dette gjør meg glad

Jeg føler det er fort gjort å la innleggene på denne bloggen spinne over i noe negativt – vonde følelser veier som regel litt mer enn de gode, og jeg kan skrive milelange lister over hva som irriterer meg, hvem jeg har lyst til å slå, hva jeg er sur på eller hva som kunne ha vært annerledes. Generelt er ungdom på internett flinke til å utpeke feil. Derfor følte jeg for å endre på det, i det minste akkurat i dag, og skrive en liste over små ting som gjør meg glad i hverdagen.

 Når jeg får fregner av sola. Fregner er utrolig sjarmerende på  andre, og jeg går rundt og er sjalu på de med noen små søte prikker i ansiktet. Når jeg får noen fregner over neseryggen ute i sommersola blir jeg så glad, og smiler ekstra når jeg ser meg selv i speilet.

 Når jeg kjører bil med musikk i ørene og lager mi egen lille musikkvideo i hodet mitt – da slipper virkeligheten tak for et øyeblikk, og det er kun meg på min egen scene i hodet. Akkurat nå har jeg en veldig kul, innbilt musikkvideo til Lorde – Tennis Court (flume remix) på gang, haha.

 Når jeg klarer å stå opp tidlig (rundt 7-8) og har morgentimene for meg selv til å sjekke mailen, lese blogger og aviser, hente posten, kanskje gå en liten tur i nabolaget, ta en trikketur, handle blomster.. Nå har jeg jo litt flaks som har en samboer som ofte sover til klokken 16 (!) men jeg liker morgentimene litt ekstra godt likevel. Det er så stille da, og ikke på en ofte deprimerende måte, som på kvelden.

 Når Norge nevnes på utenlandsk tv, i en film, en sang, når jeg ser mitt eget nabolag på tv, når noen fra harstad er på tv.. hehe.

 Når noen blir glade for en gave jeg har kjøpt til dem – eller generelt følelsen av å glede andre. Om noen nevner en sjokoade de liker, dukker jeg gjerne opp med den på neste besøk. Små gleder for andre = veldig store gleder for meg.

 Når jeg kommer hjem til Harstad og mamma lager meg vegetartaco, vegetarburger, makaroni i fløtesaus eller laks. Eller alt sammen. Har alltid en travel spisetimeplan når jeg er hjemme i nord!

 Farmor og farfar, mormor og mormor – elsker dem, de er like rare alle sammen. 

 Når jeg oppdager en ny sang eller artist jeg faller for, som jeg kan høre på repeat gang etter gang (og lage enda flere innbilte musikkvideoer i hodet). Jeg finner alt for sjeldent nye sanger, så når jeg først oppdager noe nytt blir jeg i ekstase.

 At det snart er bursdag som jeg skal feire på KYGO, og at det snart er jul og alle venninnene samles igjen!

 Gamle episoder av favorittseriene, som frustrerte fruer, sex and the city og gossip girl. Noen ganger er det litt koselig å være syk, for da ser jeg på serier dag ut og inn.

 Når jeg kommer på besøk til min lille familie i oslo, altså de to venninnene mine som dere ofte hører om men aldri ser, og de sitter i hver sin ende av sofaen på hve rsin faste plass og alltid har noe mat / godteri til meg. de kjenner meg så godt at selv om jeg takker nei til middag, lager de likevel til meg også fordi de vet at jeg ombestemmer meg. Det er familie, det.

 Når pappa ringer og det viser seg at han faktisk bare vil snakke – han er regnskapsføreren min så hver gang jeg har et ubesvart anrop fra han får jeg litt angst, men som regel ringer han faktisk bare for å snakke og vi ler mye sammen.

 Å reise til nye steder og bli kjent med nye mennesker som har en lidenskap for noe. For eksempel her, på lapoint.

 Lillesøsteren min, håper hun vet at jeg er veldig stolt over henne og glad i henne. Jeg har endelig blitt såpass moden at jeg kan si slikt om min egen familie uten å bli klein, så da blir det sikkert veldig mye av den slags kliss fra meg. 

 Når blogglesere har drømt om meg og forteller meg om drømmene – eller når bloggen min har vært god for noe og hjulpet en leser igjennom depresjoner, kjærlighetssorg.. deres historier der hjelper og motiverer meg masse. Når dere husker ting fra livet mitt, for eksempel at jeg har vært sammen med en som het Marco, at jeg var sexy nurse på halloween 2011, at jeg hadde hull i tungen +++. Det er så gøy!

Når jeg våkner midt på natten av at Robin drar meg nærmere han i senga, så lager jeg som regel koselyd “mm-m-m” (vanskelig å skrive den merker jeg, haha) og han sier i halvsøvne “du er best / du er fin / baby ” og smiler. Det er såååå koselig og blir helt varm i kroppen når jeg tenker på det.

Så, da er det deres to! Fortell meg et par ting som gjør dere glad! 

94 kommentarer
    1. Når kæresen min kysser meg smelter jeg …. og da angrer jeg altid på at jeg er utro mot han med min beste venn(er jente og liker både jenter og gutter)

    2. 1. Når kjæresten kommer hjem tidligere fra jobb, sånn at vi kan tilbringe enda mer tid sammen.
      2. Når Noe jeg virkelig har lyst på kommer på tilbud! Haha
      3. Jentekveld med min lille søster og bestevenn, som gjør meg alltid glad og på godt humør.
      4. Ta av all sminke, sette meg dypt i sofan, og nyte fred og ro i stua med noe godt i et glass.
      5. Julen! Pepperkaker, julepynt, Michael Bublè syngende i bakgrunnen!
      🙂

    3. Hver gang jeg ser hunden min blir jeg sykt glad for hunden min er 12 år og de levrr ikke så mye mer enn 14 år..

    4. Du er nydelig Sophie – vet du akkurat har byttet header, men synes dette bilde av deg var noe av det vakreste jeg har sett.
      Jeg blir glad av familien min, alle meldinger jeg sender med søsteren min, og de små tingene i hverdagen. Det er så viktig å glede seg over de små tingene <3. Jeg er takknemlig for den familien jeg har og for hunden min. De alle sammen sprer så mye glede

    5. Det er en liten gutt som har kromoson feil. Når han kommer løpene og roper det han kaller meg, og gir meg en skikklig knuse klem. Da blir jeg så utrolig glad!

    6. Hei! Ikke at det er et problem ellernoe som helst, bare spørsmål, har du to mormorer (mormødre, idk??), eller skreiv du feil bare? 🙂

    7. lese en god bok
      bestevenninen min
      katten min
      kinder sjokolade
      når du har postet et innlegg
      u r awesome, stå på Sophie :))

    8. 1-høre på rolig musikk (ikke sånne partylåter) og bare slappe av.
      2-gå en tur og falle inn i min egen verden, og danse hvis jeg er på en øde plass!
      3-å få en melding av en god venn eller en gutt.
      4-å føle meg satt pris på og elsket.
      5-når jeg får besøk mens jeg er syk (har skjedd en gang).
      6-å ha god tid!
      7-å klare å drite i hva andre mener og tenker om meg!

    9. Ååååå, Liker du fregner? Er du klar over hvor mye du økte selvtilliten min nå?❤️ Jeg har alltid hater dem! ( jeg har ikke mye fregner ) bare litt rundt nesen!❤️ Alle sier at det er stygt og at det bare passer til folk med rødt hår (er blond) SÅÅÅÅ NÅ BLE JEG GLAD 😄

    10. ? Å få en invitasjon.
      ? Gamle Disney filmer.
      ? Ting jeg elsket som barn.
      ? Å lag mat til andre.
      ? kjæresten min.
      ? En lang dusj. (Etter hytteturer, lange flyturer osv)
      ? Familien min.
      ? Senga mi.

    11. Nå fikk jeg lyst til å lage en blogg og skrive om alle de fine tingene i livet mitt.
      Idag ringte søsteren min meg og sa at kjæresten hadde fridd til henne. Jeg blei så lykkelig på hennes vegne. Fortalte det til kjæresten min når han kom hjem og han blei like glad som meg. Det føltes veldig godt.

    12. “Når jeg kjører bil med musikk i ørene og lager mi egen lille musikkvideo i hodet mitt ” Håper virkelig ikke at du sitter med ørepropper i bilen mens du kjører 😛

    13. Når sønnen min synger i sengen på morgen å babycallen slår seg på.
      At kjæresten som jobber skift å er lite hjemme sier ” idag tar jeg fri, jeg vil ha kosekveld”
      Blir glad av å lese bloggen din for du skriver så mye fint å spennende.

    14. Det er helt utrolig mye som gjør meg glad! Spesielt familien min, vær påske samles vi alle besteforeldre, tanter, onkler, fettere og kusiner på samme hytte og feirer påsken sammen❤️Jeg må virkelig ha den rareste å søteste familien, fordi på påskeaften kler vi alle oss ut med kostymer og hele pakken, har vår egen skiløype konkurranse, høy musikk og bare ler å koser oss med masse god mat. Etterpå har vi premieutdeling hvor alle i familien deltar også har de minste barna show hvor de danser å synger haha❤️Dette gjør meg skikkelig glad å jeg gleder meg like mye hver gang til å treffe familien min i påsken❤️

    15. 1. Når jeg kommer hjem sent og mamma har lagd kakao til meg
      2. Når jeg er alene i huset og kan synge så mye jeg vil
      3. Når du har skrevet et personlig innlegg, som det her

    16. – Blir så glad når pappa avslutter telefonsamtalen med “glad i deg” den sjelden gangen han gjør det. (Ser han 2-3 ganger i året)
      – Blir så glad når mamma forteller meg hvor spesiell jeg er og hvor dyktig, smart og vakker jeg er de dagene jeg ringer og er trist. (Er borteboer)
      – Blir så glad av å kunne glede andre, overaske dem eller noe slikt.
      – Blir glad av å se tilbake på gamle bilder, mimre tilbake og snakke om det.
      – Blir så glad av å snakke med søskenbarnet mitt, som også er min aller beste og trofaste venn, noensinne.
      – Blir så glad når jeg er hjemme hos mamma, og hun uventet gir meg en stor klem og forteller hvor mye jeg betyr for hun.
      <3

    17. Lese bloggen din! 💕 Du “lyser” opp hverdagen og når jeg er på skolen gleder jeg meg alltid til å komme hjem og lese bloggen din. Jeg sliter mye med meg selv, kutter meg og gråter uten grunn. Livet gir ikke mening lenger syntes jeg. Nå går jeg i 8.klasse og har ikke lyst til å gå på skolen. Jeg har venner, men venner er ikke alt det du trenger. Jeg mangler noe i livet som jeg ikke har. Men problemet er meg. Før brydde jeg meg mye om hva andre sa og mente om meg. Etter at jeg begynte å lese bloggen din har jeg lært å gi litt faen i det folk sier. Dette ble litt rart, men TUSEN takk❤️

    18. Må bare få sagt det at jeg syns du har en utrolig fin og reflektert blogg. Du får satt ord på tanker og følelser som ofte er vanskelig å formidle. Syns du er så utrolig sterk, og det er så “morsomt” å høre folk forhåndsdømme deg før de faktisk ser hvor bra verdier du har! Vet mange som har måttet bite i seg ordene etter å ha sett deg i aksjon på tv og lignende 😊 du skal være stolt av det du har fått til, og det i fra lille Ervika! Stå på 😃

    19. De små tingene i hverdagen der du bruker tiden din til å “snakke”for/med oss som leser bloggen din, det gleder meg. Og får meg bedre på dårlige dager♥️

    20. Så utrolig flott inlegg!! Kjenner meg igjen i flere av punktene faktisk 😀 Koslig å lese slike innlegg!

    21. Hva blir jeg glad av:
      Kaninen min
      Være hjemme alene
      Få komplimenter fra fremmede ❤️ Det er så koselig
      Føle at noen trenger meg
      Spise favorittlaget min
      Og selvfølgelig, se at du har skrevet et nytt innlegg ❤️

    22. DETTE gjorde meg oppriktig glad! Du skriver så fint! Jeg har en liten notatbok hvor jeg hver kveld skriver fire ting som har vært fint med dagen. Det gjør at hver dag avsluttes på en god måte, selv i vanskelige perioder.
      Ha en fin fredagskveld! 🙂

    23. – Når jeg ser dyr som har det bra
      – Når jeg er med mine bestevenner, og vi bare snakker 🙂
      – Når jeg får en bra karakter som jeg ikke forventet
      – Når andre har sagt til noen at jeg er fin *u*
      – Når jeg får alene tid, elsker det!
      – Når jeg gjør andre glad <3

    24. -Når jeg vinner, eller spiller en skikkelig bra håndballkamp sammen med laget mitt! det skjer ikke så ofte, og jeg er så glad i absolutt alle, så det føles så utrolig bra når vi klarer det sammen!
      -Å være brisen
      -Når jeg finner en ny, ordentlig bra serie!
      -Når mamma kommer hjem fra reise
      -Når søstra mi kommer hjem (hun bor ikke i Norge)
      -Når jeg synger på en scene
      -Latterkramper
      -Når jeg scorer mål, den følelsen blir faktisk aldri forandret!
      -Å snu prøven å se tallet 6 med rød skrift! Helt sykt enten man blir lettet eller overrasket!
      -Varme sommerdager!
      -Jomfruslurken av en kald cola
      -Når snusen faktisk gir effekt haha
      -Sex (as i have to admit)
      -Når jeg på ekte elsker et klesplagg uansett hvor mange ganger jeg bruker det
      -når jeg blir “forelsket” i et forhold fra filmer eller tv-serier
      Haha herregud nå ble ble i godt humør!

    25. Blir alltid utrolig glad når du poster innlegg, som betyr noe for deg:) eller er viktig, for da er det så Koslig å lese det du har å si<3
      Jeg blir glad av:
      Lillejulaften❤️ Baker pepperkaker, hører på julemusikk, lager dessert til julaften, lager pepperkakehus, tanten min kommer(ser henne 1 gang i året) og best av ALT pynte juletre❤️
      Ryddig rom❤️ hater å rydde rommet, men elsker å ha det ryddig❤️

    26. Liker deg så mye mere nå! Du er mer moden og voksen, ikke sånn å vise deg fram på alle bilder (hvertfall puppom). Ligger deg mye bedre:D

    27. Å lese dette gjorde meg glad.
      Finne nye sanger/artister/band som jeg ender opp med å elske.
      Mennesker som får meg til å tenke og føle og som inspirerer meg.
      Jobben min.
      Danse på badet og synge i bilen.

    28. Jeg blir så glad av å se at du har det bra Sophie. Har lest bloggen din i evigheter, men jeg er ikke så god til å kommentere. Du er helt nydelig, vet du d? Jeg vet at du har vert igjennom mange “ups’n downs”, men allikevel klarer du å komme deg igjennom det på en helt utrolig inspirerende måte.
      Iblant er jeg misunnelig på alt du har, men du har også gjort at jeg vet å sette bedre pris på det jeg faktisk har selv, mye fordi du virker så utrolig takknemlig for alt du har og eier.Tror du er ei skikkelig go’pie og de som kjenner deg er nok heldige som har deg rundt seg. Engasjert og snill virker du.
      Jeg blir glad når:
      – Samboeren min kommer og legger seg inntil meg på natten.
      – Når jeg har gode, snille kunder i butikken jeg jobber.
      – Når min bestevenninne har det bra.
      – Lønningsdag offc. ;P
      – Når jeg ser eller hører noe som minner meg om barndommen.

    29. Den lille kjøreturen til butikken, setter alltid på radioen og smådanser og synger i førersetet. Kortvarig glede, men det duger.
      Å våkne til hyggelige meldinger, å starte dagen med et smil duger det også. 🙂

    30. det var litt morsomt å lese om at du lager din egen musikkvideo i bilen din for det gjør jeg også (mamma sin bil)
      når jeg har bursdag
      den julefølelsen jeg får når det er julepynt i byen, hjemme også ligge i sengen under dyna og se på en julefilm og drikke kakao eller spise mandariner!
      våkne tildlig og ingen andre er våkne
      når jeg og moren min er sammen og snakker eller bare er i byen og spiser
      også hadde jeg blitt utrolig glad hvis du hadde skrevet til meg! <3

    31. Er denne bloggen virkelig et levebrød? Huh….atter Huh…
      Telefonkiosk, NRK kanalen og fasttelefon var veldig fint.
      Å tenke tilbake på den tiden, gjør meg glad!
      Og jeg er ikke gammel.
      Teknologisk har de siste 20 år vært en rakett! Min sønn, sitter bare i en stol, foran en skjerm, familien er null og niks….
      Men, mulig jeg tar feil. Jeg er en totalt fossil, 40 år gammel

    32. jeg husker mye rart fra bloggen din, videobloggen med marco, da tungepiercingen din falt ut og du måtte stikke inn hullet på nytt selv eller da du hadde formspring! elsker bloggen din

    33. 1. Når hunden min oppdager at jeg er våken/har våknet, da blir han så lykkelig og hopper opp i sengen for å gi meg en skikkelig klem, for så å legge seg ved siden av meg 🙂
      2. Samme som det nederste punktet ditt, når jeg våkner av at kjæresten min drar meg inntil seg, og han hvisker fine ting til meg, som “Jeg er så utrolig glad i deg” “Jenta mi”, osv, det skjer relativt ofte <3
      3. Når jeg tegner, maler, synger eller skriver, da er jeg glad 🙂
      4. Når jeg lager gaver til noen jeg glad i 🙂
      5. Når jeg hører på fantastisk musikk <3
      6. Når jeg mediterer 🙂
      Listen er jo virkelig lang, skal stoppe her! 😀

    34. hahaha! Dette er ikke noe jeg finner på men jeg drømte om deg! Vi var en plass. Så så deg deg tilfeldig! Åsså spiste du en cheesburger på maccen. Så sa jeg sånn ” d går bra det sofie, ingen merke det. Og eg ska ikke sei det te nogen” haha så gråt du for at du angret! Haha skikkelig random! Men jeg syntes det var en så kult drøm! Måtte dele d. Å jeg husker aldri hva jeg drømmer. Så litt artig! Hilsen fast leser fra Stavanger 🙂 digger deg!

    35. Du er en utrolig fin jente Sophie. Såg episoden der du var med på senkveld å du er virkelig ikke noe annet enn et utrolig flott menneske! Du ser fantastisk ut og står for så mye godt som jeg unner deg for! Ikke la deg knekke av andre, du er så utrolig sterk. Stå på <3

    36. hvis du synes fregnene dine er så søte , så ser jeg ikke pointe med at du skal male over dem med foundation

    37. – Når stedattera mi og dattera mi smiler/ler.
      Trene.
      – kjærlighetsscener med Chuck og Blair faktisk. Blir varm inni meg og må smile av alt de sier til hveranre, det er så utrolig ekte “Romeo og Juliet kjærlighet”
      Tre av de hundre tingene som gjør meg glad 🙂

    38. Til kommentaren over meg: Hahahaha var det serriøst det eneste du fikk ut av dette innlegget?
      Innlegget ditt, sophie, var skikkelig koselig! Jeg ble ordentlig glad av å lese det!

    39. Jeg blir gla av å besøke folkehøgskolen jeg gikk på! møte de jeg gikk der med å minnes på alt vi opplevde! alle som har mulighet til å starte på folkehøgskole, søk på denne! http://www.hardanger.fhs.no/ Det er den beste i hele norge!

    40. Så koselig innlegg! Kjenner jeg ble skikkelig glad av å lese det 🙂
      – Å ha blomster hjemme
      – Kose med hunden min om morgenen når han er skikkelig trøtt og strekker seg mens han lager morsome lyder <3
      - Samboeren min når han overrasker meg med en koslig melding
      - Å kjøpe en vin på polet som jeg ikke har prøvd før så viser det seg å bli en favoritt

    41. hæ, er ikke du vegetarianer da? Eller har jeg misforstått noe..? Det blir laget laks når du kommer hjem? Da er du pescetarianer (fisketarianer som det så fint kalles på norsk). Må ikke komme her å skryte på deg at du er vegetarianer hvis du faktisk spiser fisk..

    42. Kjære skjønne Sophie Elise. Jeg har fulgt bloggen din en liten stund nå, men har ikke kommentert. Jeg ville bare si at du virker som ei utrolig flott jente med hjertet på riktig plass. Du er så tøff som tør å være deg selv på godt og vondt, det står det respekt av. Jeg blir så overgitt over alle disse anonyme, stygge kommentarene. Du er sterk som fortsetter med det du gjør og er deg selv til tross for all dritten du får. Aldri slutt å være deg selv og gjøre det du brenner for! Kjempeklem fra sørlandet 🙂

    43. Nå gikk jeg ut av rommet mitt, klokka to.
      For å lage noe middag.
      Og vaske noe klær, osv.
      Og da gikk han svære negeren ut av rommet sitt, samtidig.
      Og jeg er så lei, av han ‘svette’, innpåslitne og masete negeren.
      Så jeg gikk bare inn på rommet mitt igjen.
      Jeg får prøve igjen klokka tre.
      Så får vi se om det er mer ‘masing-neger fritt’ her da.
      Vi får se.
      Mvh.
      Erik Ribsskog

    44. Når jeg og kjæresten sier eller tenker nøyaktig det samme samtidig og vi begger er overbevist om at vi er soulmates, har aldri hatt det slik med noen andre gutter før.
      Når jeg tar med hunden min ut en plass i villmarken hvor han får løpe fritt, da blir jeg ofte rørt over hvor lykkelig han viser at han er.
      Når jeg er sammen med bestevenninna mi, å jeg ikke klarer å slutte å smile å le for vi har det så morsomt sammen.
      Når kjæresten min (som er skotsk) viser meldinger eller forteller fine ting om meg som vennene hans har sagt.

    45. Hei! Håper du kan svare på det her for ser i tideligere innlegg at du bruke ralph lauren som vinterjakke detta året men e det dun i den? For noen kommenterte at det va dun i den jakka og du svarte ikke på det men kan jo ikke tenke mæ at du har det siden du e i mot det… Har sjøl veldig lyst på en vinterjakke uten dun, fjær og ting som e i fra dyr…. hmm, ble veldig forvirra haha!

    46. dette innlegget hjalp meg virkelig.! er en av for mange netter hvor jeg ikke får sove på grunn av angst/panikkanfall og uro.. tankene spinner og de negative tar over hodet, og når dette foregår er det ikke lett å presse frem de positive gode tankene. selv om det er dine “happy moment” du beskriver, føølte jeg det virkleig. for det er slike småting som betyr noe. høres sikkert helt teit ut. når alt egentlig føles vondt, skal jeg si deg det var godt å kjenne på gleden av dette.
      nå skal jeg gå inn å prøve å legge meg igjen og holde rundt min kjæreste <3

    47. Når meg og mine 2 beste venner samles en fredagskveld med nå-pizza, sjokolade og jordbær mens vi danser til “Shake it off” :)) det er den beste stunden<3

    48. – når du sovner til lyden av regnet som trommer mot ruta
      – å ligge i gresset
      – sand mellom tærne
      – saltvann i håret
      – å kjenne solen varme i ansiktet
      – frisk bris en sen sommerkveld
      – lyse netter
      – se på solnedgangen med noen du er glad i
      – være sent oppe bare fordi du kan
      – når sneen legger seg som et hvitt teppe over bakken

    49. 1) Familien min
      2) å tilbringe tid med bestevennene mine, som jeg ser alt for sjelden
      3) å glede noen jeg er glad i/bryr meg om
      4) ha muligheten til å gi penger til en organisasjon som gjør en forskjell i Norge
      5) når det er kaldt ute, lage meg en stor kopp te, krølle meg sammen i sofaen under et pledd å se julefilmer.

    50. – Være med kjæresten min etter å ha vært borte fra han noen dager.
      – Når jeg klarer å glede andre rundt meg
      -Tilbringe tid sammen med mine bestevenner
      -Være med oldemor og oldefar, de er så herlige og søte <3

    51. Når jeg har fortalt en ganske uviktig ting til noen som ingen husker, men så er det én person som husker det flere måneder senere.
      Og da jeg har gjort noe annerledes, f.eks lagt øyenskyggen på en annen måte, at den spesielle legger merke til slikt. Deg gjør meg så sykt glad.
      Men også hvis du er med en gjeng og det du sier ikke kommer gjennom og ingen hører på meg utenom f.eks en person som viser interesse for hva jeg har å si.

    52. ÅÅ så koselig, ble glad når jeg leste dette! haha husker faktsik Marco godt. Husker tilog med at du blogget om at du måtte innom skolen hans å hente en nøkkel eller noe og at du synes det var flaut!haha okei det var kanskje litt vell rart at jeg husker det!?
      – Når jeg gleder meg til noe, og det blir enda bedre enn forventet
      -Å gjøre noe som jeg har ventet på eller utsatt lenge
      -Når noen bryr seg om hva jeg har å si
      -Når noen har de samme tankene som meg om noe.
      -Når jeg tenker på de positive og negative tinga i løpet av en dag, og det er som oftes alltid mange flere positive en negative.
      -Når noen sier at det jeg sa/ gjorde gjorde dem glad.
      Dette var et veldig bra innlegg! Tror mange har bra av å skrive hva som gjør oss glad! <3

    53. Morsomt hvordan du sier du bare spiser vegetar. Spiser du fisk er du ingen vegetarianer frøken! Slutt å lyv for leserne dine og se fakta i hvitøyet, du er ingen vegetarianer, men en pescetarianer

    54. Hei vakre sophie<3 Jeg er så spent på øyenbrynene dine og om de foandra seg ..osv ? Vurderer det samme selv. Takk for deg i dag trengte jeg å smile.. <3 haha sa til typen min nå må du dusje alså 3 dager...han svarte " nehh jeg er jo så deilig og du har aldri lukta vondt av meg" hehe litt ironi da. I dag vil jeg sende galleri til ...you know 😉 overraske typen litt 😉

    55. – Når jeg besøker pappa og lillesøster. Ser dem to ganger i året..
      – Mørketid og vinter. Jeg elsker det!
      – Trening
      – Gode filmer og musikk.
      – Is 🙂
      – Når samboeren min lager mat og gir meg massasje..
      – Gi en liten gave eller overraskelse til andre.
      – Flytur med bestevenninna mi! Vi har det så gøy.
      – Kosekvelder med godis, film, venner.
      – Når familien samles og vi alle har det koselig.

    56. -når jeg har fine negler
      -når jeg har bra hårdag
      -når jeg får bra karakter
      -når jeg får lønning
      -når jeg er på ferie er jeg alltid glad
      -å få komplimenter fra fremmede
      -når hele legligheten er ryddig
      -fredag gjør meg glad
      -når jeg endelig er ferdig med mensen
      -når besteforeldrene mine er friske og har det bra
      -når jeg kjøper nye ting
      -når jeg er nyshavet
      -når jeg hjelper noen
      -når jeg tilbringer kvalitetstid med lillebroren min
      -når det er sol og fint vær
      -når jeg drikker iskald cola på stranda
      -når jeg blir satt pris på
      Noen av tingene som gjør meg glad <3

    57. For et nydelig bilde av deg, Sophie! Du er en fantastisk fin person og så utrolig mye mer reflektert enn du får anerkjennelse for. Ville bare si at dem jeg har hørt si noe negativt om deg, alltid dømmer deg ut fra artikler i media og et raskt blikk på bildene dine, og aldri har et ordentlig svar når jeg sier “men har du lest innleggene hennes om dyrevelferd og miljøvern? Har du lest bloggen i det hele tatt?”. Du er ei fin og skjønn jente, og jo mer jeg leser bloggen din, jo mer liker jeg deg.
      Ellers er noen av tingene som gjør meg glad:
      – når noen bruker hele navnet mitt, selv om alle andre forkorter det
      – når andre setter pris på noe jeg gjør for dem
      – de personene man kan åpne seg helt for
      – bestevenninna mi som jeg har hatt siden barnehagen
      – når noen kommer til meg for råd eller trøst når de har det vondt
      – kveldene jeg bare kan leve i min egen verden med tegning og krim på tven
      – når jeg er ordentlig motivert og leser psykologipensum i timesvis

    58. Digger deg Sophie, er så koselig med sånne innlegg. Trengte virkelig å tenke litt positivt nå!
      Her er noen av de jeg kom fram til:
      – når kjæresten min går fra pcen midt i et game bare for å gi meg et kyss og si at han elsker meg
      – når jeg slutter å utsette ting og faktisk GJØR det (vaske, rydde, gjøre lekser) burde egentlig øvd på eksamen nå…
      – hver gang jeg ser trynet til broren min
      – når jeg kommer hjem til mamma og pappa og bikkja er overlykkelig for å se meg
      – ta buss
      – når du har skrevet et nytt innlegg!!!!
      – når jeg endelig oppdager et merke som er 100% ikke dyretesta og jeg faktisk kan kjøpe det uten å bestille fra USA som inkluderer masse frakt og toll… (det er sjeldent!!!)
      – når vennene mine viser at de setter pris på meg
      – Smash!!! haha
      Og sikkert mange, mange flere!

    59. Jeg blir glad av:
      – hunden min, som jeg elsker høyere enn noen.
      – når kjæresten min ler den alt for skjeldne latteren sin, den som han bare ler når han er virkelig glad
      – barndomsminner <3
      - familie og den lille "store" niesen min som jeg også elsker høyere enn alt
      - når andre engasjerer seg for dyr som lider
      - musikk ( jeg lager også scener i hode, å later et øyeblikk som at jeg er verdens største stjerne å kan både synge å danse ) - selv om jeg ikke kan noen av tingene
      - når alle de jeg er glad i har det bra
      - av deg 🙂

    60. ● å våkne opp med verdens største smil fra min datter på 2 mnd.
      ● min nydelige datter
      ● min fantastiske kjæreste
      ● familien min

    61. Jeg håper at du tuller når du sier at virkeligheten slipper tak når du kjører bil. Du burde for din egen og andred sikkerhet fokusere på å kjøre, ikke være i din egen verden… er heller ikke lov i norge å kjøre bil med musikk på ørene. Det er lov å ha musikk i bilen, men ikke som du beskriver.

    62. Å, jeg blir SÅ glad av å få komplimenter fra fremmede!! Det skjedde senest i dag, hvor jeg hastet meg inn på en butikk, og jeg egentlig var i litt dårlig humør. Jeg kommer fram til kassen og jenta ser på meg og sier “herregud så langt og fint hår du har!” Selv blir jeg litt satt ut til å begynne med, men jeg ble virkelig så utrolig glad og har vært i godt humør siden. Det er så lite som skal til! Dette har virkelig fått meg til å tenke at jeg må bli flinkere til å gi fremmede rundt meg komplimenter. Ofte tenker man jo fine ting, men man sier det så alt for sjeldent til personen (iallfall gjør jeg det). Det er jo ingen som noen gang har blitt lei seg eller sur for et kompliment, så dette skal jeg virkelig skjerpe meg på!

    63. Fantastisk nydelig bilde av deg! Så naturlig og vakker. Burde ha dette bildet som header – uten tvil!!

    64. Hei Sophie! Kan du plis lage ett kort innlegg om flere nettsider å handle klær på?
      Hadde blitt veldig glad 🙂

    65. Kjente jeg ble skikkelig glad av å lese dette innlegget! Her er en liten liste over ting som gjør meg glad:
      -å ha det ryddig rundt meg
      -vennene mine
      -familien min
      -når jeg møter noen jeg ikke har møtt på en evighet
      -komplimenter fra fremmede
      -hunden min
      -selvpleie & duftlys
      -koslige meldinger
      -å bli holdt rundt
      -å reise
      -å føle at jeg virkelig lever og er fri
      -å føle meg bra
      -når jeg ser at andre blir glade pga noe jeg har gjort (såvel venner/familie som fremmede)
      -når jeg ser ekte kjærlighet

    66. Jogge ute i naturen, eller en rute som blir til da den løpes. Det er så herlig!
      Hørtes kjempe kjekt ut på lapoint, ser ut som om du har kost deg mye, og det er viktig!
      klem!

    67. hhahaha, husker du og marco filmet og snakket i mikrofon, og den vinrøde jumpsuiten du hadde på deg på fest en gang da du var sammen med marco, eller da du hadde det platinablonde håret ditt og var hjemme hos besteforeldrene dine og tok bilder i speilet. husker det var noe blondeteppe på senga i det rommet eller noe. hahahaha, veldig gøy!!!

    68. Åh det er masse som gjør meg glad:
      * skrive under på underskriftskampanjer for noe bra
      * glede noen
      * “små gleder i hverdagen” (‘rampestreker’)
      * dyr uansett om de er søte eller ‘stygge’
      * gjøre masse random shit på omegle med vennene mine, vi creeper ut folk
      * ferdig med leksene
      * gode karakterer
      * dansing og synge
      * serier og karakterer fra serier, feks Sheldon Cooper
      * fått eller kjøpt materielle saker
      * gratis shit
      * crazy ‘oppvisninger’ og kødd foran og med venner
      Hilsen randomweirdo
      PS: Du er ikke vegetarianer om du spiser fisk (laks) … husk på at gelatin er animalsk også. Stusset litt over at du gledet deg til laks til middag..

    69. Jeg elsker når noen kjenner meg så godt at de vet akkuratt hvordan jeg har det eller hva jeg vil. At de spør om du har det bra og at de vet noe er galt, eller at de kjøper noe til deg uten at du spør.
      Å sitte inne i varmen mens det regner eller snør ute er også noe jeg elsker. Med ullteppe, kakao, og norsk melkesjokolade!

    70. “når jeg kommer hjem til harstad og mamma lager meg laks”
      Hvis du spiser fisk er du IKKE vegetarianer, men du er pescetarianer. Ikke skryt på deg noe du ikke er!

    71. -God natt, god morgen meldinger fra kjæresten
      -Når venninner spør om å finne på noe
      -Når jeg har noe å glede meg til
      -Når mamma bestemmer seg for å bake noe godt hjemme
      -Når jeg klarer å sette sammen et fint antrekk
      -når jeg tar et fint bilde
      -når jeg har ekstra god tid om morningen
      -når jeg får komplimenter
      -når jeg får tilbake en god karakter på noe jeg har jobbet for
      -når jeg har tid til å KUN slappe av, med god samvittighet
      -å jobbe med bestevenninnen min
      -når jeg får lønn
      -når jeg har mindre kviser
      -når pappa synger rundt i huset og ønsker meg en fin dag
      -når kjæresten min sier at jeg ser bra ut
      Merket jeg ble utrolig positiv av å skrive alt dette. Kanskje ikke ting er så aller værst allikevel? elsker sånne positive innegg som det her. Takk igjen for at du er en så super person Sophie Elise!

    72. Kjente jeg ble i sykt godt humør av å lese dette innlegget og disse kommentarene!! Noe av det som gjør meg glad er
      – Når kjæresten min som er i militæret, endelig får perm!!
      – Når jeg klarer å gjøre noen andre glad
      – Å få igjen for hardt arbeid

    73. Familien min
      kjæresten min
      vennene mine
      å høre andre si at de er glad i meg
      gud, jesus
      å gjøre andre glad med ord, gjerninger og gaver
      å høre de tre ordene “jeg elsker deg”
      å vite at jeg har verdens beste kjæreste
      Det at jeg ble født i norge og er så heldig
      at jeg har fått opplevd afrika, sett hvordan andre har det
      at jeg har tak over hodet, mat, alt jeg trenger
      når andre smiler på grunn av meg
      gode mennesker
      At jeg gikk på den desidert beste folkehøgskolen, sagavoll og
      at dette året endret meg totalt og jeg fant ut hvem jeg ville
      være!
      Mye mer også, men tror det holder her 🙂
      Dette innlegget likte jeg godt, er viktig og ikke bare klage over ting men virkelig sette pris på hva du har og hva som gjør deg glad, da blir alt så bra! 🙂

    74. Blir glad av masse ting💜 ville bare si at du var så pen på det bildet du la med i teksten!! Syntes du er et fint forbilde

    75. – når kjæresten klemmer ekstra hardt ekstra lenge
      – når jeg får lillesøstra på 9mnd til å le og smile
      Dette smelter hjertet mitt

    76. Haha, jeg leste i en kommentar “når jeg endelig er ferdig med mensen” og DET gjør meg også veldig glad! Det er en veldig befriende følelse, haha!
      Og jeg blir kjempeglad av å få klem av gutten jeg holder på med, han klemmer skikkelig hardt og deilig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg