DU kan bli featuring artist på sommerens store hit!

// annonse

Som dere vet er bevaring av regnskogen kampsaken jeg bryr meg aller mest om. Dessverre er det vanskelig å engasjere folk ved å bare snakke fakta, informasjon om regnskog koker ofte ned til å handle om statistikker og stoffet kan ofte være vanskelig å ta til seg. Svaret på hvorfor regnskogen betyr så mye for meg er enkelt: bevaring av regnskogen er et av de viktigste klimatiltakene for å bremse global oppvarming. Derfor ble jeg så glad da Norad og Klima- og miljødepartementet startet kampanjen jeg nå skal fortelle dere om! 

“Save tropical house” er et spill hvor det hele går ut på at du skal få prøve deg som DJ sammen med duoen R.E.D.D, du skal produsere droppet i deres nye sommerhit. Jeg har prøvd, og du kan sjekke ut resultatet av min HER. Jeg syntes det var veldig morsomt, men ble nok litt revet med og kunne vært bedre på timing.. Et lite tips: bruk bokstavene på tastaturet ditt, det er mye enklere enn å bruke datamusen som jeg forsto ETTER at jeg ble ferdig. Du kan riktignok prøve så mange ganger du vil, dette var mitt første forsøk! Du har nå altså en unik mulighet til å være med å produsere sommerens store hit! 

Meg når jeg faktisk er DJ, hehe. 

Du lager droppet ved hjelp av lyder fra regnskogen, og underveis kan du låse opp flere lyder ved å svare på spørsmål gjeldende samme tematikk. Siden er enkel å bruke, og jeg lærte meg faktisk ting jeg ikke visste om regnskogen ved å spille. Det var mye om dyrearter der jeg ikke visste, og kongobassenget hadde jeg aldri hørt om engang. Norge er verdens største på bistand til tropisk regnskog og samtidig er vi størst i verden på tropical house – morsomt, og bra!

Spillet fungerer også på mobil, der er chrome og safari de beste nettleserne å spille på!

Om du lager det beste droppet (det gjorde IKKE jeg, så sjansene dine er der!! haha). Sjekk ut spillet HER!! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg