unnskyldninger unnskyldninger

Jeg tror jeg har til felles med de aller fleste som flytter ut hjemmefra at man tenker “jeg skal være så flink, ha kun sunn mat i kjøleskapet og ikke kaste bort noe penger”. Vel, egentlig er jeg ganske så flink økonomisk, men de der søndagene. . . Jeg trenger ikke å være fyllesyk, men det er som om jeg kan høre junkfood rope på meg fra det fjerne. Og her er det ikke akkurat noe hinder å være vegetarianer, for falafel er jo farlig godt! Kjæresten gikk iallfall akkurat ut døren på oppdrag junkfood og jeg ligger her med litt dårlig samvittighet og satser på at han ikke kjøper hjem til meg likevel. Jeg var flink igår da, jeg drakk kun smoothies og så langt idag har det også bare vært smoothies. . Så, en falafel eller to kan vel ikke skade? Hehe, morsomt at man alltid rettferdiggjør det ovenfor seg selv når man er sløv på mat og treningsfronten. På hove var det “ja, men her går vi jo så mye, så da er det jo liksom greit, pluss skal være sunne når vi kommer hjem” og nå får unnskyldningen være at det er søndag, og at lionheart snart har 2 millioner streaminger på spotify! Om du enda ikke har hørt låta, eller kanskje vil ha den i spotifylista di, finner du den HER  

Siden dagens bloggshoot fant sted på soverommet, viser jeg dere like gjerne min nyeste lille pyntesak som jeg har hengt på speilet. Fine fjær, fra romwe.com 

Mens Mathias er ute fra huset sitter jeg i sengen og handler litt på nettet. Som dere vet er jeg en storshopper på nelly, men merkelig nok har jeg sjeldent handlet fra andre butikker. For eksempel nastygal.com som jeg titter innom sykt ofte, har jeg så og si aldri handlet ifra. ikke som jeg kan huske iallfall! De har så mye fint og ikke minst billige klær av god kvalitet, så denne gangen ble det en bestilling på meg. Jeg skal så klart fortelle dere etterhvert angående hvordan leveringstiden, toll og kundeservice var! 

Denne superfine kjolen er på 50% akkurat nå, og koster derfor 399 kr. Den har jeg sett på lenge, men jeg følte orignal pris på nesten 800 kr ble litt i meste laget for min del, men nå er den mer i min prisklasse. Jeg er så lav, så jeg passer ikke så veldig godt i vanlige maxikjoler, men på grunn av splitten på begge sider tror jeg nok dette blir veldig bra! Kjolen er fra Rebecca Stella for Nelly.  (annonselenke)

1. Topp fra nastygal ca 130 kr HER / 2. Kjole fra nastygal ca 370 kr HER / 3. Jumpsuit fra nastygal 317 kr HER / 4. Pute fra nastygal 281 kr HER / 5. Sko fra lacoste HER / 6. Rutete skjorte 246 HER / 7. Shorts fra one teaspoon nelly / 8. Kjole fra jeane blush nelly, 195 kr / 9. Cardigan fra NLY trend 125 kr (annonselenker)

 Så, har noen av dere handlet på nastygal før? Hvor lang tid tok det før dere fikk varene, og ble dere fornøyde? 

39 kommentarer
    1. Hei!
      Sjekk ut vår nye og trendy nettbutikk med navn BLACC.NO.
      Vi selger noe for alle og enhver, innenfor klær, tilbehør og interør.
      Følg oss ogsåpå instagram for bilder, konkurranser og annet morro: @BLACCNO
      Sjekk den ut!
      http://WWW.BLACC.NO

    2. Jeg bestilte noen kjoler osv fra Nastygal, etter 7 uker hadde jeg fortsatt ikke fått varene. Jeg sendte mail å klaget, fikk svarkort tid etter om at jeg skulle få pengene tilbake + få et plagg gratis! Varene kom ca 3 uker etter. Utrolig bra kundeservice, å god kvalitet på klærne! ! Super fornøyd 🙂

    3. fikk pakken min fra nastygal etter kun en uke, raskere enn leveringen til nelly. Ble veldig fornøyd! vær obs på toll

    4. Leste kommentarene i ett av dine tidligere innlegg, og leste at du har ticks. Kan du fortelle litt om hvordan det er å ha det, og eventuelt hvilke ticks du har osv? Forstår om du ikke vil fortelle om det også, jeg bare synes rett og slett slike ting er litt spennende å høre fra folk som faktisk har det!:-)
      Du er virkelig rå, ett supert forbilde!

    5. Hei Sophie! Du har jo sagt at du driver med en juice- og smoothiedetox nå etter Hove. Så jeg bare lurte på om du har en juicemaskin? Virker som det er vanskelig med juicedetox uten en slik maskin, men de er jo så dyre…. 🙂

    6. Anonym: hei, jeg har aldri sagt at jeg ikke drikker, men jeg har sagt at jeg hater å drikke. og, på torsdag kveld, om det var siste kvelden på hove, så hadde jeg drukket ja 🙂 og jeg skrev til og med i et innlegg at jeg hadde vært full da:p

    7. Du kunne ikke tenke deg å lage et innlegg, eller slenge inn litt info i et innlegg om hva slags kamera og objektiv du har? 🙂 Kanskje skrive litt om instillinger om du stiller inn det manuelt 🙂

    8. Hei 🙂 jeg var på en nettside og bestilte noe i dag morges som jeg angrer på nå og jeg har prøvd å sende melding til dem ig si jeg vil avbestille, men tror ikke jeg får svar på lenge. Jeg sliter og har dårlig tid for det blir sendt klokken 2 i natt.Grunnen til at jeg vil avbestille er at jeg ikke har penger til å kjøpe det alikevel. Jeg håper du ser dette og kanskje får hjulpet meg med å få avbestilt? Føler du har peiling på det.. Hvis du ser dette hadde jeg satt pris på hjelpen!
      Jeg kan kontaktes på Facebook- Zhino Ma eller email: [email protected]

    9. Kan du gi tilbakemelding på hvordan nastygal er etter du har fått pakkene? 🙂 kvalitet, leveringstid, toll osv. De hadde jo kjempe mye fint! 🙂

    10. Hei Sophie Elise 🙂
      Du jeg lurte på en liten ting her? Siden du er en vegetarianer..
      så lurte jeg på om du kunne dele noen gode vegetar oppskrifter, som er verdt å anbefale? 🙂
      Sliter veldig med å finne gode oppskrifter til lett, kjapp, sunn og næringsrik vegetar mat.
      I så fall, tusen takk på forhånd! 🙂
      Og, jeg håper at du får en super dag! 🙂

    11. Husk toll og moms fra nastygal da! Tror nok definitivt økonomien din tillater det, men alltid greit å kunne litt om det 🙂

    12. Har ikke handlet på nastygal enda selv om de har kjempemye fint! Venter til du kan fortelle hvor lang tid det tok, og om du er fornøyd, så blir det kanskje lagt inn en bestilling da 🙂 Akkuratt nå venter jeg på en bestilling fra Asos og Nelly, så jeg gleder meg til de kommer frem 🙂

    13. Åååh, jeg er akkurat som deg. Men altså, en gang i uken er greit, du er jo sunn ellers er du ikke haha, så det gjør ikke noe skade akkurat.
      Elsker bloggen din btw !

    14. Huff, stakkars mennesker som tror at det er sunt å drikke kun smoothie i flere dager på rad.. Aner du hvormange sukkerbiter det er i EN banan? 6-8 stykker! Og spar meg for det pisset om at fruktsukker ikke er det samme som sukker, for kroppen din driter i om karbohydratene kommer fra et eple eller et skolebrød.. Karbohydratene fører til samme respons i kroppen uansett.. Kroppen trenger MYE mer protein en hva smoothier med en dæsj havregryn kan tilfør, iallefall om man er aktiv og trener! Kroppen trenger fett også, av god kvalitet, oljer og nøtter osv.. Største spøken i verden er at folk tror de blir feite av fett.. Helt utrolig…

    15. Kine: det må være noe riv, ruskende galt her i verden om man ikke en gang skal kunne spise banan og samtidig være sunn. Dessuten kan man lett tilføre diverse frø og nøtter, eller fks avokado, i smoothies for å tilføre sunt fett. Hva Sophie bruker i smoothiesene sine vet vel du ganske lite om.

    16. Lurer litt på om du har noen triks ang maxikjoler på oss som er litt lave? Jeg er bare 1-2 cm lavere enn deg, men du ser fantastisk ut i maxikjoler mens de er altfor altfor lange for meg..har du en hemlighet å dele? 🙂

    17. Kine: Det er tydelig at du vet lite om kosthold. Sjekk ut @freeleethebananagirl på youtube og instrgram. Frukt gjør deg ikke feit. Karbohydrater er bare bra! Jeg spiser 8 bananer daglig + mye annen frukt og grønnsaker og nøtter. Er undervektig

    18. Dere vet nok ikke hva dere snakker om når dere påstår at jeg ikke hvet mye om ø.. Jeg studerer ernæring, føler ikke jeg må forsvare meg mer enn det på det punktet. Jeg har heller aldri sagt at karbohydrater gjør deg feit eller at man ikke skal spise frukt. Jeg sa at karbo i frukt fører til samme respons i kroppen som et skolebrød gjør. Nemmelig blodsukkerstigningen som skjer i rekordfart, samt utskillelsen av insulin (som KAN føre til lagring av energi som fett). Denne belastingen for kroppen KAN i øengden føre til en rekke uheødige konsekvenser. Eks.vis utvikling av livsstilssykdommer som diabetes og hjerte- og karsykdommer på sikt. Derfor påpekte jeg at det var synd noen trodde det var sunt å KUN drikke smoothi flere dager på rad, eller i en hel uke som sophie nevnte hun skulle.. Jeg begrunnet også dette med et slikt kosthold ikke kan dekke kroppens behov for protein og fett, ut i fra de ingrediensene sophie nevnte i innlegget.. Jeg skrev heller aldri at man ikke kan være sunn om man spiser en banan, men at det handler om mengde. Å drikke smoothie i flere dager i strekk kan være uheldig..

    19. Jeg ser også på en din kilde, en youtube-kanal, som ubrukelig… Lenge leve kildekritikk og subjektiv kunnskap..

    20. Jeg skjønner det ikke.. Hver gang jeg er inne på Nelly å kikker finner jeg nærmest ingenting, men når du eller andre bloggere legger ut plagg fra Nelly så blir jeg bare forelsket gang på gang! 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg