det er idiotisk å ikke kutte ned

Jeg sluttet å spise kjøtt for nå fem år siden (snart seks!) år siden, og jeg kunne ikke vært mer glad for avgjørelsen min. Å kutte ned på kjøttet har blitt enklere og enklere, og nesten hver eneste matbutikk fører et bredt utvalg vegetarprodukter. Jeg har full forståelse for at mange ikke klarer å kutte kjøttet helt, det kan virke komplisert for mange og jeg dømmer ingen som ikke har gått “hele veien”. Derimot synes jeg ikke det er annet enn idiotisk å spise kjøtt hver eneste dag, flere ganger for dagen, hver uke, hele året for da har du hverken et bevisst forhold til deg selv, eller til miljøet. Å kutte ned er det fineste du kan gjøre for både deg selv og fremtidige generasjoner 💞 

Ukens meny består av såpass enkle ting som burger, pølse, snitzel, nuggets.. Altså helt normale ting, jeg liker ikke å lage mat. Jeg handler mest på coop extra og sunnkost, der har de best utvalg. Så å ikke spise kjøtt er med andre ord veldig enkelt. Jeg spiser forresten enda fisk (ikke laks) – men jeg har kuttet ut melk, yoghurt og egg fra kjøleskapet mitt hjemme, her er nesten alt vegansk sett bort fra ost. Spiser det riktignok på besøk eller på restaurant osv. Så da har dere en oppdatering på hvordan det er for min del! En siste ting: det vegetarianske “samfunnet” er utrolig inkluderende og fint om dagen, jeg anbefaler å sjekke ut gruppen veggispreik på facebook her. Der får du masse tips! 

Beklager at oppdateringen har vært så som så forresten. Jeg har jo operert og begynner akkurat å komme meg + i går ble jeg overassket med bursdagsfeiring litt ut av det blå. Det var så rørende og fint! 💋 Nå skal jeg se på Vita & Wanda, serien finnes på tv.nrk.no! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg