virkelig forstå det

Jeg så en dokumentar her om dagen hvor det ble sagt, “alle er født menneske, men ikke alle lever som menneske. Jeg tolker det slik: vi mennesker har enormt potensiale til å føle på så mye, reflektere over det meste, og ikke minst være bevisst på at vi eksisterer og utnytte det til det fulle. Istedenfor går vi med hodet ned i hver vår skjerm, og så hadde det plutselig gått en dag, og så en til. 

Jeg er så utrolig takknemlig for å være i live, og hver eneste morgen – uansett hvor dritt den dagen føles – så er jeg glad for at jeg våknet opp og får ha enda en dag på denne jorden. Om du tenker over døden, og at den en dag kommer for deg også, og virkelig forstår det.. Da blir det så ubetydelig å være lei seg. Det er så klart lov å ha dårlige dager, de har jeg en del av, men jeg tillater meg å føle på de følelsene. Kjenne på klumpen i magen og gjøre den så stor at den til slutt forsvinner. Jeg kan banne, slå i bordet og hate deler av meg selv, men jeg hater IKKE livet. Det er jeg så utrolig takknemlig for. Det er magisk å leve. Og dette er store ord, for jeg har slitt så mye med alt mulig. Kan jeg, kan dere. 

Gjør meg en tjeneste. I kveld før du legger deg, skriver du ned hva en god dag innebærer for deg. For meg er det noe så enkelt som å tilbringe dagen med noen jeg er glad i, se en god dokumentar, jogge meg en tur, meditere, spise en god lunsj og ha det ryddig rundt meg. Det står jo ingenting i veien for at hver dag skal være fin, i alle fall deler av den, når en fin dag er skapt av slike små øyeblikk satt sammen. Jeg er ikke lykkelig hver dag hele tiden, men jeg er litt lykkelig litt hver dag, og de øyeblikkene tar jeg vare på. 


 

Uansett – jeg ska spille på Kompagniet i Molde! Fra 00:30. Jeg gleder meg masse, det er fantastisk deilig vær her i dag – bedre enn Oslo! Molde er en så fin by, selv om det er dialekten jeg har vanskeligst for å forstå. Men jeg lærer meg. 😜

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg