skal, skal ikke?



.. Litt kos og klem med hunden til familien min i Oslo igår Familien min i oslo er tante, onkel, fetter og to kusiner til de som måtte lure. Kusinen min har en blogg som dere finner her. Hun skal studere i Amsterdam, det blir spennende å følge med på!

Jeg vet at det ikke passer for meg å ha en hund på en liten stund, men jeg lovet Robin at etter vi hadde vært sammen i 1 år kunne vi i det minste diskutere det. Vi ser mye på finn.no og FOD, men har ikke tatt noen av de store stegene, ettersom man gjerne må ha en veeeeldig rolig periode i livet sitt for å få en valp inn. Vi skal reise i både september og desember, så det måtte ha skjedd etter det. Robin jobber i tillegg veldig mye, så jeg må stille meg inn på å ha en måneds tid hvor jeg ikke gjør noe stort å kan være hjemme med den lille / ta den med meg på småsaker jeg skal gjøre. Jeg har heldigvis en jobb hvor jeg ofte kan ta med meg hunder! Den kan jo være med på møter, shoots, filming etc. Jeg møter hele tiden folk som jobber like mye som meg, men som har hund – det fungerer liksom greit å ha med seg en liten en i en bransje som min.

Jeg vet at flere sikkert kommer til å tenke “hva med kattene som du kjøpte i spania?” ettersom de nå bor hos mamma og pappa. Kattene kjøpte jeg da jeg var sammen med min ex som gjerne ville ha katter (noe jeg også ville), men per da passet det inn i livet mye bedre ettersom han var mye hjemme. Når jeg da fikk kattene og var singel var det nesten helt umulig for meg, katter kan man ikke ta med seg overalt og det føltes så urettferdig å ha de inne i en liten leilighet uten noe selskap. Mamma kjente kattene fra før av og ville ha dem, nå har de det beste livet ever og er nok mest lillesøsteren mine sine nå. Jeg har også hunden min, Rigmor, hos mamma og pappa. Rigmor kan ikke bo hos Oslo med meg selv om jeg vil, hun er vandt med livet hun har nå (gå fritt ute, ha stor hage, to andre hunder å være med, lange turer etc). Hun har aldri vært i en storby og er ikke vandt med stresset som det kan medføre, hun ville blitt utrolig deppa og mistet den friheten hun har nå.

Som jeg nevner skal jeg ikke få en hund nå, men det er noe jeg tenker litt på og tar det en dag av gangen. Det kommer etterhvert, når jeg finner den perfekte og det perfekte tidspunkt! Jeg leter etter hunder HER først og fremst,men det er vanskelig ettersom den må være liten og kunne være litt “mobil”, altså trives godt i en familie på farta.  Og om dere skulle lure – om det nå en dag tar slutt med meg og r, så har vi delt ansvar for den eventuelle hunden.. Haha, tror jeg. Det har vi faktisk ikke tenkt på, men det er vel noe mange av dere tenker på. Man får virkelig mange kritiske øyne på seg når man snakker om å skaffe seg et dyr!

Ellers så ser jeg så utrolig mange triste historier om dyr der ute, så jeg ber dere. IKKE skaff et dyr som du ikke kan ta vare på selv eller eventuelt er 10000% sikker på at familiemedlemer kan ta vare på i krise. Kasterer og stereliser kattene deres, for er det en ting vi ikke trenger så er det fler kattunger! Bare sjekk deres lokale dyrebeskyttelse så ser dere hva jeg mener, jeg jobbet på dyrebeskyttelsen frivillig og vet så utrolig godt hvor viktig det er. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg