detox, here i come!

I dag har jeg endelig fått kjøpt meg en juicer, så nå starter jeg for fullt med detox! Jeg gjør ikke dette for å gå ned i vekt (det sier vel alle), men jeg har aldri tidligere hatt en plan på hva jeg skal spise og bare slengt i meg hva som helst, når som helst. Dette gir så klart utspill på både hud og hår, men også psyken min. Blodsukkeret mitt er mildt sagt ustabilt og jeg har veldig varierende energi, så jeg håper dette kan hjelpe litt. Jeg har sett flere dokumentarer om juicing, og det kan ha fantastiske effekter, så om jeg prøver å holde meg til juicing i mitt eget hjem så blir jeg forhåpentligvis en litt bedre Sophie Elise. Det trenger jeg, og skal holde dere oppdatert underveis på hvordan det går, hva jeg drikker og hvordan jeg føler meg! :D

Topp fra notion 1.3 (utsolgt) / shorts fra h&m

Jeg kommer enda til å spise. . vanlig, hva nå enn det er. Jeg har veldig lyst til å ha en rutine i matveien, nå består kjøleskapet mitt enten av ting jeg handler når jeg er alt for sulten, eller hva mattilbud-appen forteller meg er på tilbud. Nå er det masse frukt og grønt i kjøleskapet for en gangs skyld, det er herlig! Før jeg handlet til juicingen nå hadde jeg kun yoghurt, pittelitt pålegg, nutella, knekkebrød og sjokolade. . tragisk. Nå blir det andre boller (eventuelt helst ingen boller). Jeg må løpe nå for å sette klærne til tørk, etter det skal jeg rydde leiligheten (føler ikke jeg gjør annet..) og ta tidlig kveld. Bare meg og pusene akkurat nå, jo ♥ Koselig!


 


Som dere kanskje har merket er bloggmotivasjonen litt så som så, eller – motivasjonen er der, men jeg har sett på det som litt kjipt at det alltid skal oppstå en diskusjon i kommentarfeltet. Som at jeg dusjet kattene mine. De var fulle av bæsj som de ikke fikk bort selv, jeg vet ikke hva dere ville ha gjort i en slik situasjon, men for meg var det ganske naturlig å hjelpe dem litt med vasken. Eller kanskje jeg tar totalt feil, hvem vet? Jeg er ingen mirakelkvinne, og må bare prøve meg fram. Å bade noen katter er ikke verdens undergang, trodde i det minste jeg. 

Også kommentarer om at jeg “forlot” Andrea i Afrika? Jeg kjøpte bilett hjem til henne også, ettersom det var min “feil” at hun var der nede, og om hun ville dra sammen med meg skulle hun få mulighet uten å betale for det. Men, hun valgte å bli igjen, og det er også helt greit. Det har ingenting med egoisme å gjøre, tvert imot, så synes jeg det er egoistisk å kose med løver i bur og dro derfor hjem selv om jeg aller helst skulle ha blitt i afrika av “egoistiske” grunner. Hallo, sol, god temperatur, nye eventyr hver dag og søte løver i bakhagen, eller å betale 12 000 , sitte på et fly hjem alene i et døgn og så komme hjem til kalde norge…? Hvilken høres, av egoistiske grunner, best ut?

Og kommentarer om at jeg “doper” meg? Jeg orker ikke engang å gå den veien, men slike rykter er ikke annet enn synd, og ufortjent. Jeg har ikke festet en eneste gang siden jeg flyttet til oslo, men men. Det gjør meg trist, men akkurat der er det faktisk nada jeg kan gjøre – for hvordan kan jeg endre på noe som ikke engang er sant?

ikke at det frister så mye å åpne seg nå, men. . Jeg og Andrea snakket om at, på en blogg er det egentlig lettest å bare mene ingenting, late som om man ikke har egne meninger, fordi da slipper man all dritten. Andrea er for eksempel en smart jente som mener utrolig mye mer enn hva bloggen tilsier, men hun var usikker på hvor åpen hun skulle være mtp all dritten jeg til daglig får. Kan dere få inn i hodene deres at jeg er 19 år, jeg er i utvikling, jeg endrer meg, jeg mener noe, så mener jeg noe annet, jeg opplever mye forskjellig og er i en fase hvor jeg prøver meg fram i forhold til hvem jeg vil være, hvem jeg vil være rundt, og hvordan livet mitt skal bli. Per nå er faktisk livet mitt ganske så kjedelig. Nå har jeg jo to “kontorjobber”, så jeg driver enten med det, kommer hjem, rydder, er med venner og slapper av, og de dagene jeg ikke jobber sover jeg ekstra lenge, tar solarium, spiser kanskje ute, trener litt hjemme, og er med venner. Helt vanlige ting.  Og nei, jeg har ikke kjæreste, men jeg liker Robin ekstra godt, så får vi se etterhvert. 

Pjuh. 

136 kommentarer
    1. Du skal selvfølgelig vaske kattene en gang i blant, de som ikke vet det har i hvertfall ikke peiling. Du skal ikke gjøre det ofte, men en gang hver 2-3. måned. Men ville heller anbefalt å dusje de, enn å bade de, men det kan jo hende det er det du mener 🙂

    2. Ikke bry deg om det Sophie. Er alltid noen som er uenig uansett:) Nobody’s perfect. Ha en fin kveld:)

    3. Ignorer kommentarer på at du reiser bort og kattene er alene, og at du dusjer dem er jo en selvfølge når de er fulle av bæsj vil nå jeg påstå. Herregud, de som kommenterer sånt kan da umulig ha kjennskap til katter i det hele tatt! Selv er jeg oppvokst med katter i hjemmet, og er de fulle av bæsj eller stinker bensin eller diesel dersom de har vært borti det så er det bedre at de får seg en dusj og blir kvitt det enn at de skal stinke og gni møkka utover alle andre steder 🙂 Og jeg har hørt mange sammenligne katter med hunder, som at man ikke kan reise bort på ferie osv fordi man er avhengig av dyrepass, kennel eller andre alternativer. Men hallo! Katter er mer selvstendige enn hunder sånn sett. Får de satt frem nok mat og vann og hvis noen titter innom en eller to ganger i løpet av en uke for å etterfylle på mat og drikke, så er det null stress etter min oppfatning!
      Så ignorer det så godt du kan! Du gjør ikke noe feil hva jeg kan se 🙂

    4. Du er flott sophie ,ikke hør på sånne anonyme drittunger som ikke har noe bedre liv enn å kommentere dritt på bloggen din!

    5. Syns du er flott! Du har mer mellom ørene enn de fleste 19 åringer jeg vet om!
      Prøv å ikke tenk så mye på de stygge kommentarene – selv om det kanskje er vanskelig! Folk kan være slemme, men husk at det er mange som leser bloggen din fordi de liker å høre meningene dine!
      Er sikkert mange som liker bloggen din som ikke kommenterer så mye (som feks undertegnede), men folk som ikke liker den kommenterer gjerne ofte!
      Så husk at det er mange flere som liker bloggen din enn som ikke gjør det 😉

    6. Skjønner ikke litt engang hvorfor folk skal alltid kommentere noe stygt. Alle valgene du har gjot skjønner jeg veldig godt, og hvis jeg ikke hadde vørt enig med deg, hadde jeg ikke plutselig begynt å mislike deg. Jeg syns du er pen og har de søteste kattene, og støtter deg på det med dyr kjempe masse! <3

    7. Herregud, de syke kommentarene kommer nok fra små jenter som ikke vet noenting om verden enda. Men som trur ting, og tar det over på deg! Du trenger ikke å beklage deg eller forklare deg ovenfor oss Sophie, bare la folk kommentere hva de vill også burde du slutte med å beklage og forklare deg tilbake. Du er den råeste jenta jeg “kjenner” 🙂

    8. det er ufortjent dritt, men du forklarer deg alltid ekstra godt, så nå har de egentlig ingenting å klage på, så om folk fortsetter så er det ikke deg de ikke er fornøyd med, da er det dem selv

    9. Synes du er en fantastisk blogger :)Du skriver så ufattelig bra at jeg bare må lese hva du skriver, og sjekker etter nye innlegg hver dag:D du er så sterk, og jeg elsker at du tørr å si dine meninger. Du gir så mye av deg selv, og synes det er kjempedomt at du ikke får mere fine tilbakemeldinger, og at du får så mye hate fra andre. Du fortjener så mye mere! Du er den personen jeg ser opp til. Jeg beudrer deg deg så veldig mye, og du gjør hverdagen min mye lettere. Er så teit at du får så mye syke hate meldinger! Kæm bryr seg om du vasker kattene dine! Det er jo ikke ille i det hele tatt. Håper du fortsetter å gi av deg selv og at du fortsetter med å si dine meninger. Det er veldig tøft gjort av deg! Ser så opp til deg, du får meg til å ville si ifra mere. Vanlig vis tørr jeg ikke si mine meninger i det hele tatt, men når jeg leser bloggen din blir jeg bare mere og mere inspirert til å gjøre det!stay strong<3

    10. Ikke la deg knekke av de frekke kommentarene, du er virkelig sterk.
      Jeg synes det er patetisk at du må forklare hver minste lille ting du skriver, som hvorfor du badet kattene dine, og at noen i det hele tatt bryr seg om det og legger igjen negative kommentarer. Noen er bare ute etter å lage dårlig stemning, og det er synd!
      Jeg bruker egentlig ikke å legge igjen kommentarer, men følte for å gjøre det nå etter å ha lest bloggen din i mangemange år 🙂
      Stå på Sofie, og del dine egne meninger! Er en grunn til at din blogg er den eneste jeg leser. Digger deg virkelig <3

    11. Ikke bry deg om folk som kommer med så idiotiske påstander. Tenk heller på oss andre som respekterer deg og til og med har blitt glad i den herlige personligheten din. Høres jo kjempe dumt ut, bli glad i noen gjennom en blogg lliksom. Men det er helt sant 🙂 Syns du er tøff og sterk! Ikke la deg knekke av mennesker som har det så ille med seg selv at de må beskylde andre for å bruke dop og være en dårlig venn + mange andre syke påstander.. Klem 🙂

    12. Fiine sophie:))
      Digger at du står for meningene dine, og selvfølgelig har vi forståelse for at du enda er under utvikling,hehe

    13. Stå på søte du!! Hvis det er en blogger jeg virkelig ikke kan skjønne hvorfor får så mye dritt, så er det du. Fortsett å skrive meningene dine som du gjør, elsker at du skiller deg ut! Du er faktisk den eneste “rosabloggen” jeg leser, har ikke interesse for noen andre, men du skriver utrolig interessant! Stor klem fra meg

    14. Du er herlig! eneste bloggeren jeg følger fast, selvom jeg ikke er så flink til å komentere bloggen din. Stå på!!

    15. Jeg synes faktisk at du virker som en reflektert jent og har gode holdninger til veldig mange ting! Som mor til to tenåringer ser jeg endringene som skjer i denne perioden. Det er så enkelt å skrive nedsettende når man kan være anonym og man innser ikke hvordan dette sårer. Men slik er det når man har så mange unge lesere uten egene erfaringer.
      Synes det er sjokkerende å lese kommentarfeltet ditt, sjelden med så mye dritt på et sted. Håper du har gode støttespillere rundt deg som kan gi deg det du trenger når det stormer som værst!
      Stå på Sophie du er god nok som du er og gjør så godt du kan!
      Stor klem fra Anne B

    16. Bare ignorer de som slenger dritt, for det vil alltid være noen dumme aper som har noe komme med. Ihvertfall når du har den mest leste bloggen i norge:) digger deg, vil bare ikke at du skal demotiveres pga noen folk som ikke betyr noe.. de som sprer rykter/ slenger dritt er sikkert bare noen sjarmløse tapere anyways

    17. For en Amazing person du er! Du er så vakker, intelligent og ikke minst har du et stort og godt hjerte! Jeg ser virkelig opp til deg:) Når jeg blir stor så vill jeg hjelpe dyra akkurat som deg, du er jo SÅ snill mot dyra. Jeg er egentlig ikke veldig følsom, men når det kommer til dyr begynner tårene bare å strømme når jeg ser at dyr har det vondt ‘på film’. Uansett selv om jeg er bare ‘et barn’ bruker jeg IKKE dyretestet hudpleieprodukter eller sminke og jeg påvirker de voksne rundt meg i aller høyeste grad til at de heller ikke kjøper eller bruker det. Kattene dine kunne ikke fått et bedre hjem enn hos deg du er en skikkelig omsorgsperson for, de og jeg er VELDIG sikker på at de er fornøyde med deg. klem fra meg:)

    18. Det som gjør bloggen din så bra, er at du er såpass ærlig og åpen om meningene dine, og livet ditt. Men gjør det du må, om du føler for å kutte ned på åpenheten rundt deg selv for å få mindre hat, så gjør du det! Jeg kommer til å være fast leser uansett <3
      Lykke til med Robin, forresten ;;

    19. De aller fleste har funnet seg selv i din alder… Du er bare dobbelmoralsk og påstår du er verdens beste. Kanskje roe litt ned med det, hvis du faktisk ikke mener noe av det du sier? Du kan ikke bare gjemme deg bak det at du prøver å finne deg selv, bare fordi du gjør utallige feil og lyver til leserne dine!!!
      Og du doper deg jo.. Du og Harstad-gjengen din!
      Selv om du ikke har vært ute på lenge, tar du deg en joint nå og da. Men selvfølgelig lyver du jo om det, det er jo ulovlig.

    20. Sophie Elise! Du må prøve å ikke la deg rakke ned av idiotiske og hjerneskada folk! Du er fantastisk, du stor for hva du mener, du tør å si og gjøre som du selv vil! Du er en person som jeg ser på som ” i don’t give a fuck”-person på en rå måte! Digger at du tørr å være deg selv! Takk for at du er deg! Når du ser deg i speilet må du hugse at du betyr mye for meg og mange andre! Aldri glem dette! Du er vakker, verdifull, flott og en fantastisk person!

    21. Dette har du nok hørt før, men det er viktig å huske på at folk som slenger dritt ikke har et problem med DEG, men med seg selv. Mobbere har et behov for å trykke ned andre for å føle at de løfter seg selv opp.
      Jeg har følgt bloggen din i cirka 2 år og har aldri blitt provosert av hverken bilder eller det du skriver, men jeg kan innimellom skjønne hvorfor du får negative reaksjoner, hvis jeg prøver å sette meg inn i andres situasjon. Det virker som mange misforstår deg med vilje for å kunne fortsette å rakke ned på rosabloggere, men egentlig gjør de deg en tjeneste ved å blåse ting ut av proporsjoner fordi det skaper oppmerksomhet rundt deg og bloggen din. Og gjør deg mer medieomtalt 🙂 STÅ PÅ!

    22. De sitter bare å leter etter feil med deg, og jeg kan LOVE deg at de er langt i fra perfekt selv!
      Prøv å fokuser på det positive 🙂

    23. hei Sophie, første gang jeg skriver på bloggen din. fast leser i over 1 år! 🙂 fulgt med bloggen din litt tidligere nå å da. Synes du virker som en kjempeflott jente, elsker de sterke meningene dine, å ser opp til hvor mye du har oppnådd! Det er vel fortjent, stå på! 🙂 ikke bry deg om alle bedreviterne, hater når folk sitter anonyme å forteller andre att de gjør feil, å at ting skal gjøres sånn å sånn. you go girl! 🙂

    24. Om du synes det er egoistisk å kose med løver i bur…. Du visste du skulle “kose med løvebabyer” og leke med de osv.. Trodde du virkelig at du kom til å få dra ned å kose med ville løver i det fri? Det finnes ikke en fri løve i hele Sør-Afrika!! Kosen du gir disse cubsene er det eneste de får av stimuli. Egoistisk?? Ikke når du tenker på at de alle mest sannsynlig ikke engang hadde vært i livet hvis de ikke var der! Synes ikke du det hadde vært synd på innekattene dine hvis du ikke stimulerte dem med lek og “kos”? DET hadde vært egoistisk det 🙂
      Blir så irritert av hvor tom du er. Sorry mac, du fortjener litt av dritten du får iblant …

    25. Villa så absolutt gjort det du sier. Når kattene mine er skittne med bæsj . Så hjelper jeg de selvfølgelig. Er jo ekkelt for de også og gå rundt med skitt, akkurat som det er for oss naturligvis. Enig i absolutt alt du skriver her !

    26. Hei.
      Om du ikke allerede gjør det, så BØRST kattene dine. Både for å venne dem til børsting fra tidlig alder, og for å holde dem tovefrie 🙂 Kjenner du antydning til tover, så få det vekk. En liten tov blir snart en STOR.

    27. vask kattene når de trenger det, lev livet som du vil leve og vær stolt over hvem du er og hva du har fått til. Må også si det at jeg syns du har vokst opp til å bli en søt og reflektert jente=)

    28. Jeg så deg i ett intervju med Vg tv engang tror det var noe med “bloggerne” siden de andre bloggerne også ble intervjuet. Hvorfor sa du når du ble spurt om hvordan det var å flytte til Oslo fra kalde nord “det er mye fest og drugs” drugs? “Ja bor ikke du i Oslo?” Hvorfor svarte du det og kan oppgi en mening om det hvis du ikke har festet en gang siden du flyttet hit? Ble veldig lei meg når du fremstiller byen vår som det, for tro meg i bygdene er det dobbelt så mye dop bare sjekk statestikken!

    29. ikke bry deg om alle de stygge kommentarene, sophie! folk tenker ikke før de publiserer, og du gjør ikke noe annet enn godt her i verden! du er en stor inspirasjon for oss alle, bare stå på ditt:D

    30. Jeg ble egentlig helt sjokkert over alle kommentarer i forrige innlegg og tenkte å kommentere det, men gadd ikke likevel for sånne folk som har slike meninger i utgangspunktet kan jo ikke ha noe særlig mellom ørene.
      Greit nok at katter vasker seg selv, men nei, det er ikke KRISE å bade de, de dauer ikke av litt vann. Katter som er langhårete har tilogmed vanskeligheter med å komme til overalt og må derfor vaskes og børstet jevnlig for å beholde den fine pelsen – hvis ikke kan pelsen klumpe seg og gjøre huden under irritert og vond, den kan tilogmed få store sår.
      Når jeg leser alle kommentarene får jeg helt vondt, som du sier selv så er du ingen superwoman som kan få til alt som er. Folk forventer så altfor mye av deg, du er da for f* i meg et helt vanlig menneske akkurat som alle andre. Du er interessert i dyrevern, men det vil ikke si at du alene kan redde hele verden, noe enkelte tydeligvis tror. Alle gjør feil, og selv om jeg ikke kan se at noe i det du har gjort er så veldig feil, så prøver du ihvertfall ditt beste og bare det er så mye mer enn godt nok!
      Folk vrir og vender på absolutt alt at jeg blir helt ekstremt oppgitt. “Du som er så for miljøvern, hvorfor tar du fly da?” Oh my god, for en usaklig ting å komme med. ALLE tar fly, ALLE reiser rundt selv om de er opptatt av miljøet, man kan ikke bli huleboer av den grunn! Det går an å være interessert og gjøre ting for sin egen del for å føle seg bedre, men dersom enkelte av dere for eksempel vil gjøre en stopper for oljinga og dyr i bur så kan dere ikke kommentere det til Sophie, ei ung jente på 19 år med et helt vanlig hverdagsliv, men til litt høyere makter, som til OBAMA for eksempel! Idioter..
      <3

    31. Dette er ikke ment som kritikk, men jeg oppriktig lurer på hvorfor du ser på det som egoistisk å ha løver i bur, men å ha innekatter er helt greit? Katter skal også få utfolde seg, jakte og ha muligheten til å leve så “naturlig” som mulig. Jeg skjønner at man ikke kan bo midt i Oslo og la kattene sine gå ut og inn, men synes du det ikke da også er egoistisk å ha innekatt bare for at man selv skal ha muligheten til å ha katt, og ikke heller vente til man bor et egnet sted?

    32. Vedkomande som kommenterte at me vil ha mindre tekst og meir bilete, og at me ikkje går inn på bloggen din for å lese kva du skriv, må du for all del ikkje høyre på, Sophie! Kunne ikkje ha vore meir uenig! Du har jo ikkje så mange lesarar berre på grunn av bildene dine, haha. Vil helst at du skriv så mykje som mogleg, og gjerne med bilete òg, så klart 🙂

    33. jeg er helt sjokkert! visste ikke at du fikk slengt så mye kjipt! det som hadde vært galt var å ikke vaske dem, og la dem gå rundt i sin egen dritt!
      Det med Andrea var hennes valg, og når du tilogmed kjøpte billett til henne så har du i hvertfall ikke forlatt henne.
      Kanskje du bare skal stenge kommentarfeltet? For det her blir for dumt!
      Håper du klarer å også børste av deg de idiotiske kommentarene en gang i fremtiden, for du er virkelig en inspirerende jente. All lykke til videre! Du er rå!

    34. jeg har fulgt deg så lenge jeg kan huske, hver dag og på en eller annen merkelig måte følt at jeg utvikler meg sammen med deg! Jeg prøver stort sett alltid ut tingene du tester ut, tar imot alle tips du kommer med og tar all inspirasjon fra deg, og bare deg. Du er den eneste bloggeren jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i, og mye av det du skriver treffer meg så himla hardt. De jeg omgås synes ikke det å se opp til en blogger er noe å se opp til, men jeg støtter deg hver gang og sier stolt “sophie elise er forbildet mitt!” og det kommer ikke til å endre seg. Du er best 😀

    35. Er så synd at du skal få så mye dritt når du virker som en veldig god person!! Jeg digger deg, håper dritt kommentarene tar slutt! <3

    36. Du har jo selv sagt at du liker å provosere? Da sier det seg selv at folk kommer til å bli provosert og da kan du velge å “grow a pair” og takle det, eller ikke, og om du ikke takler at folk reagerer nær du provoserer synes jeg kanskje du skal finne på noe annet å fylle dagene med .
      De fleste som er negative i kommentarfeltet reagerer på valgene du tar og på det at du er veldig selvmotsigende, det kan du jo ikke nekte på?
      Jeg tror bloggingen og oppmerksomheten har gått deg til hodet. Du er langt ifra mentalt klar for oppmerksomheten du får, og det kommer til å ødelegge deg om du fortsetter.
      Få beina ned på jorda, skaff deg jobb, for enten du tror det eller ei, så er ikke blogging en jobb.

    37. Lett for meg å si at du ikke skal bry deg om alle de stygge kommentarene siden jeg ikke får den samme hetsen som du. Men vil bare si at du er en fantastisk person og du skal fortsette med å være deg selv 🙂 Ikke la dagen din bli ødelagt av folk som sitter gjemt bak en skjerm og skriver dritt til deg. Sannheten er vel at de er sjalu på deg, og kunne ønsket for alt i verden at de var deg. Stå på videre du er sterk person. Ikke glem alt du har fått til med bloggen din og hvor langt du har nådd som en 19 år gammel jente 🙂 Du er flink!

    38. Nå liker jeg deg enda mer.
      Du er blond, og store pipler. Du hates uansett. Dessverre. Skulle ønske det ikke var så brutalt men 2014…

    39. Kjenner jeg blir en smule irritert på de sosialt tilbakestående individene som bedriver terror i kommentarfeltene dine…
      At du har klart å opprettholde denne bloggen så lenge er et under. Det krever faktisk mot, ståpåvilje og en helt fantastisk god psyke. Jeg beundrer deg for det!
      Trollene på andre siden av skjermen kan ta seg en “bolle”. De kan umulig ha det spesielt bra med seg selv og oppnår INGENTING av å kritisere deg. Stå på videre!

    40. Håper du vet at han robin som du henger med, ikke gjør annet enn å bruke deg. Må vel være tragisk å være kjent for å gi han så mye, når han selv driter i deg. Det er vel egentlig en ganske kjent sak. Hvor er han idag, f.eks? 😉
      nei, synes virkelig synd i deg som alltid faller for slike gutter. håper du vet at om du ikke hadde hatt penger, egen leilighet hvor folk kan gjøre hva faen dem vil og “fame” ville du ikke hatt noen som helst rundt deg, og iallfall ikke han. Bare spør deg selv – hva har du fått av han, og hva får du tilbake? Hvorfor sitter du hjemme og venter ( i leiligheten som han får bo i) mens han er ute og flørter med andre jenter og sier til folk at han “må” hjem til deg, at han “egentlig ikke vil men har en avtale” og “nei han liker deg ikke overhode”.?
      Kom deg bare ut av det, du.

    41. Ænkelte folk e totalt skada og må bry sæ om alt en pærson gjør, drit i d negative.. vær dæ sjøll og vær stolt over at du fins, du kom ikje te værden før og bli hata, men før og bli elska 👭💛💙💚💋👍👀👱

    42. Av de som slenger dritt og kritiserer deg på en usakelig måte er 95% misunnelige på deg og ditt liv 😉
      Klem fra voksen dame på 30.

    43. Folk som slenger dritt kan du bare heve deg over. Vi dusjer også katten vår et par ganger i løpet av sommermånedene ettersom han blir helt grå av å rulle seg i sanda, og han liker det faktisk. Bruker lunkent vann og en egen tilpasset kattesjampo, så er det ikke noe problem. Du er tøff, stå på!

    44. Åå sophie! Jeg får så vondt av å se deg så lei deg 🙁 at haters MÅ komentere dritt bare for å gjøre det og at di finner på rykter er så jævlig forferdelig! De leter etter ting dem kan klage på hele tiden fordi dem ikke har noe annet å gjøre! DU er fantastisk, aldri tvil på det! Du er tenåring og forandrer deg såklart hele tiden! Du er i en alder der du skal finne deg selv og det kan være vanskelig! Stå på, du er faen meg sterk altså! Koselig at du liker Robin godt, dere hadde nok vært ett kjempesøtt par 🙂

    45. Av de som slenger rtitt og kritiserer deg på en usakelig måte er 95% misunnelige på deg og ditt liv 😉
      Klem fra voksen dame på 30.

    46. Du er en kjempe sterk jente Sophie <3 aldri la noen knekke deg. Du er smart, godt reflektert og ikke minst utrolig vakker.. skjønner godt at folk blir misunnelige:)
      klem fra meg

    47. Hei
      Synes du er tøff og rå, ville ikke brukt et sekund av min tid på usaklige kommentarer dersom jeg var deg.
      Har et lite spørsmål kan du fortelle litt mer om det masterchef greiene, hva det var og når det kommer på tv? Eventuelt om det allerede har vært på tv? Stor klem ❤️

    48. Har faktisk aldri kommentert på en blogg før, men føler jeg er nødt til det nå.
      Å vaske katter fra de er kattunger er veldig lurt, ettersom de blir vandt med å bade fra de ikke vet bedre, til senere anledninger hvor det er nødvendig å bade dem, om de allerede er vandt med å bade fra før, blir ikke opplevelsen traumatisk, som den ellers ville gjort. Jobber med katter, og har gjort det i en del år, så ikke bry deg om bedrevitere som tror de vet alt. Selv om jeg er litt bedreviter akkurat nå; men meg kan du høre på! (hehe)
      Når det gjelder alt annet du snakker om, så må du ikke bry deg om folk som sitter bak tastaturet (igjen; bry deg om meg), de har garantert gjort noe lignende/kommer til å gjøre noe lignende av alt du gjør, de er bare litt trangsynte, og klarer ikke helt se hvordan du er lik alle andre, ettersom alle leser om det.
      Til slutt vil jeg bare si at du ikke har samme mening som alle andre, og alle andre vil ikke ha samme mening som deg, så når det kommer til ting som du står for, eller ting du gjør; ikke unnskyld deg en eneste gang, det er din rett, og det er din rett å blogge om det, eller ikke. Om folk ikke klarer å tenke seg til at Andrea kunne dra hjem uten problemer om hun ville, er de ikke intelligente nok til å kaste bort en tanke på.
      Syntes egentlig det er veldig kleint å kommentere på blogg, haha, så håper virkelig du leser denne kommentaren, tar den til deg, og tar så masse nakenbilder med røyk i munnen, og har sex med hvem du vil, og gjør hva faen du vil; og skryter av det etterpå om du vil. For det har du rett til, og ingen har rett til å ta fra deg gleden i hva enn du måtte ha lyst til.

    49. Syntes du burde stenge kommenarfeltet jeg… Ingen har godt av å lese så mye dritt.. Folk er helt sprø.. Du gjør ingen ting galt. Men av en eller annen grunn elsker folk å hate sånne som deg. Vellykkede, pene jenter med bein i nesa.. Du kommer til å ha like mange lesere uansett… Gjør som Tone Damli, steng kommentarfeltet

    50. Du e utruli vakker, alle forandra se, alle tar andre valg enn planlagt!
      Betyr ikke at du som toppblogger e nå annerledes !
      Du verka så ei fantastisk jenta, å har et heeilt liv fræmfør deg!!
      Aldri bry deg om ka andrr tænk!
      Du ser næppe kommentarn her, men vette at e syns du e nydeli førr du e det på diin egen måte, å du e deg sjøl, ingen andre !! ♡

    51. Du betalte 12 000 for billetten din og Andrea sin og hun valgte å ikke bli med hjem? Ga hun deg pengene tilbake? Hvorfor er du så idiot og bruker 6000kr for så å tenke jaja når hun sa hun ville bli? Betyr penger ingenting for deg, har det så lite verdi?

    52. Hei, kommenterer på d meste en gang i året, men nå fikk jeg litt vondt av deg. Du får alt for mye dritt. Du er overraskende åpen og det er så kult å følge deg pga det. At du dusjer kattene er bare bra. Ukult med bæsj i Rompa! Og jeg regner med Andrea er gammel nok til å ta sine egne valg, og tror det er godt for dere bloggere å treffes ettersom dere vet hvor slitsomt ting kan bli/være. Håper du tar til deg alle positive kommentarer og klarer å overse de dårlige. Du er gull verdt, du er så bra! Syns faktisk verden trenger flere dyrevenner med silikonpupper, for det er faktisk mulig å bry seg om mange ting her i livet 😉

    53. All respekt til deg, Sophie 🙂 du får det sagt! og det på en god måte 🙂 Alle oss som leser blogger og som dømmer (det gjør vi alle), vet egentlig ingenting om hvor tøft det kan være å ha en blogg til tider. Alle har jo meninger om deg og legger ikke akkurat skjul på det. Likevell står du på ditt og er ikke redd for å si hva du mener. Vil si du er utrolig sterk siden du antagelig får ganske mye dritt her i kommentarfeltet, men likevel gjør du som du vil, skriver det du vil og legger ut de bildene du ønsker uten at du lar deg knekke av driten du får for det! Ikke verst! Stå på 🙂

    54. Det irriterer meg så mye at folk ALLTID skal finne noe de kan lage diskusjon og dårlig stemning av. Du har jo ikke svaret på alt liksom? Riktignok virker du utrolig smart da, så du gjør jo utrolig mye bra, og riktig. Fortsett å bade kattene dine om du vil, noen veninner av meg gjør det på sine og de har overlevd fint i mange år de.:) Jeg var syk både igår og idag, så har lest gjennom masse av de aller eldste innleggene dine. Synes du er så inspirerende og motiverende! Du har virkelig fått til npe stort med denne bloggen, det er kjempeimponerende. En dag har jeg lyst til å legge samme innsats ned i bloggen min som du gjorde/gjør. 🙂

    55. Jeg har fulgt litt med her i kommentarfeltet ditt i det siste, og ser at det er alt for mange stygge og unødvendige kommentarer. Men jeg legger også merke til at det er en del som svarer de som skriver stygt og forsvarer deg. Det er flott å se, håper du også legger merke til disse kommentarene.
      Helt ærlig synes jeg at det er helt håpløst at folk kritiserer deg for alt mulig. Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal si.. Det er bare synd.

    56. Ahhh, jeg kjenner jeg blir så oppgitt på dine vegne!! Du MÅ heve deg over det! Enten er det umodene 13 år gamle jenter som fikk seg laptop igår som kommenterer, eller så er det de samme som vil sitte på kvinneforum å rakke ned på bloggere om 20 år også. Deres meninger gjemt bak anonymitet er ikke verdt noenting. Ser også den fjåsete kommentaren over her “Hva med å ta en utdanning da lille venn?” Gjør som du vil du “lille venn”…. Du har nådd så mye lenger enn en bachelor i økonomi. God helg! Klem fra Victoria

    57. Sånn er det å være kjent blogger dessverre. Folk trur de kjenner deg så de må bare slenge dritt når du kommer med noe eller ikke blogger på en dag, men de glemmer at det kun er bloggen de kjenner å ikke deg. Stå på du er sterk! “Mye vil ha mer” kan vk vell kalle leserene dine :p

    58. Jeg har bladd litt opp og ned i kommentarfeltet ditt i det siste, og det har vært drøyt. Jeg har aldri kommentert her før, men tenkte at vi som faktisk mener snille ting kan ta å åpne kjeften litt vi også 🙂 Synes det er modig at du deler tanker og meninger, spesielt med tanke på hvor mye dritt du får for det! Andrea sitt kommentarfelt er en blomstereng i forhold til hva du får. Stå på! Liker bloggen din, jeg 🙂

    59. Jeg gikk på VG1 sammen med deg, og ville bare kommentere her og si at jeg synes du er veldig sterk. Det skal mye til å være så åpen og offentlig, og samtidig ha integritet. Du får mye dritt som du ikke fortjener, men stå på.

    60. Nå må jeg bare kommentere! Er ikke ofte jeg gjør det, men enkelte i kommentarfeltene dine er så….finner ikke ord for det! Haha
      Hva så om hun doper seg? Hva så om hun vasker kattene sine? Hva så om hun reiste fra Afrika av personlige årsaker? Hva så om hun går “rett fra Mathias til Robin”? Det er vell HENNES liv det går ut over når hun tar et valg! Jeg skjønner ikke hvorfor alle fjortissjenter skal se det som verdens undergang. Selvfølgelig er det en negativ ting å dope seg, men hvem andre enn Sophie (og hennes venner) er det som får svi for det? Jeg liker ikke de som driver med sånt selv, men det er bare en liten del av dem – de har også en stoor personlighet utenom at de ruser seg! Det er vell ingen av dere som vet grunnen bak det heller, for det kan være så sinnsykt mye! Slutt å rakk ned på andre når det ikke er noe som går ut over dere!

    61. Dette er første gang jeg kommenterer på en blogg, men jeg følte bare for å si noen ord til deg nå. Skjønner godt at du blir sliten av det evige presset som ligger på deg. Du er ung og jobber fremdeles med å finne deg selv. Vi har alle vært 19, jeg tør nesten ikke tenke på hvor umoden og overfladisk jeg var når jeg selv var 19. Det tror jeg også er mye av det som gjenspeiler seg i kommentarfeltet ditt nå. Leserne dine er gjerne unge, umodne og har ikke ferdigutviklet evnen til empati og respekt. Jeg håper du klarer å se disse hatefulle kommentarene for hva det er: misunnelse, bitterhet og et ønske om å rakke ned på deg fordi du lever et liv de selv bare kan drømme om. De er jo inne og leser bloggen din, så det er tydelig at du interesserer dem, selvom de sier at de synes du er håpløs. Jeg synes du er en flott ung jente med mange gode verdier og en lysende fremtid foran deg. Hev deg over hatefull, feig drittslenging og fortsett å være deg selv. Du er nydelig og sterk, og du kan takke deg selv hver kveld for at du ikke er av typen som sitter bak en dataskjerm og skriver anonyme slengkommentarer som bare har til hensikt å såre en som er tøff nok til å by på seg selv. Heia deg! Hilsen meg, 33 år.

    62. Herre jævla gud, så idiotiske, slemme, trangsynte og tragiske folk er. Jeg beundrer deg så utrolig mye Sophie, og det gjør meg så sint og trist å se alle de som tror de har rett til å kommentere opp og ned i mente på ting du velvillig deler med oss om livet ditt – jeg vet du har sagt tidligere at det ikke går så inn på deg som det gjorde før, at du er mer vant til det nå, og til det tenker jeg bare: åja, du som sitter bak tastaturet ditt, høres det kult ut hvis barnet ditt (…en gang i fremtiden) står frem og sier at det ble mobbet hele barneskolen, også skal det liksom være greit fordi de ble vant til det? Nei, det kan jeg love at de ikke hadde synes var greit!
      Beklager at jeg sporer sånn av her, men du har min totale fulle sympati og jeg håper virkelig at du har det greit på tross av alle idiotene: du fortjener det aller beste! ❤️

    63. Du sier du ikke har festet siden du kom flyttet til Oslo, men du har jo nevnt flere ganger at du skal på fest.

    64. Du er en fantastisk sterk jente, Sophie. Folk slenger dritt fordi de ikke har noe bedre å gjøre. Virker som at de gjør det av sjalusi, og det er desverre sånn verden er. Forstår at det blir vanskelig å komme med sine egene meninger om du får pes for alt! Håper bare ikke det ødelegger for hva du egentlig ønsker å si og mene!
      For å gå over til noe litt annet, så har jeg nettopp gått en uke på juicing, og misunner deg ikke hehe. Er utrolig deilig å få renset opp, og føle deg fresh for så og starte å spise sunt og godt<3 Lykke til! Og stå på!

    65. Vet at noen ord fra meg kansje ikke betyr noe for deg, jeg er bare 1 av mange som kommenterer å leser bloggen din. Men vil like vel skrive noe til deg i håp om at du leser å tar til deg det jeg skriver, å kansje svarer tilbake. Jeg mener at du skal fokusere på deg selv å ta til deg de gode kommentarene du får. Ikke bruk energi på å forklare deg for de som kommer med noe negativt. Uansett så er det jo ditt liv, dine meninger å dine handlinger som er viktig for deg. Ingen tåpskalle fra bushen eller Toten for den saks skyld kan bestemme hvordan du skal leve ditt liv. Du er som du sier i utvikling å ting forandrer seg hele tiden. Å lover deg at jeg vet godt hvordan det er. Du er ei god jente med flotte meninger om livet. Stol på at dine valg er best for deg å gi faen i å løfte en finger for de som prøver å stoppe deg<3

    66. Når alt kommer til alt er menneskerasen født egoistiske. Om så man er snill med andre så er det for å føle seg selv bra, om så man er opptatt av dyrevern så er det fordi man ikke klarer å selv leve med tanken på at dyrene lider. Så egoist-stempelet skal du ikke tenke noe over. Egoisme er medfødt.

    67. Jeg blir oppriktig bekymret når kommentarfeltet ditt er på det verste. Jeg blir rett og slett skremt over all dritten som kommer inn hit og dessverre blir urettmessig rettet mot deg. Jeg tenker jo at det må være de sykeste og slemmeste menneskene i hele Norge som kommenterer her i blant, men det verste er jo at det antagelig er ‘normale’ ungdom og voksne. JEG får vondt i magen av dritten du får, fy flate så sterk du er Sophie. Stå på, fordi du virker helt fantastisk og herlig!:-) Og nå sto det heldigvis masse fint i kommetarfeltet, haha, på tide!

    68. Kjære vakre, flotte og gode Sophie Elise. Jeg beundrer deg hver eneste dag for at du er en så sterk og reflektert jente som det du er! Uten tvil en av de flotteste menneskene jeg vet om! Ønsket bare å legge igjen en kommentar og ønske deg en fantastisk helg 🙂 Slapp av, nyt og glem alle negative kommentarer her på bloggen. De fleste av de bunner i sjalusi uansett.

    69. Det jeg ikke forstår er hvorfor du valgte å dra tilbake til Norge? Du hadde allerede en returbilett, og i stedet for å bruke 12 000,- på å fremskynde reisedatoen, kunne du undersøkt mulighetene for hva annet du kunne støttet. Hva med å f.eks ta inn på et hotell resten av oppholdet, og så gitt disse pengene du kastet bort på ny bilett til denne skolen dere besøkte? Da hadde du faktisk kunne hjelpe noen, for lets face it, at barna fikk leker og godteri har absolutt ingenting å si for deres fremtid.
      Nei, jeg mener faktisk at det var egoistisk av deg å dra hjem, ikke minst lite gjennomtenkt. Ja, du er bare 19 år. Hvis du som 19 åring ikke er gammel nok til å få svar på tiltale så burde du kanskje vurdere å 1. Slutte å blogge, 2. Moderere bloggen din eller 3. Stenge kommentarfeltet.

    70. Tragisk at folk skriver så mye rart på bloggen din. Katter tåler vann.. Du hadde merka om de hadde syntes det var altfor ille!

    71. For det første: Vær så snill, gjør akkurat som du vil, så lenge du har det bra! Og så lenge det ikke skader noen.
      Så vil jeg bare si til h*n som kommenterte “Trodde du sa du skulle vær singel en god stund etter Mathias? Jaja…”, følelser kommer uten varsel. Det er noe man ikke har kontroll over.
      Uansett, ønsker deg alt godt og lykke til, Sophie!

    72. Skikkelig bra skrevet! Du får jo kritikk uansett hvilke retning du snur deg til, jeg hadde blitt veldig deprimert! Men du står på beina ennå, du virker så utrolig sterk <3 og bare så du vet det, jeg hadde badet kattene mine også hvis de var full av bæsj, hehe 🙂

    73. Husk at for hver ondsinnede kommentar så finnes det 100 lesere som ikke kommenterer, men som leser bloggen din hver dag fordi du er en fin person. <3

    74. Så utrolig bra skrevet Sophie, du er virkelig ei fantastisk nydelig jente både på innsiden og utsiden! Du skal være stolt av deg selv og det du har oppnådd, du skal være stolt av meningene dine og de valgene du tar! For du er virkelig et forbilde for meg og mange andre der ute, og jeg beundrer styrken din og utstrålingen din! Det gode hjerte ditt kommer til å få deg langt. Håper ikke at de negative kommentarene og dritt slengingen ødelegger for det, skjønner at det ikke kan være lett, og jeg vet at jeg aldri kommer til å forstå hvordan det er, men jeg håper du fortsetter å være akkurat den DU er uansett! Vil dele et ordtak eller hva man skal kalle det med deg, som jeg alltid leser når jeg er litt nede eller trenger noe å tro på. “When real people fall down in life, they get right back up and keep walking”

    75. hvorfor kan ikke alle som leser bloggen din leve etter ordtaket: om du ikke har noe fint å si, ikke si noe i det hele tatt.
      hvorfor kan ikke folk la bloggen din underholde, lese den, gi leserene en mening og kanskje tenkt: sånn ville ikke jeg gjort det, men det er ikke mitt liv så da kan jeg la være å blande meg.

    76. Sophie stå på!! I mine øyner er du en fantastisk jente! Ikke bry deg om alle som skriver negative kommentarer til deg. De er bare misunnelig på deg!

    77. Jeg har aldri kommentert noe på bloggen din, men nå skal jeg søren meg gjøre det. Hver gang jeg er inne på bloggen din, leser jeg også kommentarfeltet, og jeg blir like oppgitt hver eneste gang. Jeg klarer ikke å begripe eller forstå meg på mennesker som ikke gjør annet enn å slenge dritt. De fleste som leser disse fæle kommenatrene sitter å ler, de gjør narr av dem som har skrevet, selv om vi ikke en gang vet hvem dere er. Sophie er ikke anonym, hun gjemmer seg ikke. Hun har valgt å være åpen, noe visse folk ikke takler. Det er Sophie Elise sitt liv dette her, ikke deres?! Alle mennesker her i verden kan ikke gjøre alt det samme eller mene det samme, hvordan hadde verden sett ut da? Jeg har ikke alle de samme verdiene som det Sophie Elise har, men det betyr ikke at jeg skal rakke ned på det henne mener!Det handler om å respektere hverandre, uansett hvor forskjellig man er. Jeg vet ikke hvor mange ganger bloggere prøver å si at “dette er min blogg, om mitt liv og hvordan jeg lever det må du bare tåle, eller finne deg noe annet å lese”, men fremdeles så er det noen som velger å rakke ned! ANER DERE HVOR STAKKRSLIGE dere er? Dere latterlig gjøres over deres dumme og tomme kommentarer. Hvis dere ikke er redde for å vise hva dere mener ovenfor Sophie Elise og andre, så vis dere selv! Skriv hvem dere er så skal vi se. Feiginger hele gjengen, blir rett og slett kvalm og dårlig.
      Sophie Elise, bare fortsett, på din måte. Du aner ikke hvor mange som faktisk setter pris på hvordan du åpner deg for oss. Du er utrolig inspirerende og er ofte en snakkis under jente vorset, eller middagen (positivt så klart). Som sagt så har jeg aldri kommentert her, men føler det er min “plik” som fast leser og beundrer å fortelle deg hvor inspirerende og søt jente du er 🙂 Du hører nok hele tiden at du bare må heve deg over det, jeg forstår at det kan gå inn på deg. Men virkelig, disse taperne latterlig gjøres, selv om vi ikke en gang vet hvem disse er. Så stå på, Sophie! Jeg heier på deg, det har jeg alltid gjort!

    78. I dag satt jeg faktisk og pratet om deg til de jeg bor hos. Men jeg skrøt masse av deg over alt det gode du gjør mot dyr og det du gjorde i sør Afrika og at det valget du tok var et bra valg!:)

    79. Si i fra om den jucingen fungerer på energi og humør. Er ganske desperat selv her, er så sliten og lei av å være sliten og lei! Elsker dagene da alt er på topp, og jeg orker å være velfungerende en hel dag, og tror at nå – nå går det rettveien, men så går det tilbake igjen. Møkklei!

    80. Jeg elsker at du har egne meninger, og står for dine meninger, selv om de kan endre seg over tid. Hvem skifter aldri mening, tenker jeg. Alle gjør det. Jeg er like gammel som deg, og jeg har ofte skiftet mening, det gjør man fort dersom man plutselig får flere opplysninger om en sak.
      Elsker at du tør å mene ting som andre ikke tør, du tør å stå for det du sier, noe jeg synes er sykt kult, uansett hvor mye reaksjon du får. Elsker at du provoserer.
      Det som irriterer meg mest, er personer som anonymt slenger dritt om andre. Dette gjelder spesielt bloggere. Det gjør meg rett og slett kvalm. At personer i det hele tatt klarer å være frekk mot andre på den måten er helt uvirkelig for meg. Skjønner ikke hvilken oppdragelse de personene har fått..
      Men vær sterk, Sophie Elise. Du er et forbilde for mange, og jeg digger måten du fremstiller deg selv på. Det er ikke alle som forstår ironi og slikt, spesielt når man skriver det, men elsker at du kødder og elsker å lese kommentarer når folk ikke forstår at det er tull. STÅ PÅ <3

    81. Så super ego som jeg er og ikke minst uansvarlig så vasker jeg katten min når han lukter vondt ( også hunda) de sover faktisk i senga mi, å jeg ønsker ikke en ille luktene katt i senga! Forstår deg kjempe godt! Bruker også hunde godlukt på hunda 😱😱😱

    82. Kjæra deg sophie.
      Ikkje bry deg om ka folk slenge å kommentere rundt om i kommentarfeltet ditt.
      Du veit sjøl ka du meine å står for, å om da e forandra i måro så e da din sak.
      Ikkje ta alt så innpå deg. Viss du syns da e tong å lesa ka alle skrive, så steng kommentar feltet ei stond. Så får du ting litt på avstand 🙂 ha ein vidare go helg!!

    83. Whops, navnet mitt kom ikke med. :p
      Du er sterk og fortsett med å gjør det som gjør deg glad! Stå på <3

    84. Juicing burde vere et tilskudd i et variert kosthold, ikke et måltid. Jeg har også sett dokumentarer om jucing og det kan jo funke for folk som er syke. Men å juice ene og alene tilfredstiller ikke sulten vår og etterpå ender mange opp med å spise masse dritt igjen. Spis ren ubehandlet mat. Smoothier (bedre enn juice fordi da er fruktkjøtt med), grove kornprodukter, grønsaker, bønner, linser, salat, frukt osv.. Sjekk ut veganmisjonen.com og veganmannen.com. Følg inspirerende folk på insta som f.eks fully_vegan, lonijane, essenaoneill, freeleethebananagirl, jiliciousjourney.. Følger man en sunn livsstil trenger man ikke detox kurer, for da er kroppen og immunforsvaret strekt hele tiden. Siden du er vegetarianer/veganer(?) har jo du uendelige muligheter til å lage mange sunne måltider 🙂 <3

    85. Første gang, men må bare kommentere..
      Du får altfor mye ufortjent dritt! Om folk har så sjuk sterke meninger om ting kan de vel stikke et anna sted!
      Forresten, jeg kommer for å lese tekst, ikke se bilder.. Med andre ord er det to fullstendig forskjellige meninger i kommentarfeltet, og jeg synes du skal gjøre akkurat det du liker best! <3

    86. du har så mange fine meninger Sophie, håper du fortsetter og dele de selv om du får mye py! Du er ett bra menneske!

    87. Du burde bare slutte å kommentere kritikk på slutten av hvert innlegg. For nå gir jo du dem akkurat det de vil ha, du lar deg provosere og gir dem oppmerksomhet. Noen elsker drama og spetakkel og koser seg sikkert gløgg når du bryr deg nok til å skrive en novelle om det på slutten av blogginnlegg. De fleste oppegående mennesker vet at alle har ulike meninger og sin egen måte å se verden på og faktisk respekterer det. Alle andre er umodne jenter og gutter som tydeligvis ikke fikk nok oppmerksomhet i oppveksten sin. Ikke ta til deg ukonstruktiv kritikk. Hev deg over sånne idiotiske ting!:)

    88. “Katter rengjør seg selv og trenger normalt ikke regelmessig vask slik hunder gjør. Skulle katten likevel trenge et bad er det også her viktig å bruke en sjampo og balsam beregnet på katt.” Det skrev en veterinær så du har jo bare gjort det enhver eier burde gjort 🙂

    89. Du er virkelig forbildet mitt, Sophie!
      Du er utrolig sterk og tøff, og jeg beundrer virkelig alle meningene dine. Stå på og fortsett med å dele dem på bloggen selv om noen respektløse, frekke, selvgode mennesker slenger dritt. Det er de som virkelig går glipp av noe!
      Og det med at man ikke skal bade kattene sine.. hvem har sagt det? Venninnen min har hatt katt i snart 5 år, og hun bader den når den trenger det. Det er heelt normalt og ikke minst bra.
      Du er bra!

    90. Uh, får så vondt. Har lest kommentarene i det siste og ser at du oftere og oftere må unnskylde deg og ta opp kritikk i innlegga dine, skjønner at det kan være slitsomt. Herregud, folk er bare dritt. Heldigvis ser det ikke ut som om det er så mange stygge kommentarer på dette innlegget her, men det er noen. Og til dere som har kommentert stygt til og med nå, nå som hun har forsvart og forklart seg så vel som hun gjør i dette innlegget (noe hun ikke engang burde ha trengt å gjøre) Dere kan bare drite og dra. Jeg håper seriøst at du forstår, Sophie at de som kommenterer dritt seriøst klikker seg inn på bloggen din bare for å leeete etter feil. Du er et forbilde for så utrolig mange mennesker og jeg ber for at du klarer å holde hodet kaldt og fortsette å være den du er. Skjønner ikke hvorfor jeg sier dette egentlig, synes du er helt rå fra før av og klarer deg kjempefint. Du er så sterk. Hehe;P

    91. Jeg dør av hvor latterlig du er, du elsker aldri personer du ersom en hore som vil ha sex med alle. Men bare bruker forholdsom en dekning.

    92. Er ikke ofte jeg kommenterer, men blir litt sliten av at det er så ofte innlegg om alle negativiteten og oppklaring osv. Kan du ikke bare skjønne at folk vil si noe imot utansett hva du gjør, så kan du ikke leve ditt liv og ikke dra opp all negativiteten hele tiden? Blir mye fokus på dette i innleggene, og det er litt slitsomt. Som sagt, jeg er ikke en av kommentarerne, jeg liker kun å klikke meg inn på bloggen din siden du skriver godt og er en interessant person 🙂

    93. du er så utrolig sterk som tør å stå for meningene dine sophie, og det er nettopp derfor jeg leser denne bloggen din. du er så tøff, og modig, og omtenksom, og barmhjertig at jeg blir helt utrolig inspirert, motivert og pepp på mitt eget liv selv, og tusen takk for det. tusen takk for at du er du og ingen andre.
      <3

    94. folk kommenterer dritt kun fordi at de er sjalu på deg, men jeg skjønner godt at du blir lei deg, og du fortjener det absolutt ikke!
      Du er nydelig, og jeg elsker bloggen din! håper du fortsetter å blogge så bra som du har gjort i det siste!
      Og når det er sakt så vil jeg bare si at du er mitt aller største forbilde og at jeg digger deg!

    95. Jeg tror at jeg kommenterte det med at du dusjet kattene dine, og jeg angrer. Jeg tenkte ikke over hvor mye det kan gå innpå deg. Jeg beklager og skjønner jo selvfølgelig at du gjorde det. Jeg forstår ikke at jeg ikke tenkte lenger.

    96. LANGragga katter får ofte bæsj i bakenden, hengene fast i den lange pelsen! Det er ikke uvanlig og det må man vakse vekk.
      Så det Sophie gjorde var helt riktig. Men ellers er det ikke nødvendig å bade kattene sine, de kan fint vaske seg selv.

    97. Det er absolutt ikke noe galt i å vaske kattene sine. Om noen sier det mangler de et eller annet oppi hodet. Det selges katteshampooer. Det er bare bra for katten at den blir vasket en gang i blant. Kattene mine er ikke særlig blide på meg rett etter de har blitt dusjet, men det virker til at det ikke var så ille likevel etter st det har gått en stund. Det kan også hjelpe litt til på folker i pelsen. Og er det sånn at katten er kjempe skitten etter å ha vært ute, så selvfølgelig må den vaskes. Jeg vet ikke hva s får folk til å skrive sånne ting. Men det må vel være uvitenhet.

    98. hei sophie! Du er herlig, og elsker at du alltid prøver nye ting! Har selv lyst til å begynne på detox, hvor mye kostet den juiceren din? 🙂 Stå på, gleder meg til å høre hvordan du synes den funker!

    99. Syns ikke du skal la være å være åpen og ærlig, slutter du med det er det de som skriver stygge kommentarer som bestemmer over deg og det syns jeg blir så fullstendig feil og urettferdig. Fortsett å skriv en morsom og inspirerende blogg 🙂 Og dessverre vil det nok komme ufine kommentarer, men det gjelder å forsøke å ignorere dem ellers kan du oppleve å bli fullstendig utmattet..men det er nok ikke enkelt. Ta vare på deg selv og fortsett å være deg!<3

    100. Leste litt på kommentarene du fikk ang. bading av katter. Haha, herregud for noen utsagn! Ikke hør på dem, katter kan også bli badet på lik linje som hunder, ikke noe problem med det. Selv dusjer jeg katta mi en gang i uka pga allergi, sprayer etterpå allergimiddel på pelsen hans. Har gjort det siden han var kattunge, så han er vant med det, og står helt i ro i badekaret. I tillegg er han veeldig flink med å vaske seg selv hele tiden, så pelsen hans er som silke og lukter såå godt!! 😀

    101. Å dusje kattene kan du gjøre ca 1-2 ganger i måneden 🙂 bare husk att om du skal bruke såpe så må du bruke en som er natural, da de ikke tåler parfyme :))

    102. Hei, jucing kan være skadelig fordi du ikke får nok kalorier. I tilegg mister du mye av fibere fra frukten og koster masse. Anbefaler da heller å bli fruktarianer i perioden du villie juice, lage smoothier med banan (+spinat, det du har)
      Billigere og mye mer næringsrikt, og detoxer kroppen like bra uten at du blir slapp og underænert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg