min harde treningsplan!

Dette har vært en effektiv dag for meg! Som dere kanskje vet har jeg for “alvor” kommet i gang med treningen, PT er på plass og vi kjører tre harde styrkeøkter i uken, og så trener jeg pole fitnes hver mandag. Det er gøy.. men veldig tungt! Spesielt nå etter julen med all mat og alkohol. Jeg har verdens flinkeste PT (Adrian, optimal trening. “Alle” går tydeligvis til han i bransjen) og gleder meg til å få synlige resultater, både i formen men også i muskelmasse. 

Siden jeg egentlig ikke er så stor fan av å trene har jeg behov for noen som pusher meg. Men likevel er det flere dager hvor jeg nesten ikke orker å komme meg på trening og vurderer å sende melding med en unnskyldning, haha.. Men disse små triksene holder meg motivert:

Finn en treningsform du liker: Jeg hater kondisjonstrening og har alltid gjort det. Om noen skulle ha torturert meg skulle de ha tvunget meg til å løpe maraton. Men jeg liker styrke og jeg liker å danse! Derfor har jeg landet på de treningsformene jeg er på nå! Svømming er også noe jeg virkelig elsker og vil gjøre mer av.

Psyken min. Man får det bedre mentalt av å ha det bra fysisk. God mat og fysisk aktivitet har allerede hjulpet meg veldig. Og så er det jo bedre å være litt sliten i dag, eller i et par uker, enn å føle seg litt dritt hele livet for at man ikke trener. 

Målene mine er for min egen del. Jeg hater jo som sagt kondisjon og driter for eksempel i hvor fort jeg kan løpe 5 kilometer selv om jeg har flere venner som interesserer seg for sånt, og jeg bryr meg heller ikke om å gå ned i vekt, kunne gå i spagaten osv. Et mål jeg har, er å få synlige muskler i armene og magen. Så det jobber jeg opp mot og er veldig motivert! Jeg er så svak at jeg noen ganger sliter med å åpne en flaske imsdal liksom. Det er kjempeflaut, haha.. 

Mitt første kortsiktige mål er at jeg på Bali i April skal føle at surfingen ikke er like tung lengre, siden jeg har trent armer frem til da. Det blir spennende å se! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg