min mening om årets vixen

 

Selv om jeg er blogger, så er jeg også bloggleser og har mine favoritter som jeg titter innom daglig og ønsker å få inspirasjon fra. Er det noe jeg hater, så er det å lese bloggen til noen som ser ut til å gi totalt faen og prioriterer bloggen, altså jobben sin, i siste rekke. Så når jeg føler meg slik selv får jeg totalt angst, men i går hadde jeg virkelig null mulighet til å åpne en pc igjen. Det var trening og kostymeprøver fra tidlig morgen, så måtte jeg rett i sminke og frisørstolen før jeg dro på vixen. Så, den kvelden kan jeg fortelle dere litt mer om nå!

Jeg visste at jeg ikke kom til å vinne i kategorien årets kjendisblogg, hvor jeg var nominert, og jeg skal ikke lyve – det er jo så klart synd, og man vil alltid heller vinne enn å tape. Men, jeg har inntrykket av at at enkelte i juryen velger vinnere etter hvem som er mest akseptert av sponsore. Jeg sier ikke at det er derfor jeg ikke vant, men jeg har hatt en ganske provoserende karakter og jeg er klar over at det har følger for om jeg kan vinne ting som dette. Caroline Berg Eriksen vant i år ikke en eneste pris, og jeg er 100% sikker på at det KUN har med hennes synkende omdømme å gjøre, ikke kvaliteten på bloggen hennes, for om man skulle ha bedømt utifra det burde hun ha vunnet alt. Jeg synes det er synd, men er det en ting jeg har lært, så er det at denne bransjen likt som absolutt alle andre er styrt av penger og rykter. Og om man ser på samtlige vinnere, så er de fleste veldig “good girls”, er i omgangskrets med flere i juryen og har en ganske snill og upersonlig profil UTENOM styleconnection, takk gud for at du vant Kristin, om ikke hadde jeg fått hakeslep. Og ikke minst Marna, men det var en fortjent folkets favoritt. Men det var likevel en hyggelig kveld med fine mennesker! Og det var godt å  pynte seg litt for første gang på lenge. Jeg ble sminket av flinkeste Stephan Øien, og @miasiren på loud hair stylet håret mitt. Et dreamteam! De fikset Robin også, og han så også veldig bra ut. Jeg hadde på meg en jumpsuiit fra gina tricot! HER kan dere se et lite videointervju fra kvelden 🙂 

Nå hørtes jeg sikkert fryteklig negativ ut, men jeg var på vixen i fjor også og satt ofte å tenkte “hæ?” når vinnerne ble lest opp. Men det er så klart ikke min personlige mening som teller her, men om jeg skulle ha laget en egen blogawards ville jeg ha basert vinnerne på hvem som har satt et preg på bloggnorge det siste året, og som faktisk blir forbundet med ordet blogg. Jeg skal ikke uttale meg om vinnere i flere kategorier og tenkte vel kanskje mest over min egen kategori, som jeg helt ærlig trodde Caroline eller Marna kom til å vinne. Men men, vi får heller prøve igjen til neste år! 😉 Det er alltid gøy med slike utdelinger og jeg setter enormt stor pris på at noen i det hele tatt gidder å styre i stand noe sånt. Så kan vi bloggere også få være litt kule for en kveld hehe. Og takk til mine partners in crime for kvelden, dere er fantaaaastiske ♥ 

Nå skal jeg trene ( som vanlig…) og så må jeg løpe hjem og rekke kveldens episode av bloggerne! 

 

 

91 kommentarer
    1. Enig!! Mange rare valg i flere kategorier,- aldri hørt om hun som vant instagram eller moteblogg. Juryen kunne godt ha valgt noen bloggere som faktisk blir lest av mange. Tror det er mange bekjentskaper ute og går siden mange kategorier overrasket! Burde bare vært folkets avstemminger og at man bare fikk stemme 1 gang hver. Da kunne vi kanskje fått sett mer “ekte” resultater, tror jeg.

    2. JEEEEEZ, er såå enig med deg! Hvorfor søren vinner ei nesten ingen har hørt om, twice? (snakker om camilla pihl) Synes du hadde fortjent en pris jeg, virkelig!

    3. Enig med deg ,sopghie! Men haha til julie, har du virkelig ikke hørt om Camilla pihl? , greit hun var litt større for noen år sia, men trudde de fleste visste hvem hu var ^^

    4. Julie: De fleste har hørt om Camilla Phil 😛 Det er vel mere sjokkerende om du ikke har hørt om henne enn det faktumet at hun vant.

    5. Du å Robin så helt fantastiske ut på bilde nr 1! 😍 håper dere koste dere masse. Synd ikke du vant noen priser, for det synes jeg helt ærlig du fortjente! Du har en blogg som er (nesten) egnet for alle aldersgruppene og kategoriene. Reise, mote, pelsindustrien, dyr, hår og personlige meninger er bare noe av det du skriver om. Tilogmed det tabulagte tema psykisk helse skriver du også om. Kjenner deg ikke, men du virker som en omtenksom, snill og morsom jente, men som samtidig har bein i nesa og ikke er redd for å bruke verken ytringsfriheten og det å være uenig med andre.
      – fast bloggleser gjennom mange år

    6. anette: ikke så veldig rart. Verken jeg eller mine venner hadde hørt det navnet før. Så det er nok mange som som ikke viste hvem hun var når hun ble trekt ut som en vinner

    7. Heeeeeeeeeeeeeelt enig!! Det var flere som vant, som jeg ikke viste hvem var, og jeg har fulgt med på en god del blogger som jeg mener er verdt å lese. Var innom Camilla Pihl sin blogg tidligere i dag, og synes ikke designet eller kvaliteten på innleggene hennes var særlig mye å skryte av. Ble heldigvis glad når Kristin vant, men burde vært flere vinnere blant dere som faktisk gjør en mye bedre jobb med bloggen. Tipper det er svært mange som er enige med deg i dette innlegget, og håper at det blir kun vi lesere som får bestemme hvem som skal vinne neste år, og årene etter der igjen. Det blir for dumt at det skal sitte et dommerpanel å bestemme vinnerne ut i fra hva det DE mener er best og ikke.

    8. kunne ikke vært mere enig, har nesten ikke hørt noe om dem, og hvordan kan noen som setter bloggen som siste prioritet vinne slike priser? Disse prisene burde jo bli dømt ut AV folket ! Du burde ha vunnet de fleste prisene! du gjør deg sykt fortjent til det når du blogger dobbelt så mye som ALLE andre norske bloggere…

    9. jeg vet ikke hvordan folka får priser for bloggen sin , men mange av dei som vinner er ikke blogger på blogg.no en gang
      lure på hva slags sider man finner dem då , siden dei vinner uansett.
      men kanskje dei er mer populære enn deg uansett dei ikke er totalt utseendefiksert
      men velge dere selv om dere vil være med på vixen greiene ? eller blir dere automatisk lagt til lista tanken på hvor dere er på lista på blogg.no? men tydeligvis hjelpe ikke operasjonene dine og mye sminke på å vinne priser 😛 ahaha

    10. Manglar du en tann, eller er det bare skygge? Tenkte på det nederste bilde. Du var kjempefin, syns du blir finere og finere for hver dag som går 🙂

    11. Du er så utrolig pen når du smiler med tennene, det siste bildet er ett av de fineste bildene jeg har sett av deg:-) hilsen fast blogglesere gjennom mange år

    12. Dette er første gang jeg kommenterer på bloggen din. Jeg er jo ei voksen dame som ikke helt tilhører målgruppen din, men jeg synes det er interessant å lese hva dere har på hjertet da jeg har barn som snart blir ungdom selv. Og da må mor følge med.:)
      Jeg tror du har veldig rett i dine antagelser. Det er mye penger og rykter og godsnakk. Det koster å være den som er anderledes. Jeg vet det for jeg tok mot til meg og startet eget firma for litt over ett år siden, og det er beintøft når man ikke er på hils med alle i bransjen! Hadde det ikke vært for at jeg er ualminnelig sta så hadde det aldri gått! Det jeg synes er litt synd med dere som er toppbloggere er at dere i stor grad liker akkurat de samme tingene. De samme veskene, de samme klærne osv. Det er så mye fint dere går glipp av når dere ikke svarer på mail og henvendelser dere får. Snakker ikke spesifikt om deg, men litt generelt. Jeg savner litt “spunk” for å bruke et utdatert ord fra dere. Kristin Gjelsvik er et fantastisk eksempel på jenter som virkelig tør å si i fra! Skulle ønske dere var flinkere til å være litt mere “sinna”. Det tror jeg nok dere ville fått masse cred for. Husk at det er mange unge som følger dere. Når det er sagt så synes jeg du har vært flink og lagt ut ting om hvordan du egentlig føler deg. Det føles godt for andre å vite at selv Sophie Elise har sine tunge dager.
      Ønsker deg masse lykke til, og husk at det beste er å stå for det man sier. Beintøft, men veldig bra i lengden. Det gir troverdighet.
      Hilsen en mamma.:)

    13. Helt enig… Jeg leser flere blogger HVER dag, og det er flere jeg ikke har hørt om… Trist for dere som legger så mye tid i en blogg, og trist for oss lesere som unner dere en pris!

    14. såå enig! vet det er noe gale me juryien når verken sophieelise, fotballfrue, eirinkristiansen, annijor eller mammatilmichelle ikke vant noen pris! Alle de burde få en hver. det er jo faktisk de som er det beste bloggerne? har ikke hørt om halvparten av de som vant engang, så sykt elendig opplegg

    15. Enig! Camilla Pihl er overvurdert. Hun er ikke på blogglisten engang, og hun er ikke mye “kjendis” please

    16. Kjempebra skrevet! Du har helt rett, hele opplegget føltes helt rart. Men for meg er du en vinner😉 Gleder meg til å se dere danse imorgen! Kjekt når du legger ut videoer av dere sammen😃

    17. Du høres ut som en sur taper og ikke veldig objektiv selv når du bare støtter vinnerne som er med på “Bloggerne”… pffft

    18. Jeg syns de brude hatt noen kategorier slik som “årets mest kontroveriselle” og “årets mest profilerte”/”årets snakkis”, fordi dette er bloggere, de som blir kjent er de som har en egde, noe nytt, noe som er sitt.. ofte handler det om å være kontroversiell.. Vixen prøver å være en slags media-prisutdeling, også glemmer de hvem de utdeler priser til

    19. Synes du var litt hardt sminket, du er mye penere med mer naturlig sminke 🙂 Da du hadde brune fargelinser er det fineste jeg har sett deg! Du var ikke stygg nå, tvert i mot, det ble bare veldig markert 🙂 Ellers trodde jeg du skulle vinne, både med tanke på hvor utrolig flink du har vært å blogge i det siste, men også fordi du er den eneste jeg har hørt om, haha? Gleder meg til å se deg på mitt dansecrew i morgen, lykke til <3

    20. Har nesten ikke fått med meg hvem som vant hva en gang.. Jaja, du får ha bedre lykke neste gang 🙂
      Tror nok du vinner i alle hjertene til leserne dine 🙂
      Klem <3

    21. Gjett 3 ganger hvem Camilla Phil og Hippiehippiemilkshake er bestevenn med.. juryen. Hippiemilkshake-bloggeren var også tidligere redaktør for moteblad og har en fot godt plantet i bransjen. Forundrer meg absolutt ikke at disse vant da de har så mange kontaker rundt seg. Nesten så man kan kalle det korrupt, utrolig barnslig og useriøst.

    22. Trodde det var selvsagt at du skulle vinne igår, med tanke på alt du har fått til i det siste (som Bloggerne og Mitt Dansecrew)! Du har jo virkelig fått vist deg fra andre sider enn bare gjennom bloggen 😀 Heier på deg! (Vi får nøye oss med at du vinner MD)

    23. jeg syntes du hadde fortjent å vinne på grunn av forandringen din og alt du står for! nå vet ikke jeg helt hvor flinke de andre bloggerne er, men du fortjente det! sier ikke bare det fordi jeg leser bloggen altså, du fortjener det virkelig! <3

    24. TAKK for at du er så ærlig! Har hørt om Camilla Pihl osv men må innrømme jeg sitter som et spørsmsåltegn noen ganger, når jeg leser om en toppblogger jeg tydeligvis burde vite navnet på. Finner noen på insta noen ganger og, som beskriver seg selv som Norges største blogg. Lol. En blogg skal jo være interessant, inspirerende og kanskje en teskje provoserende. Camilla Pihl syns jeg er kjedelig og altfor mange like bilder. Er sjeldent innom slike blogger.
      Du så smashing ut i går! Lykke til imorra!

    25. Jeg kommer aldri til å forstå at det finnes noe som heter blog awards, for et konsept. Men men, hver sin smak liksom.

    26. Forstår deg veldig godt. Sjekket ut vinnerne av de ulike kategoriene, og det var et fåtall av bloggene som jeg kjenner til. Så gikk jeg også inn på de bloggene som vant i ulike kategorier… Kan ikke si jeg er særlig imponert. Lite inspirerende. Skulle ønske du vant “Årets kjendisblogg”. Den fortjener du 😉

    27. Jeg er så enig! Takk for at du tør å si ifra. Blir så provosert av at de som faktisk fortjener det ikke vinner. Det burde vært leserne som stemte frem vinnerne ikke bare finalistene, det hadde vært så mye mer rettferdig. Stå på, håper det blir din tur neste år

    28. Åh hadde det ikke vært litt morsomt å sett hvem du hadde valgt som vinnere hvis du hadde din egen award- utdelig? 😊

    29. Veldig enig!! Bloggen til Camilla Pihl er etter min personlige mening, utrolig kjedelig! Hun virker som en reflektert person altså, for all del.. Men du tør å gi 100% og være helt ærlig! Du sier meningene dine, slik som i dette innlegget. Du får fram et viktig poeng, det skal du ha ros for:)

    30. Vær litt glad på andres vegne.. du ble jo like sjalu/misfornøyd da du ikke vant prisen med blogger. . Du burde vise at du er litt mer glad på andres vegne

    31. Hei. Maken til selvopptatte mennesker. Patetisk synes jeg hele blogg greiene er. Trutt munn, lett kledd og tåpelige innlegg. Selvopptatte fjols. Vi lever i en verden som stadig blir verre og da måte forhold seg til dette blir bare trist. Skal dere for gudskyld skrive så i det minste skrive om noe som opptar folk med iq over 80 ellers legg ned hele dritten for nå er det nok tomskaller som sprer møkka si ut i media. Nok er nok!!

    32. Hei Sophie! Jeg er veldig uoppdatert rundt alt med vixen, og de bloggerene som var nominert og vant, men jeg er veldig enig med deg. Jeg leser for det meste bare din blogg og et par andre bloggere, som tcmn og styleconnection, som jeg føler byr veldig på seg selv. Du skriver til oss som om vi var venninene dine, og det er nok derfor jeg er så stor fan av deg. Det at du tørr å si alt du mener om alt og ikke bare “vixen var kjempebra, koste meg, bedre lykke neste år:-)” liksom, haha.
      Men jeg lurer på noen ting. Hvordan er kroppen din nå som du trener så mye iforhold til før? Merker du at du har mer muskler, gått opp eller ned i vekt eller noe sånnt? Og, jeg lurer på snakker dere noe med dommerne i programmet? Jeg må bare si at jeg digger deg Sophie! Du er min absolutt favortittblogger<3

    33. Tenkte akkurat det samme selv når jeg så hele lista med vinnere. Var andre som fortjente å vinne synes jeg men godt Marna og Kristin vant igjen hvertfall:)

    34. Heia “Gerd”! Det er en syk, syk verden! Overfladisk tulleprosjekt.
      Sophie: Du får sikkert pris når det kommer en kategori for største endring av utseende.

    35. Først må jeg si at jammen er det mye unødvendige og ukoselige kommentarer oppi her du.
      Jeg skjønner godt tankegangen din. I min bransje, som er frisørbransjen har vi en årlig prisutdeling. Årets frisør, som er basert på at vi sender inn en bildeserie, og juryen består av fotograf, frisører,stylister og div. Det sies at de ikke vet hvem eller hvilken salong bildene er fra, men det er veldig ofte de samme som vinner, og nesten aldri er det ukjente folk som vinner. Jeg syns ofte sånne prisutdelinger har lett for og være sånn at de som vinner, er absolutt ikke de man trodde skulle vinne, så man kan begynne og lure.
      Jeg har heller aldri kommentert bloggen din, men syns du skrev bra dine tanker her, og det er faktisk lov og begynne og lure litt, og det er lov og være uenig uten at andre skal ta det som at du bare er sjalu.
      Bra skrevet Sophie Elise 😉

    36. Det er helt latterlig hvordan du mener at fotballfrue burde få en pris? Etter alt oppstyret burde hun være glad for å fortsatt ha lesere.
      Og når ble det feil at “good girls” med ikke for personlige blogg skulle vinne? Er det kun fordi de ikke skriver om depresjonen sin eller deres mørke dager? Ja vi har dem alle, men ikke alle velger å dele disse med mange tusen lesere og det gjør dem absolutt ikke ufortjente til prisene.
      Og det at du ikke vant var absolutt fortjent. Hvorfor skulle du vinne? Du er så materialistisk at jeg blir kvalm. Ikke snakk om dyrebeskyttelse osv. når forbruket ditt på klær, sminke, plastisk kirurgi støtter til mye annet som er minst like fælt. Skaff deg litt mer innsikt og faktisk bli en bedre person enn de fleste andre, før du belærer leserne dine om å bli bedre mennesker. Det er bare hyklersk.

    37. Skulle ønske du vant! Men hvem er egentlig Camilla Pihl? Er hun så kjent? for jeg har aldri hørt om henne.

    38. Haha, helt enig! Vet hvem Kristin, Marna og Camilla Pihl er, men de andre har jeg virkelig aldri hørt om…

    39. Jeg såg utdelingen over nett, og må ærlig innrømme at jeg ga meg etter en stund. Der var mange jeg ikke hadde hørt noe om, og de jeg følte fortjente det og passet perfekt til den prisen vant aldri. Jeg tror selv, som du sier, at det har noe med ryktet å sponsingen å gjøre. Men føler det blir helt feil. Da hadde det vært så mye bedre om vinnerne fikk diplom å blomster eller lignende, for vinnerne trekkes jo på helt feil grunnlag. Bortsett fra det så syns jeg du var en verdig vinner til alle kategoriene du var nominert til, din blogg er en av de få jeg er innom daglig itillegg til insta, Facebook og bloggerne, for jeg føler du er en av de få som en virkelig får mulighet til å bli kjent med på godt å vondt. Stå på videre, ønsker deg masse lykke til fremover:-) -tonje

    40. Haha, Vixen er latterlig. Bortsett fra Styleconnection, var det jo ingen av “de store” som vant. Har ikke hørt om de fleste av de andre engang.
      Det er unødvendig å lure på hvorfor Camilla Phil vinner…

    41. “Caroline Berg Eriksen vant i år ikke en eneste pris, og jeg er 100% sikker på at det KUN har med hennes synkende omdømme å gjøre, ikke kvaliteten på bloggen hennes, for om man skulle ha bedømt utifra det burde hun ha vunnet alt”
      Ironisk.
      Hvordan kan du bruke ordet “kvalitet” om en blogg hvor personen bak manipulerer bilder av seg selv, typen hennes bruker falsk identitet i kommentarfeltet og flertallet av innleggene er kjøpt og betalt?
      Det er jo oppskriften på hvordan man ikke bør gjøre det.
      Tross alt er et persons omdømme basert på vedkommende som person og produktet vedkommende leverer. Når kvaliteten går ad dundas og omdømmet følger med i dragsuget så er det vanskelig å vinne priser..
      mvh
      Rune
      Min fotoblogg: http://shoottheshow.com/

    42. Du skriver at noen vant som ikke fortjente det…
      Vel i mine øyne så fortjente,
      * Camillapihl
      * AKAM1K3
      * Gilmakeup
      * HIPPIEHIPPIEMILKSHAKE
      * Styleconnection
      Dette for å bare nevne noen, så jeg synes hele innlegget blir litt ubegrunnet og litt komisk.
      Mange verdige vinnere. Det ovenfor spesielt.

    43. Og jeg som trodde kanskje du hadde forandret deg til det bedre, såpass mye, at jeg faktisk vurderte å ta tilbake det jeg tidligere har ment om deg. Men når du igjen kommer med et innlegg som dette, gidder jeg ikke engang, for du fortjener å høre det. Du er virkelig bitter på andres vegne og oppfører deg som en skikkelig sur fjortenåring i den verste hormonelle krisa. Du har ikke gjort noenting for å vinne noen av prisene, ikke har du fine outfits, ikke er du kjendis, selv om du prøver, ikke er du en som bryr deg litt mer om andre enn dine egne sminkekoster og du har definitivt ikke beina godt plantet på denne jorda, du lever et annet sted, i en slags boble virker det som.
      For maken til surmaget sprøyt er det lenge siden jeg har lest, jeg synes alle som vant, virkelig fortjente det, selv om jeg kunne ønske at annijor.blogg.no vant en kategori, for maken til jente skal man lete lenge etter. Så lite selvsentrert enn det du er, og en som virkelig bryr seg om andre, jeg er umåtelig stolt over at det finnes så unge mennesker som har klart å endre store kjeder som H&M på den måten som hun gjorde, nei hun er bare fantastisk. Les litt på bloggen hennes og få et annet syn og perspektiv på livet, for det trenger du virkelig. Men selv om hun ikke vant, så er jeg ikke bitter fordi andre vant, og det er fordi de fortjener det.
      Og igjen takk for meg, dette ble det siste jeg leste på denne bloggen.

    44. Jeg blir så imponert over deg, jeg beundrer din ærlighet og ditt mot. Jeg er ikke alltid enig i dine uttalelser, men jeg synes det er dødskult at du tørr å snakke rett fra levra. Slike friske pust er for meg en deilig pause fra en verden der alle skal fremstå som polerte og plettfrie. TUSEN TAKK <3

    45. Jeg er ganske enig med deg 😉 Noen priser som virker litt som avtalt spill og vennskap & kjennskap. Veldig synd – men det er jo sånn det er i toppen i motenorge. Du har jo den saken med pia tjelta sine kjoler på forsiden av costume, og så er hun bestevenn med redaktøren.. Er jo samme gjengen i juryen og arrangørene :p

    46. Hei Sophie 🙂 Jeg var på Vixen,og det var veldig gøy å se deg. Angrer for at jeg ikke gikk og hilste på deg. Uansett, syntes det var synd at du ikke vant. Stemte på deg. Du hadde fortjent å vinne. Du blogger kjempe bra, ofte og interessant, samt at jeg virkelig liker deg som person. Kjenner meg også veldig mye igjen i deg. Lykke til i kveld på Mitt Dansecrew 🙂

    47. så LATTERLIG å lese alle de negative kommentarene, dere må nesten se hele bildet av å være blogger. Fotballfrue fortjener mest av alle en pris, å det er så forbanna latterlig at dere sier at hun ikke fortjener en pris pga EN liten feil, om dere faktisk ser hele bildet ovenfor fotballfrue sin blogg så hadde dere skjønt litt mer, men dere fokuserer tydligvis bare på det negative.

    48. I don’t understand why anyone deserves this “Prize.” They are bloggers, not someone who have done something that is fit of a prize. Hell, even the nobel prices are overrated, and you guys are fighting about something this small? The universe can’t even feel your excistence. Stop. everybody just stop.

    49. Jeg er så enig med deg! Det er stort sett de samme som kommer til finalen hvert år også byttes det litt på hvem av de som vinner. Det var helt klart noen verdige vinnere der som jeg heiet på, men jeg begynner å bli litt lei av gjengangerne.
      Får krysse fingrene for deg i Mitt Dansecrew isteden! 🙂 Lykke til i kveld!

    50. Tror Robin burde tone ned den contouringen han prøver seg på.. han ser merkverdig orange ut, og contouringen fremhever ikke kinnben hvis pudderet er lagt direkte PÅ kinnbent

    51. Hippiemilkshake (eller hva det var hun het) har jeg aldri hørt om før. Camilla Phil har jeg hørt om, men mer fordi jeg trodde hun hadde ett eller annet med bloggen til Caroline Berg Erikssen å gjøre. Jeg ante ikke at hun drev egen blogg 🙂 Marna og styleconnection vant i det minste en pris, og det var bra 🙂

    52. Folk her er latterlige. Helt enig i det du skriver Sophie og folk leser nøyaktig det de vil lese. Av en eller annen grunn ønsker folk og hate deg, og jeg blir kvalm av det. Synes du fortjente å vinne like mye som Caroline, fordi du er såpass flink til å legge vekt på bloggingen din, blogger flere ganger om dagen, varierte og planlagte innlegg, DU TAR DET SERIØST og fortjente absolutt å vinne! Noe av det jeg elsker med deg er at du vet hva du fortjener og tar ikke til takke med noe mindre. Du ser verdien i deg selv. Aldri slutt med det!:)
      Pleier ikke kommentere, men noen ganger må det til…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg