Mine beste sunne tips + oppskrift <3

// annonse 

 // 
Påsken er ofte usunn og full av dritt – faktisk har det meste av året pleid å være usunt og fult av drittmat for min del. Denne påsken har jeg spist veldig mye godt, men likevel ikke usunt. Det er faktisk mulig, og da snakker jeg ikke om at du spise salat hver eneste dag! 

Jeg har alltid trodd at sunnere erstatninger for sjokolade / potetgull og alt det måtte smake helt forjævlig. Når jeg har testet tidligere, har det vært begrenset hvor godt det har smakt, det ender opp kunstig og ikke i nærheten av normal sjokolade. Men OM jeg har fått meg noen nye favoritter nå!

For eksempel DETTE potetgullet. Det er helt fantastisk! Men er det usunt? Nope! Og det inneholder masse proteiner og nesten ikke noe annet. Det finnes i Spicy Chili Lime, som er min favoritt. Jeg elsker også BBQ-smak, da, men Chili Lime er favoritten. Men det smaker ikke sunt, om dere forstår hva jeg mener. Jeg har kost meg masse med dette i påsken! 

MINIOPPSKRIFT: Proteinrik og sunn vegetartaco!

Vegetarmat består ofte av relativt proteinfattige men sunne matvarer som eksempelvis grønnsaker. Ofte er det en utfordring å få i seg nok protein som vegetarianer, spesielt om man trener. 

  1. Erstatt kjøttdeigen med Protings Spicy Chili Lime (tilbud!)
  2. Erstatt rømmen med Mager Kesam. Denne har mer protein, mindre fett og mye mindre kalorier. 
  3. Legg til en avocado for litt sunt fett (dette har du nok bare godt av!)

Lag tacoen ellers som vanlig! Bonus: Du slipper å vaske en stekepanne 😉 Bonus 2: Ingen dyr trengte å dø for at du skulle få spise middag. Bonus 3: Vegetarmat er mer miljøvennlig enn kjøttholdig mat! 🙂 

UNDER: Dette er den FØRSTE proteinsjokoladen jeg har spist i hele mitt liv som faktisk smaker sjokolade. NOVO PROTEIN WAFER <3 (NB! SUPERTILBUD NÅ!) Den smaker kvikklunsj! Jeg har spist tre stk bare i dag og er enda ikke lei…haha! Blir kanskje ikke så sunt allikevel når jeg storspiser de men de inneholder bare 4 gram sukker hver i det minste! 

VELG MELLOM OVER 100 PROTEINBARER HER!

Haha, jeg ser kanskje ikke så glad ut, men jeg lover jeg er det. 😉

 

Tips! Proteinpudding er et sykt bra alternativ for deg som vil ha litt sunn snacks. Ehrmanns smaker veldig likt som Propud etter min mening og er mye billigere 🙂 Barebells har også veldig god pudding i flere smaker!

Sjekk utvalget av PROTEINPUDDING her!

Tights.no har nesten 500 produkter for deg som vil leve sunnere, enten det er med økologiske alternativer, sukkerfritt, kalorifritt eller rett og slett bare produkter uten unødvendig sukker. Eksempel? Til høyre på bildet over ser du to superdigge krydre som er helt uten sukker. Visste du at f.eks. tacokrydder inneholder rundt 50% karbohydrater hvorav mesteparten sukker? Det er 100 kcal med bare sukker i en vanlig pakke tacokrydder.

Akkurat dette er kanskje det kjedeligste tipset nå: Vaskemiddel! Meeeen grunnen er enkel: Har du merket at treningstøyet ditt kan lukte surt selv om du har vasket det? Det er fordi luktmolekylene som sitter i syntetisk treningstøy (de fleste tekniske plagg er i syntetiske materialer) ikke blir brutt ned skikkelig av vanlig vaskepulver. Med Fit’n Clean blir treningstøyet som nytt!

–> Les mer (tilbud)

OMG! Har aldri smakt lignende proteinpulver som dette! Smaker helt syyyykt digg, spesielt om du blander med melk (ikke nødvendig). Akkurat passe tykk konsistens, som en helt nydelig sjokolademilkshake bare med 23 g protein og under 1 gram sukker! 

QUEST PROTEIN JORDBÆR (Kampanje!)
QUEST PROTEIN SJOKOLADE (Kampanje!)
QUEST PROTEIN VANILJE (Kampanje!)

Barebells Protein Crisps er bare BEST!!! Altså, den topper det meste av “normale” sjokolader jeg har spist. Men vær forsiktig, smaken er totalt avhengigshetsskapende. Den smaker litt som en crispy kinder maxi, om det gir mening…eller kanskje litt som Smash? Syyyykt digg ihvertfall og med 20 g protein – perfekt for deg som trener! 

Her har jeg samlet noen av mine favoritter + fått noen tips om hvilke produkter som er mest populære akkurat nå 🙂
 


 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg