tre bekjennelser


 

For det første så er jeg klar over at jeg ser halvgæren ut på bildet over, hehe. Jeg har tatt spraytan og den første dagen (før man får dusjet av seg overflødig farge) er det alltid litt i overkant.. Men det blir kjempefint etterhvert! 

For det andre, så fikk jeg litt dårlig samvittighet etter å ha skrevet om at kvinnemagasiner er “fordummende”. Altså, bloggen min er jo også fordummende i 96% av tilfellene, men jeg har friheten til å en gang i blant komme med politiske innlegg fordi jeg er en enkelt person og ikke en redaksjon, og heller ikke har avtaler med annonsører som krever at jeg holder meg på en viss linje. Jeg leser kvinnemagasiner som Det Nye, Elle og Costume hver eneste måned og jeg liker det jo veldig godt, da får jeg sluppet taket på den grusomme verden vi lever i for en stund og lese noe som nettopp er overfladisk, koselig og litt mindre viktig. Jeg vet jo at de aller fleste som leser damemagasiner også leser nyheter og er oppdaterte kule mennesker, likt som journalistene og redaktørene av magasinene, og jeg mener jo ikke at eksisterende magasiner bevisst gjør noe feil – de har på en måte ikke noe valg. Jeg er glad for at Det Nye kjører på med sminkefri utgave og jeg elsker de dypere sidene av bladet, jeg er glad for at Elle og Costume ofte løfter opp sterke kvinner og at det i de intervjuene aldri blir snakket om kropp – tipp topp, tommel opp. Jeg er også klar over at disse magasinene skal handle om mote, og at det er hele greia. Poenget med innlegget var vel egentlig bare at jeg mener man ikke burde legge sånn vekt på å hylle kropper, både i magasiner og ellers i livet, det hadde vært finere om vi heller kunne vært naturlig nakne sammen og kose oss med det uten å tenke over hvordan man ser ut. Poeng nummer to var at menn har mer å velge mellom (om man må kun skulle kjøpe magasiner basert på kjønn), liker man biler så finnes det magasiner for det, eller om man liker mote, nakne damer, historie, forskning etc. Mens med kvinner er det kun mote og livsstil, ethvert magasin handler om det. Så det er absolutt et “hull” i markedet og behov for noe mer (selv om eksisterende tilbud funker fint for nettopp mote og livsstil!), men flinke Elise by Olsen har jo startet Recens (heia heia!!!), og nå har det kommet et nytt magasin som heter “2 minutter” som jeg er spent på å sjekke ut. 🙂 

For det tredje, som jeg egentlig hadde glemt helt til jeg ble spurt om i intervju – så klart tenkte jeg aldri seriøst over å sjekke inn på rehablitering! Jeg har aldri hatt noe som engang kan ligne et alkoholproblem, men jeg har hatt problemer med å si nei til sosiale sammenkomster og har i tillegg jobbet sykt mye. Sosiale sammenkomster inneholder ofte et glass champagne eller to, og holder man på sånn lenge er det lett å tenke “åh men det er på grunn av de to glassene at jeg er sliten” istedenfor å innse at man ikke kan få i både pose og sekk. Man må velge, og jeg prøvde å velge begge men man kan ikke få alt her i livet – derfor så velger jeg jobb i 2017 og får heller kjede meg litt på kveldene, og bra er det. Har begynt å legge meg klokken 22 og stortrives, haha..

Thats all! Nå skal jeg rydde, og… GJETT HVA? Spise brownies + se på Solsidan. Min favorittaktivitet. Jeg ser Solsidan på c more via tv2 sumo, til de som har spurt! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg