et av livets store spørsmål

Igår, samtidig som de fleste venninnene mine forbereder seg til eksamen og faktisk gjør noe viktig med livet stt, sto jeg utenfor mcdonalds og lurte på et av livets store spørsmål. Skal jeg ta med meg mat fra mcdonalds for tredje dag på rad, eller ikke? Denne avgjørelsen kan man så klart ikke ta alene, så da sendte jeg en melding til min nåværende samboer Marte for råd..

Mcdonalds ble det, og hun hadde rett – jeg angret ikke! Faktisk føltes det ganske så fantastisk å ligge i senga med mat (jeg spiser alltid fiskeburger, den er så sykt god!), appelsinjuice og frustrerte fruer på skjermen. Helt til.. jeg sovnet. Jepp, rundt 20:00 sovnet jeg med en pose fra mcdonalds ved siden av meg, pommes frites i håret og på toppen av denne fantastiske kransekaka lå jeg naken iført ikke annet enn en såkalt “pearl thong”. Dere som har sett sex and the city og kan serien på rams vet hva jeg snakker om.. Det må ha vært et underlig syn og at jeg i det hele tatt har venner stiller jeg spørsmålstegn ved. Jeg våknet rundt 01, og var våken til 05 og sto opp nettopp. Herregud, sier jeg bare. Jeg HATER når det skjer, og når jeg våkner midt på natten får jeg for meg så utrolig mye rart. Man blir jo plutselig så ensom og desperat etter selskap, da er det liksom på tide å ta opp kontakten med gamle klassevenner via facebook, haha. Så der har dere min spennende natt..

Nå er det uansett en ny dag, og jeg føler meg ikke akkurat som 20 år.. Nesten mer 200. Jepp, tatoveringen er ikke overasskende ganske sår, og fordi den er litt stor og plassert over hofta og på siden av magen, går dette utover min evne til å bevege meg som et normalt menneske. Klær er jo nesten den største utfordringen, og nå som jeg skal ut av huset har jeg to muligheter. 1. ikke gå ut av huset. 2. gå naken. Men jeg MÅ ut av huset, og jeg kan ikke gå naken i følge norsk lov, så den ultimate ydmykelsen står for tur.. gå på møte i rosa joggedress. Ønsk meg lykke til med det, folkens.

Jeg er i greit humør, men jeg tror likevel jeg sto opp på feil side idag. Lei av hybelen. Dritt-lei-av-hybelen!!!!!. Nå er det på tide å flytte hjem snart, og heldigvis, takk gode gud  får jeg flytte hjem om under en uke. Til min fantastiske leilighet som er ren og pen ♥♥♥♥♥♥ Jeg skal sette så mye pris på at jeg har en fin leilighet nå, med nye møbler og ikke minst VASKEHJELP. Hybelen jeg flyttet inn i nå var ikke vasket da jeg flyttet inn her, faktisk var den nesten det motsatte, og jeg har ikke støvsuger med meg så dere kan jo tenke dere… I tillegg er det vinduer i taket uten gardiner, så lyset står inn i ansiktet mitt fra 05 på natta. Og jeg sover ved siden av et kjøleskap som bråker noe jævlig.

Nei huff, nå ble det mye klaging her, hybelen er grei og det har vært bra å bo her i en måned, men jeg er bare veldig klar for å komme hjem til der hvor jeg faktisk bor. Og da har jeg jo et helt nytt bad i tillegg som jeg gleder meg veldig til å se!

65 kommentarer
    1. Har ikke du kritisert McDonald’s for å være verstinger når det kommer til ødeleggelse av regnskogen? Dobbeltmoral lenge leve!

    2. Funfact hvordan man før følte seg som dronninga i joggedress og så ikke problemet når mor eller far påpekte om du virkelig skulle gå i den til diverse ifølge de upassende steder å ha den på seg. Jeg kjøpte ihvertfall nesten bare joggedresser i forskjellige farger og gjerne så tight som mulig når jeg først handlet klær 😂 Men så blir man eldre og skjønner plutselig hva våre smarte foreldre mente og er helt enig.. haha! MEN du kunne faktisk hatt på deg værre ting da 🙂 lykketil med møte! 😊

    3. Det kan være sminken som gjør det (håper det??).. men på det siste bilde ligner du på Micheal Jackson:o

    4. Må jo bare bli trøtt av det kostholdet! Smågodt og McDonalds, hjælp. Hybelen du låner kan (bør) du jo vaske så mye du vil, trenger ikke leke primadonna

    5. Du er så bortskjemt blir kvalm du er aldri fornøyd!! Du skal verre glad du har hybel ,de er faktisk folk som ikke har sted og bo.jeg gikk 6 mnd uten og ha sted og bo jeg og fikk ikke pengene jeg hadde rett på fra NAV og måtte nesten stjele for og overleve etter og ha blitt kastet på gaten pga barnevernet sviktet.. Jeg blir kvalm av og lese om primadonna oppførselen din ,klager for du venter på at du ikke kan bo i leil fordi den skal bli perfekt. Synes de er trist og se hvilken retning menneske rasen tar,håper virkelig the great tribulation er rett rundt hjørnet slik som tegnene tilsier,slik at sånne mennesker som sophie Elise er tvunget ut av sitt boble liv av perfeksjon ,og få realiteten slengt i tryne …

    6. Du er rett og slett så utseende bassert at du har glemt hva livet egentlig handler om . syntes synd på deg når økonomien faller.

    7. Fint at du fikk oppleve hvordan alle andre studenter lever i et par uker da, bare at studenter i tillegg har lite penger, må studere, og ha jobb ved siden

    8. Haha, herregud for nå kommentara du får egentlig. Kan ikke folk bare innse det at folk e forskjellig, har forskjellig syn på ting og e forskjellig? Og ja, verden e urettferdig, men faen da, la vær å rakk ned på ho fordi, la ho vær. Eneste æ lukte, e sjalusi fra dokkers sie!
      Æ kommentere lite på bloggen din, sjøl om æ les fler gang om dagen, men no vart æ så provosert av kommentaran du fikk..
      Kos dæ masse, Sophie! 🙂

    9. Er det ikke bedre å lage sunn og næringsrik mat istede? Fastfood er ikke akkurat det beste å stappe i seg, blir jo bare sliten og fort sulten igjen av mat som det der. Du kunne jo feks lage laks med friske gode grønnsaker ved siden av og en nydelig saus:) Sånt tar ikke lange tida å lage 🙂

    10. Blir så oppgitt av å lese enkelte sine kommentarer… Hva så om de fleste andre studenter er vant med å bo på hybel, ha dårlig økonomi og jobbe. Sophie har også en jobb. Den er bare litt annerledes enn de fleste andres jobber. Etter det intrykket jeg har krever denne jobben mye tid og energi. Sophie er så heldig å ha en jobb som jævlig bra betalt. Dette er ikke noe hun bare har fått rett opp i hendene. Dette er noe hun har jobbet hardt for, og fortsatt jobber hardt for. Så ja, Sophie har god nok råd til å bo i egen leilighet istedet for å bo på hybel. Hadde jeg hatt det hadde jeg gjort det samme. Det tror jeg de fleste av oss hadde gjort.
      Jeg backer deg Sophie Elise. Du er dyktig til det du driver med. Stå på!

    11. McDonalds, virkelig Sophie? Hvor dum er det du prøver og fremstille deg selv egentlig? Selv om du ikke spiser kjøttet deres så støtter du likevell industrien deres 100%… det her er helt latterlig, det er greit at man kan ikke kan gjøre alt for både dyr og miljø som en person, men spiser man på mcdonalds så er man et lite menneske. Det er først og fremst dårlig for en selv og for aboslutt alle rundt en.

    12. Heter også Marte 😀 Man trenger ikke alltid ha en fancy smancy middag hahah cx Tatoveringen var fiin <3

    13. McDonalds er en av de verste på dyrerettigheter og nedhugging av regnskogen. Å kjøpe McDonalds mat er verre enn å kjøpe påskeegg fra Freia. Håper du stopper å støtte dem.

    14. Du burde nesten bare blokkere kommentarfeltet ditt, du må være utrolig sterk for å klare å lese alle disse ufyselige kommentarene du får.. Folk klager på at du er dobbeltmoralsk siden du spiser på mcdonalds, finnes vel ikke noen mer dobbeltmoralske enn de menneskene som snakker ned om mobbing, mer fortsatt kommenterer dritt til andre via nettet

    15. Mitt tips for beste gang du skal ut er en løs maxikjole/ skjørt, eller en kjole som har løst skjørt ^^ også kan du har strømper som bare går opp på låret 🙂 problem solved! ^^ du ser bra ut, men slipper å ha noe tett på tatoveringen 🙂

    16. Herregud, jeg blir gal av å se disse kommentarene.. For det første, kan noen fortelle meg hva det er med McDonald’s og regnskogen? For det andre, Sophie støtter ikke måten McDonald’s slakter dyr og liknende på. Hu kjøpte en fiske burger, ikke kylling, og heller ikke storfe.
      Skjønner ikke at du orker disse kommentarene Sophie.. :s du er sterk! Kjempe fin tatovering forresten! 😍

    17. Sophie, hvorfor gjør du ikke som andre bloggere gjør, gjør sånn at du må godta kommentarene før de blir postet. Som feks, Sraad.blogg.no. Ingen mennesker fortjener så mye piss, diskriminering og mobbing. Det betyr ikke at du er feig selv om du gjør det. Selv om du er sterk, finnes det ikke ord for hvordan du blir behandlet.
      Jeg er selv uening i mye av det du skriver, men pisser deg ikke på leggen forde. Steng kommentar feltet, eller godta før de postes
      – Fast leser

    18. Nå er jeg oppriktig nysgjerrig; hvorfor bruker du pearl thong til daglig bruk? Og hvorfor i alle dager skriver du det på bloggen din? De “trusene” er jo til kun for en ting, så du kunne nesten like greit ha skrevet at du lå og onanerte, selv om du kanskje ikke gjorde det. Men blir litt i samme gata om du skjønner. Morsomt innslag, da 😉

    19. Hei
      Jeg skjønner ikke hvorfor de fleste begynner å kommentere stygt til deg. De som virkelig kommenter stygt hver virkelig hvordan det føles å få stygge kommentarer på bloggen sin. Jeg synes du er en super nydelig jente med et godt hjerte. Jeg synes du er skikkelig tøff når du fortsetter å blogge selv om du får masse stygt på bloggen. Å selv om du har vært i mot regnskog hogging betyr det ikke man kan dra en gang i blant på MC
      Hilsen michelle💗

    20. syns det er litt rart at du kan gå på mcdonalds men ikke kfc 😛 de er like ille begge to 😛 ikke at jeg personlig bryr meg så mye men ja siden du er så engasjert i naturvern og dyrevern så bare reagerte jeg litt på det..
      “For det andre, Sophie støtter ikke måten McDonald’s slakter dyr og liknende på. Hu kjøpte en fiske burger, ikke kylling, og heller ikke storfe.” Samma hva man kjøper, når man putter penger inn i sånne bransjer så støtter man de å det de driver med, uavhengig om man kjøper en burger eller en is

    21. Hærregud jente, få finger’n ut av ræva å vask en gang i blant! Trænger ikke vann å såpe heller, tørrmopp FTW!

    22. Hvorfor kan ikke du vaske da?:/ Skjønner ikke.. Du er så ufattelig bortskjemt, og klager på alt hele tiden.. Synes du er utrolig heldig som har muligheten til å bo i kollektiv en stund:)

    23. Hei!
      Jeg er fortiden i militæret, og savner kjæresten min veldig når jeg er borte. Vi har snart jubileum sammen, og jeg vil kjøpe en sydentur til han i overaskelse. Men jeg blir så forvirret av alle sidene, apollo, ving, startour osv. det står at reisen koster 1999 feks, men så blir det myyye dyrere. kan du prøve å høre litt rundt med de forskjellige om du kunne laget et innlegg om billige fine turer til sommeren? jeg vurderer å ringe noen av de selskapene å bestille via telefon for de internettannonsene lurer meg sånn.. har du noen steder å annbefale å dra til? 🙂

    24. Dette var et av dine bedre innlegg.
      Hahah, jeg lo så mye! Enda jeg hadde en ganske dårlig dag. Slo nettopp opp med kjæresten og vi bestemte oss for å være bestevenner i stedet. Oh well, jeg er så glad i han at det bare gjør vondt. Å være sammen med ham bare som en venn. Håper det går over snart. Vi hadde jo lovet hverandre å være venner!
      Igjen, takk for et supert innlegg – det lyste opp kvelden min.

    25. MCDONALDS HUGGER NED REGNSKOGEN. Du kan ikke spise freia påskeegg, men du kan spise på mc”donalds tre dager på rad.. Gjennomtenkt…

    26. Hei Sophie! Håper du har det bra for tiden! 🙂 Hadde bare lyst til å “tipse” deg om en ting, om du ikke allerede har hørt om det da. Har du hørt om Myers Briggs Test? Det er en personlighetstest. Jeg kjenner meg så utrolig igjen i deg og lurer litt på hvilken type du er, haha. Etter jeg tok testen har jeg vel blitt litt obsessed med dette, ettersom jeg synes det er så spennende og så utrolig accurate. Har en følelse av at er noe litt typisk som du hadde blitt interessert i. Ha en fin uke! 🙂

    27. Dette innlegget var skrevet bare for å tilfredsstille grisegubbene. De sikrer jo mange leserklikk og cash i kassa.

    28. Du som er så opptatt av dyrevern. Mcdonalds kjører kyllingene sine levende gjennom kjøttkværner. Ved å handle på mc’ern støtter du kjeden..

    29. Du er så oppmerksomhetssyk…nevne at du er halvnaken og har på “pearl thong” ….du er TRAGISK sophie…oppsøk profesjonell hjelp! Så usikker på deg selv at du gjør alt for et par kommentarer og klikk………

    30. Jeg vil bare starte med å si jeg elsker å lese bloggen din og jeg er fast leser. Har lest den veeeldig lenge nå! <3
      Selv er jeg veldig glad i dyr. Jeg engasjerer meg i dyre-rettigheter og i klimapolitikken. Så er jeg også vegetarianer da. Det du har gjort for dyrs rettigheter syntes jeg er veldig bra, og for mange, inkludert meg selv, er du en stor inspirasjon for å prøve å gjøre en forskjell.
      Men til poenget; du har skrevet at du er vegetarianer.. men i dette innlegget skriver du: "jeg spiser alltid fiskeburger, den er så sykt god.". Det å være vegetarianer innebærer et kosthold helt fritt for animalsk produkter- kjøtt og fisk! (Ifølge Norsk vegetarforening)
      Syntes også det er synd at du støtter McDonalds. Jeg mener.. de er ikke akkurat kjent for å behandle dyr og regnskogen bra på noen som helst måte. Jeg håper bare du er obs på det neste gang.
      Ellers ønsker jeg deg en fin kveld videre.

    31. Så fin den nye tatoveringen var:) anbefaler deg og gå uuten truse noen dager. Slipper denne og gnage i tatoveringen.. Skjedde m en vennine

    32. Fiskeburger???
      trodde du var vegetarianer…
      Man er ikke vegetarianer om man spiser fisk .-.
      Så om du lar være å spise dyrene fordi du ikke vil at de skal lide, så spiser du fisk? Du vet at fisk også har like rettigheter som pattedyr? At fisk kan føle nøyaktig de samme smertene som pattedyr? Har du noen peiling på hvor mange haier, sverdfisker og lignende som blir slaktet og utrydningstruet i denne industrien?
      skal du virkelig forskjellsbehandle fisk slik som menneskene gjør med vanlige dyr?

    33. e d så fette nøye
      la ho ete på mcdonalds 3 daga på rad hvess ho vil, dokker e jo fette dum alle sammen, sophie har jo faktisk en litt annderledes økonomi enn de fleste på hennes alder, ho kan faktisk kræve å kjøpe sæ det perfekte stedet å bo visst ho vil. fatt no det

    34. Vel, så vask hybelen 🙂 skjønner ikke at du har lyst åå vaskehjelp engang, vil du ikke måtte vaske og ordne hjemme som alle andre? Dette er noe som er normalt i tilegg til 7-15 jobber. Her sitter du syter over en hybel. Kvalmt!

    35. Å, plis ikke si at du spiser vegetarisk, men spiser fisk. Er jo ditt valg selvfølgelig. Men det var litt trist 🙁

    36. Ja for hvem ligger ikke i senga med bare en pearl thong på mens de spiser mcdonalds, på en helt vanlig dag.
      Du er såå oppmerksomhetssyk når det kommer til kropp! Og du som skulle slutte å spille på sex, du liksom.. Virker som om du er sykelig avhengig av bekreftelse

    37. Herregud, jeg er så enig!! Man føler seg så utrolig alene når man våkner sånn der på natten. Jeg husker etter et kjærlighetsbrudd mellom meg og exen min, så våknet jeg ofte på natten, og følte meg jo egentlig ganske ensom og aleine etter bruddet, men det var ikke snakk om å ikke føle seg ensom på natten. Jeg våknet, sjekket mobilen. Ingen nye oppdateringer på noe som helst, ingen påloggede på facebook, og jeg kjenner bare tårene presse på, det er virkelig ingen å snakke med, og jeg gråter og gråter. Til slutt får jeg til å sove igjen. Det er veldig tungt å føle seg så alene som det, spesielt etter at din halvdel av livet ikke er der mer.

    38. Ikke for å kritisere eller noe men den oljen som de bruker i pommes friesene ( vet ikke hvordan det skrives ) brukes også noen ganger til å steke kjøttet. Så du vet ikke om det er stekt kjøtt i den eller ikke.
      Det står på toalettene og på meny tavlen i noen av restaurantene.

    39. Ikke noe av maten på menyen til McDonalds er sertifisert vegetarisk. Oljene de bruker er tilsatt biffsmak, i tillegg til at pommes fritesen blir stekt i samme oljen som bl.a. nuggets.
      Sier ikke dette for å hakke ned på deg eller noe, vil bare varsle deg dersom du ikke var klar over det.

    40. Heisann!
      Har selv vært pescarianer i 7 år, men ikke vært på McDonalds da jeg har hørt at de feks. har grisefett i pomfrien. Føler ikke at maten der er helt ”vegetarvennlig”, hvis du skjønner. Har du noe kjennskap til om det er OK å spise der til tross for at man ikke spiser kjøtt?
      Kanskje du kunne laget et innlegg om ulike ting som er- og ikke er vegetarvennlig? Feks. Mcdonalds, nudler med kjøttsmak, fritert mat på kinaresturant osv.

    41. Du er jo FULLSTENDIG blåst i hodet. Hjernedøde meninger, og en kjæreste som du bare prater dritt om.
      Mer plastikk og operasjoner enn Hollywood skuespillere, mindre smiling og minst like bitchy som Victoria Beckham, og en fantastisk negativ holdning til alt.
      Trist at du i det hele tatt tjener penger på dette.
      Kan ikke finnes mange dårligere forbilder enn deg i Norge.
      Slappe, halvfeite småsure andetryne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg