en trist dag

Fra gamlebyen Altea. Kjolen jeg har på meg er fra nelly HER (annonselenke) ps – ikke min Michael Kors veske, tante sin som vi brukte for å ha alle tingene i.


Huff, dette har vært en lang dag. Den startet kjempefint med en tur til gamlebyen sammen med mamma og tante, hvor vi koste oss og så på gamle bygg, kirker og spiste god mat. Men idag var jo tross alt dagen hvor jeg skulle ta kattene med til veterinær, og etter å ha blitt anbefalt en god dyrelege av noen lokale her, ventet jeg håpefullt på positive svar. Men, jeg har desverre blitt svindlet ganske kraftig – på den veste måten jeg kunne ha tenkt meg. Kattene mine er 6 uker gamle, og har med andre ord blitt tatt fra moren sin lenge før de skulle. De har ikke utviklet ordentlige tenner engang, og skal ikke ha den maten de har fått hos meg eller på dyrebutikken. Jeg reagerte jo på at de ikke var så stødige og ikke minst små, men jeg tenkte det måtte være noe med rasen eller livet de har hatt til nå. Jeg skjønte jo at nå er virkelig alt håp ute, fordi de må være tre måneder for å få de inn i norge, og da med rett vaksiner. Nå er de for unge til å få de vaksinene de skal ha. . 

Jeg dro med en fantastisk spansk dame som heter Laura, og hun og mannen hennes (som er norsk) hjalp meg i hele kveld. Vi kjørte til dyrebutikken og klaget, og dama som jobbet der påsto enda at de er tre måneder, og at hun ikke kunne ane noe annet, og henviste oss videre til hennes dyrelege. Vi dro dit, han sa det samme – de er alt for unge, og det er overhode ikke forsvarlig å ha dem borte fra moren sin. Vi dro tilbake til butikken, hvor hun da etterhvert innrømte sine feil. Når det kom fram for henne at jeg er ganske kjent i Norge og at jeg (utrolig nok) faktisk har på film at hun igår sa til meg at de er tre måneder gamle, innrømte hun sine feil. . Hun visste at hun ble filmet av meg i går når hun kjøpte kattene, så hun hadde ingenting hun skulle ha sagt. Det er jo faktisk ulovlig i Spania også, å selge dyr i butikk som er under den og den alderen. Derfor truet Laura (som er en veldig power-woman) henne med å saksøke, og at hun har med å fikse dette på en eller annen måte for meg.

Så, etter forferdelig mye styr endte det altså med at kattene mine enten må bli levert tilbake, avlivet, eller at de må bo hjemme hos hun som eier dyrebutikken hjemme hos henne, hun skal ha ansvar for og betale for at de får pass til norge, vaksinene de trenger og chip, slik at jeg kan hente dem helt klare i starten av August. Hun skal skrive på en kontrakt (ja faktisk) hvor hun skal gi meg ukentlige oppdateringer på kattene via mail, hvor jeg får bilder, oppdateringer om formen deres, og oppdatering om hvordan det går i den medisinske prosessen deres. Så, på mandag må de altså å bo hos henne, som jeg ikke kjenner, men heldigvis har hun to katter av samme rase selv så jeg stoler litt på at det kommer til å gå bra – også med tanke på at jeg skal få oppdateringer.

Så ja. . Dette har vært ekstremt vanskelig og kostet meg både tid og penger, og jeg er så lei meg. Jeg har vondt i magen og tårer i øynene, den ene katten ligger ved siden av meg nå og koser seg, og jeg føler at jeg svikter noe så grusomt som snart må ta dem til et nytt hjem, for at de så må bytte hjem igjen å komme til meg om en måned. Jeg vet at det er ganske ille for katter å bytte slik rundt på hva som er nært og kjært rundt dem. . Men, i starten av August kommer de til meg og Mathias, da skal de få et stabilt hjem for resten av deres liv med all kosen, lekingen og maten de skulle trenge. Uten noe stress og mas. Men likevel gruer jeg meg helt forjævlig mye til mandagen, og håper sånn det kommer til å gå bra.

Om noen tilfeldigvis bor i Albir / Benidorm eller nærområdet og kan ha to små søte katter fram til starten av August og ta ansvar for disse tingene (mot å få betalt av meg, så klart – dekker utgifter, og betaler den personen som passer kattene) er jo det uten tvil best, fordi hun dama på dyrebutikken virket helt sinnsyk. Skyter vel kanskje litt blindt her, men da er det bare å kontakte meg på mail – om så du kjenner noen som kjenner noen osv, be dem kontakte meg, omså de er usikker på om de kan så vil jeg jo forklare litt mer om situasjonen og hva som kreves. Men uansett, om ikke, så har vi en midlertidig løsning. 

Vel, det var nok kattemas fra min side for en stund! Det er verdt det, alt dette styret, og håper kattene vil tenke det samme når de kommer til norge mot slutten av sommeren. .  

113 kommentarer
    1. du er en god person, men du må innse at du ikke kan redde hele verden. du sliter deg ut. men bra gjort av deg, er ikke mange som hadde tatt seg alt bryet du går gjennom. kanskje du ikke er en bimbo som gjør alt for pr likevel:) lykke til.

    2. For en utrolig nydelig jente du er! Hjerte av gull:) håper virkelig dette går bra og at de har det fint der til de kommer til Norge:) men hvordan er dt og frakte dyr på fly??

    3. jeg bor i Alfaz Del Pi som er nabobyen til Albir, men jeg kan desverre ikke ta inn flere dyr… men jeg kan høre litt rundt og se om det er noen som er villig.

    4. Åh, så utrolig god du er:)
      Jeg lurer på en ting, hvordan får du extensionene dine til å blande seg så bra med ditt eget hår å se så ekte ut? Og bruker du clips eller tape hår nå?:) om du kunne laget et innlegg om dette hadde det vært fint.:)

    5. Du virker som ei smart og oppegående jente, men da du bestemte deg for å kjøpe to kattunger mens du er på ferie i Spania, ble jeg veldig i tvil om hvor lur du egentlig er. Forstår svært godt at det gjorde vondt langt inn i hjerterota å se de i bur i en dyrebutikk, men jeg tror ikke du gjør noe godt for kattungene uansett. At de skal bli flyttet rundt fra sted til sted, bli nødt til å fly (dyr har det IKKE bra i fly!!) og for dem å få en slik brutal start på livet, tror jeg ikke at kan være bra på noen som helst måte. Hadde jeg vært deg nå, ville jeg levert kattungene tilbake til dyrebutikken, forsikret meg om at de kan bli avlivet på en så human måte som mulig og så ville jeg tenkt at de mest sannsynligvis får det bedre da.

    6. Jeg skulle så ønske at jeg hadde bodd der og kunne ha passet på kattene dine! Men uansett så håper jeg alt kommer til å gå bra med kattene dine og jeg vil GJERNE følge utviklingen på bloggen din. Du er et fantastisk menneske og det er ikke mange som ville gjort så mye for disse to pelsdottene.

    7. På grunn av deg har jeg nå bestemt meg for å bli vegetarianer. Drømmen er på en eller annen måte å vie livet mitt til dyr. Jeg elsker det du står for. Jeg elsker ditt dyrehjerte. Aldri gi opp den du er eller det du står for.

    8. Herregud så fantastisk stort gjort av deg! Blir så evig lykkelig når jeg ser at det finnes så snille, godhjerta og omtenksomme personer! Jeg er ei veldig “gal kattedame” sjøl og elsker de små dyra! Kan ikke fortså hvordan noen kan ha samvittighet og hjerte til å behandle de små nøstene der på den måten! Vil bare grine av glede når jeg ser hvor mye tid og penger du legger i å redde de to små! Herlig gjort! <3

    9. Forferdelig trist å lese! Har selv to katter og vet hvor lett det er å forelske seg i sånne små, søte kattunger. Jeg er i utgangspunktet imot å bruke avlivning som en løsning, men i dette tilfelle høres det ut som, ut i fra hva du har skrevet, at det ville være det beste for disse kattungene. De kan umulig ha det noe særlig godt – de er både tatt ALT for tidlig vekk fra moren sin, de har ikke utviklet ordentlige tenner, de får feil mat og er underernært(?). At de skal bo hos den samme dama som har solgt deg kattungene i denne tilstanden, fram til august, er absolutt ingen løsning. Hun virker ikke som har peiling på hva hun driver med og vil nok ikke ta noe bedre vare på de hjemme enn da de var i butikken. Det beste for disse kattene vil være å skåne dem for mer lidelse. Sånn sett har du uansett hjulpet dem ved å kjøpe dem. Er isåfall veldig viktig å finne en seriøs og dyktig veterinær.
      Vil ønske deg lykke til uansett hva du velger å gjøre – skjønner veldig godt at dette er tøft.

    10. Jeg elsker deg for det du gjør for dyr og flere skulle virkelig vært som deg! Jeg har et stort hjerte for dyr selv, og jeg kunne godt funnet på å gjort dette selv, men siden de er syke og tatt fra moren sin alt for tidlig, i tillegg til at de må stresses med å flytte rundt og ta fly i tillegg, så hadde jeg vært deg nå, ville jeg tatt de med til dyrlegen og avlivet de. Noen ganger må man tenke på dyrene og deres beste, og at de to pusene får slippe.

    11. Det var dumt det var på denne tiden av året, de fleste reiser jo hjem til Norge. Meg selv inkludert. Du kunne jo tatt kontakt med en av de norske skolene (er to stk) her, kanskje de vet om noen som blir.

    12. Off det her var super trist. Men hva er det å vente når en kjøper dyrene slik. Men uansett jeg håper du finner en annen person som passe kattene. Jeg ville ikke stolt på den dama. Men samtidig så er hun satt litt i saksa siden du er en “kjendis” her i Norge og folk få vite det hvis hun driter seg mer ut 😛 Katter har det med å klare seg fint gjennom slike ting. Så lenge de havner til slutt på et trygt sted til slutt 🙂 du er kjempe flink Sophie <3

    13. (Hiver inn kommentaren min her også)
      Det er faktisk svært viktig å oppgi kilder når en kommer med påstander. Det er spesielt viktig for deg, at du som dyrevelferdsforkjemper fremstår troverdig. Hvis du ønsker at folket skal stole på deg (ta deg seriøst), MÅ du vise til gode, pålitelige kilder.
      Anbefaler deg å lese deg litt opp på journalistikk, i og med at du har en av Norges mest leste blogger, er det greit å lære seg litt om blant annet kilder og kildekritikk 🙂 Håper du tar dette til deg, for du har enorme ressurser (og potensiale) til å utgjøre store forskjeller – men en del av det avhenger også av din troverdighet. Lykke til! 🙂

    14. Du er flink! Stå på 🙂 blir så glad når du kjemper på dyrenes side 🙂 utrolig kjedelig at det ble slikt tull, med løgn, det er så mange uærlige mennesker, huff… menmen, håper alt ordner seg for de skjønne små!

    15. Andrea Badendyck bor jo der nede i noen måneder nå, og har snakket om å få seg et husdyr.. Du kan jo muligens høre med henne?

    16. Hva med å ta vare på din egen hund før du går til anskaffelse av nye dyr…. Synes å “erstatte” dyr med nye er en forferdelig stygg ting

    17. Du kunne tatt kontakt med den norske skolen, de har mange elever fra 1.kl barneskole til 3.kl til vgs, ene er i Malaga og den andre litt utenfor Torrevieja, i Quesada. Er sikkert noen som er her hele sommeren og vil ta vare på to katter ?

    18. Ine : Hun bor på Gran Canaria, Albir er i Spania, så det vil si, Sophie må ned til GC, når hun er i Spania, så det går ikke :/

    19. Husk å gi de morsmelkerstatning i flaske! Fant mine katter i en pose når de var kun en uke gammel, nå er de 7år og helt fine 🙂

    20. Om jeg hadde vaert deg så hadde jeg kontaktet ulike animal shelters eller kattepensjonat og betalt dem for å ta vare på kattene frem til du kan hente dem hjem. Er ikke kjent i Spania men det finnes helt sikkert bra steder! Hadde ikke levert dem tilbake til den dama der. :/
      Lykke til xo

    21. Det er et enormt nettverk av nordmenn i det Alfaz del Pi/Albir/Altea, virkelig en helt “norsk koloni”.
      Anbefaler deg som andre har gjort å ta kontakt med de norske skolene omkring i området, men du kan også forsøke å stikke innom kontoret til Spaniatjenester (http://www.spaniatjenester.com/) i Albir. De har utelukkende norske kunder, og svært god oversikt til enhver tid over nordmenn som befinner seg i den delen av Spania du er i nå, da de driver mye med utleie og vedlikehold av ferieleiligheter. Om du tar kontakt med dem, kanskje de kunne vært villige til å hjelpe deg med å forsøke å kontakte noen av sine klienter. Er jo mange av de norske skoleelevene i Spania som drar hjem til Norge på sommeren, men det er jo også svært mange som forlater Norge og drar til Spania, nettopp I sommeren – som jo er perioden du behøver pass for kattene.
      Stikk innom, og spør etter Kristin eller Erlend – de to har selv hatt mange hunder tidligere, og er begge dyrevenner, så tror nok de kan sympatisere. Er jo høyst usikkert om de kan hjelpe deg, men kanskje det er verdt et forsøk?
      Lykke til!

    22. Du har ikke sviktet en plass Sophie! Jeg hadde vært utrolig stolt hvis jeg hadde hjulpet disse kattungene så masse som du har, og du gidde ikke opp når du fant ut at det var noe som ikke stemte! Kattene er kjempe heldige som skal få bo hos dere og er helt sikker på at de kommer til å trives kjempe godt!
      Og til slutt må jeg jo si at det å lese bloggen din har blitt en dagli rutine, jeg elsker deg <3

    23. Dette er det dummeste jeg har hørt! Hvordan kan du tvinge dama i butikken til å ta vare på de? Det var DU som kjøpte de! ditt ansvar. Selv om hele dyrebutikk industrien der nede ikke er bra. Hva skjer med denne bruk og kast mentaliteten din angående kjærledyr???? En gang kommer det til å gå hull på bloggbobla di..

    24. Stakkars små!
      Det du kunne gjort som er mest forsvarlig, siden det er deg kattene nå blir vandt til er å være der nede selv sammens med kattene til dem er gamle nok!!

    25. Kjente at det kokte litt inni meg når jeg leste at du KJØPTE kattunger, men når jeg tenker over det så ville jeg gjort det samme i din situasjon. Det er ikke enkelt å gå fra dyr som har det vondt…
      Høres ikke greit ut at de skal bo hoss den damen, virker ikke som om hun bryr seg noe særlig. Kan du ikke høre om noen vætrinerer som har peiling kan passe de? De vil nok gjøre det for en god sum med penger.
      Håper alt går greit. Forstår godt hvor lei deg du er, og jeg vil bare at du skal vite at jeg støtter deg. Jeg er ikke enig med valget du tok, men jeg forstår det veldig godt. <3 Stay strong.

    26. Takk for at du kjemper på for disse kattene og ikke gir opp (slik mange i din situasjon nok hadde gjort!).
      Jeg bor i Frankrike, og hadde du vært litt nærmere, så hadde jeg hjulpet deg med kattepass!
      Jeg krysser fingrene for at du finner noen i Spania som kan passe kattene!

    27. Elisabeth: unnskyld for at jeg sier dette, men det er det dummeste jeg har hørt. Det er ikke BARE å flytte ned til Spania for 2 mnd helt spontant. Tenk litt realistisk.

    28. Hei, håper du finner en plass til kattene dine! Jeg så dere var i Albir så ville bare tipse om et spisested nettopp i Albir som heter small litle world el. de har kjempe god mat og menyene er til å med på norsk 🙂

    29. Ta kontakt med Rita og Packo på Costa Blanca klinikke, , denne ligger i Albir, hun kan kanskje hjelpe deg.

    30. Anbefaler deg å dra innom den norske skolen i costa blanca, og spørre om noen har lyst til å ta vare på dem der! De norske elevene som går der er der hele året. Skolen ligger i Albir, ikke så langt unna steinstranden i Albir.
      Håper det ordner seg 🙂

    31. Hei!
      Fantastisk det du gjør for kattungene! Godt å vite flere er som meg 🙂
      Vil tipse deg om å ta kontakt med den norske skolen i alfaz del pi (10 min med bil fra benidorm), er vanvittig mange nordmenn som bor i området hele året. Mange med barn osv som sikkert hadde syns det var koselig å ha to små nurk i noen uker 🙂
      Jeg hadde også vært skeptisk til å la de være hos hun damen fra dyrebutikken.

    32. Vær obs på at om den hunnkatten er helt hvit, kan det være at hun er blind eller døv 🙁
      Helt hvite katter er som regel det.. Prøv å sjekk refleksene hennes på både syn og hørsel 🙂

    33. Hei Sophie!
      Jeg bor selv i Spania og ser hunder/katter på dyrebutikkene her nesten hver dag og det er helt forferdelig!
      Folk banker på rutene og skriker til de mens de sitter i de pittesmå burene sine.
      Jeg var selv veldig nær å kjøpe en hund, men lot være siden jeg vet at jeg da “støtter” de.
      Det er ikke lett å snu ryggen til og gå.. Så jeg skjønner at du kjøpte de! Det blir et moralsk dilemma, uansett hva man gjør blir det litt feil.
      Stå på og lykke til med de søte små 🙂

    34. Vet du ikke hvilken rase de er eller?? Siden du ikke skriver det.. Lurer bare så sykt på hvilken rase det er!!

    35. Dette her er VELDIG viktig, fordi mye av det du sier virker ikke særlig troverdig og bare noe du har “hørt”, så jeg føler ikke at det går ann og ta mye av det du sier seriøst! Og jeg tror neppe at jeg er den eneste som føler dette, derfor poster jeg denne kommentaren igjen:
      Det er faktisk svært viktig å oppgi kilder når en kommer med påstander. Det er spesielt viktig for deg, at du som dyrevelferdsforkjemper fremstår troverdig. Hvis du ønsker at folket skal stole på deg (ta deg seriøst), MÅ du vise til gode, pålitelige kilder.
      Anbefaler deg å lese deg litt opp på journalistikk, i og med at du har en av Norges mest leste blogger, er det greit å lære seg litt om blant annet kilder og kildekritikk 🙂 Håper du tar dette til deg, for du har enorme ressurser (og potensiale) til å utgjøre store forskjeller – men en del av det avhenger også av din troverdighet. Lykke til! 🙂

    36. SOPHIE. Har aldri kommentert før, men følte for det nå. Liker veldig godt denne siden av deg, viser hvor god du er! Stå på 🙂

    37. Hei. Tanta mi bor i albir og jeg er her nede selv på besøk. Jeg kan spørre om ho kan passe på de. Svar meg på Mail så skal jeg si ifra når jeg vet noe mer

    38. Åh fine Sophie:( jeg skjønner så godt hvordan du har det, og det er helt forferdelig å ha den følelsen du sitter med nå. Jeg skal be (ja faktisk) for at det går bra med de herlige pusene dine, og at du får dem hjem til Norge så de får ett trygt og godt liv. Du har et hjerte av gull, fine deg <3

    39. Hei! Jeg er utrolig stolt av det du nettopp har gjort. Jeg skjønner ikke hvorfor du får hets for det. Du vet selv hva du står for, ingen andre kjenner deg bedre enn deg selv! Håper det ordner seg for deg. Jeg kommenterer ikke vanligvis på blogger, men følte at jeg bare måtte fortelle deg at du skal fortsette å være deg selv!

    40. Kan du ikke sende dem til Andrea badendyck da? Er jo et stykke fra benidorm ,men er ihvertfall i Spania 🙂 hun skal jo bo i gc lenge !

    41. Jeg vet om en som er norsk som jobber i benidorm.
      Han heter Jan Arild Nilsen og har ett firma som er åpent mellom 09.00-14.00 å adressen er edificio aurea 6 A-b 03501 Benidorm.
      Kan jo hende han kan hjelpe deg eller kjenner noen som kan hjelpe deg:)

    42. så nydelig du er som er villig til å gjøre så mye for disse kattene <3 du er virkelig et godt menneske tvers igjennom! håper det ordner seg! <3 xx

    43. Finnes det ikke noen kennler/plasser de kan asse på kattene litt? eller hvorfor kan evntl hu spanske dama ikke?
      Men wow for et fantastisk menneske du er! 😀 <3

    44. Trist å lese… Men du er et flott menneske sophie, du har virkelig rørt meg langt inn i hjerterota! Det ordner seg helt sikkert, og fram til da skal jeg følge med på bloggen din!
      Hilsen ny fast leser & katteelsker

    45. Nydelig gjort! Varmer lang inne i hjertet ved tanken på at du gjør så mykje for å ta vare på dissa søte små kattene <3 Håper virkelig du får noen til å passe på dei! Stå på og lykke til!

    46. Du er fantastisk god Sophie! Håper du finner noen andre enn hun dama som kan passe på kattungene 🙂

    47. Du er helt fantastisk Sophie! Alle skulle vært som deg…
      Kan ikke vi lage sånn klubb med bloggere som kjemper for dyr? I’m in for å si det sånn!

    48. BESTIKKELSE ISTEDE FOR ANMELDELSE??
      Du betaler dama en sum penger for da slipper hun unna en anmeldelse? Er ikke det noe som kalles bestikkelse? Det er jo nå du virkelig kan gjøre noe for alle de dyrene i den dyrebutikken, når du har henne på film, og du lett kan anmelde henne for å ha brutt loven. Men istede betaler du henne for å ta vare på 2 små katter, som hun solgte deg på falske premisser, eller ulovlig for å være presis…….slik at hun kan fortsette businessen uten at det får noen (store) konsekvenser?!
      Er det jeg som overreagerer nå, eller? 🙂

    49. Dette her er VELDIG viktig, fordi mye av det du sier virker ikke særlig troverdig og bare noe du har “hørt”, så jeg føler ikke at det går ann og ta mye av det du sier seriøst! Og jeg tror neppe at jeg er den eneste som føler dette, derfor poster jeg denne kommentaren igjen:
      “Det er faktisk svært viktig å oppgi kilder når en kommer med påstander. Det er spesielt viktig for deg, at du som dyrevelferdsforkjemper fremstår troverdig. Hvis du ønsker at folket skal stole på deg (ta deg seriøst), MÅ du vise til gode, pålitelige kilder.
      Anbefaler deg å lese deg litt opp på journalistikk, i og med at du har en av Norges mest leste blogger, er det greit å lære seg litt om blant annet kilder og kildekritikk :)”
      Sier meg enig i hun som skrev det, det er veldig viktig å henvise seg til kilder når man snakker om slike temaer.

    50. Huff, dette ble det jammen mye styr av. Tenk så mye som må til, bare for at du skulle være snill og redde livene til de to søte små kattene…
      Håper uansett at dette blir en bra løsning for dem, og du finner ut av det etter hvert 🙂

    51. Avliving er en stupid måte å gjøre det på, dere “dyreelskere”, har ikke de like mye rett på å leve som oss? Kattenes liv vil stabilisere seg etterhvert. Kjæresten min kjøpte 2 katter mens de var 6måneder og hadde allerede sitt hjem kjært, og de kattene har det kjempe bra idag! Katter er veldig tilpasningsdyktige. Dyr avlives i hytt og pine, jeg synes ikke avliving skal bli en lett løsning, heller SISTE utvei av en medisinsk årsak eller en veeeeldig god grunn. Det skal ikke være bare,bare å avlive, det er veldig egoistisk. De kattene har det sikkert helt ok nå, de ønsker heller å leve enn å dø, hva vet vi ??

    52. Jeg synes det er helt utrolig fint gjort av deg! Jeg håper alt ordner seg med kattene, at du får dem hjem til deg når det er mulig! Stå på, du er fantastisk!

    53. Hei Sophie, jeg heter Ylva og jeg leser bloggen din ofte, har en blogg selv. Jeg fikk inspirasjon av deg til og starte og blogge. Hadde vert veldig hyggelig om du vile ta en titt. Jeg synes du er veldig tøff som takler det store prese med en så populær blogg. ❤️❤️

    54. jeg river meg litt i håret av situasjonen her, selv om jeg ikke har problemer med å forstå at dette er kun gjort med godhet og kjærlighet. Ved import av dyr som dette (hund og katt ) bidrar du som nevnt til å støtte opp en brutal industri, sam du setter også dyr her hjemme i fare. Det er ikke mange år tilbake vi hadde ett katte/hunde hold i norge med svært få sykdommer som feks rabies , etter importen av hjemløse dyr og gatehunder eksploderte her til lands har sydommer vi har vært kvitt, kommet tilbake. Som fesk en alvorlig innvoldsorm.
      Det er en trist situasjon, men jeg vi råde deg til å gi disse kattene en human avlivning av en autorisert dyrlege nede i Spania. Det er fryktelig vanskelig å ta vagjørleser med å avlive dyr, men det er også ansvaret man har som dyreeier, vite når nok er nok. Uansett så har du gjort noe godt om ikke annet, de blir ikke gasset, men sovner stille inn. Vet det høres brutalt ut..men som nevnt over, det kommer ingenting godt med å innføre nye og flere sykdommer til Norge.

    55. Du kunne da virkelig ikke forvente noe annet når du bevisst kjøpte de kattene som helt klart kommer fra en helt forjævlig industri. Jeg sliter også sinnsykt mye når jeg er i Spania og ser de stakkars små valpene i små, glovarme glassbur, men det er ikke noe annet for meg å gjøre enn å kjefte på de ansatte i butikken. Jeg vet at dyrene ikke har det bra når de sitter i de burene, men ved å redde de som allerede er der, går pengene dine rett til det som skjer bak låste dører i valpefabrikkene, og det skal jeg love deg er tusen ganger verre enn å bli gasset.
      Neste gang håper jeg at du ser det store bildet og adopterer.

    56. for en unødvendig og tragisk kommentar. jeg sikter til “Du virker som ei smart og oppegående jente, men da du bestemte deg for å kjøpe to kattunger mens du er på ferie i Spania, ble jeg veldig i tvil om hvor lur du egentlig er. Forstår svært godt at det gjorde vondt langt inn i hjerterota å se de i bur i en dyrebutikk, men jeg tror ikke du gjør noe godt for kattungene uansett. At de skal bli flyttet rundt fra sted til sted, bli nødt til å fly (dyr har det IKKE bra i fly!!) og for dem å få en slik brutal start på livet, tror jeg ikke at kan være bra på noen som helst måte. Hadde jeg vært deg nå, ville jeg levert kattungene tilbake til dyrebutikken, forsikret meg om at de kan bli avlivet på en så human måte som mulig og så ville jeg tenkt at de mest sannsynligvis får det bedre da.”
      NEI DYR SYNS IKE D ER GØY Å FLY. MEN Å FLY I NOEN TIMER MOT AT DE FÅR ETT JÆVLIG BRA HJEM ?? ER IKKE DET BEDRE? JEG ER LIKE “GAL” SOM SOPHIE OG JEG SYNS HUN GJØR D RIKTIGE HER. BEDRE MED EN DAG I HELVETTE (HVOR DE MÅ FLY OG BYTTE PLASS) ENN ETT LIV I HELVETTE ELLER MOT DØDEN.. Hjelpe meg vel for ett naud du er!!
      er så syyykt stolt av deg s.e!

    57. Besøk den norske skolen costa blanca som ligger i albir!!!! 🙂 er sikkert mange der som vil hjelpe deg!

    58. KJempe fint gjort at du vil redde de to søte små!!<3 Men etter som hva du har skrevet om hun dama synses jeg at hvis du ikke finner et annet midlertidlig hjem så kanskje du skal prøve å oppsøke en annen mer seriøs dyrebutikk/klinikk

    59. Så flott gjort av deg!! Jeg har en storesøster med familie som bor der, de elsker dyr og har verdens snilleste barn og hunder som går godt overens med alle dyr 🙂 Jeg har spurt henne, og sier hun ja skal jeg sende deg en mail!

    60. Ser mange som fokuserer på negative ting til denne saken …
      Jeg syntes du gjør alt rett, du redder to liv. De kan ikke si det, men tro meg, de er evig takknemlig til deg Sophie! Elsker deg for dette 🙂

    61. lurte på om du kunne skrive et innlegg om det å fikse rumpa? har så lyst på det, men det beste alternative går jo ikke sidne jeg er ca like tynn som deg… går det med silikon? har hørt så mye skrekk historier og at man ikke kan sitte mer en to timer osv….. har også hørt om silikon i sprøyteform, siden du har vurdert å gjøre noe med din, lurte jeg på om du kunne skrive om det du vet og tenker?

    62. Syns det er utrolig flott det du har gjort! Nei man kan ikke redde alle men hvorfor ikke redde noen, om man kan det? Dette med å dra sykdommer inn til Norge å sette “norske husdyr” i fare er litt oppskrytt.. stå på, håper du får ordnet alt til syvende og sist, og at kattungene får det bra!!

    63. Jeg syns at du er utrolig flink person jeg! Som virkelig bryr deg og gjør alt dette! Så du trenger ikke å ha så dårlig samvittighet. Og nesen din er kjempe fin som den er så jeg skjønner ikke hvorfor du skal gjøre noe mer med den!

    64. Synes du er fantastisk som ønsker å redde dem. Er ikke mange i dine sko som vil prøve å gjøre alt for å redde dem, når de hadde fått slike nyheter. Og alt det folk sier at at avliving er den beste løsning bare tull. Hvordan vet de at det er det beste løsningen. Når de kommer hjem til deg og den kjære, vil kattene få det fantastisk og den vonde tiden vil være glemt. Håper virkelig at alt ordner seg for deg, kjæresten og kattene dine. Kattene fortjener virkelig å få leve i et kjærlig hjem sammen med dere to !

    65. Du kan jo evt. dra til Alfas del Sol (rett ved Alfas del pi), hvor det er en liten norsk urbanisasjon med norsk frisørsalong, restaurant, hudpleie og servicekontor. Stikk innom her og hør om noen derkan passe på kattene/kjenner noen som kan, eller i det minste heng opp noen små postere i vinduene der.. Har ferieleilighet i Albir, men skal dessverre ikke ned nå i sommer, ellers hadde jeg gjerne hjulpet deg!

    66. hun vet sikkert ikke åssen rase kattene er en gang er sikkert derfor hun ikke har nevnt noe ang rase 😛

    67. aner du hvordan dyr blir behandlet under flyreiser, og aner du hvor kaldt det er der dyrene blir plassert under flyturen? Tror de hadde fått det bedre i hjemlandet sitt enn en flytur. jeg har sett hvordan menneskene behandler burene som dyrene blir fraktet i og det er helt grusomt. Du er så korttenkt.

    68. Besteforeldrene mine bor i benidorm. De har en katt fra før, kan spørre de om det er krise.
      Ta kontakt på mail om jeg skal snakke med de og avtale møte.
      De er nede i albir hver dag.

    69. Jeg var utplassert i albir innen helsesekretær der Ifjord! Da var jeg hos en dame som heter Rita, hun er norsk og gift med en spansk lege! Disse eiger å driver er norsk legekontor som heter Costa Blanca klinikken! Hun er veldig opptatt av dyr og hun ordner også med å få sendt hunder til Norge etter vaksine og alt slikt! Jeg vet ikke om hun kan så mye om katter, men det er verdt et forsøk! Hun er en fantastisk person som kjenner mange å gjerne hjelper noen av de forsvarsløse dyrene! De har en hjemmeside http://www.costablancaklinikken.Com prøv å få kontakt Med henne der!

    70. Du er sikkert et godt menneske.
      Jeg håper du lærer av dine feil. At du nå har støttet den styggeste industrien som finnes med penger, håper jeg du innser selv. Jeg håper du setter deg inn i hva puppy og kitty mills er, og hvor jævelig de dyra har det.
      Du har IKKE reddet disse kattane, du har tvert i mot laget plass til to nye. Og når de blir kjøpt av en idiot, så kommer det to nye til. Moren dems blir avlet ihjel, men kull på kull på kull.
      Det er koster MYE penger, og det er et STORT annsvar å ha dyr.
      Tenk på det!

    71. Åh, får helt vondt inni meg. Stakkars katter. 🙁 Håper den gærne dama gjør som du har skrevet over her og kattene kommer hjem til deg og Mathias.♥

    72. Snakk om å være naiv! Om du ønsker å ta med dyr til Norge må du gjøre undersøkelser på forhånd. Kjempestrenge regler også i alle andre land. Slik saken nå står har du bare gjort det værre for kattene enn de hadde det før du kom dit. Og hvorfor skal Norge behøve å ta inn dyr med sykdommer og andre plager bare fordi spanske myndigheter ikke klarer å holde styr på det. Det er nok av dyr i Norge du kunne reddet,
      og da snakker jeg ikke om pels oppdrett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg