PANT ALT – HVER GANG

annonse

Jeg har fått mange spørsmål og henvendelser om hva som egentlig skjedde i min forrige videoblogg. Overlevde jeg å fly ut av vinduet? Ser rommet mitt sånn ut? Kan man virkelig føne håret med en flaske?

 

Image and video hosting by TinyPic

 

Filmen har jeg laget i samarbeid med infinitum, som driver panteordningen i Norge. En reklamefilm for en god sak. Nemlig det å pante flasker og bokser! Du kan jo egentlig ikke føne håret med en flaske, men om du panter en flaske sparer du like mye energi som når du føner håret i fem minutter. En eneste flaske inneholder også nok energi til å snakke i 322 timer i mobilen.

Jeg har aldri tenkt så mye over dette med å pante, jeg har bare gjort det hele livet og er lært opp sånn hjemme. De fleste jeg kjenner panter jo også, så hvorfor ble jeg med på akkurat dette prosjektet? Det er så mye i denne verden som vi mennesker skaper men aldri kan gjenvinne – flasker er ikke en av dem. Hver gang du panter, blir den gjenvunnet og trenger ikke lages på nytt. Ganske smart, om du spør meg. Da jeg fikk vite hvor mange flasker og bokser vi ikke panter i Norge per år fikk jeg helt sjokk. Antallet er 150 millioner, det er helt sinnsykt mye! Det er så bortkastet, og kunne så lett vært ungått. Da hadde vi også hatt masse mer energi å ta av.


Jeg har ikke pantet enhver flaske eller boks jeg noen gang har kjøpt, det skal jeg ærlig innrømme. Men etter å ha lært litt mer om hvordan alt fungerer skal jeg fra nå av huske på å pante alt! Det er jo ingen grunn til at jeg ikke skal det. Om dere laster opp bilder av dere panter og bruker #pant4like som hashtag, skal jeg inn å kommentere / like bildet deres 🙂 Jeg gleder meg til å se! 

 

Ellers så var reklamefilmen supergøy å være med på, og JA – jeg fløy ut av vinduet på ekte. Det var altså et sett med personer og jeg var festet i noen tråder som løftet meg opp og ut, og en stor vindmaskin sto bak meg og blåste alt i ansiktet mitt. Om dere ser nøye på filmen kan dere faktisk se at jeg fanger extensions i lufta der, haha. Veldig morsomt! De hadde også laget et rom som skulle ligne mitt, med bilder av meg og alt mulig. Sykt gøy å få være med på! 

 

 

#pant4like #infinitum

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg