.Æ ønska dæ løkka t i kveld .Ska vi danse ser æ på ,berre før at du e der.Du e toppers.

    12. «Ine
      20.10.2018 kl.15:47
      Ja, trist at en må dø for at du skal tenke og bry deg om den personen da. Hadde hatet alle sånne som plutselig hadde vært en så god venn av meg etter min død«
      Man holder nok ikke tale i noens begravelse om det kun var en bekjent/«venn»..

    13. Kommer ikke til å se på i kveld, skal se på p3aksjonen. Finnes faktisk viktigere og større ting her i livet enn “kjendiser” som gjør hva som helst for å beholde kjendisstatusen. Folkens, instedet for å stemme i skal vi danse, kan dere ikke heller bruke de 5 kronene til tv aksjonen i stedet? Vær med å bidra til at folk på gata får seg en seng og et varmt måltid, at folk som føler seg ensomme kan møte andre mennesker og at familier som ikke har så god råd kan få låne sportsutsyr. Bruk heller den lille slanten på det i stedet, mye bedre enn all verdens paljetter og glamour. ❤❤

    14. Vet selv hvordan det er å miste noen til selvmord, og jeg kjenner meg godt igjen i det å sitte igjen med dårlig samvittighet og anger. Utrolig fint av deg at du velger å hylle han, han er nok veldig stolt av deg og takknemlig allerede. Masse masse lykke til! ❤️

    15. Dette var rørende! Du er kjempe sterk og han virker som verdens flotteste menneske. Heier virkelig på deg og alle stemmene mine går selvfølgelig til deg som vanlig❤️❤️

    16. Ønsker deg kjempe masse LYKKE til i kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️♥️⭐

    17. Lykke, lykke, lykke til <3 🙂 Heier på deg, og skal selvsagt stemme på deg!
      Nå får de anonyme sjalu nettrollene som tror de er så tøffe, men som er patetiske anonyme gi seg med drittslenging! Jeg blir regelrett kjempesint, for de viser bare at de er sjalu på at du får til ting de aldri i verden kan få til!
      Igjen vil jeg si at du fremstår som 100% ærlig og oppriktig med ekte følelser <3 🙂 når du klarer å treffe meg rett i hjertet med dansen din, ja da har du klart noe som ingen andre som har vært med i "Skal vi danse" har klart på alle de årene programmene har blitt vist på TV <3 🙂
      Lykke til i kveld <3 🙂
      Purr, purr fra Toril og kattene

    18. Sterkt. Ikke klandre deg selv, Sophie. Det kommer det ingenting godt ut av. Ønsker deg lykke til i kveld ☺️

    19. Hva skjedde med han? Forsvant han eller valgte han dette selv? Kunne du ikke ha sagt litt mer, vi får jo alltid bare halve historier fra deg

    20. Tragisk at folk ikke klarer å la vær å spy ut dritt i ett innlegg som dette! Spar dere vær så snill!
      Du kommer nok til å gjøre han kjempe stolt ❤️Masse lykke til i kveld❤️

    21. Hvorfor skal du alltid forsøke å være i fokus? Du skal hele tiden fremstå som stakkarslig og jeg begynner rett og slett å få styggen på deg. Du prøver for hardt å søke annerkjennelse og empati hos andre. Kanskje ser du ikke dette selv, men det blir for falskt for de som står på utsiden. Du vet like godt som meg og alle andre som setter seg ned for å se på skal vi danse hver lørdag at de andre deltakerne er på et helt annet nivå enn deg. De gløder, er selvsikker og jobber KNALL HARDT for det. Det vises og de fortjener å vinne!! Og du? Hva gjør egentlig du? Du beskylder andre for å «mobbe deg» når du innerst inne skriker etter oppmerksomhet. Nå velger du til og med å bruke din avdøde venn for å oppnå fordeler. Det er tragisk, DU er tragisk.
      Noe får meg til å tro at du nyter og få so much trash mot deg, for da kan du jo faktisk gå ut i mediene, gråte som at du var helt uskyldig og få enda mer empati og annerkjennelse. Uff, kvinnfolk som deg håper jeg en vakker dag får opp øynene og våkner opp til realiteten.
      Jeg ønsker å supplere med at om du skulle vinne årets «skal vi danse» er det KUN for den såkalte fansen din (som forresten er de unge stakkarslige jentene du så desperat manipulerer til deg) som stemmer på deg og roper til de nærmest mister stemmebåndene, og ikke det at du faktisk KAN danse.
      Der hører du ikke hjemme, not in this life.

    22. Uff, husker den saken der ja…:( Masse lykke til❤️ Håper du vinner hele «skal vi danse» Du er den beste.❤️ Ps. MÅ bare si at du er helt nydelig.💕 Og SÅ mye penere du er, nå når du tok ut det i leppene dine.😊 Du har jo perfekte naturlige lepper! Rett og slett dødspen er du.❤️

    23. Hei jeg digger deg i skal vi danse, du har utviklet deg så utrolig fort. Jeg har troa på du tar hele seieren i boks.

    24. Du er så utrolig flink, herlighet! Får tårer i øynene og blir så rørt hver gang du danser 😍

    25. Skjønner godt at han tok livet sitt jeg, når du var en så elendig venn. Shame on u
      Kvalme uduglige lille sophie

    26. Når du ikke gadd å stille opp for han engang når han ringte og trengte hjelp så sier det vell sitt om deg. Typisk deg og trekke frem alle korta du kan for å få sympati, gir jo faen i om han er død du så lenge du får brukt døden hans til din fordel. Fitte

    27. Du e så utruli flenk! 👏🏻 Grein mæ ijænnom heile opptredn dit. Måtte du vinne heile dritn!👏🏻😂
      Grøssninge går ned ryggen når æ ser at folk får sæ t å kommentere så mye stygt hær! Steng heller kommentarfelte enn å les alt d folk får sæ t å skriv,du førtjæn d ikje!

    28. Min kjæreste og pappa til mine barn mistet også en kjær i selvmord, sin lillebror på 20 år. Når vi fikk vite hva som hadde skjedd ble all mening med livet helt tomt, kjente han veldig godt og vi hadde mer til felles enn jeg og samboeren min, så han betydde veldig mye for meg. Men livet hans ble tøft, men skulle så inderlig ønske at han kunne finne sin mening med livet, ikke passe inn eller å strebe etter det alle andre streber etter. Samfunnet vi har bygd opp er tøft, og noen vil føle på det at man ikke passer inn, har vært der før og er veldig takknemlig nå for at jeg ikke ga opp, for livet ble bedre.
      Håper alle som har mistet en nær og kjær holder minnene i livet og ikke glemmer det mennesket, det er viktig, å snakke sammen.

    29. Dansen var utrolig vakker og sterk! Det er så vakkert nå man tør og klarer å vise sårbarhet og følelser! I dag var du vakker på en veldig menneskelig og fin måte <3 Samtidig som du viser sårbarhet så viser du en styrke, og du viser en side av DEG, Sofie Elise, som person og menneske og ikke "bare" bloggeren som gjør at man får en annen innsikt i hvem du er!

    30. “20.10.2018 kl.19:23
      Hvorfor skal du alltid forsøke å være i fokus? Du skal hele tiden fremstå som stakkarslig og jeg begynner rett og slett å få styggen på deg. Du prøver for hardt å søke annerkjennelse og empati hos andre. Kanskje ser du ikke dette selv, men det blir for falskt for de som står på utsiden. Du vet like godt som meg og alle andre som setter seg ned for å se på skal vi danse hver lørdag at de andre deltakerne er på et helt annet nivå enn deg. De gløder, er selvsikker og jobber KNALL HARDT for det. Det vises og de fortjener å vinne!! Og du? Hva gjør egentlig du? Du beskylder andre for å «mobbe deg» når du innerst inne skriker etter oppmerksomhet. Nå velger du til og med å bruke din avdøde venn for å oppnå fordeler. Det er tragisk, DU er tragisk.
      Noe får meg til å tro at du nyter og få so much trash mot deg, for da kan du jo faktisk gå ut i mediene, gråte som at du var helt uskyldig og få enda mer empati og annerkjennelse. Uff, kvinnfolk som deg håper jeg en vakker dag får opp øynene og våkner opp til realiteten.
      Jeg ønsker å supplere med at om du skulle vinne årets «skal vi danse» er det KUN for den såkalte fansen din (som forresten er de unge stakkarslige jentene du så desperat manipulerer til deg) som stemmer på deg og roper til de nærmest mister stemmebåndene, og ikke det at du faktisk KAN danse.
      Der hører du ikke hjemme, not in this life.”
      Denne kommentaren provoserer meg veldig. Lurer fælt på hva slags bittert stakkars menneske som står bak dette. Jeg er ikke fast bloggleser men tittet bare innom fordi jeg tilfeldigvis så Sophie på tv og syns hun var sinnsykt flink. Noen bemerkninger angående kommentaren over:
      1. Det blir ikke “for falskt” for de som står på utsiden – jeg står nøytral på utsiden og opplever deg som genuin
      2. De andre deltakerne er ABSOLUTT ikke på et helt annet nivå enn deg. Denne kvelden var hvert poeng dere fikk fullt fortjent etter min mening.
      3. “Nå velger du til og med å bruke din avdøde venn for å oppnå fordeler. Det er tragisk, DU er tragisk.” Vel, å komme med en påstand som dette etter å ha sett hele hans families støtte og tårene i Sophies øyne, er vel egentlig det som er tragisk.
      4. Det er på ingen måte ufortjent om du skulle vinne hele programmet. Og stemmene dine kommer ikke kun fra “unge stakkarslige jenter du så desperat manipulerer til deg”.
      Etter å ha lest kommentaren over gikk i alle fall denne 26 årige sivilingeniøren inn på tv2.no og gav deg 3 stemmer. Lykke til, håper du vinner hele greia og ikke lar idioter som hen over gå for mye inn på deg!

    31. Du var kjempe flink til og danse dansen du danset til vennen din, tror han kunne vært stolt av deg om han levde den dag i dag, du var utrooolig flink Sophie Elise <333

    32. Jeg mistet også min beste venn fra ungdomstiden til selvmord. Han het Tore.
      Du var fantastisk i kveld, og du inspirerer meg hver eneste dag. Takk for at du er du.

    33. Herregud jeg strigråt når jeg så deg danse.. Jeg var klinisk død etter et selvmordsforsøk. Da jeg våknet og alle rundt meg var lei seg, forsto jeg ikke hvorfor. Jeg var så syk at jeg ikke forsto at noen kunne bli lei seg for det. Nå er jeg frisk, og har så utrolig dårlig samvittighet for hva jeg lot de nærmeste gå gjennom! Spesielt min ene søster har slitt veldig i ettertid fordi hun er psykolog, og ikke så hvor syk jeg var. Vi bodde sammen. Jeg gjorde alt i min makt for at hun ikke skulle forstå hvordan jeg hadde det, så hun hadde ingen forutsetninger for å skjønne hva som skulle skje! Jeg tror det kan sammenlignes med deres situasjon også! Du piner deg selv fordi du føler du skulle visst hva som foregikk. Vær så snill, ikke tenk sånn! Når man virkelig er seriøs med å ville ta sitt eget liv, vil man for alt i verden IKKE at noen skal vite hvordan du har det. Da kan de prøve å forhindre deg fra det du skal gjøre. Du virker for meg som en veldig godhjertet, moden og generelt nydelig menneske ❤ Håper for alt i verden at du ikke legger noe som helst skyld på deg.

    34. Veldig synd at Jan Gunnar røyk ut før deg, han var en bedre danser. Men sånn er det når man har hundetusenvis av loggleserne som du tigger til.

    35. Hehe, Jan Gunnar er fortsatt med i konkurransen, kjære anonym. Kanskje du skal ha rett fakta før du spyr ut galle på blogger? 🙂

    36. Jeg blir skremt av flere av kommentarene her. Hva er så ugreit og mangelfullt i livene deres at dere spyr ut av dere så mye hat og ufine kommentarer? Stakkars dere. Jeg føler virkelig medynk med de rundt dere. Bitre,ynkelige mennesker.

    37. Den dansen i kveld var sterk altså <3 🙂 Tårene mine rant fra første dansetrinn du tok, og du klarte igjen å vise ekte og ærlig sårbarhet gjennom dansen med bevegelsene dine. Du er den eneste noen sinne i "Skal vi danse"-historien som har klart å røre meg til tårer ved dans, og det var da jeg forstod at dans er snakk om følelser. Du har blitt bedre og bedre på disse ukene, og når du danser er du i ditt rette element! Hvordan er det mulig?
      Jeg stemte på deg flere ganger, både på nett og mobil, og jeg krysser alt av fingre, tær og labber på kattene at du er i finalen sammen med Thea, for det har du fortjent <3 🙂
      Du har hele tiden under veis i "Skal vi danse" været 100% ærlig, og når det for meg som TV-seer av "Skal vi danse" klarer å røre meg til tårer med dans, ja, da har du klart å nå ut med budskapet dit <3 🙂
      Vær så snill og ikke bry deg om de sjalu feige anonyme nettrollene. De har seriøse problemer, og jeg vedder på at aldri hadde klart det samme som det du har oppnådd!
      Stå på videre, og vit du har en stor "heiagjeng" som heier deg frem <3 🙂
      Ønsker deg en kjempefin og god natt <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    38. Du er bare helt fantastisk, jo mer jeg ser av deg jo mer liker jeg deg. Du er en god person, ikke la de som trykker deg ned klare det. For de er ikke verdt å la vinne. Vær deg selv, og fortsett sånn du gjør. For da er du en vinner uansett.

    39. Tenk å spy ut slik dritt om en som her hyllet sin avdøde venn. Skjerp dere! Sophie Elise du imponerer bare mer og mer! Fantastisk er du ♥️

    40. Jeg blir rett og slett helt sjokkert over hva folk klarer å trykke ut av seg som anonym i kommentarfelt. Og at dette kanskje er voksne mennesker?! Fy søren jeg skammer meg på dems vegne.
      Nydelig dans i kveld. Ekstra spesiell ❤️ Jeg føler så med deg, og sender deg tusen klemmer og varme tanker. Du er et menneske jeg beundrer veldig.

    41. Jeg blir oppriktig provosert når jeg leser kommentarene til disse nettrollene.. Helt sinnsykt hva de får seg selv til å skrive..
      Drit i nettrollene, Sophie du er RÅ og alle mine stemmer går til deg!♥️
      “You will never be criticized by someone who is doing more than you. You will only be criticized by someone doing less. Read that again”

    42. At dere tørr folkens.. sophie, påtide å ta en ny offentlig oppvask i kommentarfeltet ditt. Dere idioter vwt hun bare kan sjekke IP adressen dere komenterer fra og publisere fullt navn på dere som er så tøffe? Det gir meg indre glede og vite at dere kan bli hengt ut når som helst for egen oppførsel på internett. Hun har gjort det før og jeg tror hun gjør det igjen! Søppelmennesker. Sophie: du er helt rå!!! Fuck em all!!

    43. Blir helt sjokkert over hva folk får seg til å skrive her i kommentarfeltet! Det er aldri bra å rakke ned på noen slik, men noen folk må bare, men vær så snill, ha såpass verdighet at dere ikke gjør det i et innlegg som handler om en person som døde. La Sophie Elise få ha sorgen sin i det minste, uten at dere skal trampe rett på den. Det her er bare respektløst. Liker dere ikke Sophie Elise, neivel helt greit, men la nå dette innlegget handle om noe større og viktigere enn deres hat mot henne. Tenk om noen dere var glad i døde og dette var reaksjonen dere fikk? Dere burde skamme dere!
      Kondolerer så mye Sophie Elise <3

    44. Du har blitt veldig flink til å danse. Jeg fulgte ikke bloggen din noe særlig og hadde sikkert noen fordommer mot deg, men har fulgt med på tv og endret mening. Du fortjener å være med, du fortjener å gå videre, og ikke på grunn av fans. Tror nok det er mange fler enn dine fans som stemmer på deg- inkludert meg. Ser ikke på meg selv som en fan, men du er en sterk person som får til det du vil, og det vises godt hvor hardt du jobber for det. Lykke til videre.

    45. Jeg kommenterer aldri, å følger sjeldent bloggen din. Men dette kommentarfeltet er hjerteskjærende!
      Hvem får seg til å lire utav seg slike grusomme kommentarer? Personene bak de stygge kommentarene har ikke innsett at det sitter et menneske bak denne bloggen.
      Sophie, jeg syns du har utviklet deg mest av deltakerne i år. Du er den med mest fremgang. Jeg tror genuint at det ikke bare er blogglesere som stemmer på deg i år. Dansen din rørte norges befolkning. Å jeg håper det at du ikke lar disse kommentarene ødelegg for deg videre. Dommerne har lang erfaring innen dans, å når du stiger på poeng listen vær uke må det være bevis nok for norge at det ikke er bloggen som gir deg plassen videre i skal vi danse. Stå på!
      Vennen din tok ikke livet sitt fordi du ikke kom på besøk, husk det. Det satt så mye dypere❤️

    46. Du har blitt en fantastisk god danser. Denne historien er så sterk, og det er så viktig at deler. Jeg tar ikke så alvorlig alt det rare du får av kommentarer. De er såpass få med tanke på alle leserne du har. Det er litt ironisk at de du kjemper for, er de som skriver så stygt. Det skinner livs-smerte av det de kommuniserer. Nå håper jeg du vinner SVD, det fortjener du. For meg har du allerede vunnet 🙂

    47. Du kanskje skal oppklare at han IKKE TOK SELVMORD..?
      Litt ufint at det vinkles slik, det må jo føles så mye verre for familien når de leser. Han forsvant på sjøen folkens, tok ikke selvmord. Sykt trist er det uansett!

    48. Hei, Sophie Elise. Jeg vil berømme deg for utviklingen din, både som menneske og danser. Jeg pleier ikke å se på TV, men jeg har fulgt deg på SKAL VI DANSE fra starten av denne sesongen. Jeg er imponert over hvordan du formidler det du føler i dansen. Trist at ditt mot til å leve ditt eget liv og dine ærlige og gode forsøk på noe du tydelig har et talent for skal være spire til slik misunnelse og gemen oppførsel, men jeg regner med at du vet at det er mange som støtter deg også. Jeg er en av dem. Bare følg din egen vei videre — jeg heier på deg.

    49. Hvis han forsvant på sjøen er det kanskje litt dumt å vinkle det til at han valgte dette selv hvis man ikke veit? Det skaffer deg sikkert noen sympatistemmer, men med respekt for gutten og familien bør du holde deg til historien og fakta. <3

    50. Til dere som skriver at hun bør offentliggjøre IP OG navn på enkelte kommentarer her. Har dere ikke fått med dere alt oppstyret rundt bloggere og privatlivetsfred og søksmål og ditten og datten? Hvis hun gjør det er det faktisk hun som kommer dårlig ut av det. Sophie, bare hev deg over disse søppelmenneskene og ikke gi dem ett eneste sekund til av anerkjennelse. Det er de ikke verdt. De vil ha en reaksjon, så hvis du gjør det er det som å kaste bensin på bålet. Ta vare på deg selv <3

    51. Kjære Sophie-Elise.
      Har lest igjennom noen av kommentarene over her. Er rystet over at folk spyr ut av seg så mye eder og galle. Men det aller meste er positivt og det er DET du må ta med deg videre. Fikk ikke sett danseshowet i går så jeg så det på facebook i dag. Tåran trilla her og jeg synes du var knallflink, noe jeg har syntes hele tiden.
      Stå på med det du gjør enten det er blogging, skal vi danse eller annet. Nett-trollene(som over her ) er bare misunnelige for at du gjør det så bra❤
      GO ON GIRL…

    52. Lite tips, du burde ha sånn at hvis kan skal kommentere må ha legge ved navn og epostadresse. At det er obligatorisk

    53. Pleier det ikke å være partnerbytte en eller annen gang i løpet av skal vi danse? Nå er det jo snart finale.

    54. Det er skremmende hvor fæle folk tørr å være når de sitter bak en skjerm. Dette er jo rett og slett mobbing på høyt nivå. Skulle så virkelig likt å sett alle dere som må skrive stygt om sophie bare fordi dere ikke liker henne, stå face to face å si det til henne da! Da hadde dere neppe turt å si et kløyva ord! Voks opp og la være å kommenter om dere ikke liker henne! Det er langt ifra hun som er tragisk, men heller dere som faktisk bruker tiden deres på å kommentere frekt for ingen grunn!
      Du er rå Sophie! Jeg heier på deg både i skal vi danse og ellers! ❤️

    55. Du er flott Sophie, og hyllesten din i går var helt nydelig. Vennen din hadde nok vært veldig stolt av deg hvis han kunne sett deg!❤️❤️

    56. Visst han forsvant på sjøen er det vell ikke begravelse?Hun sier jo hun holdt tale i begravelsen hans…Eg fatter ikke koffår folk er nødt å si så stygge ting. Vet dere at folk som er veldig langt nede, så holder det med en slik stygg kommentar for å vippe de av pinnen? Eg tror at mennesker som er nødt til å si så stygge ting til andre, er nødt til å gjøre det for å dekke til sine egne vonde føleser. Eg leser lite blogg innlegg, men ville lese dette, pga dansen. Har sett bloggerene på tv, å da ska eg ærlig innrømme at eg noen ganger ble litt flau av noe av bloggerene, men når eg tenker over det, var eg jo seriøst ikke ett sekund mer voksen når eg var 18 år. Å se på ska vi danse i år, syns eg har vært helt fantastisk. Sofie har blitt så utrolig voksen, å hun er fortsatt ganske ung, men tydelig mer voksen enn mange andre her. En ting til: hun har vært av de øverst på listen 4 lørdager på rad, å det er ikke av sympati, men fordi hun kan danse. Dommerene gir ikke poeng fordi de syns synd på ho. Eg syns du er helt fantastisk.

    57. Det er så sjokkerende å lese andre menneskers kommentarer her, hva i all verden får andre til å tillate seg å skrive slikt?!
      Jeg skriver her som fan av deg i “skal vi danse”, og som Harstadværing med god kjennskap til saken rundt din venn! Det var en hjertelig hyllest, det kunne vi se i uttrykkene til hans pappa og resten av familien ❤️

    58. Jesus Kristus folk er frekke! Asså her er jenta i en sårbar situasjon og hun tørr å vise det, tørr å vise følelser og er ekte. NEI DA DERE DAAAA prøver dere å trykke henne ned. På en måte når hun viser at hun allerede ligger langt nede siden dette er så sterkt for henne! Herlighet folk skjerp dere og gi så langt F i å kommenter når dere kun kommer for å pisse på ei fantastisk jente som henne!

    59. Hei. Din kjærlighet her er så stor, klar at en tror deg umiddelbart… Min sterke tanke er; #at vi gjør alle vårt beste, og av og til trekker vi ikke til#..Ikke fordi vi er dårlige mennesker, ikke vis eller “våkne nok” men fordi vi er et menneske. På godt og vondt. Ofte er de som har det vondest meget gode og skjule det, som din venn. Dette vet både , du jeg og mange andre om, selv om det ikke lindrer sorgen…. Jeg fikk en sterk tenke på at du skal gi deg selv fred, og tilgi, fodi du ikke tok det møtet som plager deg….Han, har tilgitt deg for lenge siden. Han, er en utrolig vakker sjel og har forstått. Han, vi se ditt smil og se deg skape et trygt og godt liv for hjertet ditt <3 Han, ser deg hver dag og heier på deg, og dere vil møtes igjen. Dette er min sterke og urokkelige tro! Vær lykkelig og fri, også for ham som var veldi glad i deg. Lykke til <3 <3 <3 Beste ønsker

    60. Kjære Sophie, stå på! Du har hatt en enorm progresjon og det er en fryd å se deg danse hver lørdag! Enkelte kommentarer her er rett og slett helt forferdelige, men jeg håper du klarer å se forbi de, og vet at du er en varm og god person med en enorm viljekraft. Jeg heier på deg <3

    61. Men temaet var jo å danse for noen viktige i livet sitt? Er det altså rørende og fint å danse for en avdød bestemor, men å danse for en avdød venn er å rope etter oppmerksomhet? Hva er galt med folk? Stå på Sophie! Heier på deg og vil stemme på deg hver lørdag! Veldig imponert over utviklingen din i programmet, som danser, men og som person! I mine øyne er du den beste der inne! Gleder meg til neste dans, håper det går bra selv om Benjamin er syk!

    62. Kjære sophie Elise! Takk for at du bruker stemmen din til noe viktig!!! Men jeg sitter her så sjokkert.. etter det fine du gjorde med å danse for vennen din og etterpå fikk vi se takknemligheten familien hans hadde… så er det faen helt sykt hvor jævlig slemme noen drittmennesker kan være bak tastaturet! Mister helt troen på menneskeheten ! Men er nok egentlig bare det samme dumme trollet som skriver flere ganger. Hadde det ikke vært bedre om slike kommentarer aldri ble publisert? At noen andre luker ut dritten fra slike forferdelige mennesker så slipper du å lese det? For det handler jo egentlig ikke om deg det de skriver . De trenger nok bare noen å hate slik at det meningsløse livet deres får en «mening»

    63. Helt vanvittig at voksne mennesker lirer utav seg så mye dritt…..de menneskene kan UMULIG ha det godt med seg selv, de må slite noe vanvittig som MÅ komme med slike kommentarer. Skulle funnet ut hvem disse menneskene var, å det bør la seg gjøre, å stilt de til veggen. De burde skamme seg, alle mann!
      Du gjorde en flott opptreden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg