BITTERFITTE

Jeg hater sommeren. I det minste hater jeg den akkurat i dag. Jeg har hatet den i det siste. Jeg liker ikke å se alle de lykkelige menneskene utenfor døren som ivrig spaserer mot neste utepils. Jeg liker ikke at alle flørter og ler og har det bra, jeg tror egentlig jeg er en sjalu og bitter fitte, jeg tror ikke jeg er et godt menneske, for om jeg har det kjipt så gleder jeg meg ikke over andres lykke. Skal man ikke være glad på alle andres vegne hele tiden? Jeg er ikke det, ikke når jeg ikke er glad i meg selv. En venninne sendte meg melding i dag og lurte på om vi skulle gjøre nettopp det – slå oss ned i en eller annen park, drikke en øl. Jeg takket ja, og så angret jeg på at jeg sa ja, men da var det for sent og jeg måtte. Jeg ble sint på venninna mi, men jeg sa det ikke høyt, for hvordan er det hennes feil at hun har et bra liv. Jeg kunne se henne for meg, glad og våryr, smilerynker og det blonde håret. Lett følelse i kroppen. Og her sitter jeg og føler meg som en murstein og hater lyset. 

Folk forventer noe av deg på sommeren – noe annet enn sommerkroppen. De forventer samme entusiasme og glede som de har – tilsynelatende. Samme glede som jeg har – på utsiden. Kroppen min ser amazing ut for tiden, jeg er i min livs form og føler meg egentlig ganske hot, så jeg skulle ønske jeg gledet meg til alle disse sommerkveldene. Jeg burde jo, for hvorfor ikke. 

Jeg vil heller ligge inne på se Ugly Betty. Spise potetgull. Vil ikke gå på stranda. Hater at alle absolutt skal på HUK og at vi må grille og gjøre masse felles greier når jeg uansett bare sitter på sidelinjen og tenker på tingene jeg burde ha gjort hjemme på mailen, i mørket istedenfor. Ikke drikke bort sommeren som i fjor. Ikke være uansvarlig. Men da blir man kjip og alene. 

I morgen elsker jeg kanskje sommeren igjen, men da er jeg tydeligvis en dobbeltmoralsk fitte fordi er man blogger er det strengt tatt ikke lov å endre mening eller følelser. Jeg endrer meg hver dag – gjør ikke du? Kanskje det er et godt liv, å stå stille. For egentlig elsker jeg å sole meg, være tan, snakke med folk, spise is og grille. Jeg liker det 98% av tiden. Tror jeg. Ikke i dag, bare.

Du finner meg her om du trenger meg. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg