Blir jeg en god mamma?

I morges da jeg våknet var den første tanken min “herregud, hvor er barnet mitt!?” men så kom jeg på at jeg har jo ikke noe barn, haha. Jeg hadde nemlig den aller mest virkelige drømmen jeg har hatt, hvor jeg ble gravid, holdt hele greia hemmelig for bloggen og offentligheten, helt til jeg plutselig fikk et barn. Et barn som jeg ikke klarte å føle kjærlighet til, men etterhvert fikk jeg et utrolig sterkt morsinnstinkt og ville være med barnet hele tiden. Holde det, lukte på det (haha), passe på det og vise det fram. Verdens søteste lille barn, som Robin ikke ville ha noe med å gjøre. Jeg kan enda føle desperasjonen jeg følte i drømmen, og hvor sterke følelsene for mitt eget barn idag. Men også angsten jeg hadde av “shit, nå har jeg faktisk et barn, det er ingen vei tilbake!”. Så, i hele dag har jeg følt at jeg har et barn, til og med nå føler jeg at noe mangler og idag når jeg satt ute og spiste tenkte jeg “men shit hvem passer på ungen?”. Er det mulig at man skal kunne bli så crazy av en drøm..

Men, selv om jeg føler på disse følelsene av at jeg virkelig ønsker et barn (disse følelsene kom riktignok i morges og er ikke en normal greie) så klarer jeg å være realistisk, for jeg vil ikke ha et barn av rett grunn. For meg er ikke barn noe man bare får, man skal ikke få et barn fordi babyer er søte og koselige. Man skal få et barn fordi man ha så mye kjærlighet i seg, som man har lyst til å videreføre og gi til et annet menneske. Ikke fordi det er “på tide i følge samfunnet” eller fordi det hadde vært en greie å skrive på bloggen som jeg føler noen gjør..?Jeg skal ikke få et barn å tenke på alt jeg burde ha gjort før jeg fikk det, for et barn er ALLTID der. Når du skal på do, når du skal på butikken, når du er lei deg.. Uansett, så er barnet der. Jeg er alt for egoistisk nå, og vil nok ikke få et barn før jeg er i siste del av 20-årene på det tidligste. Om jeg hadde fått barn akkurat nå ville jeg ha vært en god mor, fordi jeg er et godt menneske, men jeg ville ikke ha vært den beste jeg kunne ha vært..Jeg ser så mange som ser helt utslitte ut, og nesten avskyr barnet sitt. Og slik vil ikke jeg være! Det barnet skal være alt jeg ønsker meg i verden og min viktigste del av livet. Akkurat nå er den viktiste i mitt liv meg selv.

Edit: rett etter at jeg hadde skrevet dette innlegget fikk jeg melding hos mamma som tydeligvis også hadde drømt at jeg fikk et barn inatt. Syk tilfeldighet!

Lille Sophie. Jeg var tydeligvis verdens snilleste baby, men det sier vel alle mødre om barna sine. Så, hva tror dere, om jeg fikk et barn IDAG – ville jeg ha vært en god mor? Og ville dere enda ha fulgt bloggen min om jeg fikk et barn?

 


Takk for alle deres tips angående Platanias forresten! Vi gleder oss enormt mye nå, og håper på å møte noen av dere der 🙂 

106 kommentarer
    1. Så rart.. haha!! Så søøt du var somg unge, herregud! Du kunne vel ikke laget eget innlegg med bilder av deg som nyfødt til nå? Som noen andre bloggere også har gjort 😀 Bare av å se disse bildene av deg som ung føler jeg at jeg kjenner deg enda bedre!
      – Fast leser <3

    2. Uff, jeg håper du aldri får barn mens du fortsatt er så desperat etter oppmerksomhet rundt deg selv. Jeg ville aldri hatt en mor som har hatt så dårlig selvtillit og velger å operere seg så stygt for å prøve å bli finere. Tenk så flaut for ungene dine å se alt du har publisert å “se-på-meg” bildene i så mange år, siden du var 16. Grusomt

    3. Hei,
      Bare det at du stiller deg selv det spørsmålet er et godt tegn =) Om man blir en god eller dårlig forelder kan man aldri vite, et barn forandrer tilværelsen så til de grader at det klarer man aldri forutse. Men det er utrolig bra av deg å faktisk tenke på det. Kjenner noen som sa, ”det går som det går, blir nok bra.”
      De har ganske mye trøbbel med oppdragelsen av ungen sin nå x) Er viktig å tenke på, ‘hva kan du gi barnet?’ For det er jo et helt nytt menneske som skal vokse opp med egne inntrykk, følelser og erfaringer. Og uansett om man er glad i barn eller ikke, så blir det jo ditt barn. Og det er noe helt spesielt uansett =)
      Så når du en dag skal få barn på ordentlig, ikke bare i drømme verdenen, lykke til! =)
      Ha en flott dag! =)

    4. Hadde akkurat samme greie, og et par uker etter fant jeg ut av at jeg var gravid :p så kan være tegn på at du er gravid 🙂 og idag har jeg verdens nydligste sønn på 6 mnd 😀 men tror du hadde blitt en fantastisk mor 🙂 syns selv det er utrolig deilig å være 20 og mamma, man har så mye overskudd da !

    5. Ser ikke noen grunn til at du ikke skulle vært en god mor 🙂 Tenker du ville vært flink til å reflektere i tøffe tider, og bare stått på for det var det beste for barnet 🙂

    6. Kjære Sophie. Du hadde blitt ei perfekt mamma. PS: tror ikke Robin hadde forlatt dere som du skriver at du drømte. Han elsker deg 🙂 Å drømme om fødsel og det å få barn betyr ofte en ny start i livet. Utfra din kjærlighet til barnet i drømmen å dømme, så tror jeg du går en meget fin og modnere tid i møte. Slik mødre blir mer modne etter en fødsel. Stor klem til deg og kjæresten din. Drømmer har ofte en betdyning 🙂 ~maien~

    7. Åååå kjære deg. Denne drømmen er det veldig mange som får når de er klar for barn å mors instingtet dukker frem. Har også hatt denne drømmen. Å tror alle er redd for å ikke være en god mor men det er det som er så fint med kvinner som er oppegående å kan ta vare på seg selv, de klarer også ta vare på det man elsker over alt på jord. Å er helt sikker på at du vil klare det like bra som meg. Bare pass på at alt er stabilt rundt deg når du velger å sette et barn tiø verden. Å den dagen du gjør det skal jeg love deg at det vil bli den vakreste å mest verdifulle gaven du noen gang kommer til å få

    8. Selvfølgelig hadde jeg fortsatt å lese bloggen din!! 😊 du hadde blitt en super mamma, og det er du allerede. Håper du får møte din søte lille i himmelen en dag! ❤️

    9. Jeg tror du kommer til å bli en helt fantastisk mor, fordi du er så flink å følge drømmene dine og samtidig ha orden på økonomi osv.. Og det er jo viktig! Jeg Tror du har masse kjærlighet å gi ditt fremtidige barn..
      Men om du skulle fått barn akkurat nå? Nei. Av den enkle grunn at du må elske deg først like mye som du ville elsket barnet

    10. Det handler ikke om å være en perfekt mor- men å være GOD NOK!:)
      Ingen er perfekte mødre- fordi det finnes ingen fasit.

    11. Du hadde blitt en så bra mor! De som sier noe annet har ikke baller nok til å vise hvem de er en gang…

    12. Jeg skjønner ikke hvorfor du ville endre på utseende ditt sånn.. som jeg kan se, var moren din veldig vakker som ung, og du var veldig lik din mor. Du er jo fin sånn som du er nå også da..men jeg klarer ikke å forstå hvorfor du gjore deg så ulik fra de flotte trekkene du har arvet fra ditt eget blod og familie. Kan tenke meg at moren din var veldig stolt av å ha fått en datter lik seg selv, men jeg forstår at det ikke er verdens undergang. ville bare belyse med at du var et kjempe vakkert barn, og slik du var før. Men du er minst like vakker nå også 🙂 du ville vært en flott mor, slik som din, og jeg er sikker på at hun er like stolt av deg utenfra inn 🙂

    13. Jeg tror at siden du har så mange livserfaringer og en god og selvstendig tankegang som ikke blir så påvirket av hva alle andre vil, og jeg tror du hadde klart alt jeg, om du plutselig ble mor eller om du og Robin hadde slått opp eller hva som helst så hadde du klart det 🙂 kanskje greit å “låne” en baby litt når man er litt babysyk istede for at man prøver å bli gravid med en gang, haha ❤️ men en god mor hadde du nok blitt! Og bloggen hadde nok blitt veldig annerledes og kanskje ikke så intressant for noen og veldig for andre. Men er så mange mammablogger så liker at din skiller seg ut fra de fleste blogger 🙂 klem

    14. Jeg syntse det virker som du er utrolig reflektert, og faktisk tenker rundt akkurat dette! Jeg tror du hadde blitt en god mor, men er helt enig at du heller burde bruke tiden, og prioriterer deg selv nå – så kommer barn når tidne er klar for det 🙂

    15. Jeg syns den kommentaren om at du ikke vil se utslitt ut. For du ser så mange som er så utslitt og avskyr barna sine. Hva mener du med det? Hvordan kan du si at man avskyr barna sine for man er utslitt? Man kan være utslitt i alle aldre og ikke avskyr barna sine for det.man elsker de over alt. Selvfølgelig er det unntak, men det er det alltid, dessverre . En som ikke har barn selv vet ingen ting om hvordan det er og ha barn. Du klarer ikke å se det for deg en gang. Utifra det jeg ser du skriver dømmer du folk som du ikke aner hva du snakker om. Du ser ned på en gruppe mennesker. Noe som jeg syns blir helt feil.

    16. Anonym nest øverst: du må gjerne argumentere for at Sophie Elise ikke blir en god mor og at det er synd på barnet, men for min del syns jeg mest synd på foreldrene DINE som har deg som barn. Det må tross alt være mye verre, å få det største man kan få i livet, og så viser det seg at h*n er en shitkid som har en selvtillit som roooper “jeg er et null” og dermed må drite på de du er misunnelig på og ser opp til. 🙂
      Og når vi først er inne på det er du, anonym, langt mindre berettiget til å få barn enn Sophie Elise, for tenk å få DEG som mor. Hadde vært direkte flau om det var min mor som satt og kommenterte slikt, haha.
      Jeg tror forøvrig du hadde vært en god mor, Sophie 🙂

    17. Jeg tror du kommer til å bli en god mor, hvis du prøver! Den perfekte mor finnes ikke, men er individuell. Dersom du setter deg inn i situasjonen, og du er selv klar for unge, selv om det kanskje ikke var planlagt, vil jeg påstå at du kommer til å bli en veldig god mor! Stå på videre:-)

    18. Hei!
      Du var utrolig søt som liten. Du hadde en spesiell og autentisk utseende som man legger merke til.
      Det er synd at du har forandret deg så mye på det at du når ser helt annerledes ut enn hvordan naturen har skapt deg!
      Håper at du ikke fikser enda mer på det.
      P.S. Men jeg tror også på at det er av akkurat denne grunnen du har blitt kjent.
      Folk ville lese om en jente som tok silikon, opererte nese og så videre. Så skjønner hvorfor du gjorde det, bare synes at det er synd at din ekte utseende er borte nå

    19. seff og du ville blitt en FANTASTISK mor, bare se på hvordan du tar vare på bloggen og blogg”barna” dine her, som trenger å høre om hvordan du har det, akkurat som om det var en nattahistorie;D SYYYK Tilfeldighet!!:D

    20. Astrea restaurant på toppen av Platanias er super. Fin utsikt over havet og solnedgangen. Veldig populært, og det er forståelig fordi personalet er superhyggelige og maten er god. Gå gjerne opp og bestill bord tidligere på dagen for å sikre et godt bord. Har gresk aften der et par kvelder i uka. Gøy å være med på!
      Chania by/havnen i Chania er verdt flere besøk om kvelden. Koselige trange gater med restauranter og flere restauranter i havnen. Lite å shoppe. Elafonissistranden er verdt et besøk. Nydelig rosa sand og skjønt hav.
      Selve hovedgaten i Platanias er ikke noe spennende. TV2 sendinger i annenhver bar/restaurant og sinnsykt mye nordmenn. Synes stranda er bra, men det er badeforbud ved store bølger.Prøvde paragliding på stranda og det kan anbefales. Riktig god tur!!!!!

    21. mon ikke du også bliver en super flott mamma 😉 de siger jo drømme bliver til virkelig 😀 så det er bare og sitte igang ;);) barn er det bedste i verden ❤️ har selv 2 dejlige gutter ❤️

    22. Æsj for ekkel følelse det må vær å våkne med og i hvertfall å gå med heile dagen. Trur du hadde kommen tel å blidd ei vidunderlig mor, men trur ærlig talt at du hadde kommet tel å via meir tid til barnet enn til bloggen da, og d e bra! Hadde fulgt med videre for å sei d sånn. Haha, det med at alle mødre sei at deres barn e det snilleste – not true! Har fårt hør av mine foreldra at di hadde mest løst å hiv me ut av vinduet når e va baby fordi e va et helvete…
      Må få se den nye tatoveringa snart!!

    23. Selfølgelig hadde jeg fulgt bloggen din om du hadde blitt gravid, det hadde jo vært dødsgøy! Og jeg er sikker på at du hadde blitt en veldig god mamma 🙂

    24. når får vi se den nye tattoveringen? hvorfor sa du på else i går at du angret på den under puppene?

    25. hadde du fått barn nå ville du aldri ha lev ett liv uten barn. det er det mest fantastiske som finnes, ett lite barn som du har ansvar for og som du skal gi alt det gode av deg selv til. jeg var fem måneder på vei når jeg oppdaget at jeg var gravid, gikk til og med på p-piller, alt har gått bra. vi er en liten familie på tre, sønnen min er det aller kjæreste jeg har i livet mitt, ville ikke levd uten han. og livet har aldri vært bedre. at du er for egoistisk til å få barn går ikke ann å tenke, siden alle er egoister før man har noen andre å tenke på, man tenker alltid på barnet først når man får barn, man forandrer seg helt naturlig. man blir litt annerledes på en god måte. det gjelder jo ikke alle dessverre 🙁
      men hadde du blitt gravid nå så hadde ikke livet blitt ødelagt av å få barn som mange sier, livet blir bedre å rikere, og man kan reise å gjøre alt det man vil selv om man får barn 🙂

    26. Du bør kansje sjekke om du er gravid? For drømmer kan være et lite hint😊 synes du hadde vært en veldig god og snill mor..

    27. Du hadde behandlet barne ditt med respekt! Du hadde blitt en
      rettferdig og god mor! Crazy drøm!

    28. Synest det er litt dumt å skrive at det ser ut som mangen avskyr ungen sin. Omtrent ALLE foreldre har dager der de er lei og sliten, men betyr ikke de avskyr ungen sin av den grunn. Når man har barn, uansett om man er klar for det eller hvor gammel man er , så er det ikke bare dans på roser å ha barn. Det er både dårlig og gode dager, MEN de gode dagene veier opp for de gode 🙂
      – Hilsen en som er mor selv

    29. Ville bare si at du og Robin er superskjønne i lag! Ser på Bloggerne nå, og må virkelig le av han. Virker virkelig som en herlig gutt:)

    30. når jg så bloggerne idag så innså jeg at jeg aldri har hørt deg le ordentlig før, og herregud!!!!! du har jo verdens søteste latter !!! le mer ! 😀

    31. Haha! Jeg drømte også at jeg var gravid I natt og skulle føde! Var I et stort hus og alle venner og familie var der. Barnefaren var der også, men vi var uvenner så han så ikke på meg engang! Jeg hadde helt panikk, for det passet så absolutt ikke for meg å ha barn nå, og jeg var livredd :p og mens jeg ventet på at jeg skulle føde så gikk jeg rundt og delte ut kveldsmedisiner til de gamle som bodde der.. eh ja!

    32. Du hadde nåk blitt en bedre mor enn alle di andre blogg mødrene som mobber andre bloggere !! 👍🏼🌸

    33. Så nettopp på bloggerne og nå fikk jeg enda mer feeling av at Robin virkelig er en god gutt<3 og du har verdens fineste latter<3 Glem de som kommenterer stygt og hør på den fantastiske kjæresten din: du er perfekt, pen og en virkelig herlig jente Sophie<3 De som kommenterer stygt er rett så slett så sjalu at de mest sannsynlig sprekker snart! Du er fantastisk! Husk Det<3
      Og til dere som kommenterer stygt: Fuck Off! Dere er så sjalu at dere bare må gå inn på bloggen hennes bare for å pine dere selv for så å kommentere stygt i ren sjalusi! Sorry men det blir for dumt! Og dere som sier at " Sophie aldri blir en bra mor" eller "syns synd på den ungen hun får"! Vet dere hvem jeg syns synd på? Foreldrene deres som måtte presse ut noe så dumt for så å finne ut at de "fantastiske" barna dems ble til a piece of sh*t! Og dere "voksne" som kommenterer stygt: Fy faen jeg hadde blitt flau hvis du var mora mi! Jeg hadde mest sannsynlig rømt hjemmefra og bodd i en busk eller en skoeske!
      Elsker deg Sophie!<3 + Robin da<3
      Ps: Jeg syns kjæresten din fortjener litt skryt han å<3 Haha<3 Du er en fantastisk kjæreste Robin og at du støtter Sophie og er så god mot henne viser hvilket menneske du er<3

    34. Så søte babybilder! Egoismen forsvinner automatisk. Og mån får ikke tid til å deppe. Man får et helt nytt perspektiv på livet 🙂

    35. du hadde ikke passet til å ha barn , du hadde sikkert gjort at barnet fekk dårlig selvtillit , spesielt hvis ungen ser opp til deg og tror man må operere seg for å se pen ut

    36. Hahah, herregud så søt du var som liten!
      Jeg tror nok du hadde vært en god mor, men du gjør det veldig klokt i å vente til den dagen du virkelig føler deg klar for det. Jeg har faktisk drømt en del i det siste selv at jeg har fått barn. Når jeg våkner så tenker jeg alltid: “åh, så fint det hadde vært!”. Men, jeg vet jo at jeg er langt ifra klar for noe barn enda. Jeg er veldig enig i hva du skriver om at man skal få et barn når man har masse kjærlighet til overs. Jeg skal i hvert fall ikke få noe barn før da. Jeg hadde nok fremdeles lest bloggen din om du fikk barn, du hadde nok blitt en god og inspirerende mamma!

    37. Jeg tror du ville vært en fantastisk mor. Du er så godhjerta! Men som du sier så har du mye og jobbe med deg selv først. Ikke stress med det før du(og typen din) føler deg klar for det 🙂

    38. Kan du lage et innlegg hvor du finner og linker til jumpsuits/playsuits? Til en litt rimelig penge? Du har så fin stil og jeg finner ingenting jeg liker..

    39. jeg er en fast leser 🙂
      jeg tror du hadde blitt en god mor 🙂
      tror ikke folk vet hva et barn kan gjøre med en mor… blir man mamma så blir man faktisk voksen å får morsinnstinkt. å folk har serriøst problemer med seg selv når de sitter der å kommentere ´´håper du aldri blir mor for gudskyld.´´og lignende.
      det jeg tror Sophie ment med at folk avskyr barnet sitt å sliten er at man bare ikke gidder mer. har sett det flere ganger på byen også. mødre som står å kjefter på barna fordi de vil ha oppmersomhet.

    40. Jeg er helt sikker på du hade blitt en bra mor 🙂 du ser ut til og være snill omtenksom og en veldig bra mor er jeg 100 % prosent sikker du hadde vært 🙂 jeg er fast leser av bloggen din og du skriver mye bra skal du vite og du er en bra jente .

    41. Etter at eg såg episoden av “Det er lov å vere blid” der du var med, har eg fått tidenes girl crush på deg! På ein hyggeleg måte altså… Ta kontakt om du har lyst på ei ny venninne!

    42. Rart det der med drømmer ja. Har drømt mye rart om at jeg var gravid og at barnet var en dukke :/ Men herlighet så søt du var som liten da, og ja jeg tror nok at du hadde blitt en god mor Sophie <3

    43. Jeg har hatt slik drøm selv og jeg gikk på samme måte hele den påfølgende dagen og nesten så etter ‘barnet mitt’, haha, eller kom plutselig på som du skriver oh shit, hvem passer på barnet mitt;D Og åååh, de HERLIGSTE barnebildene!!!!! SÅÅ skjønn!

    44. Jeg tror du ville blitt en fantastisk god mor, uansett når du får barn. Du ville kanskje ikke vært en stereotypisk mamma, som lager sin egen økologiske babymat og babler i vei om bleieskift og sovevaner (og takk gud for det, da hadde jeg nok ikke orket å lese bloggen din så mye mer), men jeg tror virkelig du ville gitt alt for at barnet ditt skal ha det bra, og sørget for at det ville ført seg elsket❤
      Jeg har forresten lest at hvis man drømmer at man er gravid betyr det at det kommer til å skje noe stort i livet ditt, men det trenger ikke å ha noe med graviditet å gjøre!

    45. Jeg vet nesten ikke om en person som er så omsorgsfull og snill som deg, så selvfølgelig hadde du blitt en god mor! Ingen tvil!!

    46. Du blir sikkert en god mamma, men håper virkelig det blir en sønn og ikke en datter mtp at du blir barnets forbilde, og du vil vel lære barnet at det er bra nok som det er? Så er det kanskje ikke helt optimalt å ha en mor som bruker timer foran speilet hver dag. Men glad i ungen, det blir du og jeg tviler ikke på at du vil gjøre det beste for ditt barn. Selv har jeg to stk små, men sliten det er jeg ikke.

    47. Jeg har troen på at du en gang blir en god mor, når en liten prins eller prinsesse melder sin ankomst. Jeg tror at alle tviler på seg selv, om man blir det. Man tenker gjennom alt når man står midt oppi det, i alle fall om det ikke er planlagt. Har man økonomi nok, strekker man til, går døgnet rundt, prioriteringer, alt….
      Mitt øyeblikk var veldig lite planlagt. Et toalettbesøk på et kjøpesenter. En positiv graividetstest. Tårene rant. Jeg var 20 år. Hadde ingen utdanning som var ferdig. Ante ikke hvor jeg ville i livet, eller hvilke framtidsplaner jeg hadde, uten om at jeg hadde egentlig lyst til å reise. Og jeg hadde akkurat blitt singel.
      Men, idag har jeg verdens herligeste 4 åring og nummer to i magen. Det gikk forferdelig bra med meg. Og jeg er 100% sikker på at du har både hjerte og skjel for å bli en god mor, og håper på at du har venner og familie som stiller like mye opp for deg og den lille, når den tid kommer, som det de rundt meg har gjort.
      Men ja, jeg er veldig enig i det du skriver. At man ikke bør få barn bare fordi det er “trendy”. Jeg føler mange fortiden, spesielt små tennåringer, tenker at det høres sååå fantastisk ut og få 35000 kr i engangstønad fordi man har blitt gravid, og glemmer at det er et menneske man har ansvar for, ikke bare i 18 år men resten av livet. For ikke søren at det er sånn at på 18 års dagen så sier man “sorry mate, nå greier du deg selv! bye bye!” og lukker døra! Mange blogger romantiserer også det og ha barn. For fy søren. INGENTING gjør så vondt som når fireåringen blir sikkelig fornærma for noe og sier “jeg vil ikke ha en mamma!” eller “Jeg vil bo alene. Du og pappa kan bare dra!” Da presser tårene på, og man trekker pusten dyp og går der i fra. Så bør man komme seg tilbake og si på en rolig og kontrolert måte – noe av det vanskligeste som finnes – “Jeg er glad i deg, men sånt sier man ikke. Det gjør vondt.”
      Spesielt er det trendy og har barn i dyre designerklær. Og fancy utstyr. Jeg er mer der at klær i barnehagen er arvet. For det skal ikke være sånn at de små blir redde for å leke fordi tenk om de skitner seg ut eller ødelegge klærne sine.! Da er noe veldig, veldig galt!

    48. Du hadde blitt ei fantastisk mor! Du e so snill og omsorgsfull, og ongen hadde fått so uendele masse kjærlighet<3

    49. Har hatt samme type drøm for noen år tilbake. Sykeste følelsen man har når man våkner opp og resten av dagen!

    50. Du hadde nok blitt en god mor 🙂
      Drømte også at jeg var gravid, forrige uke faktisk, og drømmen var så ekte for meg og! Våknet opp og håpet samboeren min hadde matet den lille tassen, haha! Nå er mensen latterlig sent ute, og selv om jeg allerede har tatt en negativ test begynner jeg å vurdere å ta en til.. ææ!

    51. En av di første syntoan på at man e gravid e å drømme det.a va sånn æ fant ut at æ va det(det å ømme brøst). Så ka være lurt å ta en prøve 😊 desverre så gikk ikke svangerskape mitt så bra… det ente desverre i spontan abort.. så nu skal vi prøve pånytt snart👍 æ trur du hadde blitt ei go mor. Æ hadde i alle fall følt bloggen din vidre 😊

    52. Eg tror at du hadde blitt en god mor 😊 kanskje du skulle tatt en test Pga sånne drømmer kan være sanne.
      hadde fulgt bloggen din videre selvfølgelig <3

    53. Ja, jeg tror du hadde blitt en veldig god mor! Og selvfølgelig ville jeg følgt bloggen din videre <3 så fin du var som liten! Ikke rart at du er så nydelig <3

    54. Håper jeg ser deg nede der, kommer dit den 11 og ligger like ved Platanias. Håper jeg virkelig treffer deg, det hadde vært dritkult å endelig møte deg! Skal se etter deg da jeg er der 😉 Ble helt gira da du skrev at dere skulle nedi der samtidig som jeg er der! Hvis jeg ikke ser deg, håper dere koser dere masse <3 er vel 7 eller 8 gangen jeg er der nå, trives godt der 🙂

    55. Jeg er sikker på at du hadde blitt en god Mor den dag idag. Og ja.. Jeg hadde selvfølgelig fortsette å følge bloggen din!:-)
      Huff så skipt da.. Jeg kom nettopp hjem fra Platanias! Det hadde vært utrolig kult å treffe deg der!;-)
      Jeg lover deg at det er en vakker plass! Du kommer til å elske byen! 🙂 Anbefaler Cosmos restaurant da de har utrolig god mat, drikkevarer, service og utsikt over hele Platanias m/mer. Og her blir du tatt imot som en gjest!:-)
      Nyt ferien!

    56. Så fin du va!! Ja tror du hadde blitt en god mor. Du føler det hadde blitt vanskelig å sette barnets behov forran deg,men dette forsvinner med morsinnstintet som du nok kjente på i natt. Bloggen din hadde blitt veldig spennende å følge også da.

    57. Helt overbevist om at du hadde blitt en god mor. Du har masse kjærlighet i deg og bryr deg om de som trenger det. Et lite barn hadde vært heldig med deg som mamma. (Jeg er mor selv) Tror ikke du skal tenke på om noen hadde sluttet å følge deg på bloggen inn i mammatilværelsen. Tvert i mot tror jeg du hadde fått en bredere gruppe følgere av det. Lykke til når du måtte bestemme deg for å bli mor 🙂

    58. Herregud! Så mange frekke kommentarer. Jeg får en skikkelig dårlig følelse når jeg ser disse kommentarene, og ikke minst hvordan du må føle deg. Jeg er bombesikker på at du hadde blitt en fantastisk mor, uansett om det var nå eller om noen år☺️☺️

    59. Du hadde absolutt blitt en god mor, med en ubeskrivelig kjærlighet til ditt barn. Det er tøft, slitsomt, men så verdt det. Man får et kjærlighet man ikke trodde var mulig, og jeg er helt forelsket i mine 2 <3 De er nydelige, herlige og gode! Livet er så mye mer verdifullt nå. Ble mamma som 19 åring, og fikk nr 2 for 1 mnd siden blir 24. Tidlig, men det har gått fint! De har ulik far, men er samboer med faren til minste. Det er tøft å gå gravid, føde og all oppmerksomheten de krever, så lurt å tenke nøye gjennom det før man får barn. Husk at selvom du har barn, så får du barnevakt og da setter du mer pris på din tid, og man forandrer seg ofte til mer moden men man kan fortsatt være ung og ha det gøyt. =) Å ha barn er fantastisk, og det gir motivasjon til å gjøre det beste man kan ut av livet 🙂 Det er enormt tøft men det beste som fins! Er helt avhengig av barna mine, vil ikke være vekke fra dem samtidig som jeg ønsker å gå ut å bare kose meg, men det kommer når han er litt større 🙂 Elsker å være mamma <3

    60. Så klart du hadde blitt en god mor:) Før jeg fikk barn levde jeg ganske vilt, og graviditeten var ikke planlagt for å si det sånn. Det er garantert mange som tenkte “stakkars barn, som får henne til mamma” og lignende da jeg gikk gravid, på grunn av alt jeg gjorde før jeg ble gravid. Men det å bli mamma er noe man vokser seg til, alt etter når du har tatt valget om å beholde eller ta abort. Eller når du er på den første ultralyden, når du kjenner det første tegnet til liv, handler det første babyplagget og så videre.. Og ikke minst når babyen blir født, når barnet smiler til deg, klarer nye ting, ler (eller hylgråter og du bruker halve natta på å finne ut hva det er som er problemet) og etterhvert som barnet vokser seg til.

    61. hold deg barnløs
      du er for mye sånn ”synd på meg selv opplegg ” og sånn kan du ikke være når du får barn da skal du fokusere på ungen og ta vare på jenta eller gutten istedenfor at barnet skal lure på hvorfor gråter moren et eller annet crap og hvorfor hun operere alt på seg og likevel syter

    62. Har hund jeg, er mer enn nok ansvar! 😂 jeg er også alt for egoistisk til å få barn nå, er 20 og kan ikke se for meg selv med barn, haha hvem vet? Kanskje en gang.. Om lenge!!!

    63. Jeg fikk ihvertfall enda mer lyst på barn nå etter å sett bildene av deg som liten. Å så søt du var. Det bildet med lammet og det med sjøstjernen er helt utrolig nydelig <3

    64. Så utrolig skjønn du var som liten! Kunne du ha laget et innlegg der du viser flere bilder av deg selv fra dine første leveår til tiden før ungdomstiden? Det hadde vært utrolig gøy!

    65. Du hadde blitt ei kjempebra mamma! Jeg ville gjort ALT for å ha deg som mamma! Du er liksom DRITKUL!!

    66. Tror du hadde blitt en god mor jeg Sophie! Kjærligheten til barnet kommer som regel ganske fort etter fødsel, en kjærlighet så sterk, intens og altoppslukende. En kjærlighet sterkere enn noe annet. Jeg syns også du beviser det med å fortelle om den opplevelsen du hadde her om dagen, med mora som kalte dattera si for ubrukelig. Ikke alle på din alder ville brydd seg noe om det. Og jeg skjønner bare ikke at noen kan si at du ikke blir en god mor fordi du har operert deg, utseende har ingenting med om at man blir en god eller dårlig mor, hærregud! Stå på, ikke la NOEN fortelle deg at du blir en dårlig mor!

    67. Kjære Sophie Elise!
      Det er ikke ofte jeg kommenterer på blogger eller andre steder. Men denne gangen skal jeg gjøre ett unntak:
      Jeg tror du ville blitt en fantastisk mor! Av den grunn at du selv har gode erfaringer! Jeg vet at den gangen du blir mor, så kommer barnet ditt til å forgude deg og føle seg veldig trygg som har akkuratt deg som mor! Det er det ikke noe tvil om en gang ☺️ Du er ett menneske med mye kjærlighet i deg. Barnet ditt ville følt at hun/han alltid kunne snakket med deg om vanskelige ting, for er det noen som forstår og aksepterer så vil det være deg!
      Du skriver at du er alt for egoistisk til å kunne ha ett barn akkuratt nå. Når man får barn blir hele personligheten til en mor endret, så jeg er ganske sikker på at du ikke blir egoistisk som mor, men tenker på det beste for barnet ditt! ☺️
      Jeg gleder meg til å følge med på bloggen din videre, og da det eventuelt kommer ett barn inn i livet ditt! Du er en flott person, og ett godt forbilde. Du viser at det er helt greit å kunne være seg selv. Og vil du fikse på noe, så gjør det! Det viser bare at du realiserer drømmene dine. Noe mange ikke tørr!
      Og til dere hatere! Dersom dere kunn skal slenge dritt kan dere la vær! Hvor er samvittigheten deres? Hva er vitsen med å sitte bak en skjerm å skulle kommentere stygge og sårende ord? SKAM DERE! Jeg er ganske sikker på at dere ikke hadde turt å sagt noe av det dere skriver her face 2 face til Sophie Elise.. Dere får meg til å miste troen på menneskeheten!

    68. Åååå. Så søt du var , rene naturbarnet i fjæra 🙂 Elsker disse “tilfeldige” innleggene dine ! Der du bare skriver det du tenker, har drømt , dine tanker om ditt eller datt, og selfølgelig spennende å se bilder fra deg som liten

    69. Dere som velver ut av dere med stygge kommentarer hva får dere til og tro dere kan fortelle sophie att hun blir en dårlig mor gjør ikke dere akuratt det samma? Jeg skal ikke holde mot deg ting du har sagt om og være foreldre att man virker sliten og avskyr ungene, det er lett og si ting man ikke hvet om alle gjør vi det og så blir vi foreldre selv og skjønner hva det handler om. Søt var du som barn og søt er du nå også. Lykke til md den dagen du blir mor tror du nok blir en flott mor

    70. INGEN babyer er SLEMME… Hallo. Gråter de, så er det noe som plager de, bare fordi de ikke gråter, betyr ikke det at de er snill og omvendt..

    71. “Jeg ser så mange som ser helt utslitte ut, og nesten avskyr barnet sitt.”
      Du blir utslitt og små lei til tider etter du har fått barn uansett om du er 20 år eller “i slutten av 20-årene”. Og det er lov til å være sliten og lei, bare vent til det blir din tur, da skjønner du hva jeg mener 🙂

    72. Hadde bebidrøm jeg óg, 3 dager før deg!!
      Jeg var gravid, og så plutseli var der en bebi.. Men jeg følte der ikke va noe kontakt, så mamma passet bebien hele tiden. Plutselig reiste mamma sin vei, og bebien så ut som om skulle falle utfor stolen, så jeg gikk bort osv. Plutselig var hun rundt 2-3 år og jeg var såååå stolt av henne!!
      Jeg har alltid tenkt “burde ikke tenke på bebis nå, alt for tidlig ifølge samfunnet” (jeg blir straks 21), men på grunn av sykdommen min burde jeg ikke vente for lenge da jeg blir svakere for hver dag som går. Jeg kjenner på meg nå at dette er noe jeg skulle startet å snakke om for lenge siden!! Denne drømmen fikk meg ut av “samfunnsreglene” slik jeg fikk snakket med mamma (som er supergira) og samboeren (som er skeptisk fordi bebis er skummelt, og det skjønner jeg, stooort ansvar). Men å snakke om det kan gjøre oss ett lite hakk mer erfarne og ufarliggjøre temaet! Jeg vil helst IKKE blir gravid uten vilje. Jeg vil at vi faktisk prøver og ønsker en bebi!
      Og herregud, den følelsen jeg hadde for bebien i drømmen.. Den vil jeg ha igjen! Denne drømmen åpnet øynene mine!
      Og nei, jeg er ikke en av de som tror å ha et barn er lett, for det er det absolutt ikke..!

    73. Jeg tror du blir en god mor, ja. Og det blir det største du noen gang kommer til å oppleve, når den tid kommer.

    74. Æ trur du hadde blitt en kjempe god mamma, Sophie! Å selvfølgelig hadde æ fortsatt å lese bloggen din, du e jo så flink å skrive 🙂

    75. Jeg tror du hadde blitt en god mor, like god mor nå som om du hadde vært 30. Selvom man kanskje ikke planla barnet blir man like glad i det og blir akkurat en like god mor som om man ikke hadde planlagt det. Barnet blir automatisk det viktigste i verden uansett hvordan ting var før det kom.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg