video – hvordan jeg sminker meg

Husk å velg HD 🙂 Og ps – jeg hadde ikke blendet alt rundt mot slutten av videoen, jeg måtte bare gjøre en quick fix pga dårlig batteri på kameraet. Så husk å blend godt!

 

video i samarbeid med coverbrands

Håper du likte videoen, skrik ut om du vil ha mer om absolutt hva som helst! Som jeg nevnte, alle produktene er uten palmeolje og heller ikke dyretestet. Jeg har brukt følgende sminke, og dere finner en rabattkode nederst i innlegget:

The Balm foundation i fargen light brukte jeg for å highlighte. Veldig fin konsistens, og fin farge til meg når jeg skal fremheve partier i ansiktet. Pluss for å være rimelig i pris!

The balm foundation i fargen dark. Denne skrøyt jeg jo veldig av, det er samme greia som jeg highlighter med bare en del nyanser mørkere. Denne er perfekt til highlighting / contouring, fordi fargen er mer kald enn varm. Når jeg bruker en foundation som grenser mot orange ser man fort skitten ut i ansiktet, og resultatet ser unaturlig ut. Denne er også ekstremt lett å jobbe med på neseryggen, med tanke på konsistens. Så, jeg anbefaler den VIRKELIG! Jeg har prøvd pudder, litt mer flytende foundation, dream mat mousse.. Denne er best.

Mary Lou highlighter bruker jeg over kinnbeina, ned langs neseryggen og litt på leppene. Et lite tips om du har uren hud (slik som meg), jeg har lært av makeupartisten at om du bruker en type highlighter som denne, så ser huden din renere ut fordi øynene automatisk blir dratt til det som skinner. Helt sant, prøv det selv! Passer også fint å bruke som øyeskyggenskygge.

Bahama mama har jeg blogget om før, og dere har sikkert lest om det også. Liker det supergodt, og den er ganske drøy i bruk så man kan ha den leeeenge. Gir en såkalt “sun-kissed” look og passer fint om du bare skal kjøre på med en mildere sminke også, man trenger ikke å bruke den til highlighting/contouring.

Beauty blender er et must for et fint resultat når man legger foundation, min finner dere her. Kosten jeg brukte er fra everyday minerals og er perfekt for både foundation og pudder ettersom den har to sider. Børsten jeg brukte ned langs nesa er egentlig beregnet for bryn, hehe. Den finner dere her

Rabattkoden SOPHIEK gir 20% rabatt på all sminke HER, som innkluderer produktene jeg bruker. Rabattkoden er gyldig til 4. mai ♥ 


Nå blir det ut for å feire at Love like that har nått 1 million streams på spotify!

93 kommentarer
    1. Går du fortsatt på de kvise-pillene? Og er det ikke slik at de ikke skal blandes med alkohol, isåfall?

    2. Elsker når du lager videoer! Gjerne lag flere! 😀
      Du er superfin og utrolig flink til å sminke deg!

    3. contouringen din er helt feil, det er for mye, det ser veldig amatør ut, ikke pent i dagslys! Litt mindre i skinnbeina så blir det bra.

    4. Veldig bra video, bare litt dumt at sminkespeilet kom i veien når du skulle dra den mørke stripen. Litt vanskelig å se hvordan du gjord det. Men eller veldig bra:)

    5. TAKK for at du la ut denne! Utrolig enkel å forstå. Herlig:) P.S: Kjempespennende med flytting. Lykke til!

    6. Jeg må innrømme at jeg er en “smugleser” av bloggen din, men denne videoen likte jeg så godt at jeg må bare kommentere. Jeg ble skikkelig inspirert nå og en skal ikke se bort i fra at jeg bestiller litt sminke i kveld. Jeg liker The Balm veldig godt og har noen av produktene du brukte her allerede. Jeg synes det er så bra at du er så bevisst på dette med palmeolje og at du formidler dette til leserne dine også. Jeg tenker at alle monner drar og hver liten ting vi kan gjøre for miljøet er positivt. Jeg håper du fortsetter å formidle gode miljøbudskap. Tusen takk for gode sminketips.

    7. Du har så drømmekroppen!!:) Men hvorfor holder du speilet i veien flere ganger? Ser jo ikke hvordan du påfører, er det ikke meningen vi skal se?:)

    8. Anbefaler deg å kjøpe sminkelys 🙂 Siden du er en såppas profilert blogger, så ser det mer profesjonelt ut når man faktisk kan se deg skikkelig! 🙂 Synes du er superflink til å sminke deg, hadde bare vært litt bedre om man kunne se det skikkelig :-)!

    9. eg likte spsielt den siste komentaren din i videon. “idioten klarer ikke å slå av kamera engang.” den var kjempe morsom 😉
      men likte videon din. kjempe intresant med highlighting. (kansje eg skal prøva da)

    10. Hei:) Vi i Coverbrands vil bare informere om at rabattkoden ikke gjelder for nedsatte produkter. Bahama mama og Mary Lou manizer er nedsatt med 25% fra før:)

    11. Så flink du er, ble veldig fint 🙂 Selv er jeg altfor lys i huden så det ser ut som jeg har gnidd bæsj i ansiktet, så jeg klarer ikke dette helt x) Men jeg pleier å bruke conceler under øyene for å lyse dem opp litt 🙂
      Var også kjempe fint å se deg på film igjen, du er veldig flink til å videoblogge 😀

    12. shit du var utrolig flink å sminke deg! Du er så sykt pen, og jeg er helt enig om det du sier om den mørke foundationen, elsker den! 🙂 elsker bloggen forresten, stor fan hahaha! 😊

    13. Slet mye med kviser før ,haringen nå imitt råd ikke bruk sminke hver dag ikke sov med sminke drikk mye vann med sitron .. Jeg har ingen kviser nå ,Spis mindre sukker : sukker er verstingen

    14. Må ærlig si du er MYE penere uten dette altfor mørke pudderet Sophie… Tipper de “proffe” sminkørene ikke gjør slik med nesen din for en grunn, eller? Men for la del, din smile, din blogg👏🏻

    15. Du bürde ikke dra ut den mørke “linjen” under kinnbenene dine så langt mot munnen. Du ser liksom litt skitten ut, og tror iallefall det ser mye bedre ut om du begrenser den litt. Får en følelse av at du kan ligne litt på the joker fra batman noen ganger haha. Men ja evt legge lys concealer i området ved munnen så det får et skille, det pleier jeg alltid å gjøre, og vet de fleste makeup-artister som driver med contouring også gjør dette. Også vil jeg anbefale å kjøpe en stiplet liten blandekost til nesen, synes det er sykt digg å blende med!

    16. Hvis du fjerner fyllingene i leppa, vil ikke haken se så liten ut:) men synes verken haken din er lita – eller panna er stor! Det er bare tull:)

    17. Helt ærlig synes jeg det var en dårlig video 😮 noe som er så dumt siden du sjeldent legger ut videoer og jeg synes det er så gøy når du gjør det! Du må ha kameraet nærme ansiktet så man ser, og bedre lys så man ser hva du gjør og bedre hvordan fargene ser ut 🙂 jeg vet hvor flink du er, og det blir litt dårlig og “amatør” og bare sitte på gulvet 2 meter fra kameraet og holde ett speil foran ansiktet i mørket og skal påføre sminke som man ikke ser :O ikke vondt ment, og ha en fortsatt fin helg 🙂

    18. Hvis jeg ikke tar helt feil mener jeg at mary kay produkter også er uten palm olje du burde prøvde demmes fundation jeg kjøper dem alltid på ebay da det er halv pris der i forhold til norske pris hos konsulenter. Kos fra heidi

    19. Jeg elsker at du legger videoer og legger ut innlegg. Du er kjempe pen og veldig flink til å blogge. Jeg hadde blitt glad hvis du la ut videoer og innlegg enda oftere fordi jeg elsker bloggen din!!!!

    20. Off, beklager men dette var IKKE bra!
      Du har altfor MYE i kinnene, du ser rett og slett skitten ut i ansiktet… Ta mye mindre i kinnene og mindre i øynene + pannen
      Du har to firkanter i pannen i tillegg… Sorry ikke meningen å være frekk altså du må for all del gjøre det slik du vil selv, jeg vil bare tipse deg slik at det ikke ser ille ut! Jeg er sminkør selv og vet hvordan man skal sminke seg. Kanskje er kurs i sminke eller se litt på sminkevideoer hadde gjort seg? 🙂 du er veldig pen, du må bare vite hvordan å bruke produktene

    21. Videoen hadde funket mye bedre hvis du ikke hadde sittet på gulvet. Et lite tips til neste gang, set det heller på et rom hvor det er mer lys, da blir det lettere for oss å se bedre. 🙂

    22. Et lite tips til meste video. Det er mye bedre å bruke vanlig linse, 35-55mm, istedet for vivinkel, særlig når du filmer mot ansiktet for ansiktet ser veldig rart ut og får en merkelig form når du bruker vivinkel. Det er også lurt og sette seg mot et vindu så du får naturlig lys inn om du ikke har lys 😄

    23. Du har missforstått VELDIG hvordan du bruker en beautyblender. Du ska dyppe den i vann for å så presse ut alt vannet. Så skal du dunke produktet inn i huden, ikke gni på måten du gjør. Det kan du like så godt bruke en hvilken som helst kost til som ikke gir et like bra resultat.
      legger ved en video du kan ta en titt på hvordan man skal bruke det: https://youtu.be/VGlFTjwkSlA

    24. Uff herregud, det er bra du skal gå sminke-skole. Har sett deg i virkeligheten of det ser faktisk ikke ut som du kan å sminke deg. Makan til bronzer og æyenbrynene dine mætes jo nesten på midten. det er helt sykt. Du putter så dræyt mye i kinnene dine.
      Skal du på sminkeskole burde du heller SE andre videoer enn å lage dine egne.Flere av mine venninder går sminkeskol via Imageakademiet og du kommer til å bli til latter om du kommer sminket som en 16 åring.
      Du må virkelig begynne å bli litt mer naturlig, dette er flaut.

    25. Min æ på tastaturet burde være ø… Haha jaja du forstår poenget. Dette må jo se helt forferdelig ut i naturlig lys Sophie

    26. Du vet vel at du har sangene på wimp også? (Tidal). Kan du spørre om hvor mange som hørte der også? Ikke bare spotify 🙂

    27. O..m..g! Er DETTE virkelig sminektips? Jeg forstår virkelig ikke hvordan du er så høyt oppe på listen nå. Du har en utrolig dårlig (og trashy) klesstil, kanskje du burde ta tips fra noen av “blogge-vennene” dine.
      etter å har sett dette her så lyser det jo at du har absolutt ingen forståelse for hvordan sminke seg fint? Du drar jo det mørke helt ned til leppene dine og du ser ut som en dragqueen.
      Det er ikke rart du må betale deg inn for å gå på sminkeskole. Hadde det vært kvalifikasjoner eller prøver, ja så hadde du ikke kommet inn. jeg tørr ikke engang tenke på hvordan dette ser ut i lyset. Alle andre bloggerene på listen har mer og finere sminke enn deg. Du overdriver så sykt!!!

    28. Tusen takk for bra tips 🙂 Har lenge vurdert å begynne med kontouring, eller i alle fall kjøpe produkter slik at jeg kan prøve, men har aldri funnet “de rette” produktene. De du bruker virker likevel veldig enkle og gode, så kjøpte de likegodt til meg selv.
      Angående de andres bemerkninger om hvordan du sminker deg, så er jo dette totalt irrelevant. Hensikten med videoen er jo å vise frem produktene, ikke å få folk til å sminke seg akkurat likt som deg, så det må du ikke ta til deg. Hvordan en sminker seg, avhenger fra person til person. Hva man liker og hva man selv syns ser best ut er jo det avgjørende. Ikke vær så hårsåre, folkens! Gi jenta litt pusterom.

    29. Må berre sei at eg syns du er så sjukt fin, ikkje berre utsjånadmessig, men for alt eg veit, virka du som en så herlig person med en så fornuftig, snill og god personlighet. Du har óg så mange eigenskapa og kvaliteta eg virkelig misunna deg, som viljestyrken din og evna til å stå for dine eigne meininga og gode intensjona! Litt random av meg å komme med ditta på en sminkevideo men eg måtte berre få det ut, hehe 🙂 Men gratulerer med 1 million streams! ha en fiiin kveld

    30. Synes du er dødpen. Du begynner faktisk å ligne på en skikkelig Hollywood-babe!! Stå på videre, du er en god person 🙂

    31. Nja grei video, greit om du neste gang tar kameraet nærmere ansiktet, jeg merket at jeg så nesten ingenting. Den siste sminkevideoen din var bedre, bedre lysning og kvalitet, sånt liker vi!

    32. Coverbrands.no som du linker til har jo lagertømming og 25-80% rabatt på alle produktene ????? Du må ikke lure oss til å klikke inn på siden deres, den såkalte rabattkoden din gjelder ikke på allerede nedsatte priser.

    33. Jeg pleier aldri å kommentere på blogger, og håper virkelig ikke du tar dette på feil måte, for det er kun ment som konstruktiv kritikk!
      Jeg er virkelig ingen ekspert innen makeup, men jeg har lært MYE av å se videoer fra diverse makeup-artister. Det første jeg lærte meg er at du aldri (!) skal gni/eller dra i sminken slik som du gjør. Det eneste du oppnår da er å flytte den rundt i ansiktet. Du burde alltid begynne med å “presse” produktet inn i huden, for å oppnå et mer naturlig resultat. Jeg ville mye heller ha brukt sminkekoster til denne typen konturering enn beauty blenderen. Den skal fuktes og (igjen) presse produktet inn i huden.
      Men selvfølgelig, alle gjør ting forskjellig 🙂 Vil virkelig anbefale deg, om du er interessert i makeup, å sjekke ut Jaclyn Hill og Nicole Guerriero på youtube – der er det MANGE tips å hente 🙂

    34. Er dette helt særiøst? Jeg håper dette var en kødde video. Dette er en av de værste sminkevideoene jeg noen gang har sett. Du kan jo absolutt ikke sminke deg. Og det ironiske er at du skal begynne på make-up skole? du kommer til å bli ledd rett ut fra skolen med den sminken der. Dette er virkelig ikke ditt felt Sophie. Du sminker deg som en Sookie-lignende fjortis som kommer rett ut fra en trashy reality serie i USA. Dette er det er absolutt ikke dyktighet.
      Tror du skal følge andre bloggeres tips på dette område her.. Haha, her er andre tips fra bloggere som kan å sminke seg:
      http://annijor.blogg.no/1407765640_min_sminke.html
      https://www.youtube.com/watch?v=p7w8oGMeKE4
      https://www.youtube.com/watch?v=PwIJwlxqsoA
      https://www.youtube.com/watch?v=VO_c5wVfWKY
      https://www.youtube.com/watch?v=g92yGIlxjts
      LÆR deg dette her og ta inspirasjon så kan du faktisk lage en sminke video som tipser. Jeg kjenner INGEN som ville sminket seg så mye som du gjør her, og så skjevt.

    35. Du er så bra sophie!! Det at du faktisk bryr deg, og viser hvordan man kan sminke seg uten å skade verden og dyr er fantastisk. Du har så mange følgere, og det er så bra at du bruker stemmen din, har så stor innflytelse, og kan påvirke så mange mennesker. Skulle ønske at det var fler av deg. Digger deg sophie, stå på!!

    36. Herregud Siss har et godt poeng. Dette er tydlig et innlegg hvor leserene dine er misfornøyd Sophie, og du lurer på hvorfor du faller i kommentarer? Du gidder ikke engang svare på dette innlegget og si hvorfor koden ikke fungerer. DÅRLIG blogging, rett og slett.

    37. Er så utrolig dårlig på sminke altså, så jeg synes denne vidoen var veldig enkel og greit forklart. Skal teste litt nå som lillegutt har lagt seg! Ser jo veldig enkelt ut når du gjør det da, så får se hvordan det blir å gjøre selv ! 🙂
      Var veldig skeptisk til bloggen din(og deg) helt til jeg faktisk tok meg tid til å lese for… wow, sikkert et år siden. Nå er jeg her hver dag å leser, og syns som regel at du er ei jente jeg liker veldig godt. Skulle så ønske flere kunne innrømme for seg selv at du ikke er så ille altså 🙂 Blir veldig lei meg på dine vegne, og på verdens vegne(!), over at folk er så utrolig stygge mot andre og leter etter feil med ALT. Veldig trist at uansett hva man gjør så er det noe galt. Ikke rart det er krig i verden.

    38. herregud, får håpe du lærer litt bedre på den skjønnhetsskolen du skulle begynne på senere.
      Først og fremst så er kostene the key her. Invester i koster som er egnet til kontur og ikke vanlig ansikts børster liksom. En veldig nybegynner feil! Lover deg at med engang du gjør det, så kommer du til å begynne å le av den måten du sminket deg på før 🙂

    39. Ærlig talt folkens, det er ikke som om hun påberoper seg å være noen sminkeekspert! Hun viser bare helt enkelt hvordan hun sminker seg, så om dere “proffe” mener at det er helt feil osv er jo totalt irrelevant.. Hun er uansett en nydelig jente, noe antageligvis ikke noen av dere som sitter hjemme bak tastaturet og hater er..

    40. Du glemte at du brukte brunkrem først og maskara. Hvor bor du nå egentlig. Sikkelig rotete og mett på bordet. Og må sitte på gulvet og rotete slutt. Komfyren under bordet.nei hau.

    41. Heia 🙂
      Jeg tenkte bare å si at jeg var på besøk hos noen der noen hadde gått på skole som deg. De fortalte at du ikke var slik som du noen ganger blir fremstilt på bloggerne etc. De sa bare positive ting om deg og sa at det er media som har fått deg til å virke “dum” og bitchy (om du skjønner hva jeg mener). De sa også at du var en kjempesøt jente. Jeg tror ikke de kjente deg så veldig godt ,men de het værtfall Lisa og Sofie. Kanskje du vet hvem de er? 🙂
      Tenkte det var koselig for deg å lese (i mellom alle de stygge, unødvendige kommentarene du får) dette. Håper du har det fint 🙂 <3

    42. Uff wtf… du ser ut som.. En blanding av draq queen og et barn som ikke har fått mat hele livet sitt…Bra du skal gå skole.

    43. Haha det værste er at du sier at ingen proffesjonelle forstår hvordan du vil bli sminket. Ta hintet, dette er ikke pent. Skal du gå make-up skole med det “talentet” der? Ja da er det vell ikke noe opptakskrav utenom penger.

    44. Man går jo på sminkeskole for å lære og sminke da, det er svært få proffe makeup artister som begynner på makeupskole.. Lol ass.. Begynner på jusstudiet fordi man er en jævla god advokat lix..

    45. Hahahah så jævla mange idioter samla på ett sted. Dette er hvordan Sophie sminker seg folkens…. ikke hvordan DERE må sminke dere.. Kan ikke dere “Profesjonelle hater komentatorer” være så snille å poste opp en video av hvordan man sminker seg så sophie og jeg kan lære? film gjerne hvordan og hvor ofte du vasker beauty blenderen din! Sophie du ser søt ut, og det var velig godt og enkelt forklart! Skal sette meg ned på gulvet foran speilet selv og leke med det jeg har av sminke. Fortsett å lag videoer det er gøy. Lag for oss som liker deg, fuck the haters. Smask!

    46. Fint! Synes du har utrolig fin nese, så synes ikke du trenger å gjøre den smalere. Forstår om du ønsker. Det gjør jo jeg selv en gang i blant;) Og må si jeg bare ELSKER dialekta di. Har selv slekt fra nord, så får gode vibes hver gang jeg hører deg snakke. XD

    47. Ikke så rart at proffesjonelle makeup artister holder seg unna din forståelse av konturering. Den strider jo mot hele ideen om å bruke lys/skygge til å fremheve/skjule sine gode/mindre gode trekk.
      Du ser skitten ut, du bruker ALT for mye, med feil utstyr og elendige produkter. Dette er drag queen makeup, men for de gutta er hele hensikten å overdirve. Ikke rart du har dårlig hud.

    48. Er det bare meg eller har Sophiee fått mye finere hud ? Jeg synes du stråler, og virker mer glad og positiv 😀

    49. ^ Jeg hater når folk ikke kan komme med konstruktiv kritikk og bare slenger ut ren dritt.
      Er veldig mye her som er bra og også noe som kan forbedres. Må innrømme at jeg fikk frysninger hver gang du tok deg i håret etter å ha gravd fingrene i foundationen og når du angrep ansiktet ditt med mye produkt av gangen. Men jeg har litt (les: veldig) OCD på sminke da heheh…
      Nesa synes jeg du gjorde kjempebra, jeg har veldig lik form på nesa som deg, bare med enda mer irriterende brede pedo-nesebor og ikke så fin neserygg – og det er en vanskelig nese å contoure. Morsomt å se at vi har løst den på veldig lik måte, jeg liker også å ta litt concealer i ytterkanten på nesevingene så de blir litt mer usynlige.
      Ellers så synes jeg du gjorde en god jobb, men jeg er ganske sikker på at i bedre lys og kameraet nærmere så vil det kanskje ikke se fullt så bra ut.
      Syntes contouren din ble litt for bred og mørk. Du legger den som en bronzer og contour i ett, så det blir et stort mørkt område. Når man bronzer så skal man gjøre det som du har gjort men mye svakere, også går man over etterpå kun under kinnbenet med mer samme farge eller en enda mørkere. Prøv heller å lag en strek der du vil den skal være mørkest og ikke blend under den kanten. Eventuelt gå under contouren din med highlighten så du får en crispere kant, jeg eeeelsker den metoden. Jaclyn Hill har lært meg så mye nyttig og informativt om contouring og highlighting og hun forklarer alt ned til minste detalj så verdt å sjekke ut youtuben hennes hvis du vil bli enda flinkere 🙂

    50. Virkelig unødvendig med alle disse kommentarene.. Hun ser bedre ut enn alle som har kommentert uansett, slutt og vær så sjalu. Folk sminker seg forskjellig.

    51. Vil ikke si 1530kr er så billig for kun highlighting / contouring + koster. Blir dyrt når man trenger alt annet som mascara, øyenskygge, øyenbrynspenn o.l.
      Men ellers fin video 🙂

    52. hei, digga det du hadde på deg. Er det en Jumpsuit? Hvor har du kjøpt den? Veldig nysgjerrig?
      Mvh Kristina =)

    53. Dette er det verste jeg har lest! Hva er galt med folk? Er det ingen som har lært at hvis man ikke har noe positivt å si, så kan man holde det for seg selv?
      Det er virkelig ikke rart det blir krig i verden, med så mange idioter. Jeg blir rett og slett flau av å lese alle stygge, unødvendige og totalt irrelevante kommentarer her. Har man så mye stygt å si, la være å besøk denne bloggen – ærlig talt!
      Bra video, du virker som en søt jente Sophie Elise – synes du må gjennomgå utrolig mye ufortjent dritt.

    54. Hei!
      Tommel opp for veldig bra video. Legger du en vanlig foundation eller f eks bb cream før du begynner med contouring/highlighting? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg