la ikke dette skje med deg

Jeg satt å leste igjennom kommentarene mine nå i ettermiddag og fikk øye på en som gjorde meg forbanna.

Det krever ikke lang tid på internett før unge mennesker skal lokkes til å ta lån, jeg har til og med sett enkelte influencere reklame for forbrukslån slik at man kan kjøpe seg alt fra sko til møbler. Jeg blir så frustrert over hvordan bedrifter lokker den målgruppen som øker mest hos inkassoselskapene, altså unge mennesker. Dette er den raskeste måten å ødelegge sin egen privatøkonomi totalt – for litt shopping! Jeg håper alle mine følgere tenker seg om en ekstra gang, å ta lån for hverdagsting er dumt og kan ende i katastrofe. Sats heller på å spare noen hundrelapper i måneden og kjøp kun ting du har råd til eller som vil lønne seg i lengden. Shopping, ferier og utseendet er ikke på den listen.

23 kommentarer
    1. Viktig tema og opplyse om! Fint at du bruker stemmen du har til noe viktig, spesielt for å opplyse unge mennesker❤️ Alt for lett å havne i «fella» når det reklameres om forbrukslån på så si alle arenaer.

    2. helt enig i det det er bar at du tar det opp synes jeg jeg har kjøpt en tann børste av tre med blå tann børste hode jeg sender varme klemmer til deg fra meg og god Natt sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🙂♥️🗻

    3. Det er dette som gjør at jeg liker deg så godt. Du bryr deg om følgerne dine, du prøver heller ikke å lure noen til å kjøpe unødvendige ting eller bli svindlet.

    4. Greit å være litt kritisk om man får sånne mails også. Akkurat dette er jo mest sannsynlig svindel. Tviler på at det er noen banker som bruker Gmail adresse

    5. Kanskje ikke like ille og økonomisk ødeleggende, men du reklamerer og går god for masse dritt som ikke funker selv. Hudpiller og olje som skal fjerne ditt og datt, da får du jo unge til å kaste penger ut vindu 🙂

    6. vel, det der er ikke banker som får unge til å ta lån, det der er svindel fra privatpersoner o.l. :p

    7. Dette er phishing, ikke noen som tilbyr deg lån. Det hadde vært kult om du kunne informert leserene dine om phishing og datasikkerhet! Du liker jo å lese deg opp på interessante og viktige tema, hvorfor ikke cybersikkerhet? Dette er noe jeg studerer, men veldig få vet om farene ved å ignorere sikkerheten. Datamaskiner idag er veldig godt rustet mot forsøk på hacking, den letteste måten til å få tilgang på informasjon er ved å lure folk til å oppgi den selv. På denne måten kan hackere ta til seg personnummer, bankdetaljer og tilogmed tilgang til bedrifters interne nettverk!

    8. TAKK for at du deler innlegg som dette, Sophie!
      Et helt random tips jeg har lyst til å dele med deg for en gangs skyld er serien The Handmaids Tale. Den kunne du og Kasper sikkert fått glede av å se på og diskutere sammen. Jeg har sett den parallelt med Westworld, og selv om Westworld troner skyhøyt på nivåtoppen, kommer denne serien ikke langt etter. Ønsker deg en ellers god torsdag. Takk for at du er deg<3

    9. Så bra du tar opp dette! Særlig ettersom mange som leser bloggen din nettopp befinner seg i den unge målgruppen de sikter seg mot. Heia Sophie!

    10. Hei! Lurte bare på om innlegget om kjærlighesspråket er forsvunnet? Var så nydelig skrevet og vil gjerne lese det igjen 🙂

    11. Bra du tar opp dette!!.
      Ønsker deg en fin kveld Sophie! Og håper du har hatt en fin dag 🙂

    12. Ser på gamle episoder av Bloggerne som går i reprise på tv2. Det virker som du alltid var slem og sur på Robin, er det noen grunn til det? Synes så synd på han! Han prøvede jo bare å oppmuntre deg og være seg selv. Ellers virket du alltid så sur..? Føler du at du har endet deg der? Er du fortsatt ”drittkjerring” mot din nåværende kjæreste?

    13. Du kan bare hoppe over mensen, jeg går på piller som ikke har sukkerpiller. så da hopper jeg over automatisk. man trenger ikke ha mensen sa gynekologen min. 🙂

    14. Du har aldri tid til bloggen din når du er hjemme i Oslo jo, du er kun flink til og oppdatere når du er i Harstad eller på ferie et eller annet sted. For mye festing i Oslo eller?

    15. Anonym 00:25: R var ikke akkurat snill, hun har jo fortalt at han drakk mens han kjørte under USA-turen, og var generelt ikke god mot henne.

    16. Du lurer jo folk til å kjøpe ting de egentlig ikke trenger. Du utnytter folk. 90 % av bloggen din er reklame og ikke dine egne meninger engang. Dobbeltmoral

    17. Blir støtt og stadig spammet med slike mails. Not cool.
      Men jeeeeeez, her var det mye dritt kommentarer som er helt på bærtur av hva innlegget handler om. GUD!

    18. Jeg blir så frustrert over hvordan bloggere lokker den målgruppen som øker mest med stresslidelser og dårlig selvbilde, altså unge mennesker, med å lokke med falskt utseende og lovnad opp i skyene om et bedre liv med lepper, pupper og rumpe inn-sprøytet med plastikk. Dette er den raskeste måten å ødelegge sin mentale helse på! Jeg håper alle bloggere tenker seg om en ekstra gang, å påvirke sin så store målgruppe kan ende i katastrofe. Sats heller på å nå ut med en bodypostiv holdning, og fremme det naturlige og unike ved oss mennesker. Tusenlapper på klinikken er en kortvarig hjelp, og lønner seg definitivt ikke i lengden. Man kan ikke jobbe uten ifra, om det er inni seg selv man trenger hjelp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg