JEG HAR EN STALKER

Jeg sier det rett ut, jeg har en stalker og det irriterer meg noe jævlig. I starten tenkte jeg greit nok, det er synd i han som har en sosial intelligens som åpenbart ikke fungerer, og jeg skal bare la det gå. Men nå tror jeg faktisk ikke at jeg klarer det lengre heller.

Dette er en mann som har mailet meg hver dag i en god stund nå, noen ganger opp mot 40 mailer hver dag, andre ganger ned i 5-10 mailer per dag, men aldri mindre enn det. Han leser alt om meg på internett og ser aboslutt alt jeg gjør på tv, noen ganger handler mailene hans om det, noen ganger handler mailene om hva han gjør og andre ganger handler det om meg og han, og vårt liv “sammen”. Vi har jo aldri møttes før, men han innbiller seg altså dette og han tror vi er sammen og har et langdistanseforhold fordi jeg er (i følge han) en så støttende kjæreste. Det er jo greit nok at du har en person som skriver så mange mailer til deg hver dag, men hver gang jeg blokkerer mailen hans for det er jo irriterende, så lager han en ny mail og skriver igjen som om ingenting har skjedd. Han kaller meg prinsessa si, at han savner meg, spør meg om jeg husker den og den gangen (som er ting jeg ALDRI har opplevd!) etc. Jeg har jo sagt før engang at jeg har en slags stalker, og da sendte han meg mail og bare “åh stakkars deg som har en stalker, jeg skal passe på deg!”. Altså, hva gir du meg.. 

Så greit nok at jeg har et menneske som sender meg titals av mailer hver dag og vet absolutt alt om meg, ikke nok med det – han vet også alt om vennene mine! Han kan sende meg lange mailer som handler om folk i livet mitt, her om dagen var det altså Joakim (fotografvennen min) han skrev en hel historie om, også ting som aldri har skjedd, og for litt siden var det Anne-Sofie og han har også sendt meg sang dedikert til henne. Han bor ikke i Oslo da, heldigvis.  Bilder av seg selv uten klær har han også sendt et par ganger så vidt jeg vet, men han sender sikkert også det hele tiden.. 

Han sa også at jeg er grunnen til at det er slutt mellom han og hans tidligere kjæreste, at han slo opp for meg fordi hun ikke godtok at vi alle tre skulle være sammen, og at endelig nå kunne bare meg og han være oss. Jaja, ok… Jeg har nå vært ute av huset i 7 timer og sjekket mailen nettopp. Jepp, 15 nye meldinger fra han da, gitt. Om bare innbilte scenarioer som skjer i hodet hans. Jeg åpner kanskje mail fra han en gang i uken, som regel med uhell, og da er det alltid et eller annet sprøtt. Det er helt tilfeldig at jeg fikk med meg alt han vet om Joakim og Anne-Sofie for eksempel.

Som politiet sier, jeg kan ikke anmelde noen som ikke er farlig. Neivel, hva skal man da gjøre om noen er grusomt irriterende? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg