få det litt bedre

Før jeg legger meg, med meldingene deres i bakhodet, vil jeg gjerne dele tre tips med dere som har hjulpet litt for meg for en bedre hverdag. 

– Du bestemmer selv hvor du vil få innflytelse fra. For min del er det ikke sunt eller bra å scrolle mye på instagram eller lese blogg. Jeg følger med på mine nærmeste venner, og jeg ser på følgerne mine sine profiler når de kommenterer. Det gir meg glede. Jeg får ikke noe igjen av å se på andre influencere, for jeg blir stresset og tanker som “burde jeg gjøre sånn?” dukker opp i hodet mitt. Det er ikke et ekstra stress det er vits å ha. Velg hva du bruler scrollingen din på med omhu, og ikke minst HVEM. Av blogger titter jeg innom Ida Wulff, Kristina Andersen og Isabelles.nu – de gjør meg glad og inspirert på den rette måten. 

– Siden vi likevel bruker en del tid på mobilen.. Hva med å bytte ut musikken du hører på med en god podcast på vei til skolen / jobb? Jeg elsker Oprah – Super Soul Conversations. Oprah er en ekstremt behagelig dame som har en unik evne til å sette seg inn i menneskers situasjoner og følelser. Her snakkes det om alt fra angst, til identitet, død og selvtilitt med ekstremt kule gjester. Jeg anbefaler den på det varmeste. Om jeg har en mørk kveld og føler meg ensom, løftes jeg alltid opp av å høre på denne uten trangen til å “måtte” gjøre noe.

– Jeg har en helt fantastisk kjæreste som på toppen av det hele studerer psykologi, så jeg kan virkelig snakke med han om alt. Likevel vet jeg hvordan det kan føles kjipt å kaste problemene sine over på et annet menneske som også har sine egne problemer, som alle mennesker har. Å ringe en hjelpetelefon er både gratis, trenger ikke å være for noe alvorlig og kan gi enormt mye. Jeg har alltid blitt så flau når jeg ringer dit men det er en enorm lettelse. De kan også hjelpe deg i riktig retning om du behøver å få hjelp. Anbefaler kirken sin telefon. 

– Dette har jeg tipset om tidligere, men jeg har fått flere meldinger fra følgere som har sagt det hjelper, så derfor gjentar jeg meg selv – og jeg kommer sikkert til å mase om dette flere ganger. Last ned appen “headspace” og mediterer om så bare 10 minutter hver morgen og kveld. Det gjør mirakler og du får en liten pause fra alt mas som finnes der ute. Appen er gratis. 

– Les en fin bok. Nå skal jeg tute i mitt eget horn å anbefale “forbilde” som jeg har skrevet selv, nettopp fordi jeg skrev den for tunge stunder og for deg som er litt “lost”. Jeg elsket også “the power of now”. Og nå som vi er inne på fine ting å underholde seg med – se “im not your guru på netflix”. Veldig amerikansk, men ÅH så rørende og fin. Det hjelper kanskje ikke på psyken men kan gi en veldig viktig dytt i riktig retning. 

Jeg er ingen ekspert og det som funker for meg, funker kanskje ikke for deg. Men du skylder deg selv å prøve. <3 Nå skal det sies at jeg er 100% crazy og har breakdowns like ofte som andre skifter sokker. Men det kunne nok vært veldig mye verre. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg