hvordan jeg sminker brynene – steg for steg

annonse

Det morsomste ved å se tilbake på gamle bilder av meg selv må være øyenbrynene mine. De så virkelig ikke bra ut, haha! Om du vil se hva jeg mener, sjekk for eksempel dette bildet her. Nå derimot, har bryn blitt det viktigste i min sminkerutine, jeg tar godt vare på dem og er nøye med hvilke produkter jeg bruker. Å ha fine bryn er litt som fargen svart: det går aldri av moten. Trenden vi ser nå med fyldige bryn som har et lite løft kommer aldri til å se feil ut. Om jeg har dårlig tid og ikke rekker å sminke meg ordentlig, prioriterer jeg øyenbrynene over alt. Derfor tenkte jeg å vise hvordan jeg styler brynene mine! 

Alle produktene er som alltid fra beste coverbrands ♥ Rabattkoden SEBRYN20 gir 20% rabatt på alle brynsprodukter! (Gjelder ikke allerede nedsatte varer og NYX). 

BRYNENE MINE: UTEN SMINKE


Sånn ser brynene mine ut uten sminke. Jeg synes de ser helt OK ut, men de trenger likevel å fylles inn en god del før jeg sier meg fornøyd. De har kommet en lang vei fra hvordan de så ut før riktignok (nederst i innlegget avslører jeg produktet som fikk brynene mine til å vokse!)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg pleier å nappe brynene mine hos en profesjonell, men likevel dukker det opp småhår her og der, de er det greit å bli kvitt om man vil ha perfekte bryn. Jeg synes det er fryktelig vondt å nappe, men med Anastasia Beverly Hills Tweezer går det faktisk greit. Den er så god, og tar med seg småhår uten at du må slite og dra unødvendig. Om du hater å nappe bryn, gå for denne! 
 


STEG 1: FYLLE INN.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg bruker Billion Dollar Brows On Point Micro Pencil for å ramme og fylle inn brynene mine, i fargen Taupe. Jeg elsker den, dels fordi fargen er perfekt til meg, men også fordi den er vannfast. Hvem har ikke våknet opp dagen derpå / vært på stranden og badet, og hatt brynene på ville veier? Med dette produktet er ikke det lengre et problem. Nå på 30% avslag, forresten! Du finner den HER. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg startet med å tegne en ganske skarp linje hele veien under brynet, men ikke hele veien over. Som dere kan se stopper jeg rett før jeg kommer mot midten på oversiden, mens jeg på undersiden lar linjen gå hele veien. Dette har jeg en logisk forklaring på, som jeg kommer tilbake til senere. Jeg liker å ramme inn brynene på denne måten før jeg begynner å fylle ut, det er enklere å få et jevnt resultat slik, og i tillegg hjelper det meg videre når jeg skal fylle inn. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Med en lett hånd fyller jeg så inn cirka 2/3 av brynet, jeg starter ytterst. Innerst mot midten lar jeg enda være urørt, og holder meg til kanten jeg har tegnet. Jeg prøver å følge den naturlige retningen til hårstråene mine når jeg fyller inn, men det blir finest om du tegner oppover, ikke nedover. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Til sist tar jeg børsten som følger med på blyanten og begynner å dra fargen fra den rette linjen oppover. Det vil si, jeg børster litt på den skarpe linjen jeg har laget, og blender produktet inn i hårstråene mine som ligger der. Det er slik man får en fadet effekt på brynene, den “insta-effekten” alle er på jakt etter. Jeg børster med en litt hardere hånd nå enn da jeg tegner på. Dette gir et skikkelig fint og naturlig resultat – det er altså ikke verre! 


STEG 2: FREMHEVE

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

For at brynene skal stikke litt ekstra frem, og for å gi dem et ekstra løft, bruker jeg Duo Pencil fra billion dollar brows. Jeg bruker den faktisk også som eyeliner på våtkanten om jeg vil ha større øyne, og den funker perfekt til det også 🙂 Den har en deilig konsistens, og er lett å blende ut, om så bare med fingrene. Anbefales på det varmeste! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg tegner under hele underkanten av brynene, men holder meg til ytterst på overkant. Dette er for å gi brynene et ekstra løft, om du tegner hvitt på hele overkanten vil brynet se “tyngre” ut. Om du tegner slik jeg har vist her, vil du se mer våken ut! Som nevnt over, jeg blender enkelt ut med fingrene.


STEG 3: SISTE FINISH 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

For å holde brynene på plass bruker jeg Nyx Control Freak. Dette er en gjennomsiktig gel, som kan virke både som forsegler, men også for å holde hårene på plass. Funker fint alene også, om du har fyldige bryn fra før av! Jeg liker at den ikke føles stiv, slik mange andre geler kan gjøre. Det ser bare unaturlig ut. Denne er myk, glir lett over brynene, men holder likevel hele dagen. 


♥ RESULTATET 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg ville vise dere et naturlig resultat på sminkefronten der brynene står i fokus, derfor har jeg valgt å droppe sminken helt i dag og kun style brynene. Og se, så fint det ble! Og det er så enkelt ♥ Med kun et par produkter har jeg oppnådd en fin, naturlig look som holder hele dagen. Hva mer kan man ønske seg?

Et siste tips: caster oil!!!! Dette er et helt magisk produkt som gjorde slik at brynene mine gikk fra å være ikke-eksisterende til å bli fyldige, slik som nå. Jeg er i Trondheim akkurat nå og har derfor ikke tatt med meg min (jeg bruker den bare et par ganger i uken, du trenger ikke mer), men jeg hadde virkelig lyst å nevne den uansett. Caster Oil ble opprinnelig brukt som massasjeolje, da den hjelper på støle muskler, men det viste seg at den også hjelper mot hårvekst og kan brukes som både vippeserum, på bryn eller i hodebunnen. Jeg lover deg, den funker som bare det, mine bryn er bevis nok i seg selv. Du finner caster oil HER. 

Husk at koden SEBRYN20 gir 20% rabatt på alle brynsprodukter hos verdens beste Coverbrands! Sjekk ut hele utvalget HER. Coverbrands har alltid fri frakt, og 1-3 dagers levering, og ikke minst det beste utvalget i Norge! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg