skal vi starte en klubb?

Dette består min søndag av : pizza, pizza, pizza. Det ble med andre ord en liten tur ut igår, meeeen folk klarer jo desverre ikke å oppføre seg som vanlig så det ble ikke en så veldig sen kveld for min del.. HVA er det med alkohol som gjør folk om til ville dyr?! Det verste jeg vet er folk som bruker rus som en unnskyldning for å være idiot, og det ser jeg hele tiden. Jeg trodde vi vokste fra oss det etter de første fyllekulene da vi enda var mindreårige, og når man drikker seg drita hver eneste helg bør man jo ha lært litt…? Jeg hater når man kommer inn på et utested og ser guttene stå ved baren på rekke og rad, med et slikt blikk som bare sier at de er ute etter å finne seg neste one night stand. Det blikket.. Atså, dere har sikkert sett det. Det er den samme greia hver eneste helg, og enkelte ser virkelig ut til å LEVE for fylla. Fra søndag-onsdag handler det om hva som skjedde under siste fyllekule, og fra onsdag-søndag fester man. Og så kjører man igjennom det samme igjen. Og igjen. Og igjen..

Men jeg er jo ikke noe bedre selv, jeg drar jo ut ofte jeg også, fordi det er på en måte det eneste man kan gjøre for å være sosial. Og det er så synd 🙁 Noen som blir med å starte en klubb hvor vi strikker og drikker te på lørdager, eller noe i den duren? Eller bruker alle pengene som går med til fylla på å reise istedenfor?

68 kommentarer
    1. Jeg er med! Men en fest en gang iblant er ikke så farlig 😛 Det handler om å gjøre ting med måte og kontroll!

    2. Jeg er gjerne med på å lage en klubb i stedet! Så lei av at man må drikke og dra ut for å kunne ha det gøy og være sosial. Mye mer koselig å sitte hjemme å snakke sammen 🙂

    3. Ja takk, jeg blir med i den klubben! Er virkelig noe galt når man må dra ut og drikke for å “være sosial”. Har omtrent ikke blitt kjent med noen i klassen min (gått med de i to år nå), fordi den eneste måten å bli kjent med de på, er å bli med på vors og ut på byen. Er ikke alle som er like glad i å bruke helgen på fyll og hangover.. Men men, har i det minste penger til å gjøre andre koselige ting, som man faktisk husker noe av, haha verden i dag ass..

    4. Jeg hadde serr blitt med å drikki te og strikka en lørdag! Syns det er så koselig 😀
      Selv har jeg kun vært på TO fester, jeg hadde full kontroll og husker alt 😀 Og jeg er 17, ahah

    5. Jeg er med! Alle vennene mine drar også ut i helgene, bortsett fra bestevenninnen min da, men hun bor i Harstad nå hvor hun er i militæret… Forever alone heh xD

    6. Jeg synes også er SÅ synd at eneste måten og være sosial i helgene er og feste. Man får jo ikke snakka ordentlig sammen eller hatt det så utrolig fett. Spessielt hvis man ikke er så opptatt av og drikke seg drita.
      Kunne ikke du starta og hatt jentekveld hos deg eller et lokale? Hvor vi kunne hatt jentekvelder, og man må melde seg på også betaler en liten sum eller noe.

    7. Du trenger jo ikke dra på byen for å være sosial. En kosekveld med venninner (med eller uten alkohol, isåfall bare kosedrikking og ikke fyll), er da like koselig! 🙂

    8. Er veldig enig med deg der! Hver helg skal venninnene ut, og da er det klart jeg hiver meg med for det sosiale, men jeg kunne ønske at vi heller fant på andre ting i helgene. I tillegg er det dyrt i lengden og dra ut hver helg! Jeg hadde gjerne blitt med i klubben, haha!

    9. Herregud du må SLUTTE å rakke ned på de som drikker og er ute på byen. Du er faen meg sååååå usunt forbilde i forhold til så mange andre at jeg har ikke ord. Du er det mest desperate på blogg.no og du har solgt deg gjennom å ha en blogg hvor du fokuserer uendlige mye på sex og kroppen din. Hvordan kan du være noe bedre. Jeg ser hvordan du har endt opp me å se ut på bloggerne og du ser mye værre ut enn de som henger på byen eller drikker mer enn deg. Du har vært mer desperat enn de gutta i baren helt fra du var 16 og begynte å blogge om deg selv og du ser forstatt ut som noen som prøver å være fjortiss. Dumme extensionet ditt, det ødelagte trynet ditt og de teite dumme desperate puppene dine. Du er alt annet enn bedre enn de som henger i baren. Du henger på NETT, det har du gjort siden du fikk ditt første extension (13 år)???.. Du er alt annet enn naturlig og lite desperat. Herregud Sophie. Du skremmer vettet av meg når du dukker opp på tv seende ut som noen som har vært hoven i annsiktet etter en dårlig neseoperasjon, ti hakk for mørk. Helt JÆVLIG at du alltid skal rakke ned på andre som ikke lever som deg. Tenk så jævlig vi alle hadde sett ut om vi hadde tenkt som deg?!

    10. I’m in 👍 vil gjerne være med på en sånn klubb ❤️ men bor i Trondheim og er 13 år så det måtte ha blitt over skype😂😁

    11. Altså, jeg er helt enig med deg. Noe så tragisk som de folka du skriver om, skal du lete lenge etter. Jeg syntes det er helt lattelig – med folk som bare er ute etter en ting på fylla + at de ruser seg. Nei, vet du meg hva. Glad jeg er ferdig med å drikke hver helg. Men for all; dere som holder på med dere. håper dere er stole, en dag vil dere også vokse fra det.
      Ha en fin 1.Påske dag 🙂

    12. Jeg er gjerne med og drikker te på lørdager, men å strikke kan jeg ikke, kanskje et skjerf 😀 Say where and when <3

    13. Rekker opp hånda for en klubb der man oppfører seg og gjør noe så kjedelig som å spille ludo! Fordi det egentlig ikke er så kjedelig 👏😄

    14. Fyll er virkelig noe dritt! Ja, en fest i ny og ned eller et glass vin på lørdagskvelden skader ikke, men ser virkelig ikke vitsen med å bruke opp alle penger på å drikke seg drita bare for å bli drita.. Og er utrolig hva alkohol gjør. Jeg endte opp med å bli utestengt og usynlig mobbet hele 10ende fordi jeg ikke fikk dra på fester av mamma, og ville ikke trosse henne. Noe jeg er glad for i dag! De i klassen drikker seg enda drita hver helg, mens je. Foretrekker ett glass hvitvin og drikker med måte istede! Er så mange idioter ute i verden!! Guud

    15. HENRIKKE gå å ta deg en bolle..eller en dram kanskje siden du ble så truffet av dette innlegget? Patetisk er du, og med tanken på hvor gammel du er så bør du være mer voksen og få deg et liv. Eller synes du virkelig at det er så gøy å gå inn på bloggen til noen som helt klart irriterer deg og slenge dritt?

    16. Bestefaren til kjæresten min har en guttegjeng han har vært med i 50 år, og de spiller forskjellige spill (som regel poker o.l) én gang i uken, hvor de spiller med penger. De gjør slik at taperen må putte en viss sum penger på deres felleskonto, kasse eller noe, så bruker de pengene på reise til slutt 🙂 syns det høres superkoselig ut! Det er så sosialt, i tillegg til at man får noe gøy ut av å bare ha det gøy på en måte.

    17. hahahaha rart at du nevner det, satt å strikket og drakk te akkurat da du publiserte dette innlegget. SÅ JA GJERNEE ;)))

    18. Henrikke, hvis det er ditt virkelige navn da…Hun er da et menneske med følelser som alle andre. Rakke ned på andre? Hva faen gjorde du akkurat nå da? Synest synd på deg som må inn hit for å rakke ned på andre..Makan til drittunge!! 💩
      Jeg er enig med deg Sophie, og melder meg inn i en sånn klubb! Jeg har ikke vært borti alkohol siden nyttårsaften, synest utelivet her i Ålesund er ufattelig dårlig. Dessuten ikke verdt å være dårlig i to dager etterpå 😀

    19. Jeg ser på bloggerne på tv nå plizzzz FARg håret blondt du passer det så godt …du er ikke fin med brunt hår men når du har blondt er du spesiell og kjempe pen

    20. Haha, ja jeg er SÅ med på å lage en strikke-og-skravle-klubb istedenfor å dra ut på byen og bli målt opp og ned med blikket av mannfolk! 🙂 Trist at man blir litt utenfor hvis man ikke er like glad i å drikke og feste som vennegjengen.. Men det er jo stort sett enten det dem gjør eller det dem snakker om så :-/

    21. Jeg er helt enig der. Det er sjeldent jeg orker å være med vennene mine ut nettopp fordi folk faen ikke klarer å oppføre seg som vanlige mennesker! Skjønner heller ikke hvordan folk klarer å drikke hver helg og gjøre masse i fylla de bare angrer på etterpå.

    22. Kan sekker telle på ei hond kor mange gang æ har cert ute det siste åre. Syns det e mye bedre å sitte hjemme me famile/venna en lørdagskveld.
      Kan gjerne ta me et glass vin eløer to men behøv likzom ikke å dra på byen etter det. Æ e me i klubben, men da må du starte den i harstad 😁

    23. jeg sitter ofte hjemme å strikker på lørdagskvelder, syntes det er mest koselig å ha jentekvelder så kan man heller gå ut en og annen gang. Å ha jentekvelder tærer jo heller ikke noe særlig på treningsresultatene 🙂

    24. JAAA kan vi ikke prøve å fikse det seriøst? Vi kan snakke om så mye forskjellig, blogg, kjendiser, politikk, meningen med livet, morsome livshistorier (erfaringer) osv!
      Man må liksom være medlem i klubben ved å betale en sum, og noen ledere kan arrangere forskjellige aktiviteter til medlemmene ååh det hadde vært sykt gøy!
      *melder meg som leder* 😛
      Gleder meg utrolig til musikkvideoen din forresten, hører på sangen din heletiden <3 <3

    25. Synd at du føler det slik for å være sosial i helgene. Helgene kan brukes til så mye annet, kommer vel litt an på hvilke venner du har, og hvilke verdier og interesser de har. Alkohol er bare en stor påkjenning for kroppen, og har du travle ukedager i tillegg, er det helt topp å heller bruke helgen som restitusjon!
      Film, mat, kort- og brettspill, trening, sene kveldsturer, kino, bare preike bullshit med venner osv kan erstatte en kveld ute på byn, og du vil unngå kåte blikk av andre gutter. Det hender ofte at folk bare er veldig, veldig barnslig og lite voksen ute også. Enkelte ypper til bråk, andre står i spyr og pisser i et hjørne.. Neitakk, og jatakk til duftelys og sosial kveld med venner uten alkohol.
      Valget er ditt 🙂

    26. Jeg er heller ikke glad i å drikke men mange ganger føler jeg meg presset til å dra ut på grunn av at kjæresten liker å møte vennene sine ute og gjerne vil gjøre slike ting med meg. Det er synd. Jeg liker ikke det alkohol gjør med kroppen og forstår ikke hva man får ut av det.
      Klem

    27. Hahaha, det er faktisk slik jeg pleier å sitte lørdagskveldene – drikker te og strikker 🙂 Strikker eller skriver, veldig deilig og avslappende! Er lett med i den klubben!

    28. Synes det er utrolig synd at det har blitt slik at det eneste man kan gjøre for å være sosial er å bruke hundrevis av kroner på å drikke seg drita for så å være dårlig dagen etter. Jeg må si jeg savner de “vennekveldene” som var da vi var små hvor vi kjøpte inn godt, lagde god mad(taco sidend et va det vi kunne lage ;p) og skravla til langt på natt. Nå synes jeg det er alt for mye alkohol inni bildet.. Om man deler en flakse vin så er ikke det noe stort, men her er det snakk om å drikke seg drita for så å gå ut på byen og bli enda mer drita. Håper på at det snur etterhvert og at venner kan samles uten at alkohol er midtpunktet og hovedmålet med kvelden! 🙂
      Ha en fortsatt flott søndag videre 😀

    29. Man må ikke drikke seg drita når man går ut på byen heller vettu 🙂 finnes folk som går ut og er klin edru.
      Hvis du mener at man må være dritings og gå ut for å være sosial ville jeg sett meg om etter en ny omgangs krets helt enkelt 😉

    30. I’m in , so in !! Alkohol er ikke alt , og det er sunt og ha sosiale kvelder uten for mye vas og fyll. Selv om det er morro innimellom. Selv om jeg synes du for et mer avslappet forhold til alkohol da du blir eldre. Da er det mer bevist , mens i startfasen er det mer at du hiver deg med fordi alle andre er der. Men synes det er lettere og kose seg med alkohol , et glass vin en det var tidligere som sakt enn trenger ikke drikke seg dritings! 22 btw

    31. Hvilken pizza er det på bildet? Den så supergod ut! Kan du si hva den heter så jeg kan bestille den neste gang jeg er på peppes? ^-^
      Hjertelig hilsen pizza elskeren <3

    32. Jeg begynner selv å bli rimelig lei av den livsstilen, men merker at den kommer med studielivet så den er forhåpentligvis mer eller mindre omme om et par år!
      Men jeg undres meg over at du rakker ned på disse guttene som igjennom hvordan Robin presenterer seg selv i offentligheten virker merkeverdig lik han?

    33. Jeg lurer også på hvordan pizza det er! Har bare funnet 2 forskjellige veggispizzaer på peppes, og ingen av dem ser slik ut! 😮

    34. Æ starta en sånn klubb, altså en “noen som blir med å være edru ilag med mæ nånn helger”? Men ingen som joina,æ kutta ut drekking nesten før æ begynte æ. Folk blir så utrolig korttenkt i fylla å fy fillern de gjør så mye domt! Va i oslo iår å tok mæ et glass vin å dro inn tell sentrum…værste turen æ har vært med på! Nei sett mæ heller ned i helga å ser en god film med pizza å grønnsaker å dipp enn å dra ut. Ingenting er som godt selskap, mye latter å pysj! Hoho!

    35. så enig med deg! Virker som folk bare er interessert i festing og byen når man skal være sosial. jeg liker å bare sitte hjemme og prate eller spise middag sammen og hvis man skal gjøre noe er det jo koselig å gå på kino, gå ut å spise, trene sammen, dra på konsert, gå en tur, gjøre noe av samme interesse sammen.

    36. Her i kollektivet der vi bor tre jenter sammen er hun ene litt over middels glad i fylla, vi andre er ikke så alt for gira. Det er hyggelig i blant, men å drikke seg helt forderves hver helg blir bare for dumt.. Vi sitter i sofaen og ser gode filmer, strikker, spiser godis og får høre av hun som vil ut at vi er forferdelig kjipe. Det er så deilig! Ingen sminke, bare joggedress og godt selskap 🙂 var seinest ute på byen i går, men det går mer i strikking enn øl om dagen. det er ikke så ille som man skulle tro! 🙂 Du får rope ut om du vil med en helg. haha

    37. Du trenger å skaffe deg nye venner om drikking er den eneste måten å sosialisere med dem :/
      Er du ikke med i flere organisasjoner? Kanskje det er noen der som driver med andre ting enn drikking på fritiden 🙂

    38. Blir lett med i klubben!! Har blitt bitt av surfebasillen, og det koster jo sitt når man bor i kalde norge uten bølger. Kom akkurat hjem fra en uke med Lapoint i Costa Rica også, magisk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg