et lite sjokk

Dere vet når man scroller igjennom facebook, aner fred og ingen fare og så plutselig er du inne på en video som virket uskyldig – men så er det noe helt forjævlig? Jeg så nettopp en video på facebook av en frosk som var kappet i to med alt av innvoller slengt rundt seg, og så var frosken levende, og dette var altså på en resturant. Jeg vet ikke hvorfor jeg ble så satt ut av akkurat den filmen for jeg har sett ganske mye grusomt når det kommer til dyremisshandling, men den dårlige samvittigheten kommer fordi jeg forteller meg selv at det er bra nok å kutte ut kjøtt og ikke fisk. Frosk er jo ikke fisk, men dere forstår sikkert hva jeg mener. Jeg prøver meg mer og mer fram på den veganske livsstilen, men jeg har så vanskelig for å gi slipp på ost. Alt annet er ikke et problem å kutte ut, egentlig. Vel, jeg får bare ta det gradvis! Det er jo kun opp til meg selv.

Før min lille sjokkopplevelse på facebook var jeg og Anne-Sofie ute og spiste lunsj sammen. Det var kjempehyggelig, og jeg er – som sagt en million ganger før – utrolig glad for at hun har flyttet til hovedstaden<3



 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg