making music


Jeg presterte å glemme macen min hos frisøren igår, så jeg har stresset i hele dag med å få tak i den. . Men, nå er den endelig her, og jeg er i studio for å lage musikk, noe jeg også var inatt! Jeg og Helfner skrev litt musikk og for min del er det utrolig deilig å være en så stor del av prosessen hele veien. Nå får jeg jo skrevet noe som er personlig for meg, og om ting jeg selv har gått igjennom. Når vi skrev igår kom det rett fra hjertet, og det var nesten vondt å synge. Men, da blir jo resultatet bra!

Vi skal fortsette å jobbe her og komme oss igang med å spille inn vokaler og forhåpentligvis skrive enda litt mer, om inspirasjonen er der. Så, hva slags låt håper dere dette blir? En litt mer rolig, enda en festlåt, pop eller kanskje litt mer hiphop, eller dubstep? Mulighetene er mange, og nå har jeg også en følelse på hvilken vei vi går.


 

Singletten og cardiganen er fra madlady. 


82 kommentarer
    1. håper på en skikkelig rolig og fin låt. Du har en sånn nydelig, chill litt lana-stemme, som passer helt perfekt til det 😀 ellers tror jeg du hadde klart egentlig de fleste kategoriene bra 🙂 masse lykke til!!

    2. Håper på en litt rolig sang litt Lana aktig men ikke slik at det høres ut som du prøver å kopiere henne. Vær deg selv og finn din egen rytme 🙂 Gleder meg, den blir sikkert kjempebra!
      Btw. Hvor er t-skjorten fra? 🙂

    3. 22:28: seriøst? Må da for faen være lov å gå med en t-skjorte med marihuanaplante på uten at det skal regnes som noen form for reklamering.

    4. Håper på en rolig en 🙂 Du så skikkelig bra ut i dag forresten! Det gjør du vell egentlig alltid, men litt spesiellt i dag liksom 🙂

    5. enig med S. det er rett og slett skammelig. du burde skjemmes Sofie. virkelig. og alle sauene som følger deg blindt og syns skjorta er så kuuuuuuul og slett ikke reklame: idioter.
      går du med ei celine veske så reklamerer du for celine. du presenterer et merke som du har betalt svinmye for å kunne gå med.
      trener du i nike så reklamerer du for nike.
      krever ikke me intelligens for å skjønne det. registrerer at Silje-sau ikke ser det, men antar da at hun er 16 år og syns alt som er ulovlig er kult.
      det er så synd sofie, du misbruker makten du har til å fronte noe som ikke bare er ulovlig, men som årlig sender mange ungdommer inn i et livslangt forhold til psykiatrien fordi hjernen kortslutter og de blir psykotiske. og dette fronter du ved å ta på deg en slik topp.
      fysj.
      og takk for meg på denne siden – ønsker ikke å støtte deg sofie – med treff på siden din, når du er så usansynlig korttenkt.

    6. La Sophie ha på seg det hun vil! Jeg er ikke noe storfan at hun går med t-skjorter med sånne prints, men la henne bestemme selv! Ikke begynn å si at det er reklame å ha på seg en t-shorte/genser med hasjplante på!
      Sikker på at sangen din blir fin uansett💗

    7. Håper litt på en rolig, kanskje mer mot rock – ikke typisk pop i hvertfall 🙂 Kommer jo helt an på teksten også, men stemmen din passet veldig bra til f.eks. Lana del Rey-typ sanger!

    8. Er livet bare en lek?
      Vi sliter oss ut gjennom hverdagen og så fort vi får mulighet til å rømme fra virkeligheten løper vi til de små ting som ser ut til å gi oss glede. Livet virker mangelfullt, er det ikke mer å forvente?
      Er det ikke mer å forvente?
      Sitter du også med følelsen av at livet i mer eller mindre grad har blitt rutine? Vi står opp etter å ha sovet. Vi får i oss noe å spise, enten det er nå, eller senere. Vi drar på skole, jobb eller gjør det samme som vi gjorde i går. Det er i mer eller mindre grad de samme type oppgavene vi gjør. Vi kommer hjem, enten vi bor alene eller sammen med noen. Vi har noen høydepunkter som vi ser frem til gjennom dagen, og vi har ting vi ikke ser frem til. Du er ikke alene om dette, men er det ikke mer å forvente av dette livet?
      Livets høydepunkter
      Flere og flere innser stadig at hverdagen til en viss grad er mangelfull. Hverdagens rutiner gir ikke den fornøyelse vi egentlig søker. Det er derfor mange av oss sparer penger til å dra på ferier eller drikker oss fulle i helgene. Vi vil koble ut fra livet og gå inn i en illusjon av glede hvor alt er herlig. Hadde vi vært fornøyd med våre rutiner ville vi ikke søkt tilflukt i materielle gleder eller berusende midler som tar oss vekk fra virkeligheten av livets rutiner. Er det ikke noen måte å bryte ut fra rutinene uten å rømme fra dem gjennom materialisme, ferier og beruselse eller lignende? Hvis vi finner ut hvorfor vi egentlig er her, vil ting kanskje virke mer forståelig og vi kan klare å sette sammen livets puslespill.
      Forestill deg
      Forestill deg at du våkner opp i en stor fabrikk du aldri har vært i før, uten å huske noe fra fortiden. Du ser tusenvis av mennesker som jobber i vei og alle dører og vinduer er lukket og forseglet. Folk arbeider, sover og bruker all sin tid inne i denne fabrikken. Hva ville du tenkt for deg selv i denne situasjonen? «Nå er jeg her og kan like godt bli med alle de andre og jobbe jeg også.» Eller ville du stanset opp og spurt deg selv: «Hvordan havnet jeg her?», «Hva er meningen med at jeg er her?», «Hva ligger utenfor denne fabrikken?», «Hva skjer når arbeidet her er over?» Dette eksempelet er som vår eksistens her på jorda. Vi mennesker har blitt kastet inn i tilværelsen uten noe valg, så spørsmål som: «Hva gjør jeg her?», «Hva er meningen med livet?» og «Hvor skal jeg etter jeg dør?» dukker stadig opp i våre tanker. Vi glemmer disse grunnleggende spørsmålene i våre daglige rutiner, men å ignorere dem vil ikke få dem til å forsvinne. Å få svar på disse spørsmålene vil gi livet en dypere mening, det vil hjelpe oss med å håndtere livets stress og finne indre ro og glede.
      Konklusjon
      Livet er blitt rutine og er til en viss grad mangelfullt. Sann glede ligger ikke i materialisme eller å søke tilflukt fra hverdagen gjennom rusmidler og ferier. Livet må ha en dypere mening enn å være en slave av livets rutiner og materialisme. Neste steg er å utforske om det er andre måter å unnslippe livets stress og finne indre ro og glede?

    9. Rolig 🙂 Det passer stemmen din så mye bedre, sånn som da du sang Video Games.
      Dessuten tror jeg en personlig tekst blir mer ektefølt av en rolig melodi, viss du skjønner. Hvis ikke er det jo ingen som kommer til å tenke på teksten uansett, hvis det er en partylåt. Og det virker som du vil nå frem med teksten din 🙂

    10. Hasj er ikke det eneste Sofie Elise bruker for tiden. Hørte at hun tok kokain sammen med Anne Sofie sist AS besøkte Oslo….

    11. Jeg håper egentlig på en emosjonell og dyp låt, eller hva jeg skal si… en slags ballade hadde vært sååå koselig fra deg! Ikke for å høres ut som en stalker eller en poet, men i og med at du har så stor personlighet og vært igjennom mye så passer det liksom med en låt som reflekterer dette 🙂 Jeg personlig synes du er, tja, dyp på en måte… du har mye på hjertet, mye du skulle sagt, og er ikke akkurat overflatisk, hvis du skjønner – så derfor tror jeg det hadde blitt bra med en låt som faktisk sier noe, og har et seriøst budskap. Selvfølgelig kan du jo også få sagt dette gjennom en partylåt, men med en rolig låt får man et annet inntrykk, OG det blir mer “ekte” live! Noe sånt som Love Will Remember av Selena Gomez kunne passet deg, eller Bastille sin What Would You Do… kanskje? Uansett hva du jobber med, så tror jeg resultatet blir flott – stå på, jeg gleder meg til å høre den heheheh

    12. allright…jeg digger deg…men den t skjorta og de hasjprintsa dine…det blir too muh..og helfner is trying waaaay to hard!

    13. Gi deg med weedreklamen! Ærlig talt. Du kan ikke heve deg over at du er et forbilde for småunger, og BARE det. Dersom foreldrene deres klikker seg inn på bloggen din vil de få sjokk.

    14. Hahahah sverger folk kommenterer helt fucka asss…. la jenta være i fred, verden går ikke under om hun går med en jævla weed t-skjorte… Hvor er t-skjorten fra? Er en weed enthusiast sjæl 😀
      DERE SOM KOMMENTERER BULLSHIT ER SÅ JÆVLA TRAGISKE OG JEG SKULLE ØNSKE MENNESKER SOM DERE KUNNE VENNLIGST FJERNE SEG OG SLUTTE OG KOMMENTERE NEGATIVT PÅ ANDRE SINE BLOGGER! Jeg vedder på at halvparten av dere har ikke BALLS nok til å si halvparten det dere skriver her på tastaturet, til trynet til sophie. Så før dere blander dere oppi alt mulig rart,
      tenk på hvordan det definerer DERE som personer. Blir dere til et bedre menneske av å kommentere dritt?
      Mvh en pissed leser som er lei av å lese masse dritt/unødendige kommentarer.

    15. Elsker at du er nummer 1 på topplisten, du fortjener det virkelig! Takk for at du er du og inspirerer flere tusen unge jenter hver dag! Håper du vet at du burde være stolt av deg selv <3 much love

    16. Jeg håper det blir en hiphop med litt god rap! hadde vært det kuleste, den stereotypiske barbiejenta (som du selv kaller deg, og jeg skal ikke klage på din sannhet) kommer og lager rapsong i likhet med WuTangClan!

    17. Susan: Selv om du sikkert er en voksen og ansvarlig person – er ikke de aller, aller fleste følgerne til Sophie det. De er barn.
      PS: Det er helt unødvendig å SKRIKE.

    18. Dubstep hadde vært awesome!
      Eller en sang med litt sånn nicki minaj stil, det trur jeg hadde blitt kult med din stemme!

    19. Åpenbart de begge 2 er skam fjerne på bildet – man kan godt se de blodsprengte øynene til sophie også går hef med solbriller inne er unormalt når man er inne(spesielt siden det ser mørkt ut der inne),,, tipper de røyket seg godfjerne og hef håpet på et knull eller to

    20. til anonyme person som svarte meg, setter pris på feedback. Men måtte få ut litt aggresjon, mente ikke å virke skrikete 🙂 Men tingen er at de som kommenterer negativt er ikke barn alle sammen… De er voksne som meg og deg.

    21. Stine: HVA FAEN ER GALT MED DEG!? I likhet med wu tang? Er du dum? Fy søren, du burde ikke nærme deg hip hop! Og sophie: DU kan bare drite i å prøve deg å ødelgge hip hop!! Hvis du har planer om å prøve deg på det, kan jeg nesten garantere deg at du ikke vil få gå i fred på gata lengere! (Ikke noen trussel bare så det er avklart)
      Men seriøst til deg, Stine: ikke nevn wu tang igjen, det du sa der var bare alt for latterlig å hvis du tror SE Kan lage noe i “i likhet med wu tang clan” er bare et stort hån mot wu tang! Skjerp deg

    22. Hei😄😍😄
      Håper det blir en partylåt eller en rolig sang, det tenker jeg meg at du hadde mestret bra☺️☺️☺️
      Gleder meg til neste sang, stå på, du er en sterk jente😄😍😄

    23. Hei 🙂
      Serr, hvor har du kjøpt den toppen?? Du pleier alltid skrive det, ikke nå?:P Den er jo rååå, please tell me, where did you buy it? 😀

    24. Faktisk er jeg 20 år og aldri rørt ulovlige stoffer eller i det hele tatt røyka vanlige sigaretter fast. At man ikke er hårsår ovenfor en jævla t-skjorte gjør meg ikke til en 16 år gammel wannabe rebell. Jeg har en marihuanaplante-wonderbaum i bilen. Gjør det meg automatisk til en frontkjemper for legalisering av den grunn? Nei. Jeg har den fordi den lukter dritgodt av eple. Marihuanaplante på klær er så normalt nå at det ikke lenger regnes som reklamering. På tide å følge med litt i samfunnet å komme seg ut av soverommet.

    25. SILJE: Poenget her er jo at du er 20 år og er voksen! 90% av leserne til SE er småunger … Hva vet du om hvor selvstendige de er, om de klarer å ta avstand fra denne type reklame/ikke la seg påvirke – når denne typen idoldyrking er det samme som å ville være alt det idolet er?

    26. Håper mest på en rolig pop låt viss du skjønner, en rolig men likevell litt fart og klang i. Men hvor er cardiganen fra? Den var syykt fin!
      Elsker bloggen din, stå på!

    27. I likhet med WU TANG og Eminem synes jeg du skal lage en weed legalisering sang… Du kan nå mye høyere en dem og rap er ganske enkelt.. Prøv å lag noe NAS lignende?

    28. Silje; med tanke på at alt hun bruker er reklame når hun viser det på bloggen, reklamerer hun for hasj siden det er fylt av hasjplanter på klærne hennes. SE er en doper, og det er vennene hennes( i Harstad i allefall) òg. Og så og si alle småungene på 15-16 år doper seg der også. Ikke fordi hun gjør det, men fordi “alle andre gjør det”.. Trasige folk, hele gjengen. Og hasjplanter som motiv er jo i tillegg sinnsykt harry.

    29. Fra Harstad.: Alt jeg bruker på bloggen er ikke reklame, what the fuck? Og jeg er heller ikke en doper, haha. Herregud.. Jeg kjenner ingen på 15-16 år som “doper” seg i harstad heller, så hvilke gjenger du vanker i, sier vel litt om deg uansett.

    30. Hvorfor reklamerer du for weed, da? Om du ikke forsvarer det?
      Husk at du er idolet til en haug småunger, de tror jo alt du gjør er lovlig og kult.

    31. Det siste har du virka helt utroli full av deg selv og egosentrisk og du må a trutemunn på hvert eneste bildet, jeg bare lurer hva er det du prøver å bevise for oss? Kjenner jeg bli så opgitt når jeg egentlig liker deg men i det siste liker jeg deg sånn ca 50 av 100, før var det 100…du prøver for hardt å leke dum og deilig

    32. Hasj er ikke avbildet på tshorten. Hasj er brunt og røykes i pipe. Maruihana ellee rettere sagt weed er en grønn urte plante. 2 forskjellige ting.

    33. Så dere som sier at det er hasj har ikke peiling. Er weed plante. Weed er en ting hasj er en annen ting. Søk opp på nettet. Hasj planten er faen ikke grønn. Den er brun

    34. ANONYM_13.08.2014 kl.18:12 og kl.18:18:
      Jeg regner med at du er svært ung pga det du sier og hvordan du skriver. Kunnskapen din er i alle fall elendig, så jeg regner med at du forsvarer bloggeren av ren vane?
      SOPHIE: Det er dette vi prøver å advare deg mot, å lage reklame rettet mot svært unge mennesker. De skjønner ikke hva som er hva og forguder det de ser i bloggen din. Du har et ansvar her, enten du vil eller ikke.

    35. Sorry, men dere prøver altfor hardt på bildene.. Spesielt Helfner. Blir liksom flau på deres vegne :-p

    36. Anonym: E du dom? Hasj e støv og krystalla fra marijuanaplanten som blir pressa. Btw, THC-olje kommer også i fra den plantn…. I tilfelle du lura…
      shit, skjedd det der? haha… sykt ka folk uttal seg om uten kunnskap..
      Når det e sagt så støtta e A sin kommentar:
      “Åpenbart de begge 2 er skam fjerne på bildet – man kan godt se de blodsprengte øynene til sophie også går hef med solbriller inne er unormalt når man er inne(spesielt siden det ser mørkt ut der inne),,, tipper de røyket seg godfjerne og hef håpet på et knull eller to”
      Det va AKKURAT det e tenkt! Mått inn førr å sjekk om nån hadde kommentert det 😀 Haha! Stå på Sophie. <3 One love;)

    37. Så mange sofa eksperter her med sine patetiske meninger, jeg synes du skal gå kledd som du ønsker og gjøre akkurat hva du vil..

    38. Hasj er brunt kjære deg. er ikke krystaller i hasj vennen min. Ja er krystaller i weed , men ikke hasj. Hasj er brunt og weed er grønt.. hasj røykes i pipe . Weed triller man med tobakk i papir. Har jo faen meg røyka i mange år. Så har litt mere peiling enn deg. Er ikke en skam og røyke. Det som er skam er at nordmenn har så lite peiling på hva weed inneholder og hva hasj inneholder.

    39. tetrahydrocannabinol – thc – er virkestoffet i all cannabis, altså både hasj og marihuana – begge stammer fra samme plante, men det er ulike frematillingsmåter som fører til forskjellige produkter.
      Både hasj og marihuana er avhengighetsskapende.
      Det er misbruk av makt at du fronter noe som helst slags narkotikum!

    40. Det står på nettet ja. Men har du vært med og produsere det og sett hvordan folk lager hasj ? Inntil den dagen du har det så holder alle kjeft 🙂

    41. Jeg håper det blir rolig hippetihopp og at den er veldig melodisk, sånn at det går an å synge til den. Da faller den i smak hos meg, i alle fall.. =) Gleder meg til å høre hvordan det blir. Du lever drømmen min akkurat nå.. Så urettferdig!
      Og når ble hasj og marihuana et tema her i kommentarfeltet?

    42. Til anonym 14.08.2014 kl.15:16:
      Man kan røyke både hasj og weed med både pipe og joints.
      “Det som er skam er at nordmenn har så lite peiling på hva weed inneholder og hva hasj inneholder.” Tsk, tsk, tsk.

    43. LOL til dere som prøver å si at hasj og weed er to forskjellige ting, i bunn og grunn er det samme ting. Okei sånn her er det, det finnes to strains av marihuana indica og sativa, enkelt forklart, den ene gjør deg høy den andre gjør deg stein. Planten er stor og grønn, henger dere med. Når planten er ferdig klippes buddsene av. Ja for man røyker ikke den delen av planeten som er på skjorten til S^^ Buddsene kan man i enkle trekk se på som “blomsten” på planten. Dette kalles weed og røykes som den er, når de er klippet henges de til tørk og ferdig. Hasj utvinnes av samme plante, etter at buddsa og avfall (blader fra planten som på skjorten) er tørket ristes disse i en meget fin sil ofte laget av en tynn duk lignende sak som kun slipper igjennom små partikler. Det du står igjen med etter at du har silt planten presses sammen til den brune hasjen der refereres til. Enkelt sant? Lær dere forskjellen og spesielt dere som sier dere røyker, å ha så lite peiling på hva dere egentlig driver med er rett og slett skremmende. Ikke bra!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg