ikke lenger festfrøken

 

I går var jeg så heldig å få sett Lady Gaga live fra en av VIP-loungene i telenor arena. I siste liten måtte jeg finne en ny date, Marte som egentlig hadde planlagt en kjedelig kveld med studier takket glatt ja til konsert, og så var det klart for jentekveld med bobler, dans og sang ♥ Jeg har aldri vært en fan av lady gaga, jeg har alltid kun hørt det media formidler eller irritert meg over landeplagene hennes på radio, så jeg hadde sett for meg en merkelig diva som snakker om stjerner og planeter kombinert med et forvirrende show. Og ja, jeg hadde delvis rett – hun må nok ha tatt en del dop i sitt liv, for man skjønner jo ikke bæret av hva hun snakker om 90% av tiden, men FOR en attitude! Og ikke mye diva var hun heller. Hun hadde en fantastisk kontakt med publikum, og jeg hadde frysninger flere ganger i løpet av showet. Om noen fans kastet klær opp på scenen, ja, da tok frøken Gaga på seg klærne, og leste opp fanbrev mens hun ga oss i publikum peptalk. Jeg gikk derfra med en følelse av at jeg kan klare alt, og noen rare tanker om stjerner og planeter. 

Samtalene til meg og Marte gjennom showet gikk mest slik som dette.

Meg: Hva gjør hun nå? 
Marte: Nei jeg har faktisk ikke peiling. .
Meg: Hva er det der? En ku? Eller. . en sopp? Drikker hun ut fra en slange fra drakten eller hva skjer? 
Marte: Altså hun er jo helt fjern. Hva skjer nå, liksom? Fine lys, da! 

Haha, fine lys var det! Man følte seg heldig som fikk være der å ta del av det hele, selv om telenor arena knapt var halvfull og publikum (som vanlig) var mer opptatt av snapchat på telefon.. Det må være så utrolig demotiverende for en artist å se ut i publikum, å bli møtt av masse mennesker som står der stive som pinner mens de prøver å filme iphonene sine. . 

 

Jeg byttet jakke igår rett før jeg dro ut, det ble heller denne fra SUPERTRASH. 

 Meg og sporty-spice Anette før showstart. Helvette for et stress det var med disse bildene, parkeringsvakter som plutselig blir maktsyke bare de får på seg en liten gul vest – fy skam. Vet ikke hva slags hund jeg ligner på her, noen innvendinger? 


Etter konserten skulle en buss frakte oss videre til baroque, hvor det var duket for etterfest med Lady Gaga sin dj. Jeg og Marte kom inn, shaket ass på dansegulvet i 10 sekunder, ble dårlige og dro hjem. Vi er ikke slike festfrøkner som vi en gang var, er jeg redd (eller veldig glad for). Jeg la meg altså ganske tidlig, noe jeg bør være glad for idag, ettersom jeg skulle filme en liten sekvens til Tørnquist-show klokken 09:00. Om jeg ikke husker helt feil kommer det på torsdag, eller var det kanskje lørdag? Jeg gir dere beskjed! 

Nyvåken og glad! Jeg hadde på meg et tilfeldig skjerf jeg fant i gangen, fuskepels fra forever 21, genser under fra MinkPink. 


Det var veldig gøy å endelig få filmet med Tørnquist, mannen er jo morsom og vi har faktisk vært naboer i et par måneder uten at jeg var klar over det selv, hehe 🙂 Setter veldig stor pris på å bli spurt om å delta på slike ting som dette, og nå som vi først er inne på filming. . Om bare to dager skal jeg og Robin på god morgen norge, det er første gang han er på direktesendt tv – noe som blir veldig spennende for oss begge. Ingen av oss hadde trodd det kom til å bli så mye oppstur rundt snakket vårt om sminke, men slik er det vel fort i dette homofob-landet vi lever i. Det er tydeligvis ikke noe skam i å være gay, men om man liker å pynte seg å faktisk er hetero, DA er det feil. Sykt merkelig spør du meg, men han er veldig flink og jeg er glad han stiller opp. På lørdags morgen skal jeg faktisk på enda en direktesending på nyhetsskanalen, endelig får jeg delta i debatt om rosabloggere og sette noen som er kritisk litt til veggs. Det ser jeg veeeldig fram til, og håper jeg får det på opptak slik at jeg kan legge det ut her. Om ikke får dere stille alarmen til klokken 09:00 på lørdag, da! 

Pjuh! Det har vært noen hektiske døgn i det siste, men det er jeg glad for. Så, var noen av dere på Lady gaga? Skuff eller YEY? 

31 kommentarer
    1. gud så deilig det var når du endelig hadde normal farge på bildene dine, og ikke halvgule halvfokuserte bilder, de er kjempefine i naturlig lys som disse og ikke overdrevet som de andre

    2. Det er jo ikke feil at Robin sminker seg, men det er jo ikke så veldig rart at det får oppmerksomhet, er jo ikke akkurat veldig vanlig. 🙂

    3. Hahaha nå kommer hun sikkert til å operere ansiktsformen sin bare fordi hun fikk en kommentar om det. Hun opererer jo alt hun får kritikk på.

    4. Fortsett å rediger bildene dine sånn som det her! Ser utrolig trist ut med de alt for redigerte bildene som du legger ut til vanlig, med kalde blå/gønn/gule farger. Dette var mye bedre 🙂

    5. Operere ansiktsformen er du helt DUM i skallen din? Det er absolutt INGENTING feil med ansiktsformen hennes, hun er en vakker kvinne med en kjempesøt ansiktsform!!!!! Sophie Elise jeg digger jakka di den var ultra stilig og fy søern som du kledde den! Jeg håper du tenker deg to ganger om du skal ha åpent eller stengt kommentarfelt for all den dritten du får fra nett trollene kan umulig være bra for deg eller noen andre! Jeg synes mobbinhen har gått altfor langt nå og jeg blir bekymret for at du vil gå på en smell hvis du ikke beskytter deg selv bedre! Skulle ønske du kunne skrive ett innlegg en vakker dag og at det står “Kommentarfeltet mitt er nå stengt!” Du kan fortsatt blogge selvom du gjør det! Jeg sier dette fordi jeg er en stor fan av deg og jeg synes trollene oppfører seg helt forferdelig mot deg! Noe du virkelig ikkr fortjener!:( Du må aldri aldri tvile på deg selv og din egen verdi, du er en nydelig kvinne med en nydelig personlighet <3 Du fortjener det beste i livet men nå tror jeg tiden er inne for deg å trekke deg litt tilbake og konsentrere deg om DEG og DITT LIV!<3

    6. At DU snakker høyt om dop sier sitt!!
      Så deg på masterchef i går…med fettete hår, vipper på halv tolv, sminken likeså, og huden urenere enn en 13åring, og kroppsspråket ditt lyyyste usikkerhet&umodenhet lang vei! DU er vel den siste her på jord til å beskylde/ytre slikt…!! Som mor selv tenkte jeg at dine foreldre må være superstolt over deg, stoler på deg og sover godt om natten…. eller ikke!! Jeg synes oppriktig synd på dem!!

    7. sto helt forran på gaga, enig med deg at folk var mest opptatt av mobilen, men var uansett utrolig gøy! Hun er så flink til å ha kontakt med fansen 🙂
      Kjempe fine bilder i innlegget!

    8. Sophie Elise!
      Jeg vet egentlig ikke hvordan jeg skal starte denne kommentaren, men et sted må man jo starte;
      Så, Sophie Elise, du er jo bare helt perfekt! Du er så heldig, jeg misunner deg veldig, men ikke på noen som helst vond måte! Jeg tror nok at de fleste, som mange har sagt før, sitter fulle av misunnelse ”gjemt” bak en pc-skjerm og skriver kommentarer i håp om å rake ned på deg. Men jeg synes du virker så herlig, så jordnær, og jeg gleder meg virkelig til å se deg på tv! For alt dette, bloggen og deg på tv, det vet vi trofaste lesere at du har jobbet hardt for, for å nå det du har i dag. Jeg beundrer hvordan du har jobbet og stått på egne bein, ikke latt deg dra under med negativiteten fra noen av ”oss” lesere og gjort nettopp det som passer deg. Det er bare så motiverende at du ikke aner! Jeg får lyst til å drite i alt og alles (vonde meninger) og gjøre det som er riktig for akkurat meg når jeg leser dine innlegg! Jeg tenker hele tiden på hvordan det må føles når noen kommenterer noe stygt om noe ved f.eks. meg selv. Det er jo helt forferdelig og det er noe jeg hater mest, når folk ikke kan holde tilbake de stygge kommentarene om hvordan jeg ser ut eller går kledd. Men fy, du er så pen!!
      Jeg håper du har det bra, og at de neste planene dine blir vellykket! Gleder meg som sagt til å se deg på tv, så informer oss når de programmene med deg i går, så skal jeg jammen stå opp både 9 og 7 og egentlig når som helst, hehe!

    9. så deg på masterchef igår! du gjorde jo ditt absolutt beste, heiet på deg hele veien 🙂 syntes det var litt synd att det gikk så tregt med de rekene, skjønner deg godt. fikk samme diagnose som deg for litt siden. vil bare si att du er en fantastisk jente, du fortjener virkelig alt godt! masse lykke til på god morgen norge! 🙂

    10. Gud bedre meg. Ikke alle har HELT perfekt hud. Noen har uren hud, andre ikke. Trenger likevel ikke rakke ned på noen for det. Omfg

    11. Så deg på masterchef igår og jeg synes du var like søt som alltid! Du er utrolig flink forran kamera og ikke minst så virker du som en skikkelig god og hyggelig person.
      Dumt du gikk ut for jeg heide seff på deg, men du kunne iallefall ikke gått ut på en bedre måte, ved å ønske de andre lykke til, smile osv. Er heller ikke så rart når man ikke har så mye erfaring med mat, jeg synes det var imponerende at du i det hele tatt viste om en rett som reker finnes i, hadde aldri jeg klart å finne på, men jeg kan serr ingenting om mat, haha!
      Fortsett å hold hodet høyt hevet, for det har du all grunn til! <3 Klem

    12. Skal du vise at man ikke skal være kritisk til rosabloggere på samme grunnlag som du og resten av jentene i “babeadventure” skulle vise at dere ikke bare spilte på sex, – men så handlet hele opplegget om at dere var halvnakne hele tiden, og ikke hadde noe intelligent å komme med?:p
      Jeg er kritisk til deg, ikke til rosabloggere generelt. Jeg har et ekstremt dårlig inntrykk av deg, og det kommer nok aldri til å endre seg uansett hvor ofte du vise deg på tv..

    13. du angående de parkeringsvaktene, hvem av de snakker du om?:o
      han med lille skjegget sitt og capsen? jeg tror jeg kjenner han siden han skulle jobbe der igår…

    14. Herregud.. Jeg har lest kommentarene på noen av Sophie Elises blogginnlegg de siste dagene, og jeg må si at jeg er sjokkert over mange av dere som kommenterer. Dere er jo på grensen til syke i hodet. Hun har feil ansiktsform, hun er slem med dyr, hun har homofil kjærste, hun har fett hår. Jeg lurer på HVORFOR dere gidder å bry dere? Om dere ikke tåler Sophie Elise er det ingen som tvinger dere til å ha bloggen hennes som startside i nettleseren deres.. Håper foreldrene deres er stolte av dere, som sprer eder og galle på bloggen til en 19 år gammel jente som ikke har gjort noen av dere noe vondt.
      Og Sophie Elise, du er sterk som orker å hanskes med disse menneskene hver dag. Du bør være stolt av alt du har oppnådd. Det er nok ikke mange av 19-åringene som kommenterer her som er i stand til å blant annet kjøpe egen leilighet. Stå på! 🙂

    15. Var du på Miley, Sophie? Jeg var der, og elsket det!! Hadde likt et innlegg om det, synes den konserten var sinnsykt bra!

    16. Jeg var på Lady Gaga. hadde sitteplass og det var så sinssykt bra! Fikk god utsikt over hele konserten og fikk med meg absolutt alt. Når jeg satt og fulgte med på konserten så tenkte jeg over det du sa en gang etter Hove, at folk er mer opptatt av å filme konserten for å se den igjen 100 ganger enn å faktisk være der og oppleve det. Og vet du hva? Jeg la faktisk fra meg telefonen og tenkte “Dette skal jeg nyte.” jeg vil heller husker hvordan det var og hvordan hele opplevelsen var, enn å sitte å se på en video på telefonen og tenke “Ja det var gøy å filme den konserten ja.” Folk burde legge fra seg telefonene mye oftere. Når jeg er på konsert tar jeg ikke opp telefonen lenger. Når jeg er med venner, eller med kjæresten min så lar jeg telefonen min ligge. For jeg vil heller opplevet øyeblikket med dem enn å filme og ta bilde av alt og se det igjennom en telefon.

    17. Robin bruker deg så han og bloggen hans kan bli kjent. Det er kvalmt. Han er en sikkelig kvalm type som tror han er mye bedre enn andre. Jævlig overfladisk.DU fortjener så mye bedre. Gir forholdet deres 3 månder jeg!

    18. Jeg stod helt foran på konserten, og nesten ingen rundt meg hadde mobilen oppe. Var vel kanskje 5-6 stk som filmet litt og tok bilder. Selv sjekket jeg mobilen av og til for å se hvor mange sanger det var igjen da beina mine drepte meg. Det med at du påstår ho må ha dopa seg mye er bare tull. Ho har mista mange nære venner til narkotika, og er sterkt imot det, derfor skrev hun sangen “Dope”.
      Synes det blir rart å dømme en konsert når du sitter oppe i en avlukket lounge langt unna. Man får jo ikke på langt nær samme opplevelsen som om man skulle stå ved scenen. Jeg synes konserten var helt OK, men jeg er ingen stor fan heller, og forventningene mine var syke ettersom jeg var på konserten hennes i 2012 og som var helt epic. Hadde det uansett gøy. Fansen hennes er jo ganske drøy, noe jeg fikk merke på konserten.

    19. Haha, ler av de som tror den kommentaren med “firkantet ansiktsform” var negativt. Det er garantert den fineste ansiktsformen som finnes, men markerte kjevebein osv.. Bare ta Angelina Joile f.eks, tidenes vakreste ansikt, og hun har definisjonen av firkantet anisktsform. Så det at det ser ut som sophieelise har fått litt mer markere kjevebein ogsånn, er jo bare utrolig heldig da:)

    20. Virket jo som om du selv var mest opptatt av å ta bilder, heller enn å følge med, så stusser litt på at du skal kritisere alle andre som gjør det samme. Gå heller litt inn i deg selv (og nei, jeg var ikke på konserten).

    21. “men slik er det vel fort i dette homofob-landet vi lever i.” – Ville forresten like å se deg i Sør-Afrika, hvor du ferierte i underkant av en uke, med Robin som kjæreste. Tror ganske fort du hadde lagt av deg vanen med å kalle Norge et “homofobt” land. Det er rett og slett ikke vanlig for gutter å ta på foundation og solpudder før de forlater kåken, på lik linje med at DU ikke tar på deg slips, dress og stresskoffert før du drar på et møte. Ja, det finnes fortsatt kjønnsforskjeller, men du vinkler dem i stikk motsatt vei av det de burde. Dersom en kvalifisert kvinne (uten sminke og hairextensions) ikke får jobb innenfor IT-bransjen ovenfor en mindre kvalifisert mann har det med kjønn å gjøre, men dersom en ikke-kvalifisert mann kommer på intervju hos Narvesen og opptrer som en feminin idiot, i tillegg til at han trekker frem sminke og solpudder som sine hobbier, trekker dette ned på lik linje som om en jente skulle gjort det samme. Det har ingenting med feminisme å gjøre, men heller et ønske om likestilling i vårt samfunn (en mann med samme interesser og kvalifikasjoner skal ikke prioriteres foran en kvinne med de samme interessene og kvalifikasjonene).
      Det har altså ingenting med sminke å gjøre, men heller det at Robin mangler kvalifikasjoner innenfor alle de andre områdene innenfor arbeidslivet som er relevante når han søker seg jobb. Dersom han ikke får seg jobb innenfor kort tid, anbefaler jeg deg å sende ham tilbake til Sverige.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg