kan alt bli ødelagt?

I dag reiser jeg til Mallorca for å filme i tre dager, sammen med kjæresten. Dette er den eneste «ferien» vi får sammen resten av året, utover det skal vi faktisk reise hver for oss. Det sykeste er at når Kasper pakker kofferten og drar, er det uten mobil eller pc ? eller kontakt med omverdenen. Heller ikke meg. Da han bestemte seg for det fikk jeg en veldig rar reaksjon. Jeg ble skikkelig lei meg, sur og måtte felle noen tårer i mitt eget selskap. Jeg er flau over det nå, og stakkars han skjønte jo ingenting. Han skal på en fantastisk reise som er bra for han, som jeg alltid har heiet på, og plutselig en dag når alt var bestemt og bestilt slo jeg meg vrang.

Men sannheten er at det traff et ømt punkt hos meg. Slik har det vært i tidligere forhold. Jeg har aldri hatt det bra på ferie, jeg har knapt turt å reise bort fordi jeg var redd han ikke skulle savne meg og innse at han ikke vil være med meg. Om jeg ikke var fysisk i nærheten føltes det som om jeg mistet all kontroll og forholdet hang i en tynn tråd. Med god grunn, for jeg har vært igjennom mine runder med å ikke få svar på meldinger, utroskap og alt mulig. Jeg har ikke slappet av eller hatt det gøy på ferier og heller ikke om partneren min har reist, men jeg har fokusert på telefonen, fått klump i magen om jeg ikke har fått SMS på lenge, uroet meg for hva han gjør, og blitt trist om han var online uten å skrive noe. Det er deilig at forholdet mitt nå ikke er sånn, men visse ting henger fortsatt igjen. 

Det er fint å ha en kjæreste som alltid finnes her for meg, han bryr seg om hvordan jeg har det og han spør om livet mitt. Det skal han ha masse skryt for, jeg er kanskje ikke så god på det punktet. Men jeg setter han uendelig høyt i livet mitt og det er så deilig å ikke være bekymret for å bli forlatt eller ha den dårlige følelsen i magen uansett om ting går bra eller dårlig i forholdet. En konstant uro for at alt kan gå til helvete når som helst. Det er først nå jeg vet hvor ødelagt man blir av å holde fast på noen som egentlig ikke vil være med deg. Den personen sier det aldri rett ut, men man føler det på seg. Sånn skal jeg aldri ha det igjen. Det har jeg brukt alt for mange år på, og det har aldri vært verdt det. 

Nå skal vi nyte en liten ferie (som egentlig ikke er ferie i det hele tatt siden vi filmer, men det blir godt med sol. OK verdens lengste parentes) vi snakkes senere! 

9 kommentarer
    1. Kommer du ikke til å blogge igjen da? 🙁 Gøy at du jobber med å spille inn serien din, men savner deg på bloggen da…
      Og drar dere på «arrangert» ferie kun for å filme? Haha, det er så lite faktisk reality i reality-TV. Men sånn er det jo bare, alt er konstruert for at det skal bli spennende og se på.

    2. Jeg vet veldig godt hvordan det er. Han jeg er sammen med nå, slo opp med meg når jeg var syden. Grunnen til det var for at han savnet meg for mye. Han har sakt til meg et par ganger at han har alltid likt meg. Så når vi er vekke fra hvernadre, om jeg er bare på hytta som er 40minutter fra der vi bor, så prøver å snakke me hverandre så mye så mulig for at det ikke skal skje noe mellom oss.

    3. Skjønner det godt jeg også har lett for uroe meg og bekymre meg føle at alt blir kaos ønsker deg en riktig god sommer sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😎♥️

    4. Jeg mener det er sunt å gjøre ting på egenhånd når man er i forhold. Hvis man er sammen hele tiden – noe som ofte er det man tenker er det optimale kjærlighetsforholdet – så kan det ende med at man utsletter seg selv. Min erfaring er at kjærligheten bare blir sterkere av å savne og lengte, og til og med av å være redd for å miste det man er så glad i. Da setter man så uendelig mer pris på og er takknemlig for hvert sekund man er sammen. Folk er selvsagt forskjellige, og har ulike behov for bekreftelser osv – men sånn er i hvert fall mitt syn på temaet❤️😊 God sommer☀️

    5. Så fine dere er sammen❤️ Virker som han tar ordentlig vare på deg.👍🏼 Så glad for at du endelig har funnet deg en ordentlig bra fyr!😄

    6. Hvorfor reklamerer du for Bio Oil når den står på Nei Nei lista over produkter som kan ha vært testet på dyr ? De vil ikke svare om den er testet på dyr eller ikke. Siden du alltid sitter her og skriker ut om dyrenes rettigheter og du er Veganer.

    7. Virker som om du er veldig umoden, og ikke klarer å håndtere en sunn relasjon med et annet menneske.
      Klengete rett og slett. Og det er kanskje det som vil bidra til at det går til H til slutt. Så anbefaler deg å jobbe med det, og snu avstanden/adskillelsen til noe positivt i stedet for.
      Ha en god sommer.

    8. Jeg var sånn i alle forhold før og trodde det var noe galt med meg. I grunn var det det, for det viste seg å ligge hos meg. Min usikkerhet på forholdet og usikkerhet på mine egne følelser gjorde meg usikker på deres (var så klart ikke klar over at jeg faktisk var usikker på egne følelser). Frem til nå, nå er jeg i et 2.5 år langt forhold og det er null usikkerhet, null klump i magen eller frykt når jeg ikke får melding fra henne når hun er ute.

    9. Nytter ikke å late som om man er miljøbevisst når du tar en lang flytur for å slikke sol i tre dager. Men sånn er du jo. Dobbeltmoralsk som pokker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg