“er du sur”

Okey, jeg har noe jeg må ta opp med dere. Jeg hadde Android i mange år før jeg fikk iPhone og havnet derfor ikke på emoji-bølgen som mange andre – ergo, det tok meg en stund å komme inn i det, og i flere år brukte jeg ikke emojies. Det gikk så langt at venner tok det opp med meg, jeg var vanskelig å tyde når jeg skrev SMS siden jeg ikke utrykte meg med emojies. “Er du sur” ble jeg ofte spurt om. Så, jeg kjøpte iPhone og plutselig var jeg ikke sint over tekstmelding lengre. 

Da jeg begynte å blogge var jeg bestemt på at jeg aldri skulle bruke en eneste smiley i et innlegg. Det føles litt som å jukse – man kan vel forklare følelsen? Eller folk kan tolke for seg selv? Om jeg tuller, er glad eller lei meg forstår man det ved å lese, uten å måtte ha masse symboler? Men.. nå har jeg falt under for presset, og har begynt med smileys på bloggen nå og da. Det virker som om yngre mennesker seriøst ikke kan forstå hva man mener om man ikke kjører på med masse figurer. 

Tror du at noen er sur om de ikke sender smileys? Eller synes dere det er useriøst? Kan dere sende smileys i en jobbrelatert melding eller mail? (der setter jeg grensen). Jeg synes folk virker sure om de bare sender denne her “😂” ute noe annet, eller i det minste veldig uinteressert. Eller om man skriver “det går bra🙂” istedenfor “det går bra”, haha. Når man legger ved en smiley der gjør man liksom en innsats for å virke bitch.. 

Store tanker fra en liten person i dag, som dere sikkert skjønner! 

Her har dere mine mest brukte emojies forresten! Virker generelt som en positiv og gravid person? Haha.  

❤️💕😍😘💫🤰👊 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg