den siste dagen

Siste dag i Albir . . .  

 

Bare solt oss idag da, gitt. Jeg og de norske over 60. Presterte å slå foten når jeg skulle ta bilder og ropte høyt ut “FITTETRYNE” og mamma bare “hysj Sophie”. Jeg svarte “Ojda, men ingen kan vel norsk her uansett”, og så kom jeg på at enhver person rundt det bassenget var norsk. Haha, aldri mer at jeg drar til et sydensted hvor det kun er norske mennesker, det beste med å være i utland er jo at man kan si hva man vil uten at noen hever et øyenbryn! Men men… I morgen setter jeg nesa mot norge, det skal bli veldig, veldig godt. Borte bra, men hjemme best! Og nå begynnner leiligheten i oslo endelig å føles som hjemme, det har den egentlig ikke gjort tidligere. Men nå folkens blir det dobbelhake i sofaen skal jeg love dere! 

I dag var jeg å leverte de små pusene mine hos deres midlertidige fostermor her i spania, en kjempesøt norsk jente som heter Henriette skal passe på dem en stund. Det var utrolig trist men samtidig så fint at de nå har et hjem hvor de er ønsket, der de kan leke, spise og sove fram til de starter et nytt liv i norge mot høsten. Det blir så fint, og tanken på hvordan livene deres kunne ha blitt gjør at jeg får ekstremt vondt i magen. . Men, ikke noe vits i å dvele over det, for nå har jeg gjort en forskjell for de to. Og forresten, så flinke vi har vært å skrevet under kampanjen jeg delte tidligere! Det vet jeg betyr masse, og jeg blir veldig stolt.

 


 

Ettersom jeg ikke fikk kjøpt noe særlig på markedet, eller hele ferien forsåvidt, ble det litt innkjøp nå i kveld. Og treningsklær faktisk! Jeg gjør jo en del øvelser hjemme, og med disse får jeg forhåpentligvis litt drahjelp. Jeg har også bestilt noen vekter, så jeg håper på litt framgang og ikke bare vedlikehold nå. 

(annonselenker) 1. Rosa treningstights fra nike kan kjøpes her. Jeg hadde jo en rosa tights men nå finner jeg den ikke, og da måtte jeg bare ha en ny. Sinnsykt fresh farge som skiller seg ut når man trener! / 2. Yogamatte kan kjøpes her. Perfekt å ha når man trener i sin egen stue. /3. Sportsbh kan kjøpes her – elsker den allerede! /4. Rosa shorts kan kjøpes her. Denne fantes kun i igjen i small, så jeg håper den passer meg likevel. 

 


 

Nå skal jeg se en episode av Lindsay før jeg lukker øynene. Har dere sett den? En dokumentarserie som følger skuespiller Lindsay Lohan etter sitt opphold på rehab. Jeg elsket Lindsay, men det var fram til jeg så en episode av serien. Desverre er hun ganske bortskjemt og kaster bort tiden til både de som ser programmet, de som jobber med henne, og hun selv. Og likevel klarer jeg ikke å slutte å se på, haha. Vel, neste gang vi snakkes er jeg i Norge! God natt 🙂 

 

84 kommentarer
    1. Den badedrakten var stilig på deg =) Tøft at du er opptatt av å få mer rumpe når “den typiske norske jenta” bare vil vr liten og tynn. Creds! Stå på =)
      Ett spørsmål: sliter med str. på de Nike toppene. Bruker 65 – 70F til vanlig. Hvilken str. bruker du i Nike toppene?

    2. Har du restylane i nesen din også? Ser oppblåst ut på en måte. Kan være bilde som gjør det men 🙂

    3. Hei sophie Elise! Ser det er fler som lurer på det samme! Men den badedrakten du bruker på bildet hvor er den fra :)! Den var utrolig fin

    4. Hei!Leste at du hadde lyst til å operere nesen på nytt.Og må bare fortelle deg hvor fin nesen din er nå og hvordan du IKKE burde endre den.Du er jo en vakker jente!!Og nesen din passer ansiktet ditt veldig godt.Syns det er så trist når folk blir blinde på sitt eget utseende.Er veldig lett å bli opphengt i ting som inne andre ser.Og syns der er så stygt når folk legger igjen kommentarer kun for å såre og ødelegge for andre.Glapia f.eks…Restylane i nesen…Fy faen så patetiske noen jenter er… Jeg opererte nesen selv for mange år siden når jeg var 25 år.Ble fornøyd men tenker innimellom at man skulle tatt en runde til.Men slår meg til ro med at jeg er fornøyd og ikke tørr å risikerer å få Michael Jackson nese;-))Du er så fin som du er!!!:-)💗

    5. Du avgjorde om kattene skulle få et liv eller ikke, og det er det du burde tenkte på om du får vonde tanker om at de vil bli erstattet av to nye. Jeg støtter deg i den handlingen, jeg hadde gjort det samme selv.
      Den badedrakten var helt sinnsykt fin, ikke mange som har en kropp som kan bære sånne og se så sexy og elegant ut samtidig!
      Synes du gjør så mye bra, Sophie, du er så klok, selvstendig, og tøff. Og så jææævla pen, gud. Skulle ikke vært lov!
      God tur hjem!

    6. Heisann skjønne deg:-) Jeg lurte på om du kunne laget noen tips til oss som ikke-er-vegetarianere, men som ønsker å forbedre oss litt på matfronten? Hva man f.eks. burde styre mest unna? Kanskje litt rart spørsmål, skjønner at man enten er vegetarianer eller ikke, men trur det kunne vært litt nyttig for oss som ikke klarer å gi opp alt på matfronten.

    7. Er det moren din som tar bildene av deg?
      Og hvorfor melder du deg egentlig ikke inn på treningsstudio? Det kommer til å gi deg mye bedre resultater.. Hvis du drar dit og trener da, selvfølgelig! Og gjør øvelsene rett:) Hehe:)
      Og glapia; det ser da virkelig ikke ut som nesa er oppblåst. Syns den så skikkelig søt ut, jeg:)

    8. Heisann!
      Ville bare si meg enig med Cathrine litt lenger opp her.
      Jeg kan ikke endre din selvtillit og tanker om nesen din, og det kan forsåvidt ikke du heller. Men enda en operasjon for din søte, lille nese synes jeg ikke er nødvendig. Tror ikke det er så mange som tenker på nesen din på samme måte som du gjør, og ikke alle trenger å være perfekte. Ikke alle er det. Ingen er det og jeg synes du ikke skal gå gjennom en sånn operasjon igjen. 🙂
      Er ikke så flink til å komme med sånne kloke ord, hehe.
      – Liten hilsen fra meg <3

    9. Håper du koser deg masee 😀
      btw:Kan du sende link til der duser på de episodene av Lindsay? fikk veldlig lyst til å s på selv

    10. Vet ikke om du visste det, men på kostholds butikk selger de vegetar pølser, kjøttdeig, burger og en kjøtt ting til tror jeg. Skal prøve pølsene i dag 😉 de er bare falske pølser 😉

    11. du ser kjempefin ut! Skulle gjort mye for en slik kropp! Ellers er jeg så utrolig glad for at ting ordner seg så fint med kattene, kan ikke få sagt hvor lettet jeg er og så glad for deg, du fortjente dette, du også♥
      Ellers må jeg bare snike med, for det irriterer meg så sinnsykt at alle bruker Nike, og det er pga de fortsetter å sponse den djevelen michael vick som har drevet med hundekamper og det gjør meg rasende at et så stort merke velger å videre sponse og fronte denne fyren her! Jeg hater at absolutt alle ser ut til å bruke Nike – de hadde fortjent at folk valgte å snu dem ryggen for at de selv snur ryggen til de grusomhetene mv har bedrevet mot uskyldige dyr. Jeg vet at du har påvirkningskraft, det ser du jo bare fra det fine innlegget ditt om kinas løshunder (TAKK takk takk for at du skrev det slik at det når ut til så mange flere mtp underskrifter!), og jeg mener ikke at du skal få kastet på deg oppdrag etter oppdrag med å redde verden, men noen burde få det ut slik at folk kan velge å bruke penger på merker som ikke støtter dyremishandlere, og jeg har ikke nok påvirkningskraft, dessverre.

    12. Du er ei flott jente som jeg tror kommer til å nå langt.
      men..
      en viktig ting du MÅ ta med deg kjære deg, er at Norge skrives med STOR N.
      Alle egenavn gjør det, og det har litt med respekt å gjøre.
      Lykke til videre i livet vakre deg og stå for det du tror på.

    13. Hvis folk tror at de hjelper dyrene noe veldig ved å like noe eller skrive under på noe så tror jeg dere er litt vel optimister. Det går faktisk an å gi penger til disse dyrevernsorganisasjonene. Kanskje hvis alle sluttet å kjøpe nye klær vesker og sminke hele tiden å heller ga pengene til disse organisasjonene så kunne vi snakket om å hjelpe.Det er jo helt sjukt hvordan samfunnet er i dag hvor unge tror at det eneste som betyr noe i livet er å ha designer vesker og kjøpe nye klær hver dag mens unger sulter ihjel og dyr blir flådd levende. Jeg blir kvalm.

    14. Hei 🙂
      Siden du ikke spiser kjøtt, egg og drikker melk, hva spiser du da? 🙂 Kan du ikke lage et innlegg om det da? 🙂 Jeg er veldig nysgjerrig på det.
      Klem

    15. var på bik bok istad og hørte de spilte lion heart, den er såå fin! stor favoritt 🙂 ha en fin dag videre, vakre deg.

    16. Ser deilig ut med sol 🙂 Ja, borte bra men hjemme best. Det er alltid så deilig å komme hjem igjen etter en uke i syden. Egen seng, egen mat <3
      Jeg har sett alle episodene av Lindsay, som du sier, hun virker ganske kravstor og bortskjemt, men det kommer godt frem hvor sterk hun må være og hvor mye hun må tåle som alltid har folk rundt seg. Det er så langt fra min hverdag at jeg bare måtte fortsette å se, det var på en måte fascinerende selv om inntrykket av henne ikke ble det beste. I en episode lar hun TV-teamet vente og nekter å bli filmet, men i siste episoden kommer det frem grunnen til hun gjorde det. Jeg skal ikke spoile, men det er ofte to sider av en sak.

    17. Dere som spør hvor man kan se ting: bare søk på letmewatchthis eller watchseries, internett er ikke SÅ vanskelig å bruke.

    18. Jeg elsker bloggen din og deg, Sophie, men liker ikke når du dømmer en person ut fra en dokumentar. Det hadde jeg trodd du ville holde deg for god for med tanke på at du selv er i rampelyset, og folk antar ting om deg som kanskje ikke stemmer.

    19. Er visst bare 12-13 åringer som kommenterer her. Men her kommer en kommentar fra ei voksen dame:
      DU er en av årsaken til at det avles fram (bla) kattunger som dumme brunetter (-du er ikke blond, vet du!) bare _MÅ_ kjøpe!
      DU er årsaken til at mennesker kan drive dyremishandling og uforsvarlig avl på katter, hunder og andre kjæledyr!
      For dumme brunetter kjøper dem fortere enn de ansvarlige får avlet fram nye dyr.
      Skjerp deg, Soffie.
      En annen ting: Du bør fjerne den føflekken på leggen din. Den er virkelig skjemmende. Ikke pent…
      Og du burde også ta en ny neseoperasjon, for nå framstår du med oppstoppernese på alle bilder.
      Forrige operasjon var åpenbart mislykket. – Du burde be om å få pengene tilbake!
      Du burde også vurdere å få lengre ben (det finnes operasjoner for det også). Da kunne du sikkert delta som modell!
      Lykke til 🙂

    20. bente: Hei, du høres meget lite utviklet ut til å være en voksen dame, men ikke overasskende – de fleste som kommenterer dritt her virker til å ha en eller annen midtlivskrise 🙂

      Føflekken på leggen min har jeg hatt siden jeg ble født, så er ingenting farlig med den – og jeg synes den er pen, den har vært der fra starten og kommer til å være der til slutten. Slike ting orker jeg da aldeles ikke å pirke på.

      Noe lengre ben vil jeg heller ikke ha – jeg er 1.59, og vil fortsette slik.

      Og nesa skal jeg operere, men ikke av de grunnene du legger fram. Oppstopper er jo bare vakkert! 😉

      Nei, DU lykke til. DU trenger et ligg 🙂

    21. Malin: Nei, det er vel sant – men jeg er vel heller en av de som ikke har dømt Lindsay etter dop, rehab, fengsel og antall fiaskoer i media, men etter å ha sett en dokumentar hvor hun er frekk, stadig kaster bort folk sin tid og aldri noe som helst er hennes feil, fikk jeg desverre et litt annet syn. Poenget med en dokumentar er jo å vise den ekte siden av folk 🙂 Så de som dømmer meg etter bloggerne f.eks, skal ha sin fulle rett til det!

    22. Trine: Nei, det er sant – men virket på meg i dokumentaren som om det alltid var en eller annen grunn, eller en eller annen unnskyldning. Nnår vi filmet bloggerne gikk jeg igjenom et brudd og en av de verste tidene i mitt liv, men da var det bare å stå på, møte opp når man skulle, filme når man ble bedt om det å levere. Det er faktsik ikke verre enn som så, spessielt om man er i hennes situasjon og prøver å gjøre et comeback. Da MÅ man levere.

    23. Rebecca: tusen takk! den er fra romwe.com om jeg ikke husker helt feil, fant den under senga av alle ting og der hadde den vært en stund, men tror den var fra romwe. De har mye av den sorten, iallfall!

    24. Leser du tcmn sin blogg ? 🙂
      hva synes du om at hun blogger så lite og like vel får nærmere 105 kommentarer på innleggene sine ???

    25. Får du virkelig moren din til å ta sånne bilder?
      PS: Den kommentaren til “bente” var sikkert ment ironisk …

    26. Heii! Da du la ut denne underskriv kampanjen tastet man inn telefon nummeret ditt, jeg har etter jeg gjorde det fått melding: “ring meg nå, haster” og et telefon nummer på melding. Søkte opp nummeret og FLERE som har skrevet IDAG at de har fått samme melding og at man blir svindlet når man ringer tilbake. Jeg lurer på om dette kanskje kan komme fra denne kampanjen? har noen opplevd det samme? 🙂

    27. du er virkelig nydelig, sophie! håper du hadde en fin tur hjem, og at kattene har det fint hos Henriette<3 (noe de helt sikkert har, vet du ikke hadde "lånt" dem bort til hvem som helst:)

    28. Hvis det er moren din som har tatt disse bildene begynner jeg å lure på hva slags familie dere er. Ikke vondt ment, men sender du virkelig slike blikk til din egen mor? Litt Lolitaaktig, nesten incestuøst.

    29. Anbefaler deg å vente med å dømme Lindsay før du ser siste episoden. Der forklarer hun litt av hvert om hva som har skjedd i episodene før, ting som faktisk gjør opp for hvordan hun oppførte seg f.eks i episoden der hun “kasta” bort tiden til filmcrewet. 🙂

    30. Ja, jeg også ble litt irritert over at det alltid var en unnskyldning eller en grunn, men fikk mer sympati i den siste episoden hvor hun forklarer litt mer ærlig. Kan tenke meg det er ganske interessant for deg å se siden du har hatt den samme opplevelsen med et camera-crew som følger deg rundt. Uansett håper jeg hun fortsetter å holde livet på rett kjøl. 🙂

    31. ooog det irriterer meg sånn hvordan hun ikke klarer å komme til fotoshoots på tiden, og sløser bort alle andre sin tid! Haha, jeg haater når folk er altfor sene til ting!

    32. bente: Du burde virkelig skamme deg! Tenk å legge igjen en slik kommentar til et medmenneske.
      Voksen sier du at du er i tillegg. Sophie Elise, jeg håper du ikke bryr deg om det hun skrev, noe det virker som du ikke gjør, bra! 🙂
      Bente har sikkert problemer med seg selv og vil prøve å få andre til å få det ille med seg selv slik hun har det. Det er bare trist. Mennesker som har det bra med seg selv vil løfte opp andre og ikke forsøke å trekke dem ned. Lykke til med livet ditt, Bente, jeg håper du får det bra med deg selv i framtiden du også 🙂

    33. Hei Sophie Elise! Ville bare si at du er utrolig nydelig, uansett. Jeg syns det er så bra at du ikke tar til deg stygge kommentarer som du får her i kommentarfeltet fra mennesker i en midtlivskrise, haha 🙂 det viser bare hvor sterk, flink, og tøff du er! Uansett, jeg ser på Lindsay Lohan jeg også, og trodde absolutt ikke hun var slik som hun fremstiller seg på TV. Jeg ser det da på FEM hver mandag kl. 21.30 i stede for å se det på nettet.
      Uansett, masse lykke til med kattene, og jeg gleder meg til å høre mye mer om dem når dem kommer hjem til Norge! Utrolig bra at du gjorde det du gjorde for dem små pusebebiene. Det står også stor respekt fra hvordan du taklet dette og hva du ordnet for at de skal komme inn til Norge. Helt fantastisk!
      Du er et stort forbilde, og jeg elsker virkelig å lese om deg, det du interesserer deg for, dyrevern, osvosv.
      Du er utrolig vakker, og det kan ingen ta ifra deg! Stå på videre, fine deg <3

    34. Du aner virkelig ikke hvor takknemlig vi lesere er for at du faktisk gidder å svare noen av oss tilbake! Elsker deg og bloggen din utrolig mye. Førsteplassen på topplisten er fortjent av deg. Forstår meg ikke på mennesker som faktisk gidder å bruke tid på å disse deg og skrive de stygge kommentarene. Hvorfor? Finn på noe bedre å gjøre. Om man ikke har noe pent å si, så ikke si noe i det hele tatt.
      I hvert fall, tusen takk for at du tar deg bryet med å svare litt tilbake her og der. Du får sinnssykt mange kommentarer (i forhold til andre toppbloggere) og jeg har full forståelse for at du ikke kan svare alle. Det trengs jo ikke heller forsåvidt! Leser de fleste blogger på topplisten, og for eksempel for de andre kanskje 10 til 20 kommentarer. Men gidder disse toppbloggerne å svare leserne sine? Nei. Et veldig stort pluss hos deg og bloggen din!

    35. Anonym: Tusen takk <3 Prøver så godt jeg kan med å svare dere lesere, men ikke alltid like lett å få tiden til å strekke til, selv om jeg personlig mener det bare skulle mangle når folk faktisk gidder å lese bloggen. Så, tusen takk til DEG! Det jeg gjør blir lite i forhold 🙂

    36. Karoline: Ja, ser ut til at vi er flere som ble skuffet over Lindsay, desverre 🙁

      Jeg gleder meg også MASSE til de kommer, det blir så spennende å vise Mathias dem og alt, ahh 😀

      Jeg blir så glad av slike kommentarer<3

    37. Kan du ikke heller få ett kommentarfelt som fotballfrue? Da kan du kommentere tilbake under leserens kommentar, enklere å følge med hvem som har fått svar på hva 🙂

    38. Anonym: Skulle gjerne ha hatt det, men det inngår ikke i designet til blogg.no/nettavisen akkurat nå, men jeg mailet dem igjen og hørte for sikkerhetsskyld. Håper det blir ordnet, hadde vært så mye lettere for alle:-)

    39. Herregud for en drømmekropp du har! 😮
      Lurer på om du kan lage ett innlegg om hvordan du fikk kroppen? Altså om du trente noe spesielt for en periode som gjorde du har den kroppsfasongen du har nå? Ett innlegg om hvordan du fikk drømmekroppen rett og slett, haha. 😛
      Følger også med på Lindsay Lohan! Håper det ender bra med hun!♥

    40. Jeg syns mer synd i henne etter å ha sett denne “dokumentaren” om henne. For meg virker det som at hun hadde étt mål med dokumentaren, mens produksjonen hadde et annet – nemlig å bare suge inn penger på hennes recovery. De viser bare de dårlige sidene og dagene hennes, mens de positive dagene og hendelsene får vi så vidt sett noe av. Eksempel: Da hun var å besøkte skolen/barnehjemmet og lekte med barna, hun var der i vel 5 timer, men bare ti minutter ble vist. Derimot får vi se konstante og evigvarende klipp av at hun ikke vil bli filmet, med ekle og nedlatende kommentarer på svart bakgrunn før/etter. Jeg syns rett og slett hele dokumentaren er ondskapsfull, på grunn av Pilgrim Produksjon.
      Dette er også en svært objektiv kommentar, da jeg ikke har enset LiLo’s eksistens siden det ble kjent at hun var på kjøret. Jeg digget henne som barn – men ikke så mye at jeg har giddet å bry meg om nok en skuespiller på kjøret. Syns bare det er synd at folk er så griske etter penger at de vil sette andre i så dårlig lys.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg