hva er en tanke

Nå har jeg bestemt meg for å bare skrive uten å tenke, for jo mer jeg tenker jo dummere høres alt ut og jeg er bare nødt til å komme over den sperren jeg har satt i hodet på meg selv.

Jeg sitter på gardermoen i skrivende stund. Kom fra palmesus idag. Jeg har på meg en oversized svart hoodie, og huden min er usminket men heldigvis er jeg dekket med hetten over hodet og solbrillene mine på. Ikke at hele den der “uten sminke” faktoren plager meg noe særlig, for det gjør den ikke. Jeg bare håper ikke jeg møter noen jeg kjenner, eventuelt at noen som kjenner meg skulle ha kommet bort. Fordi jeg ser så utrolig sliten og sint ut – et usminket ansikt kan være det fineste som eksiterer, men ikke om du ser ut til å hate alle som kommer forbi.

Jeg skal faktisk til Harstad nå. Jeg bestemmer meg alltid for å snu og komme tilbake for å se lillesøsteren min bare en gang til før hun reiser til andre siden av kloden for et år. Jeg tenker masse på det når jeg er i oslo, men når jeg er i harstad glemmer jeg  helt at hun skal dra og jeg er en like irriterende storesøster som alltid. Sist jeg var hjemme glemte jeg å si hadet til henne på toppen av alt. Bare “har du sett gensernen min?” og så stikker jeg og ser henne ikke på ett år. Så ja, jeg må bare en liten snarvisitt hjem på et døgn.

Uansett da. Jeg og venninne mine snakket masse om det nå som vi var på Palmesus. Hvordan vi mennesker bare er kjemiske reaksjoner. Hvordan så mange av oss egentlig ikke tenker, og om vi gjør det – hva er i det hele tatt en tanke? Og hvor viktig det er å tenke på at alle reagerer som de gjør av en grunn. En forhistorie, et ønske, et kompleks eller noe annet.  Hva om vi bare sier fuck it, no big deal, jeg skal iallfall leve mitt liv slik som jeg ønsker å være en god person som alltid pusher meg selv og andre til å tenke for seg selv. Og jeg ber dere KJÆRE lesere. Ikke si “det er kjipt å være ung idag pga sosiale medier og alt press”. Det er IKKE synd i oss. Vi har det helt fantastisk! Du kan tenke fuck livet og lene deg på NAV, du har verdens beste helsesystem og du er jævlig trygg her. Slik er det kanskje ikke om 50 år. Tenk om du var født for noen 10-år siden, eller i et annet land langt fra vårt trygge lille sted og så ble du gravid utenfor ekteskap. Boom, du blir tvunget til å adoptere bort barnet ditt og så blir du kanskje steinet ihjel. Jeg tror det er hakket verre enn å se et bilde av en tynn jente på instagram og tenke “oh no jeg er ikke et ideal”. For når DET er våre største problem så har vi det veldig godt.

Anyways, vi snakeks i harstad for nå går flyet. Bilder kommer, og jeg kommer tilbake. Ville bare skrive av meg litt liksom.

109 kommentarer
    1. Tror nok de aller fleste Sophie venter på at du skal svare på disse spekulasjonene som har vært 90% i dine siste kommentarfelt ettersom veldig lurer på dette og vil ha det bekreftet eller avbekreftet. Håper du ellers har det bra i allefall <3 stor klem

    2. ta den tia du treng på å ha en pause borte, å kom tebake enda sterkare !!
      du e råtøff, å d e ikkje mange såm e like oppegåanes, stærk å tøff så deg, i så ung alder !
      stå på <3

    3. Enig med Jenny.. At du gidder å late som ingenting. Synes litt synd på familien din og, virker som du gir litt faen og ikke bryr deg noe særlig om dem:/

    4. stå på sophie, skjønner godt du ikke vil snakke om det som eventuelt har skjedd. Håper alt er bra, og at du vet at vi er her for deg <3 klem

    5. La nå Sophie få en liten pause. Hun fikk et par dager før det er rett tilbake til helvete og spisse kommentarer. Plis, prøv i det minste å skjule nysgerrigheten deres, dette blir for desperat av noen av dere.

    6. Synes det er veldig suspekt at ryktene som har versert de siste dagene ikke blir besvart. Jeg mener. Dersom det IKKE er sant at Robin har slått venninna de, så tenker jeg bare stakkars gutt som må gå gjennom dette

    7. Dere der oppe må jo skjønne at vi lurer på hva som skjer, det er jo bedre å bekrefte/avbekrefte istedet for å ha et kommentarfelt fult med spekulasjoner? Vist Robin gjor dette mot venninnen til Sophie Elise er det jo veldig rart at hun hang med han på palmesus.

    8. Du burde få deg en medierådgiver, og jeg fatter ikke at tv2 kan vurdere en egen serie med deg etter dette.

    9. Vi lever i et trygt land – i teorien. I virkeligheten opplever mange barn og ungdommer vold i hjemmet, mobbing på skolen, voldtekt på fest, ran på gaten o.l. Spør du en person som av fysiske eller psykiske årsaker ikke kan jobbe, tror jeg heller ikke vedkommende vil være enig med deg i at det bare er å lene seg på NAV. Penger får man nok, men kun til det aller nødvendigste. Ferieturer, hus, bil, aktiviteter til barna (fotball, håndball, ridetrening osv koster penger) osv, kan man bare glemme, i tillegg til at navere gjerne møtes med fordommer og negative holdninger. For en stund tilbake leste jeg i Aftenposten om ei ung naver som slet med selvmordstanker pga måten folk ser på mennesker i hennes situasjon på.
      blir du syk i Norge, får du hjelp. Blir du derimot alvorlig syk, er du ille ute. Hvor mange ganger har vi ikke lest om kreftpasienter som ikke får medisin fordi det er “for dyrt”?
      Er du i Norge en fattig mor, blir både du og barnet sett ned på. Vi er et rikt land, men ikke alle er rike. De som ikke er det, blir gjerne behandlet som om de er mindre verd. Det samme gjelder for de som ikke fra naturens side er født med et atteraktivt utseende. De behandles som verdiløse. Som søppel.
      Jeg forstår godt hva du mener i innlegget ditt, men samtidig tror jeg også du har glemt bort at ikke alle har det like enkelt som deg.

    10. Kan være at hun ikke kan snakke om det det, f.eks hvis det etterforskes eller noe sånt. Men det blir litt sånn “den som tier samtykker” når du ikke sier noe. Tror det blir godt med en pause nå, så får du heller snakke når du er klar for det. Slapp av med familien din og prøv å tenk på andre ting. Det har du fortjent nå.

    11. Håper også at du forteller om denne hendelsen stemmer;) Men æ kommer ikke til å tenke noe annerledes om dæ! Fordi du har jo ikke gjort noe! hadde uansett vært greit å vite, i og med at det har blitt skrevet en del om dette nu det siste døgnet! Kos dæ i Harstad 🙂

    12. God tur hjem til Harstad! Gleder meg til å fortsette å følge deg. Men tenk på deg selv og ta den tiden du trenger. Ikke bry deg om alle som er så frekke i kjeften og er såå nyskjerrige og må vite ALT, for de ikke har så mye å gjøre på disse sommerdagene.. Hehe!

    13. du burde tenke sånn selv heller istedenfor å gnåle om det her
      du har jo det utseende presset på deg selv du også men du går bare å operere det du vil fikse så har du fått det du vil ha

    14. Du er kjempe fin, Sophie!:D Det er bare å drite i den haten du får om utseendet ditt, du er kjempe fin både innenpå og utenpå kroppen din!;) Ha en kjempe fin kveld!:)

    15. Kjære Sophie, husk at DU skylder ingen noe bekreftelse eller avkrefting på noe som helst. Dette velger du selv, og det må snart andre akseptere. Selv om du er en offentlig person, vil ikke det si at du er pliktet til å dele alt som skjer i provatlivet ditt med oss lesere.
      Gleder meg til du er tilbake, skrivingen din gjør alltid en grådag lysere 🙂

    16. virke litt teit at du gnåle om dei teite tankene dine , når de fleste er mer interessert i hva som skjedde med hun jenta

    17. Du er helt fantastisk Sophie, du er ett stort forbilde for meg og mange av venninne mine. Du er helt fantastisk fin blogger. Håper alt er bra med deg <3

    18. Eller så er alt energi. Tiden er oppfunnet av oss mennesker, for alt som skjer – evigheten – skjer på likt.

    19. Hadde det bare vært så enkelt som du skriver der Sophie. Det finnes mange flere nyanser i det å være ung i dag. Ikke alle er født inn i en verden der man har ressurssterke foreldre og får hjelp av Nav om det skulle skorte på. Javist har vi et fantastisk helsetilbud og ja, man kan godt få barn veldig ung og få hjelp, men mellom A og Å er det mange bokstaver og etter en Palmesus festival så kan du kikke deg litt ekstra godt omkring og se mennesker som ikke lever i den boblen du befinner deg i. Aldri før så har vi vel sett og lest om så mange psykisk syke ungdommer, ja det er bare å kikke litt på blogglista det så ser du dem.
      Så det å ha en tanke er kanskje lett når man i rusens glede skal filosofere over livet, men ikke har evnen til å se lenger en nesetippen sin.
      Du har kanskje opplevd mye dritt og har mange tanker om hva du skal gjøre videre i det siste, men kanskje dette gir deg et ståsted for hva som er viktig. Vil du bety en forskjell for noen, eller vil du bare fortsette å være slik du er nå? Jeg tror det siste, og det er synd for du er egentlig ei god jente. Og når målet ditt er å bli forsørget av noen, ja så får det så være.
      Jeg er på en måte med på å forsørge deg nå i dag fordi jeg bruker tid på bloggen din, men jeg er bekymret, fordi jeg tror snart at kroppen din sier stopp.

    20. Kan noen fortelle meg HVOR de har fått høre at Robin slo venninna hennes? Sånn helt seriøst, kan noen svare? Er det bare en som har kommentert det, flere har lagt merke til den kommentaren og sånn oppsto det? Eller har det vært en krangel et sted som folk har vært vitne til? Jeg skjønner liksom ikke hvor folk får det fra. Jeg følger de begge på insta, leser denne bloggen daglig og alt det der, men har ikke fått det med meg.. Samtidig er det så sykt mange som snakker om det! Hvor har dere fått det fra??

    21. Mental sykdom i norge kan være like ille som å bli steinet i et annet land 🙂 Just sayin’. Det finnes flere måter å slite på, så jeg syns faktisk ikke du skal bagatellisere mental sykdom, angst for å ikke føle seg like bra som den tynne jenta på instagram, å gråte seg i søvn fordi du vet du må ha svømming på skolen denne uka og, den lammende og totalt overtakende paranoiaen som overfaller deg HVER JÆVLA gang du er ute blant folk. Kutting, selvmordsforsøk, å være fanget i sitt eget tankevirrvarr kan være like torturerende som steining.
      Moralen er at det er mange som steines her i norge og, bare at d er på innsiden og vanskeligere å oppdage. Og innrømmer man at man sliter får man den der “om dét er det største problemet ditt – hah! da har du det godt”.. Sooooom om det gjør det hele noe bedre :)))

    22. Sorry men igjen, hva faen!!! Jeg blir så provosert at du skal late som ingenting og jeg håper for guds skyld at du setter et bra eksempel mot vold nå. Ellers sier du rett og slett det er GREIT at kjæresten din slår til andre jenter og du bare driter i det? Fyfaen da er du mindre enn deg jeg noen gang trodde!!!! KVALMT… for en dritt

    23. Anine: I kommentarfeltet til forrige innlegg ser man at mange spekulerer i om Robin har slått ei venninne av Sophie som går under navnet lotteliseh på insta. Ser flere sier det har blitt bekreftet blandt kommentarene på bildet av Lotte hvor hun har en blåveis. Kan personlig ikke se at det står noe om det der..
      Syns fryktelig synd i Robin om dette kun er spekulasjoner som ikke bygger på en sannhet. Sophie har ikke noe ansvar mtp å bekrefte/avkrefte hendelsen, men for Robin sin skyld burde hun virkelig gjøre det. I alle fall dersom han ikke har gjort det.

    24. Om det bare hadde vært så enkelt, ja. Da kunne vi sluttet å klage. Jeg ser at mange er enig i det du skriver: at vi unge i Norge har det altfor godt og at vi kan gi faen i alt og alikevel få støtte av nav, men HVA vet dere egentlig om det?
      Når du sitter i et klasserom, dag og ut og dag inn, hele skoleåret i fire år og du ikke forstår NOE av det som foregår rundt deg, når du ikke kan åpne for gardinene uten å være redd for å bli drept, når du ikke makter å stå opp av senga om morgen fordi det ikke er noe som gir mening- DA kan du uttale deg om dette temaet.
      Jeg trodde det skulle bli enkelt å få den hjelpen jeg trodde når jeg fikk autismediagnose ++. Jeg trodde hvertfall jeg skulle få hjelp etter å ha blitt hentet av ambulanse i mitt eget hjem fordi jeg var psykotisk.

    25. Jeg trodde hvertfall jeg skulle få hjelp da jeg for tredje gang prøvde å ta livet mitt. Men det fikk jeg ikke. Ikke slik som jeg trengte hvertfall.
      Jeg trodde ikke det skulle så mye til for å få den støtten jeg har krav på i følge diagnosene mine, men fy faen- dét er det. Det hjelper ikke at du leverer både lege- og spesialisterklæringer, samt et egetskrevet brev. Selv om spesialisten forklarer face to face med NAV at denne jenta kommer aldri til å være i stand til å være ute i arbeid, så er dét det de maser om. Gang på gang. Dag ut og dag inn.
      Det er for mange her i Norge ikke mye hjelp å få før du har klart å ta ditt eget liv.. og da er det allerede for sent.

    26. Tror ikke Sophie snakker om mennesker her i Norge som har det ekstra tøft, men om seg selv og de som har forholdsvis like “problemer” som henne. Og enkelte problemer hun nevner i innlegget er jo problemer som gjelder en gjennomsnittlig ungdom vil jeg si – altså de som ikke har vokst opp under spesielt vanskelige kår, har en eller annen form for diagnose osv. Hun skriver bla om press fra sosiale medier, og hun sier at dersom DET er det største problemet man har, har man det kanskje ikke så gale, alt i alt. Skjønner ikke at man kan bli fornærmet av dette…

    27. Jeg må si jeg beundrer deg som holder ut denne hetsen, du må ha panserhud. Det er langt flere negative enn positive kommentarer. Du skylder ingen en forklaring. Selv om du er en av Norges største bloggere, så er du fremdeles et fritt menneske, som kan forbeholde deg retten til å skrive hva du vil, og mene hva du vil, og la være å skrive så mye du vil! Ingen kan forlange noe som helst av deg. Stakkars menneske, hvilken pris du må betale!
      Jeg synes du er søt uten sminke. Men de aller fleste føler seg mest komfortabel med, for man blir gjerne slaktet hvis man ikke har det. Du blir jo slaktet uansett, janteloven lenge leve!
      Jeg følger deg ikke fast, jeg leser ikke så mye blogger, men jeg titter innom iblandt. Jeg liker det du skriver, og jeg synes du er klok og reflektert. Stå på! 🙂

    28. Lykkepresset vi opplever i vestlige land er ubetydelig i forhold til forferdelige ting som skjer i andre deler av verden. Du har rett i at vi er utrolig privilegerte. Men det paradoksale er at mens vi her i Norge har opplevd en økende velferd etter annen verdenskrig, har forekomsten av angst, depresjon og selvmord bare steget. Psykiske lidelser overgår kreft og hjertesykdommer som den største årsaken til uførhet. Det er litt trist at du skriver at folk kan tenke “fuck livet og lene seg på NAV”. De aller fleste “navere” har et alvorlig problem som gjør at de ikke er i stand til å jobbe normalt.
      Jeg oppfordrer deg til å lese denne artikkelen om du ønsker å vite mer om hvorfor forekomsten av depresjon har økt i Norge på tross av at vi blir rikere og rikere: http://darwinist.no/lykke-og-biologi-i-velferdsstaten/
      Ha en god natt, og kos deg hjemme

    29. Anonym: tusen takk for svar :-). Ja, det er akkurat det jeg tenkte også. At om Robin ikke har gjort dette, er det grusomt at han skal beskyldes for noe sånt. Samtidig, har faktisk noen et ansvar her.. Sophie eller Robin burde stå frem om det hvis ikke det er han!.. Jeg ser heller ikke på insta at “lotteliseh” avkrefter disse ryktene… Så jeg skjønner jo godt at folk begynner å lure!! Derfor mener jeg som sagt at Sophie eller Robin burde stå frem om dette ikke stemmer.

    30. Altså, lykkepresset/pefekthetsjaget/kroppspresset (fra sosiale medier, skole, foreldre, media, samfunnet generelt) kommer av at vi lever i et ekstremt godt fungerende land (det forventes å være lykkelig og suksessfull (vi har alt vi trenger, alle muligheter) som igjen fører til angst, depresjon og selvmord. Det skal man ikke kimse av.

    31. hvorfor er folk så sikker på at kjæresten til ei venninne er sophie og robin ? kan jo være ei annen venninnes kjæreste

    32. Du over ^
      Jeg vet hvem hun Lotte er, hun er venn til en gammel venn av meg som heter Mathias Gabrielsen. Under bilde til Lotte skriver Mathias at han ønsker henne god bedring og at det ordner seg, deretter kommenterer Lotte tilbake at det et sykt at kjærester til venninner kan gjøre noe sånt, deretter kommenterer Mathias tilbake at Robin er bare en taper så med mindre Lotte har flere venninner med en kjæreste som heter Robin er dette robin til sophie. Bla igjennom kommentarfeltet hennes på insta på voldsbilde så ser dere. Hun heter lotteliseh

    33. Kan du i det minste gi oss noen hint om hva som foregår i livet ditt? Hva som var greia med Lotte osv? Hvorfor Mathias sier det er Robin?

    34. Har sikre kilder på at det var Robin som slo Lotte (lotteliseh på insta). De var på fest sammen og det oppsto en krangel/diskusjon mellom dem. Lotto skal ha sagt eller ment noe som Robin var veldig uenig i, og Robin ble så provosert over det at han slo til henne.
      For de som ikke tror på det så tenkt dere litt rundt. De var på fest sammen og Lotte blir slått. Etter det skriver Sophie at hun trenger en pause og fjerner mange bilder av Robin.
      Men det virker som de fortsatt er sammen hvis man ser på noen mystoryer på snap.

    35. Okei folkens hør her, Sophie har et liv, akkurat som dere! Men her har dere noen hint, hun poster et innlegg Igår et kort et, hun ville ta en pause fra bloggen, som hun aldri før har gjort! I dag skrev henne et innlegg uten mål og mening, hun har også dratt hjem. Ser dere ingenting ? Hun har det ikke greit nå? Eller kan dere ikke ta hint!? Og en ting til, igjen hun er et menneske som vær og en av dere, så om Robin har gjort noe, er det ikke sophie sin plikt og fortelle oss blogglesere om det, og heller ikke Robin hvis han ikke vil! Og en ting, hadde eg blitt slått hadde eg aldri instragamma det! Herregud oppmerksomhet kalles det! Og at dere unger mister respekten for sophie for noen Robin har gjort, er jo bare sinnsykt! Sophie har da ikke banka venninna si ? Og tro meg om en har slått noen en gang betyr det ikke at man sannsynligvis vil slå igjen! Dere må roe ned helt seriøst, skulle tro dere har rett i og vite alt som foregår i sophie sitt liv, kanskje hun skal lage en dagbok om vær eneste detalj av livet Hennes ? VI HAR INGEN RETT TIL OG KREVE NOEN TING AV SOPHIE!! Hun velger selv hva hun vil skrive til oss, hun velger selv hvem hun velger og være sammen med! Det er hennes liv og ingen og da mener jeg ingen har rett til og dømme henne om valgene henne tar! Vi alle tar valg som noen ikke liker! Om hun velger og være sammen med Robin, så ja la henne være sammen med Robin. Og mister du respekt for henne, så ja dropp og les bloggen hennes og slutt og kommentere, og spesielt om at dere har rett på og vite sannheten. Vi har ingenting med det og gjøre! Jeg blir så sykt oppgitt! LA NÅ JENTA FÅ FRED!!! Stå på sophie, dette er ditt liv! Og drit i disse menneske som mener de har rett til og vite alt! Du er rå 🙂

    36. Marita: Hvis hun ikke vil at andre skal bry seg om livet hennes burde hun slutte å blogge.
      At hun er sammen med en kvinnemishandler kan man ikke bare overse. Håper bare Lotto har anmeldt forholdet.

    37. Er så enig med Marita over her! Det kan ikke være lett å være en offentlig person… Vær sterk sophie! Ingen har rett på å vite noe i livet ditt! Hva du velger å dele med andre og ikke er helt opp til seg selv, og det er det på tide at flere her inne forstår også..!!

    38. Til deg over: dersom en kvinne slår til en mann én gang, er hun en “mannemishandler” da? Bare lurer.

    39. Lotte og en venn av Lotte har bekreftet at det er Robin som har banka henne opp på instagram. Ikke tro at folk glemmer dette Sophie. Dette er veldig alvorlig. Ting blir ikke glemt, så det er ingen vits i stikke hodet I sanden. At du støtter robin framfor en venninne er helt sykt. At du støtter vold er helt sykt. Lurer på hva foreldrene dine sier til dette. Fotballfrue var nødt til å stå fram, du skylder leserne dine det og din verdighet hvis du fortsatt har den.

    40. Kom deg unna Robin, han er en barnslig voldelig golddigger og drar med deg ned i gjørma. gi deg litt mer selvrespekt og finn deg en mer moden mann. uffameg trist

    41. Du må tulle sant? Dette er relativt små problem sammenlignet med problemene folk sliter med i u-land og generelt mange andre land enn Norge. Sophie har helt rett, og jeg skjønner ikke hvordan nordmenn kan være så (unnskyld meg) bortskjemte og dumme at folk ikke skjønner hvor SINNSYKT godt vi har det i Norge. Nei, dere opplever ikke elendigheten i andre land om dere drar på ferie til en turistplass i et litt fattigere land. Jeg er så lei av nordmenn og nordmenns tankegang!! Visste dere at det er 2,8 millioner fattige folk i verden (folk som tjener under 2 dollar om dagen). Og vi klager over små bagateller når det kunne vært så mye verre? Nei, dette blir for dumt!

    42. Marita: Sånn er det å være en offentlig person! Dette er ikke noe rart og jeg skjønner at folk reagerer sånn som de gjør for de vil ha et svar på det som har skjedd og det er lovt. Dette her går ikke over uansett før hun eller Robin sier noe, det ser du jo sjøl i kommentarfeltene. Omhandler 80% Robin.

    43. Var du utro med robin når du var sammen med mathias?
      Du skrev jo at dere hadde hatt sex rett etter vixen ifjor, men da var du jo sammen med mathias?

    44. Til anonym over, 05.06. Jeg har også reagert på dette, ettersom at Sophie har screenshottet samtaler med Robin som var datert før hun slo opp med Mathias. Så det er ganske åpenlyst at Robin bare var en rebound, og det er derfor enda verre å slå opp med han nå. Det er jo tydelig at hun gikk inn i forhold med han før hun skrev det på bloggen, har tydelige bevis på dette.. Så stakkar Sophie, ja kanskje, men dette har hun sørget for selv.

    45. Hei Sophie Elise. Skjønne jenta som tør å være åpen i denne grusomme cyberverden hvor det ser ut som at mobbing og hets er tillat men som ville blitt slått hardt ned på i andre sosiale medier. Du er tøff SE som lar alle kommentarer florere fritt og at du ikke har satt kommentarer til “Jeg vil godkjenne alle kommentarer før de vises”. Hadde jeg hatt greie på design og vært admin for blogg.no ville jeg satt en knapp på alle kommentarer slik at lesere fikk mulighet til å rapportere mobben og de som skriver hets om personer. For det må jeg si, at det er det mye av og mange skulle vært utesperret fra å skrive over en lengre tid. Det er IKKE greit å henge ut noen på nettet. Det er brudd på personvernet!
      Kos deg i Harstad. Forøvrig støtter jeg de andre over her som sier at du bestemmer hva du selv vil skrive og fortelle om på bloggen din. Ha en fin sommer alle sammen.

    46. Huff. Han Robin ødelegger mye for deg. Men denne hendelsen gir han akkurat hva han ønsker seg, nemlig oppmerksomhet.
      Jeg håper ikke du støtter vold, og det gjør du ved å fortsette å være sammen med en som har utøvd det. Har du noen gang tenkt på om han egentlig liker deg for den du er? Hadde han likt deg om du ikke var en kjent blogger og operert? Hadde han falt for den naturlige jenta fra Harstad, og ikke “Sophie Elise “?

    47. For noen dager siden ble jeg anbefalt å sjekke ut en Insta bruker som heter @kemoland. Jeg vil, I forhold til hva du skriver I innlegget ditt, anbefale deg å lese denne danske jentas ord! Man blir bare helt revet med og uten å vite det klarer hun å endre livet til sine lesere. Men, I skrivende stund vet jeg ikke om hun lenger er med oss, men uansett har hun satt ettertrykkelig spor.

    48. Marita flott innlegg som jeg støtter! Vi bare legge til Sophie Elise har ingen plikt til å fortelle hva kjæresten hennes har gjort/ikke gjort.

    49. Men sophie du var jo utro med robin når du var sammen med mathias. Så at du nå får utroskap tilbake nå er bare fortjent. Som du sa selv: Karma is only a bitch if you are!

    50. Hva er det å bekrefte egentlig? På ig til hu venninna til sophie
      Så står det jo at det ER Robin som har gjort det og at han vil få
      Igjen for det (; men skuffende at du fortsatt henger med den
      Drittsekken. Nestegang kan det bli deg vettu.

    51. “Ikke lett å være en offentlig person”? Hun velger jo selv å være det. Og hvorfor later du som ingenting, Sophie? Er du glad i leserne dine, så kan du hverfall svare på spørsmålene!

    52. Signere Marita:-) Blir heilt kvalm kor frekke mange av dåke er,bruk no normalt nett vett.Sophie treng ikkje å stå til ansvar for noken av dåke,og noken må dessverre finne noke å kritisere på uansett ka ho skriv,men syns Sophie er ei sterk jente som heldigvis ikkje lar seg knekke.og syns virkelig synd på Robin,som har blitt beskyldt for de eine og de andre.så alle dåke ufine:la dei få fred no!!!!

    53. Sorry, men nå mister jeg og mange andre respekten igjen. At du ikke bekrefter eller avkrefter ryktene er en utrolig dårlig taktikk. Og hvis du er så uintelligent eller blind at du tror kroppspresset er det største problemet vi har.. Det gidder jeg ikke kommentere engang.

    54. Jeg blir virkelig irritert over alle drittkommentarene her. Kan ikke Sophie Elise få lov til å tenke ut selv hva hun vil dele/ikke dele, og hvis hun ikke vil dele i det hele tatt må jo det få lov å være greit. Selvom hun er en offentlig person så betyr ikke det at hun SKAL dele alt som skjer i livet hennes, noe må hun få lov å ha privat også.
      I tillegg er dette innlegget som hun skrev HENNES tanker, ALLE trenger ikke være enige, så det er heller ingen grunn til at hun skal få så mye drit fordi ikke alle tenker likt. Noen mener vi har det veldig bra og har ingen grunn til å klage, og noen mener at det å være syk og være på NAV ikke er lett – men det er ingen vits å slenge drit til enhver person du er uenig med. Skjerp dere.
      Uansett. Ta deg en pause Sophie Elise. Du fortjener det. Du er et fantastisk forbilde, og jeg elsker når du deler dine tanker/meninger. Du trenger verken avkrefte/bekrefte disse ryktene i kommentarfeltet. Det er ditt private liv, og vi trenger faktisk ikke vite absolutt alt. Det får du ta når du føler for det selv! Jeg syns du er kjempesterk, tøff og modig som tørr å skrive slike innlegg som får folk til å reagere.
      Vi er glade for ha deg delvis tilbake, og jeg gleder meg til du kommer ordentlig tilbake, men akkurat nå syns jeg du fortjener en litt lenger pause enn kun 3 dager. Kos deg <3 vi elsker deg!

    55. både robin og lotteliseh har sperret instakontoen sin…LITT TILFELDIG? Hva med å bekrefte ryktene snart?

    56. Seriøst, blir forbanna av å lese kommentarfeltet her (det gjelder også kommentarfelt i flere innlegg). Du får så sykt mye dritt, Sophie, og det fortjener du ikke! Det at 90% av de som kommenterer her ikke kommenterer med navn en gang viser bare hvor lavmål det går an å bli. Jeg forstår ikke at folk har samvittighet og hjerte til å sitte bak en dataskjerm og skrive så mye ondskapsfullt til et annet menneske. Det er hennes blogg og hennes liv, og det blir derfor opp til henne om hun vil bekrefte/avkrefte disse ryktene, eller om hun i det hele tatt vil ta det opp. Hvorfor gidder dere å bry dere? Dere har jo ingenting med det å gjøre. Voks opp! Jeg vet at Sophie Elise leser alle kommentarene her, og jeg syns hun fortjener en oppmuntrende kommentar oppe i alle disse stygge kommentarene. Vi er mange som støtter deg, og liker bloggen din! Hold hodet hevet, og vit at du er så mye bedre enn alle som skriver dritt her.

    57. Nå får dere snart slutte å tigge og mase om at Sophie Elise skal bekrefte rykter som går, det gjør hun som hun vil med! Hun trenger ikke bekrefte noe som helst til dere som tydeligvis kjeder dere i skoleferien. Finn på noe mer meningsfylt enn å ødelegge henne med gnålet deres.

    58. Blir glad når det kommer innlegg,NÅR det kommer er ikke så viktig. Du må ha litt pause du også- alle trenger det. Og bloggen din er for bra til at noen dagers/ukers pause gjør noe. Kos deg med lillesøster før hun drar! klem

    59. Kjære Sophie.
      Du er ung, og kanskje ikke alle valgene du gjør er de rette. Men ingen er perfekt. Det er lov å feile. Vi gjør det alle sammen. Utad kan du virke overfladisk og jeg forstår hvorfor mange reagerer på deg. Men du har UTROLIG gode verdier, og jeg synes virkelig du fortjener å ligge på bloggtoppen. Javisst kan det bli mye fjas og kjas om reiser/sponsede ting osv. Men du er så reflektert, og din lidenskap for dyr varmer hjertet mitt. Ja, jeg lo da leppene dine så forvokste ut for noen år siden (pga for mye restylane) og det har du vel kanskje gjort selv også? Men for meg er kvaliteten på det du skriver det viktigste. Ikke hvordan du ser ut (du ser foresten flott ut om dagen!) eller hva du har på deg. Om selvbiografien din kommer ut en gang i bokhyllene så kommer jeg til å kjøpe den. Så fremst den er rå, og ærlig. Om hvordan livet i rampelyset er. Kommentarer som “du velger det selv” er for dumt. Du velger å gjøre jobben din, som du valgte å få i tenårene. Mål og ambisjoner forandrer seg i løpet av livet. Lite visste vel du om hvordan livet kom til å bli da du startet denne bloggen. Berømmelse kan ødelegge ett menneske. Man kan prøve å trekke seg unna men er du først i det så er det vanskelig å komme seg ut. Jeg synes du er flink jeg. Reis ofte hjem til Harstad. Ta mange pauser. Slik unngår du å havne i statistikken over “kjendiser” som går rett i kjellern.
      Jeg valgte å ikke male denne kommentaren rosenrød. Du tåler det, for du har bein i nesa og kjenner de harde fakta selv også. Sophie, stå på. Jeg synes du er skikkelig tøff!

    60. Til dere som mener hun ikke trenger å
      Si noe som helst? Det er ikke sånn det fungerer. Dere så b.l.a fotballfrue sakene, til slutt måtte hun krype til korset. Disse kommentarene stopper ikke opp før de har fått svar. Men jeg må si at enkelte av dere som fortsatt ikke tror på det som har skjedd er blinde. Det er åpenlyst at Robin gjør det når en annen kommenterer at robin er en taper og at han skal få igjen.

    61. Keep strong Sophie! Alt ordner seg etterhvert, tid og tålmodighet er tingen! Du kommer deg videre etterhvert, du må bare ta deg tid til å sørge litt og fordøye hva som har skjedd. What doesn´t kill you, makes you stronger. Husk at du fortjener å være lykkelig å bli behandlet med respekt. Du er ei flott jente, og du kommer deg gjennom dette! Du må bare ha trua, det har jeg! Klem

    62. Du skriver så fantastisk bra Sophie, jeg har ikke ord! Ta den tiden du trenger når det kommer til å bekrefte/eller avbekrefte ryktene. Vi har ikke behov for å vite noe før du er klar for å dele noe, uansett. Du er fantastisk – og husk at det er mange tusen jenter (og gutter) der ute som ser opp til deg. Du er god.

    63. Du langt oppi her: Han kan ikke kalles en kvinnemisshandler etter étt slag, da vet du hvertfall ikke hva misshandling er

    64. Trur ikke noe skal spekulere de eine eller de andre,for uansett om de et tilfelle så er de ein sak for politiet.og heller ingen rett å henge ut noen,da ramme faktisk flere..så tenk dere om før dere publisere!finnes alltid to sider av ein sak,og dessuten er evnt den saken for dei involverte.

    65. Du er tragisk, Sophie! Stygg i virkeligheten også. Og DEN andeleppa. Du er jo den stygge andungen😅

    66. Tipper du over her, som gjemmer deg bak en skjerm og slenger drit om andre, er den stygge andungen. Eller, andungen ble jo en svane etterhvert, for sånne som deg, som er stygg både på innsiden og utsiden er det nok ikke noe håp.
      Og det sier seg selv at SE ikke vil snakke så mye om det som har skjedd om det er politianmeldt. Det er i så fall ikke særlig smart. Så slutt å spekulere, dere aner jo ingenting så frem dere ikke var der!

    67. Gjemmer meg og gjemmer meg. Jeg kan ikke vise meg på bloggen, desverre. Nei, for å være ærlig er jeg ikke stygg i følge alle som kjenner meg. Syns ikke det selv heller. Jeg har hvertfall ikke andeleppe, men har leppe. Hvis du måå vite det så får jeg ikke særlig fred fra guttene. Si hva du vil.

    68. ÅÅÅÅ så bra! endelig noen som forstår hva jeg tenker hver eneste gang noen klager på noe dritt som ikke er et problem engang. ALLE KLAGER SÅ MYE. Det eneste vi hører om erjo kroppspress. og at det å være fin er noe feil og galt og at vi må la os selv være “stygg” og at om vi ikke klarer det så er vi så fake og vi gir andre dårlig selvtiliit. er så lei av alt det drittet.

    69. Kvinnemisshandler fordi han har slått en person engang ? Tror dere må sette dere inn i fakta før dere sier ting 🙂 stå på sophie 🙂

    70. Sophie Elise
      Du må ta å svare leserne dine angående hva som har skjedd, alle lurer på om Robin har slått denne jenta (bilde som jenta selv har lagt ut på sin instagram!)
      https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/s320x320/e15/11348375_584064205065453_1253588415_n.jpg
      Du kommer til å miste lesere og respekt fra folk!
      Det er IKKE greit om typen din har brukt vold mot denne jenta, og du kan ikke bare gjemme deg bak å ikke svare leserne dine på dette..!

    71. Jeg kan ikke dy meg, dette virker kanskje litt useriøst å dele nå, men må bare, kanskje den får deg til å smile litt, Sophie Elise?
      https://www.youtube.com/watch?v=R5bdWFCz6Tw
      Håper ting ordne seg! Og enig, ang dette du nevne med kroppsideal, er mange som slit med anoreksi, sit sjølve i dritten, og er innlagt, og sliter som ein *helt*, og nettopp pga alt kroppspresset så gjør ikke det saken noe bedre. Men å si at det er et lite problem, blir så klønete, fordi kroppsfokus skaper usunne forbilder, anoreksi er mer enn bare kroppsbilde, så vær så snill, ikke kall sånt for småproblemer, det kan lett misstolkes. Forstår hensikten din med innlegget, men tenk deg litt om der, særlig siden du har slitt med spiseforstyrrelse selv, så burde du hatt forståelse for det 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg