ekstremt nervøs

 I går kom jeg endelig tilbake til Norge, så for øyeblikket sitter jeg hjemme i min lille søte leilighet og koser meg i eget selskap! Uansett så er jeg bare glad for å være i live, flyskrekken min har plutselig tatt et gigantisk sprang i feil rettning og jeg må nesten ty til medisinering for å kunne reise. Da jeg var 14 år satt jeg i et fly hvor den ene motoren begynte å brenne når vi hadde tatt av, folk på flyet hylte, vi droppet en høyde og måtte returnere til gardermoen mens flammer sto ut på ene siden. Det var på nyhetene og alt, kanskje noen av dere til og med husker det. Og etter den episoden har jeg vært litt nervøs, men i det siste har jeg vært ekstremt nervøs. Så, heldigvis gikk alt fint denne gangen også!

Dagen har jeg brukt på to lunsjmøter, og så dro jeg en rask tur innom en av butikkene til Porto Brasil og kjøpte meg med et par sobriller fra wildfox. Har ønsket meg disse lenge 🙂 På nettet finnes de blandt annet på swimwear.no – skikkelig festivalbriller!

 Nå skal jeg dra en tur på butikken,jeg holder på å gro visdomstenner så er nesten lam i halve ansiktet, haha. Ser lite lekkert ut, noen som har tips til hva jeg spise eller drikke som kan lindre smertene litt? Alt er vanskelig å tygge nå, men jeg kan jo ikke sulte ihjel heller. Og om noen ikke har fått det med seg, så har jeg begynt å bli mer aktiv blandt kommentarene igjen, og denne gangen skal jeg holde det oppe. Jeg går innom et par ganger om dagen og svarer gjennom dem jeg rekker, så alle skal forhåpentligvis få en respons. Klem!



97 kommentarer
    1. Jeg ser du har noen føflekker i ansiktet som du ikke har på noen andre bilder. Redigerer du de bort eller? Du er jo så skjønn <3 Mine visdomstenner gror selv nå, det gjør sååå vondt -.-

    2. Vakker<3
      Kjenner til flyskrekk, jeg og mamma må kjøre til polen i sommer fordi jeg er så redd og får neppe medisiner pga dumme valg jeg har tatt. Vi ender sikkert opp i hviterussland haha

    3. Det jeg anbefaler, som jeg gjorde, er å bestille tannlegetime så fort som mulig bare for å se på tennene. Noen visdomstenner kommer ut helt skeivt, som kan føre til at du må ha tannregulering eller lignende fordi de presser på de andre tennene. Det er derfor lurt å dra dit veldig tidlig bare for å høre hvordan de er kommet og ut, og om det har noe å si for de andre tennene. Jeg er livredd for å trekke, så jeg prøver å pusse skikkelig nøye hver dag.. Ellers er det dessverre ikke mye å gjøre, de kommer uansett.

    4. Du er ikke den skarpeste i photoshop ser jeg! Greit å redigere ansiktet, men gjør det litt mindre tydelig iallefall 🙂

    5. Jeg kjenner til flyskrekken. Jeg hadde valget mellom å sitte 9 timer med tog eller 45 min med fly. Jeg valgte toget! Hater å fly:/

    6. Hei 🙂 dra på apoteket å kjøp Corsodyl Gel!! Ta det på tannbørsten og puss forsiktig over der hvor visdomstennene er 🙂 det bedøver virkelig, funket bra for alle i min familie 🙂 var et rent helvete å sove , men denne gjor underverk 🙂

    7. Har også flyskrekk uten noen spesiell grunn, så
      Sist jeg skulle ut å fly, fikk jeg beroligende tabletter av legen, haha.. Funka egentlig bra:)

    8. Hei!
      Vet det har blitt veldig mange gossipblogger i det siste, men jeg følte de fleste hadde litt dårlig standard, så valgte å prøve på en selv! Hadde vært kult om du sjekket den ut og sa hva du syns 🙂
      gozzipverden.blogg.no

    9. Jeg er utplassert på tannklinikk, så jeg anbefaler deg å bestille en time ettersom det gjør vondt, for de kan vokse feil, og da blir det bare værre! Dra til tannlegen så de får tatt en titt og om du eventuelt må trekle de ut eller “operere”, det går veldig fort og er utrolig enkelt! Har sett på det flere ganger:-)

    10. Uff! Ikke bra, visste dere at det er MYE tryggere å ta fly enn å kjøre bil, båt og tog? Det føles kanskje ikke sånn ut, men jeg kjenner meg igjen med flyskrekk! Måtte ta timer hos en terapeut.. 🙂

    11. Corsodyl gel vil nok hjelpe 😉 Men aller først vil jeg anbefale deg til å gå til tannlegen og det er fordi visdommstennene kan vokse ut skjevt..så lurt å ta en titt og se hva du muligens kan gjøre 😉
      Og til alle dere andre.. det er ikke føflekker..det er pigmentflekker 😉 Du får det hvis du ikke bruker nok solkrem.

    12. Jeg har flere ganger lest innleggene dine når du har vært på ferie og vært SÅ misunnelig på deg som reiser omtrent verden rundt, og slipper flyskrekk. Jeg har f.eks så utrolig lyst til å reise til USA, men bare tanken på flyturen skremmer vettet av meg. Har nok med de 4 timene fra Bergen til Alicante liksom..
      Så å høre at du også sliter med dette, jeg ble faktisk veldig overrasket!
      Jeg har måttet ty til valium for å slippe å sitte å være livredd hele flyturen. Håper det ordner seg for deg og at du finner en løsning på flyskrekken. Det er bare så kjedelig å måtte grue seg hver gang man skal gjøre noe som egentlig er morsomt..
      Digger forresten det du har gjort for de to små søte kattene dine. Skjønner godt at du ikke kunne la dem være igjen der..

    13. Kan du skrive litt om hva du skal ha med på hovefestivalen, og hvilken camp skal du være på? 🙂
      Stresser syykt med hva jeg skal ta med og ikke, så kanskje du har noen tips! 😀 Både med tanken på extensions, hva man burde ha med å spise osv osv. Bruker selv extensions, vil helst ikke se ut som et kråkereir på hodet der nede! haha!

    14. Du snakker piss når du påstår du har flyskrekk. Folk som har ekte flyskrekke reiser aldri med fly, aldri, men du gjør det hele tiden, og flere ganger i måneden, verden rundt. Det er pisspreik fra deg.
      Ellers ville jeg bare si det stygt av deg å kjøpe kattunger i Spania for å. Overlate ansvaret til andre.

    15. Hei!
      Som fast leser av bloggen din vet jeg at du har vippeextensions, og at du tidligere har brukt løsvipper. Jeg lurer derfor på om det er mulig å bruke løsvipper “utenpå” vippeextensions? Jeg skal ta extensions, og bruker til vanlig løsvipper. Vil kunne bruke ekstra langet vipper de dagene jeg skal pynte meg ordentlig. Håper på svar!

    16. Hjelper med en paracet og ibux for visdomstennene, hadde tre visdomstenner som vokste ut samtidig, orket så vidt å åpne munnen, men ibux og paracet gjorde underverker for meg 🙂 Ble anbefalt å ta det av tannlege også!

    17. Så fint du er aktiv i kommentarfeltet igjen! Jeg lurer på noe, når du svarer, kan du ta å svare oss sånn at vi får melding om at du har svart? Jeg får jo 1000 mindre kommentarer en deg, men når jeg ser en kommentar inne på blogsoft svarer jeg direkte på den, så leseren får svaret også. Litt lettere for oss enn å lese igjennom alt <3 nothing negative, du kledde de brillene helt sykt!
      Ha en kjempe fin dag Sophie <3 Hvis du får bilder av kattene dine, legg de ut her!! De var nyyydelige!

    18. Jeg har gjennomgått det samme greiene og jeg måtte operere den ene tanna, da måtte jeg leve på suppe og yoghurt i nesten to uker. Men når jeg hadde kjempevondt var det varm mat som gjorde nytten, som tomatsuppe og grøt, ellers drakk jeg mye te og kakao 🙂
      Håper du ikke har vondt så lenge, sånt er grusomt 🙁

    19. Hei.
      Spis bløte matvarer som smoothie, supper, yoghurt, grøt. Og bestill time hos tannlegen din. Skal de trekkes må de ut før fylte 30 år og jo yngre man er, jo bedre er det. Det er veldig vanlig at visdomstennene kommer skjevt ut og fører til smerter pga betennelse som oppstår og dette kan også føre til at mat setter seg mellom tannkjøttet og visdomstennene og fører til vondt lukt.
      Ta 1 paracet og 1 ibux for å stille smerten.
      Mvh Tannlegestudent.

    20. Har så lyst på eyelash extensions! Ser at du har det, men kanskje ikke har fylt på på en stund (litt ujevnt på bilder). Lurer på om du kan si noe om prosessen? hvor lenge det varer, hva som skjer når du dusjer(hører at de klumper seg sammen), tips og triks, og om du har noen steder å anbefale å gjøre det? Forutenom Harstad, som jeg tror du har vært på tidligere.. Kanskje syden om du har erfaring der? Vil bare vite hva din erfaring er 🙂

    21. Hei! Kan du skrive et innlegg om hvordan det er å være vegetariener på Hove? Jeg prøver å bli vegetarianer selv, skjønner du, og lurte på om du hadde problemer med det i fjor, om du var vegetarianer i fjor da 🙂

    22. Jeg har også perioder hvor jeg har ekstreme smerter der hvor visdomstennene vokser ut. Jeg har da slitt med å få i meg mat, men jeg ble anbefalt å rett og slett bare ta ibux. Smertene gikk bort med en gang og det kom ikke tilbake engang. Dette er selvfølgelig forskjellig fra person til person om smertene kommer tilbake, men jeg har hatt disse smertene maaaange ganger, og de har vært der i ca en uke i tillegg til at ansiktet mitt hovner opp, men dette var ikke tilfellet sist gang.

    23. Hei! Jeg lurte på hva fargen du har på exstensionet ditt heter? Håper så på svar..skal kjøre selv 🙂

    24. Før jeg trakk mine visdomstenner, tygget jeg extra tyggis med en veldig sterk minst smak eks. extra professional, extra ice eller extra eucalyptus.. Prøv det og gå til tannlegen

    25. Bildene ER redigert, og det ganske amatørmessig utført. Omtrent på linje med “Livingdoll”. Det er brukt et “smoothing”-verktøy, som det man finner i iPhoto. De områdene man redigerer ser veldig fløyelsaktige ut og gjør man det ikke over hele bildet ser det altså bare ut som om man har brukt et farget viskelær noen steder. Til Sophie: Lær deg heller PS, da kan du få bedre resultat, det vil si et resultat som ikke ser så kunstig ut. Men egentlig skulle jeg ønske du og de andre bloggerne gikk foran med et godt eksempel og lot være.

    26. Flyskrekk du!!!!! …. liksom…. Jeg kan ikke reise mer enn en gang i året, med da ett glass hvitvin og to Valium. Å d må jg psyke mj opp på leeenge før! Og DU av ALLE prater om flyskrekk???? Dn var skikkelig kvalm!!!! En virkelig nedtur for meg og mine artsfeller!!!!!!Ya have no clue…Pjuuuuuk.Hadde du ant Sopfh…..

    27. OMG JEG HAR OGSÅ VONDT I VISDOMSTANNA, FANGIRLING <3
      Neida kødder xD Men kjøp Corsodyl på apoteket og skyll med det hver dag, husk å pusse tanna godt.
      Håper det ikke blir verre, jeg har nemlig gått fra å ha litt vondt til å ha sinnsykt vondt og ikke få sove om natta...

    28. herregud, folk! skjønner dere ikke at det er forskjellige nivå av flyskrekk? noen kan reise, men har likevel skrekk for det? mens andre ikke klarer å ta fly fordi de har ekstremt skrekk mot det?

    29. haaaaaah kommentarene her er fitte tragiske lol er dere gamle nok til å gå på nett er dere gamle nok til å tenke før dere skriver. skjerpings!!! nettmobbing er aldri greit.

    30. Mandelessens fåes kjøpt på matbutikker 😉 ta på en q tips og smør rundt tanna, dette behøver;-) god bedring

    31. Anonym: Hei! Synd å høre at du har slik flyskrekk, kan ikke være noe gøy. Jeg personlig har det nok ikke like ille, heldigvis, men det er ikke noe gøy for min del heller.

    32. Ingrid: Nei hadde ingen problemer med det! Har vært der to år som veggis, og er flere boder hvor man kan kjøpe vegetarmat 🙂 Og den er god, også! NOAH har også stand på hove og selv skal jeg stå der i år, så kom gjerne innom.

    33. Ane: Hei! Huff, det tar så forbanna lang tid, haha – kjedeligste jeg vet, men verdt det! De klumper seg litt sammen ja, men jeg har en børste som jeg bruker på de. I oslo bruker jeg beths beauty, som jeg gjerne vil anbefale, OG ikke i syden. Har venninner som har gjort det i syden og de så faen ikke ut, haha

    34. Du er utrolig pen Sophie!
      Vet ikke om noe annet enn at ibux kanskje kan hjelpe, har hørt at voltaren også er bra for tannpine og lignende. Vet dessverre ikke om noe mat eller drikke, myke ting hjelper jo, for eks yoghurt, suppe, grøt og slike ting. God bedring uansett!
      Elsker bloggen din! stå på!

    35. Ville bare referere til et tidligere inlegg om at du ville legge ut video for og bevise at du kunne synge. Mitt svar: Ja alle KAN synge, men om du hadde hatt et talent så hadde du ikke trengt så mye autotune, man kan jo faktisk ikke kjenne igjen stemmen din der engang.. trist at du som ikke virkelig har en passion og et talent for sang blir så kjent istedefor de som faktisk legger sjela si i musikken og er råflinke..

    36. Jeg har hørt at man kan tygge tyggegummi for å døyve smertene. Det skal visst gjøre tannkjøttet som er over, og rundt, den nye tanna til å bli mer mykt.. hvis du skjønner?! Men jeg ville nok gjort som mange andre her sier også; gått til tannlegen for å sjekke, og eventuelt høre med han/hun om tips i forhold til smerte 🙂

    37. Blir så irritert når folk skriver her at du ikke kan synge.. Jeg synes du er kjempeflink og ikke minst veldig inspirerende! Selv om det kanskje er brukt litt autotune i sangen din, men hva vet vi? så gjør det ingenting for man kjenner igjen stemmen din uansett, og det er veldig vanlig i musikk-verdenen den dag i dag..
      Du er fantastisk Sophie! Du er ei ekte og tøff jente med bein i nesa som virkelig bryr deg om samfunnet rundt deg! Stå på og vær deg selv! Møtte deg på klesslaget i Oslo i mai og kjøpte en genser av deg, haha ikke så viktig akkurat, men ville bare si at det er utrolig kjekt å lese bloggen din, den blir bare bedre og bedre! <3 Du husker meg sikkert ikke, men sender en klem til deg uansett!

    38. Jeg har selv også hatt flyskrekk, og den ble så ekstrem at jeg tilslutt ikke ville reise på noe som helst ferie med fly! Jeg var ikke så veldig gammel på den tiden (kanskje rundt ti år),men likevel så husker jeg at det var en forferdelig følelse jeg fikk inni meg når noen snakket om at vi skulle ut å fly, og at jeg ble veldig engstelig og redd!
      Jeg meldte meg på et kurs kalt “flight clinic”, og etter det har jeg aldri hatt et problem med dette senere, og jeg vet om flere som var eldre enn meg da de var på kurset som også nå er kvitt flyskrekken! Kanskje dette er noe å prøve hvis det ikke går over av seg selv? Vet ikke helt hvorfor det hjalp meg, kanskje var det noe som skjedde med meg i tankegangen, men det har definitivt vært til stor hjelp for meg!

    39. Folk som kommenterer føflekkene dine, photoshop skilsa og som mener at flyhistorien din er løgn.. ahr, sophie gjør meg en tjeneste å blokker ip’ene dems. jeg får hodepine av slike folk som absolutt mååå finne noe å hakke på for å heve seg selv.
      Du er fin med de føflekkene syns jeg 🙂 og de er der, så ikke så mye man kan få gjort med det her og nå i sekundet. nå har du heller aldri gått på noe media skole såvidt meg bekjent så om du er god eller ikke i PS spiller vel liten rolle. gjør ikke vondt på øynene om hun redigerer bildene litt anderledes enn en som lever av dette 🙂 og ang fly historien så vet jeg ingenting. ikke hørt om, men hvorfor skulle hun lyve? 🙂
      ha en fin dag. måtte bare nok en gang gi tilbake! du har noen sprøe lesere innimellom.. 😛 underholdene men flaut.

    40. Hei 🙂 jeg får alle visdomstennene skjevt så jeg vet hva du snakker om 😉 Spis supper og mat som du slipper og tygge så mye. Da gir det seg etter hvert 🙂

    41. Kjenner igjen følelsen. Jeg har flydd hele mitt liv frem til 2013. Etter et langt drop (som forøvrig ikke er så unormalt) har jeg fått skikkelig flyskrekk. Så ille at jeg ikke kan fly i det hele tatt:( Så samboeren min og jeg har missa noen feriemuligheter pga meg og det er vondt 🙁 Planen om å dra til psykolog er der, men her jeg bor må jeg til privat som er dyrt for en student.. Suger da jeg elsker å reise!

    42. ADINA: Det var meg som kommenterte redigeringen, i alle fall en av dem som gjorde det. Jeg syns det er leit at Sophie redigerer, at alle bloggerne gjør det, fordi det er så mange småjenter som ser på bildene i bloggene og tror på det de ser. Dette skaper unødvendig perfeksjonspress, og de vet jo ikke at bloggerne slett ikke ser sånn ut, at de vakre bildene skyldes redigering og masse sminke.

    43. Til kommentar over, det lærer de nok med tiden, og forhåpentligvis av deres foreldre/mor. Det er nok perfeksjonspress overalt, skal være enig i det, men tror ikke hun kommer til å slutte å redigere bilder for den slags skyld. Vi alle vil prestere oss i det beste lys, og sånn kommer det alltid til å være. SÅ lenge vi er ærlige om at bilder er blitt redigert osv, så ser jeg ikke problemet. Vi må lære å ikke sammenligne oss med alt og alle vi ser rundt oss, og leve for oss selv. Vi trenger ikke se ut som en “barbiedukke” for å være perfekt, men det betyr heller ikke at barbiedukker IKKE er perfekte. Vi er alle unike, og perfekte på en eller annen måte. (it is our imperfections that makes us perfect).

    44. Ikke for nervøs til sex på flyet har vi jo lest her før… Hahaha! Men i det minste klarer di å skrive navnet til flyplassen nå

    45. Så utrolig fin du er for tiden, Sophie Elise! Synes både ansiktet ditt, hår og sminke, kroppen – bare alt klaffer helt! Keep it up! Håper alt går bra med tennene 🙂

    46. Jeg ble tipset om ANALKREM fra kondomeriet/nytelse da mine tenner kom. Det bedøver og funker som rakkærn!

    47. Du kan prøve sånn som dei smører på ungane sine gommer når dei får tenner, hugse ikkje kva den heite, men du kan spørre på apoteket 😀 eg sleit litt med tenne for ei tid tilbake, og da brukte eg den 🙂

    48. når du fikser vippene dine ser de så fine ut, men på bildet ser de ikke fine ut i det hele tatt? kan du lage et innlegg hvor du viser hvordan de er i begynnelsen så mens du går med de, til du skal ta de av? du sier jo selv du er en ærlig person, så håper ikke du har lurt noen og ikke fortalt dem hva som skjer etterhvert med vippene

    49. Anonym: Nei, når man er i syden f.eks, og bader med hodet under vann, så blir vippene litt styggere, og om man gnikker seg i øynene f.eks. De faller jo av etterhvert, de også 🙂

    50. Kjøp dentox på apoteket og smør direkte på tanna. Det er det samme man gir til småbarn som begynner å få tenner. Funker flott 🙂

    51. Synes du bør forsette å ikke redigere bort føflekkene dine i ansiktet slik som du har gjort her!:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg