du vet ikke hva du holder på med


 

Dette er nok å skyte seg selv i leggen. Dette er nok å kaste stein i glasshus. Dette er nok å bite hånden som mater deg. Dette er nok dobbeltmoral. Men dette er noe som irriterer meg.

Stakkars du, torturerte lille sjel. Du som bobler over av kreativitet. Du som er mørk til sinns. Du som er så dyp. Ikke lat som. Du liker glitter og glam, stå for det. 

Jeg blogger også om extensions, vipper og negler. Men jeg skriver ikke “her er mine mørke negler. Mørke som sjelen min.. Jeg tenker mye på det mørket jeg har i meg. Jeg er som fargen sort og jeg vil representere det med neglene mine, jeg vil rømme og jeg vil sveve”. For hva i faen skal nå det bety? Dette er neglene mine. Ferdig snakka. Genseren min er sort fordi jeg liker sort, ikke fordi “sjelen min / mitt kreative sinn” ditt og datt. Jeg er kreativ og jeg har en “sjel”, men den kommer ikke fram via negler og klær. Jeg hater folk som tenker sånn – eller prøve å få det til å se ut som om de tenker sånn. 

Ikke prøv å gjør alt til en så dyp greie. Det er helt greit at du liker glitter og glam. Det er helt greit at ikke absolutt alt trenger å ha en dypere mening. Det er helt OK å se på keeping up with the kardashians uten å ha en ironisk distanse til det hele. 

Du står der på eventet til BIK BOK, h&m, cubus eller gina tricot. Du, som blogger føler deg så utrolig spesiell og viktig som er invitert til dette eventet, som om du gjør noe som betyr noe. Kjære deg, du er en liten brikke i et kapitalistisk spill hvor BIK BOK, H&M, Cubus og Gina Tricot er mesteren som styrer deg. De presser menneskene som syr klærne dine til beinet, for å så bruke unge jenter med blogg til å markedsføre seg i bytte mot et halvt glass vin og posering mot en fotovegg. Alle som har vært på et event eller to som er laget for bloggere, vet at det er drit kjipt og virkelig det døveste man kan foreta seg. Det har ingenting med mote å gjøre, og det har ingenting med å være dyp å gjøre.

Det er ikke viktig. Det er ikke dypt. Det er overfladisk og det er dritt. Så ikke lat som noe annet. Du fremmer dårlige ting, og det må du stå for. 

Eventer som det er lik markedsføring som da det var masse ulike navn på colaflaskene. Folk tok masse bilder og delte dem, og lite skjønte vi alle – nå markedsfører vi cola gratis. Dans dukke, dans. Cola styrer deg. 

Jeg hater disse blogg eventene som ikke har noe mål og mening. Bloggerne går på dem for å ha noe å blogge om. Det er skapt en sånn liten symbiose, eller verden, som det ikke er noen virkelighet i. Det er så kontrusert. Og vet du hva?

Det er helt ok. Bortsett fra at disse jentene ikke skjønner hva faen de holder på med eller hva de er en del av.

De er vel opptatt av å være så dype og torturerte i sjelen sin. Stakkars. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg