det er du som er problemet

Det er lenge siden nå. Selv om det er flere år siden, så husker jeg det så utrolig godt. Jeg tror aldri man helt slipper minnene av den følelsen. Selv om det blir fjernt, som en bakrus som slipper taket, som en hodepine som er dempet av ibux. Men den er der. Følelsen ligger gjemt, den kan komme å ta deg på ditt svakeste øyeblikk.

“Jeg kan gjøre hva som helst. Jeg kan slette instagrammen min, jeg kan slette facebooken min, jeg trenger aldri å gå ut, jeg trenger ikke å ha venner, så lenge jeg får være med deg”. Som om det ville ha hjulpet uansett. Du vet at ordene du sier ikke betyr noe. Du kunne ha ofret så mye mer, i teorien. Kanskje du sier “jeg kan flytte ut i en hytte i skogen, jeg bryr meg ikke, så lenge jeg får være med deg”. Du mener det der og da, men egentlig så mener du det ikke. Og det er ikke instagram eller facebook eller en hytte i skogen som er problemet. Det er meg. 

Jeg ser hvordan du skal si ordene. Jeg ser hvordan det er hardt for deg også. “Sophie, jeg gidder ikke mer” sier du. Jeg har sagt alt jeg kan si. Ikke engang om jeg mister meg selv, ikke engang om jeg gir opp alt for deg, du vil ikke da heller. Jeg vil holde deg nede med makt, tvinge deg til å være sammen med deg, og når du prøver å gå hyler jeg og ber deg på mine knær om å ikke forlate meg. Jeg prøver å holde deg igjen, men du er større, du er sterkere. Og hva forventet jeg skulle skje? At du kom til å bli fysisk holdt igjen, og så kom du magisk til å elske meg igjen? Jeg vet ikke.

Du gidder ikke mer.

Det høres så lite viktig ut. Jeg er lite viktig.

Jeg klarte ikke å holde deg igjen. Du gikk. Jeg ville ha deg, du ville ikke ha meg. Livet fortsatte. Tilsynelatende fortsatte det vel, iallfall. Jeg husker så godt tomheten etterpå. 

Det er flere år siden nå, og det er ingen romantiske følelser igjen der. Men er det en ting jeg faen aldri glemmer, så er det smerten av å si ting som at man kan gjøre alt – alt betyr ingenting, når det er du som er problemet.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg