oslo vegetarfestival

I dag dro jeg og Anne-Sofie på Oslo vegetarfestival! Vi startet med å kjøpe veganske vafler og titte litt rundt, før vi endte opp på foredraget “hvordan velge en grønnere hverdag”. Selve foredraget var helt OK, kanskje ikke den mest engasjerende foredragsholderen i verden og det ble mest bare en oppramsing av ting vi begge visste fra før av, men det var fint å se så mange folk der. Etterpå gikk vi og surret litt rundt i de forskjellige bodene og smakte på forskjellig mat, møtte mange blogglesere, Anne-Sofie ble medlem av framtiden i våre hender (hun kunne sikkert blitt medlem av alt mulig, søta) og måtte ha en million pauser fordi jeg hadde valgt helt feil sko for anledningen..

Jeg møtte også Thomas Kuni, en utrolig inspirerende og søt mann som jeg har vært på vegansk kokkekurs hos tidligere!


Dagens andre lunsj – veganske vårruller og vegansk “kylling” spyd. 

Til sist testet vi ut VR-briller hvor man fikk se hvordan det er å være inne i en industrigård og så til slutt slakteri. Det var ganske brutalt å se på.. Jeg måtte ta av meg brillene før filmen var ferdig, selv om jeg har sett alt dette før og til og med vært på en gård for kylling i virkeligheten. Det ble nesten verre å se det med disse brillene, da jeg var med på det i virkeligheten følte jeg meg så distansert, det ble “for mye” å takle men nå tok jeg virkelig inn over meg informasjonen.


 

Jeg er glad jeg ikke spiser kjøtt, og ikke minst glad for å se at flere og flere er interesserte i vegetarisk kosthold! ♥♥ 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg