neseoperasjon – min historie

Som noen av dere trofasete lesere kanskje husker, eller muligens har sett på bloggerne, opererte jeg nesa mi i August 2013. Dette var noe jeg hadde hatt komplekser for så lenge jeg kunne huske, og på hvert eneste bloggbilde følte jeg en trang til å vise meg fra kun en vinkel, holde hånden over munnen om jeg lo for da blåste nesa seg opp, og ikke sitte på venstresiden til folk jeg brydde meg om, for da fikk de min stygge vinkel. Det høres kanskje sykt ut for de som ikke vet hvordan det er å ha et slikt kompleks, men jeg tror nok flere kan kjenne seg igjen i dette. Man trenger ikke å ha en gigantisk nese for å være missfornøyd, man kan både trives og misstrives med seg selv uansett hvor nært eller fjernt man er fra den såkalte “idealen”. Jeg mener ikke et kompleks er mindre greit, bare fordi andre mener du ser bra ut. Jeg for eksempel bryr meg fint lite om appelsinhuden min på lårene, pigmentflekkene i ansiktet, strekkmerkene på rumpa og magen, det sinnsyke overbittet mitt, at jeg har acne-arr og null hofter. Slike ting kan sikkert irritere andre, men jeg bryr meg ikke om det. De kompleksene jeg har hatt, og vært så heldig å ha økonomisk frihet til å fikse på, er noen av de eneste kompleksene jeg kan si har vært alvorlige. Ellers hadde jeg høydekomplekser da jeg var 11, liksom. 

Men, er det noe jeg har sagt før, og som jeg gjerne sier igjen, så må det være legene i norge og hvordan jeg ble behandlet der – og spesielt med tanke på nesa. Kirurgen min var en grei mann, men han, i likhet med de fleste andre i norge, er litt for forsiktig og har muligens lite erfaring med neseplastikk (det er jo veldig få i norge som gjør dette). Jeg opererte meg på teres coloussem og følte jeg ble behandlet som et null, og jeg var så redd, det er den verste opplevelsen jeg har hatt til nå idag. Det siste jeg ble fortalt før jeg sovnet inn var “du kan’ke få for mye narkose vettu, for da dør du hehe nå får vi håpe nålen sitter som den skal!” og de ante ikke om jeg skulle ha piercingene inne eller ute, de glemte å få meg til å skrive på et skjema så jeg måtte reise meg opp på operasjonsbordet, uten noe på overkroppen å gjøre det. 

Mitt mål med hele operasjonen var å få nesa mi til å være smalere nede ved tippen. Dette ble ikke gjørt. Nesa mi ble kortere. De gjorde den rett og slett bare kortere, og det betalte jeg 40 000 for. Nå har det gått over 10 måneder siden jeg hadde operasjonen, og jeg lot den tiden gå for å se om jeg ble fornøyd med resultatet og at det at den er kortere kanskje bare var en del av healingen, men nope. Kortere, og thats it. Jeg var fornøyd med lengden, jeg. Jeg ville ha den smalere nede. Da gjør man ikke nesa kortere, for ved å gjøre den kortere, ser den jo bare bredere ut.

For en god stund siden klarte jeg å slå en bildør inn i nesa, og har siden da har den vært ganske så øm og hoven på toppen av det hele, men det har jeg nå sjekket opp og det er ingenting som er bristet eller brukket i den, den er vel bare permanent hoven da. . Men, jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre videre med dette. Etter råd fra lege skal jeg vente enda en stund før jeg sjekker opp om en ny operasjon, som da vil bli i utlandet og ikke i norge (skapp av, skal ikke gjøre det akkurat NÅ). Men kanskje rundt rett etter jul, noe sånt? Vel, kryss fingrene for meg da! 

88 kommentarer
    1. Herregud!! Helt vanvittig at de faktisk gjennomfører slike operasjoner når det er så tydelig at de ikke er trent nok til å gjøre det. En betaler ikke bare for selve operasjonen, men også for tryggheten og vissheten om at en er i gode hender på stedet en velger. Nei uff, dette var ikke bra. Kjempe bra at du skriver om det Sophie!
      Har selv tatt restylane på Teres Colosseum, men jeg har ihvertfall fått veldig god behandling, og føler meg godt ivaretatt når jeg er der. Men det er jo helt klart noe annet ved operasjon.. Har tenkt på brystforstørrelse, men nå tror jeg ihvertfall ikke jeg vil gå til Teres Colosseum for det..

    2. Sykt hjelpsomt! Føler det akkurat slik du beskriver det over her, og jeg vurderer sterkt å operere min. Men nå vet jeg ikke om jeg tør å gjøre det i Norge. . .

    3. Jeg har selv opplevd en ubehagelig opplevelse på sykehuset. Før jeg skulle operere i magen ble jeg møtt av flere frekke og uproffesjonelle leger. Synes virkelig at når du betaler 40 000 kr skal du ha det du betaler for. Det er ikke småpenger det er snakk om. Jeg skjønner veldig godt at du vurderer en ny operasjon, i utlandet. Når man har et kompleks, som da betyr så mye å få bort, vil jeg tro at skuffelsen er stor når resultatet ikke ble som du ønsket. Ønsker deg lykke til vidre i prosessen. Selv om det ikke hjelper noe så må jeg bare si, du har fin nese Sophie!

    4. Jeg er helt enig med deg! ALLE har komplekser, noen små og noen store. De store kompleksene som går ut over livskvaliteten skjønner jeg ikke hvorfor man ikke kan få lov til å fikse på uten at folk skal kjefte! Vil lever i et moderne samfunn. Jeg synes det er utrolig synd at du måtte betale så mye og så ble det ikke sånn du hadde tenkt… du burde fått pengene tilbake eller i hvertfall deler av det. Masse lykke til med den nye operasjonen du etterhvert vil ta 🙂 I have your back, haha <3

    5. Det er helt sykt for dyrt det er i norge ! jeg ambefaller deg til og faktisk reise til tyrkia eller iran de er veldig flinke der.Det koster ikke mere en 5 tusen i iran og tyrkia er det vel rundt 10 tusen lappen. Jeg har snakket med leger i både i iran og i tyrkia. Har bare ikke bestemt for hvor jeg vil gjøre det. Men har du klaget ? jeg skjønner man betaler sååå SYKT mye også fucker dem det bare enda mere til .Har hørt så mye klaging .

    6. jeg har operert puppene og nesen, just like u! – men på nobel clinic (som nå heter Teres Nobel) – har vært suuuper fornøyd med nesen min etter operasjonen for noen år siden, og jeg ble behandlet veldig bra fra start t slutt. jeg jobbet som bvakt i et område der folk har veldig god råd, og sett flere som har brukt TeresNobel som sted for å fikse på div ting, så det er et anerkjent og anb sted 🙂
      kjipt de bare gjorde den kortere, du skulle nesten sluppet å bet??

    7. Er ganske vanlig å gjøre nesen kortere istedenfor smalere, På noen kan nesen se smalere ut . Men det er helt klart at dette er svikt i systemet. Og gjøre nesen smalere er ett mer omfattende inngrep og har dessverre endt med at noen har våknet opp med en skeiv nese.. Når det kommer til nese operasjoner burde du virkelig kontakte klinikker i Sverige eller Danmark, de ligger nok foran Norge når det kommer til et så omfattende inngrep som nese operasjoner.

    8. Hei, jeg bare lurer på om du hadde på sminke under operasjonen?
      Det ser nemlig slik ut, og det er egentlig ikke så lurt med tanke på infeksjoner osv. Rart de ikke ga streng beskjed om det på forhånd?
      Da jeg opererte hånden på offentlig sykehus, måtte jeg nemlig fjerne sminken til tross for at ansiktet er lagt unna hånden.
      Dersom du skal ta en ny operasjon, anbefaler jeg deg i allefall å være helt uten sminke. Kroppen er nøytral innvendig, og bakterier kan føre til store infeksjoner som kan forårsake uønskede ting. Tror ikke det er dødlig når det gjelder nesen da, men arr kan oppstå dersom det blir infeksjon og du ikke får rask behandling. Infeksjon vil du uansett ikke ha.
      Uansett, håper du ikke tar ny operasjon, men i såfall: lykke til!

    9. syns det er rart at du er overrasket. det er aldri noen garanti for hvordan resultatet blir, og det er rett og slett ikke mulig at du la deg under kniven UTEN å være klar over akkurat det. du er heldig at resultatet ble så LITE feil som det ble, det finnes så mange skrekkeksempler der ute. jeg skjønner ekstremt godt at det er jævlig med komplekser, men du stiller det i et slikt lys at den eneste muligheten til å ordne på dette er ved å betale masse penger og operere “feilene” vekk. det finnes uttallige andre, sunnere, tryggere og bedre måter å kvitte seg med et kompleks på. så lenge du fortsetter å operere deg kommer du ikke til å bli fornøyd, fordi det blir så lett for deg å bare “fikse” litt her og der. ikke at jeg tror denne kommentaren endrer din mening, men jeg håper du en dag innser det… jeg skriver ikke dette for å være frekk eller nedlatende eller fortelle deg at det du gjør er galt, men fordi det du gjør aldri kommer til å løse noe som helst for deg…

    10. Noe så grusomt! Man er jo alltid nervøs når man skal gjennom en operasjon (kanskje ikke alle, men de fleste) og det hjelper jo absolutt ikke at legene snakker slik til deg – eller kirugene.
      De skal også gjøre det DU VIL GJØRE med nesa di, ikke gjøre noe helt annet. Jeg hadde for å si det sånn; nektet å betale de 40.000 kr de forlangte å få. Uansett retten eller ikke.
      Uansett! Håper du føler det er bedre med nesa di uansett, for den er kjempesøt! 🙂
      Men en ting jeg har lurt på fryktelig lenge, men aldri har spurt om fordi det er dummeste spørsmålet noensinneee, men hvordan er det å nyse når man har operert? Når man sitter med diverse strips, bandajse eller hva man har på nesa? Det må da være helt insane vondt føler jeg, haha. Har lyst å operere haken, nesa og puppene, og dermed vil jeg finne mest mulig informasjon om dette, så jeg kan begynne å spare til dette 🙂 men tørr ikke operere nesa hvis det gjør vondt å nyse, nyser jo så sinnsykt ofte.. Lykke til videre fine deg, du er utrolig flott, og et kjempegodt forbilde for meg hvert fall. ♥

    11. Jeg har det samme problemet stor nese og må alltid ta bilde på en viss vinkel, eller stå sånn.
      Jeg er bare 16, men jeg må bare lære å akseptere den nesa jeg har. Sånn er det bare!
      jeg synes absolutt du ikke skal gjøre noe mer med nesa di, syntes ikke det var noe galt med den før, og iallefall ikke nå. Den er kjempe fin sånn som den er nå, jeg synes det blir bortkasta penger å gjøre det igjen. Jeg hadde gjort alt for å ha den nesa du har nå! Jeg skjønner også at det er vanskelig å at su vil endre på det når du ikke er fornøyd, men jeg synes ikke du skal det 🙂

    12. Har dessverre syke komplekser for nesen jeg også, og føler ikke at jeg kommer til å “vokse” det av meg som mange sier!! Men jeg synes det er såå sinnsykt dyrt!

    13. Ingenting feil med nesa di før og heller ikke nå, at jenter hjernevasker deg til å få deg til å tro det er noe feil med deg er så utrolig tragisk gjort men uanset hvor mye du opererer deg så vil det alltid være folk som har sine meninger og spesielt på kjendiser..synes også det er utrolig dårlig gjort å svartmale Teres, de gjorde bare jobben sin og du kan ikke forvente at du blir behandlet som en dronning..kom deg ned på jorda!!! Jeg liker deg utrolig mye men fler og fler ting du skriver jeg stiller spørsmålstegn til og bare rister på hodet…har selv operert meg hos Teres, de er veldig profesjonelle og dyktige og de gir deg NØYAKTIG det du vil ha (min erfaring). At du sitter å skriver dritt om de med sikkert baktanke på at du vil at de skal miste kunder er helt utrolig uprofesjonelt og lite voksent av deg..du burde heller snakke med Teres på PRIVATEN og jeg er sikker på at dere kunne finne en løsning.

    14. Det er utrolig skuffende hvis de har gjort en feil, og behandlet deg dårlig på klinikken. Men når det er sagt jeg synes virkelig nesen din ser tynnere ut! Den ser rett og slett utrolig bra ut, og passer ansiktet ditt! Du er kjempe vakker som du er nå, og jeg er ingen motstander av plastisk kirurgi, men synes du er så nydelig som du er og trenger virkelig ikke å forandre på noe mer!
      Jeg skjønner(og har opplevd selv) hvor forferdelig det kan være med komplekser av ulike slag. Men husk også på at man kan lett bli “blind” for de forandringene som er gjort, og vil stadig gjøre mer. Bare tenk deg godt om! Mulig du ikke blir fornøyd etter neste gang heller, fordi man aldri blir fornøyd. Ting blir også mye større inni sitt eget hode, og man kan lett bli obsessed med å se perfekt ut (been there..).
      Men ja jeg digger deg uansett, og hvis du bestemmer deg for å ta operasjonen: håper du virkelig blir fornøyd, og blir fri for komplekser å tenke på:)

    15. føler så sykt med deg. tok en puppeoperasjon og ble verken fornøyd med størrelsen eller hvor de ble plasserte. må ta en ny en og betale for det hele på nytt, helt på trynet..

    16. Det er ingen garanti for å få det slik du selv vil ha det til å se ut. Kirurgene gjør sitt beste og det som er anatomisk mulig.

    17. Ah! har hørt på den nye sangen din i hele dag! Den er så sykt bra, og du er helt fantastisk til å synge! Elsker delen som starter med “i’m going maiday(eller hvordan man skriver det haha). Tror dette blir en 2014 somersang for meg <3

    18. Må si at dette blir for dumt – aaaalt for dumt. Jeg selv er en voksen person og ser hvor lite logikk det er i innleggene dine. Du er 19 år lille venn, 19 ÅR!! Hva er det du skal fikse på? Det hadde vært en helt annen sak om du hadde vært 40 år, skrukke ansikt, synlige rynker eller evt andre ting, men du er jo ingen av delene. Blir så dumt å poste et sånt innlegg når du vet at det er mange unge lesere innom bloggen din. Se hva slags signaler du sender til unge jenter? Blir rett og slett kvalm av deg, Sofie – at det går an. Silikon her, Restylane der og operasjon der. Nei vet du hva altså, for en dritt blogg. Alt handler om utseende hos deg, dessverre.

    19. Hei. Du er ikke alene. Jeg tok en nese operasjon på Nobel Clinic Oslo før noen år siden. Og angrer utrolig mye. Har aldri angret så mye på noe i hele mitt liv. Og det værste er at jeg ikke kan gjøre noe med det.
      Til alle dere som vurderer å ta nese operasjon aldri fiks på nese tippen. Og da sier jeg aldri. Den kommer ikke til å se proposjonal ut. Den blir forkortet og dette kan du aldri rette på igjen. Fikser du en kul på neseryggen så kan du kanskje bygge den opp igjen vis du er heldig. Uansett hva de sier. Ikke stol på legene. Stil krav. masse krav.

    20. Har veldig store komplekser for min nese! I speilet ser den ikke så ille ut, men på bilder er den fæl. Den er liten, men når jeg smiler så flyter den ut over hele ansiktet! Tror ikke jeg kommer til å operere den likevel, jeg skal jo ikke legge ut bilder av meg selv på en blogg hver dag.
      I begynnelsen var jeg veldig skeptisk til neseoperasjonen din, siden jeg syntes at du hadde fin nese. I tillegg så den så hoven ut rett etterpå. Men nå syns jeg nesen din ser råbra ut, gjør ikke noe at den er kort. Du får et veldig søtt uttrykk, syns ikke “Paris-Hilton-nese” er spesielt fint jeg da. Skulle gjerne hatt nesen din, jeg 🙂 Er bare redd for at du skal gjøre noe drastisk, å få en for smal nese ser litt rart ut i mine øyne. Men håper du blir fornøyd!

    21. Jeg vet hvordan det er. Min nese bøyer seg på en måte oppover på tippen, og dette sliter jeg med ettersom jeg har blitt mobbet for det hele ungdomsskolen om ikke lengre.
      Så dette er noe jeg vil få fikset når jeg blir 18. Er og utrolig redd for å møte folk og tenke hva de syntes om nesen min liksom…

    22. fy faen betalte du 40 000 for å operere nesen?
      fuck you, du fortjener ikke å være på topplisten
      bare fake deg selv til tusen

    23. Syns du sa du hadde pusteproblemer, jeg?
      Det er forresten ikke særlig smart å henge ut klinikken du var på, i alle fall ikke dersom du har tenkt å klage. Det er mye mer redelig å ta det direkte med dem, og å ha en god advokat dersom du velger å gjøre det.
      Forresten: Nesen din var og er helt ok, du må slutte med de vrangforestillingene. Munnen din var bra, nå er den grusom, men sånt ser du sannsynligvis ikke selv.
      Du har forandret deg fra å være en helt ok jente – til en freak. Sorry, men det er sant.

    24. Gjør akkurat det du selv føler er riktig for deg. Om du føler for å operere nesen på nytt – gjør det. For deg selv 🙂 Jeg har silikon i puppene,hadde jeg vært missfornøyd, hadde jeg gjort det på nytt.. Uten tvil:) man må tenke på seg selv. Ikke hva alle andre kommer til å mene eller si 🙂 skjønner det er litt vanskelig når du blir dømt opp og ned på bloggen din da, men .. hehe.. men det er vel prisen du må betale dessverre.. :/ bare stå på du! 🙂

    25. omg herregud for noen leger? er det virkelig mulig, syntes sikkelig synd på deg! Men jeg syntes nesten din er fin, men det viktigste er at du er fornøyd 🙂 lykke til videre med nesten <3

    26. du nevner ingenting med det som faktisk fikk deg til å skulle operere, pusteproblemene. Endret de på det, og ble det bedre? Har selv operert skilleveggen, på offentlig sykehus, og jeg ble innlagt og var der en natt etter operasjonen og fikk god behandling. Alt fra sykepleiere som tok meg i mot til operasjonssykepleierne (legen som opererte også, selvfølgelig.) Det med piercing gjelder jo generelt alle operasjoner at de skal ta ut, da spesielt i navlen. Om du kollapser under narkosen og de må bruke hjertestarter brennes piercingområdet. På meg tok de ikke ut piercingen, men vurderte det enda da jeg sovnet, men de valgte å ikke gjøre det ettersom den ikke var grodd. Poenget er at leger og operasjonssykepleiere SKAL vite at en ikke skal ha piercinger i under narkose.

    27. Faaakk me Sophie. Når skal det slutte? Jeg tenker at en enklere løsning er å legge fra seg speilet, minimere antall selvportretter, og ta til deg komplimentene fra kjæresten din 🙂
      Mye av det å bli voksen (som jeg føler du streber etter, i både tide og utide) handler om å akseptere seg selv, på godt og vondt. Jeg forstår godt at du har komplekser, men hvem har ikke det? Hvem har ikke sett seg i speilet og vært misfornøyd, eller funnet ut at «dette er virkelig ikke en god bildevinkel for meg»? Jeg prøver ikke å avfeie kompleksene dine, for de er reelle for deg. Men på et eller annet tidspunkt må du ha den personlige styrken til å bare «let go».
      Nesen din er fin. Virkelig. Helt fin. Det eneste som ikke stemmer; er din egen selvoppfattelse.
      Jente, 25.

    28. Jeg også opererte nesen på den samme klinikken og med den samme fyren, og jeg er sååå enig i det du sier. Kjempe hyggelig fyr han legen, men forandringen ble langt i fra så “drastisk” som jeg ville. Han var kjeeempe forsiktig og gjorde egentlig ikke noen av de forandringene jeg ønsket han skulle gjøre. Og dette betalte jeg 40 000 kr for. Føles ekstremt kjipt. Har kontroll til høsten og da skal jeg virkelig klage.

    29. Du forklarte jo tidligere at du opererte pga pustepeoblemer også, var det bare bløff? Jeg forstår ikke hvorfor du skal operere mer, du kommer aldri til å bli fornøyd med deg selv desverre.. Du kommer til å ende opp som Michael Jackson eller mora til Sylvester Stallene i ansiktet 🙁

    30. har selv operert brystene, og våknet opp med mindre enn vi ble enige om. Nå har jeg tenkt på neseoperasjon, for jeg vil også gjøre nesen smalere, eller neseborene. Har sett noen tilbyr dette, men veldi få gjør større inngrep i Norge på nesen…har tenkt å reise utenlandsk også, kan du holde oss oppdatert med dette? noe som er veldig spennende for meg, og også mindre skummelt om jeg får vite mer om din opplevelse først:)

    31. Haha sorry Sophie, kalte deg det på kødd for å få oppmerksommen din ^^, (du er ikke det ;*
      – Meen ikke være dum, har planer selv om å gjøre dette
      -Spar penger
      -Utfør operasjonen i Sverige.
      Why?
      —>Fordi:
      1. min kusine har gjort det er og jeg kødder ikke, hun fikk deeeen fine nesa fra å ha elefant nese<3.<3
      2. Mye billigere
      3. Så god mottagelse <3

    32. umulig å gjøre neser smalere på en enkelt opperasjon. det er utrolig komplisert. ikke engang legene til michael jacson greide fikse nesen hans uten å ødelegge den som var. de må lå ha lurt deg godt på colosseum klinikken, haha. Din forfengelige fjert.

    33. Hei. Jeg er fra se&hør.no, og vil gjerne lage en sak på dette. Vi vil gjerne sette fokus på slike urettferdigheter, da vi vet om flere som har opplevd det samme.
      Email meg gjerne på [email protected].

    34. Jeg har operert nesen. Dette var på offentlig sykehus!
      Ikke pga det kosmetiske, men pga skader og brudd.
      Ble fjernet litt fra tippen og her og der for å bygge på nesebenet som var i fillebiter.
      Min nese ser nesten helt lik ut som din gjør nå. Samme form! 😛
      Standard prosedyre?

    35. Trodde “målet med operasjonen” var å gjøre det lettere å puste jeg? Det var jo det du oppga som grunn i utgangspunktet, selv om mange mistenkte at den ekte grunnen var kosmetisk, slik du nå bekrefter;) Ikke at det gjør noe altså

    36. Skjønner ikke hvorfor du vil operere nesa di igjen? Du har ingen bulk eller stor nese, så du burde jo være fornøyd.

    37. Hei. Jeg bare lurte på om det er mulig å se før/etter bilde?
      Begynte å lese bloggen din etter jeg så bloggerne, så har ikke vært leser så alt for lenge….
      Det er mulig du har lagt ut noe sånt før, men det hadde vært fint om du eventuelt kunne gjort det igjen 🙂
      Lettere å forstå hva du mener, hvis man ser det med egne øyne liksom 😊

    38. Kjære Sophie, dette burde du klage på! Du har jo til og med masse bilder som beviser at du ikke fikk det du ba om. Jeg tok selv en bukplastikk (mageoperasjon) for 6 år siden i Oslo. Jeg er fornøyd med resultatet, men ikke prosessen. Jeg ble behandlet dårlig. I et døgn etterpå kunne jeg ikke reise meg uten å besvime, eller gå på do. Jeg fikk ingen beskjed om dette. Jeg følte meg hverken ivaretatt eller opplyst. Når jeg våknet fra narkosen hadde jeg så vondt at jeg begynte å gråte hysterisk. Jeg fikk morfin, men ingen støtte eller forståelse.

    39. Syns det er bra du er så ærlig som du er og sier det som det er. Ikke denne glamourversjonen av at det er bare å fikse nesa så blir alt bra. Det er ikke alltid man får det som man vil, og det kan fort ende med at man blir avhengig av å fikse på ting, for man blir jo aldri fornøyd…. se bare på hollywoodkjendisene. Jeg tenker spesielt på Michael Jackson. Og så ender de opp som pillenarkomane for å takle smertene etter alle operasjonene. Du har jo superfin nese du…. Det er verre med min, den ser ut som den er brukket. Men jeg har angst for komplikasjoner og smerter…. de må nok skjære i beinet med meg, og beinsmerter skal være det verste som finnes…. så da får jeg heller bare ha en uperfekt nese. Barbara Streissand er jo verdensberømt og vakker, til tross for sin spesielle nese… og nesen har jo på en måte blitt hennes varemerke.

    40. Jeg opererte nesen min i januar og det var hele tiden uaktuelt for meg å skulle gjøre det i Norge. Norske kirurger har rett og slett ikke erfaringen som skal til. Jeg dro til Iran hvor de skal ha verdens flinkeste nesekirurger. Et halvt år senere så kan jeg ikke si at jeg fikk det 100% som jeg ville, men så fornøyd tror jeg ikke at man blir uansett, spesielt ikke personer som du og meg som er veldig opphengte i detaljer. Jeg er likevel veldig fornøyd og uendelig glad for at jeg gjorde det, selv om jeg ikke hadde en spesielt stor eller stygg nese fra før. Det er ikke like lett for alle å bare at turen innom Iran akkurat, men jeg vet at Sverige har noen som skal være veldig flinke. Jeg var selv på konsultasjon hos Richard Rylander, kirurgen som opererte nesen til kissie. Han jobber på contur klinikken, vil anbefale deg å sjekke det ut. Ønsker deg lykke til 🙂

    41. hei sophie. jeg synes det er utrolig tøft av deg å dele disse historiene dine med leserne dine, det gjør det mer personlig og jeg digger at du er så åpen med leserne dine! jeg lurer litt på sillikonoperasjonen din. hvor var det du gjorde det? og hvordan var det etter operasjonen med tanke på smertene? jeg har operert to ganger i brysetene før, men vil ikke tro det er likt som sillikon?

    42. Omg stakkars deg! Sykt dumt at du måtte betale så mye til noen useriøse og ikke minst uerfaren klinikk (leger)!
      Hvem sier til en pasient at hun/han kan dør rett før den skal opereres? Hmm såå profesjonelt ja…

    43. Vil anbefale deg klinikk stokkan i trondheim :). Nå vet jeg ikke hvordan de er på neseoperasjon, men servicen er helt fantastisk. Da jeg opererte i beina (veldig smertefull operasjon) følte jeg meg trygg under hele operasjonen. Selv hadde jeg kun lokalbedøvelse, men under operasjonen fikk jeg spørre dem om absolutt alt. Det er en stor trygghet! Etter operasjonen kunne jeg bare ringe om det var noe jeg lurte på.
      Sjekk de opp :).

    44. Hei Sophie
      Anbefaler deg å oppsøke Robbi Roarsen, han er desidert den dyktigste i sitt felt i Norge. Han jobber både på Volvat og Ringvoll klinikken. Roarsen er hyggelig og realistisk ifm forventninger. Klem Kristin

    45. Så leit du ikke ble fornøyd, jeg vet jo ikke hvordan du så for deg sluttresultatet, men jeg kan helt ærlig si at nesen din er dødsfin!!! den ser virkelig sofistikert og vakker ut, ha det in mind om du vurderer å operere på nytt 🙂

    46. Endelig en som aksepterer noen av ”feilenen” man har. #blir mer motiverene fo meg i allefall og prøve å se forbi mine feil :# kjenner noen som sier de er så tykke å har så store hofter osv. og jeg er så lei av å høre det siden jeg har ikke hofter og har litt for mye fett på magen Slutt å klag å aksepter at du har litt hofter liksom det er sikkert mange som er mesunlige på ting du selv er misfornøyd me tenker jeg :p
      føler mange norske helsepersonell trenger en oppstraming i god service! tanten min lå på sykehuset en periode og det var heller ingen service innstilte personer… mne måten de snakka til deg var jo helt… har du møtt min venn knuttneve? haha neida men hallo man skal ikke spøke med slik gjør ikke saken bedre for å si det sån… send inn klage! hihihi
      -alle er vakre på sin egen måte!

    47. Hva skjedde med “pusteproblemene” som fikk deg til å ta denne operasjonen? Var det bare en dekkhistorie det kanskje

    48. Du er inne på en farlig vei Sophie. Hvis du ikke klarer å bli fornøyd med nesa di nå, er det fare for at du aldri kommer til å bli fornøyd med den, og du ender til slutt opp med null nese. Er det verdt det? Nesa de var perfekt før du opererte den, og det sier jeg ikke til hvem som helst, og nesa di er bra nå også, selv om jeg synes at den nesen du ble født med passet deg bedre. Hvordan skal det kunne bli fint med en smalere nese nå som nesen din i tilegg har blitt kort? Er det en Micheal Jackson nese du vil ha? Er det slik at de kan forandre nesen tilbake til din opprinnelige lengde? Dette er alvorlig Jeg tror du trenger å få fokuset ditt over på noe annet enn nesa di, for den kommer ikke til å bli bedre, bare verre for hver operasjon du tar. Slå deg til ro med den fine nesen du har, for tror det er stor sjangse for at du kommer til å angre deg bittert siden. Jeg tror dette nese problemet ditt bunner i noe annet psykisk som du burde ta tak i. Du er perfekt Sophie. Ikke gjør deg selv mer vondt.

    49. ….og slik jeg ser det har nesen din faktisk blitt smalere også. Kort og smalere. Enda smalere kommer ikke til å bli bra.

    50. Hei Sophie.
      Jeg ser flere har nevnt gode kirurger i Iran, dit ville jeg ikke gått ettersom de er eksperter på å fjerne en bulk på nesen som er vanligst å operere i Iran. Jeg ville heller dratt til USA der har de erfaring med mange ulike neseoperasjoner og har sikkert operert på neser som likner din:) Synes du skal drite i de som sier at du “liksom” opererte for pusteproblemer, for du har jo vært åpen og ærlig hele veien og jeg husker godt at du sa at du opererte for pusteproblemer OG for å bli mer fornøyd med utseende på nesen din.
      Jeg er ikke helt enig i det å ta plastisk kirurgi, men jeg applauderer deg fordi du ALLTID er åpen og ærlig om alt og du finnes ikke falsk I DET HELE TATT. Synes det er lavmål av folk å gidde å kommentere og si at du kun er opptatt av utseende for hadde de sett de fleste av dine blogginnlegg hadde de sett at det ikke er det du brenner for i det hele tatt.

    51. Hm, husker jeg riktig skrev du at du opererte pga noe med pusten, og det var bare et + at den ble fikset på..

    52. Hei 🙂 du burde gjøre det i kosova:) han er veeeeldig flink han som operer neser der borte.. Han gjør det vær dag og har en vente liste på 3 mnd, og det fordi han er så etterspurt.. Du kan se på 2 av de som har gjort det der.. Ho ene heter xonabcom og ho andre heter annaemsha 🙂

    53. Dem gjorde akkurat det samme med meg, jeg gjorde det på Osloplastikk kirugi. Opererte nesen for ca 3 1/2 uke siden, men føler at nesen bare er kortere. Men ikke mindre nederst ved nesetuppen, den ser bare sykt stor ut. Så kjenner meg igjen! Om restulatet mitt ikke blir som det skal, så er det jo best å klage, om man betaler så mye for det.
      Synes nesen din er veldig fin iallefall 🙂 Men hadde du ikke noe garanti på det? Om du skulle vært misfornøyd / muligens feil osv.

    54. Du må lære å akseptere deg selv! Du er så utrolig søt og pen! Silikon og neseoperasjon var virkelig ikke nødvendig, du er og har alltid vært nydelig:)

    55. Synes nesen din er fin, jeg! Men hvis du bestemmer deg for å operere igjen, så dra til USA. Der har de veldig dyktige og flinke kirurger! Bare et tips 🙂

    56. Jeg anbefaler at du drar til Sør-Korea. I Sør-Korea er det mange koreanske som drar og skaffer seg plastikk surgery og legene der er veldig flinke når det gjelder fiksing av ansikt fordi de fleste koreanerne fikser øynene, nesen, jaw-linen og skinnene. Og det er utrolig mye billigere enn i Norge! Det kan koste fra 15 000 kr til 21 000 kr – kommer annpå hvor i nesen du har tenkt å fikse. ^^

    57. Jeg opererte nesen min i Polen for 1,5 måned siden, og jeg anbefaler virkelig Revive in Poland! De tar så sinnsykt godt vare på deg, og passer på deg i to dager før operasjonen og i en uke etter! Fly, opphold og operasjon kom på under 20.000kr, og det er jo så fantastiske shoppingmuligheter der 🙂 Fire av mine venner har tatt på samme sted og de er også kjempefornøyde 🙂

    58. Jeg har operert meg på Teres Colosseum og er VELDiG fornøyd. Eneste de kan bli bedre på er at damene i resepsjonen er litt mer hyggelige. Jeg fikk GOD oppfølging. Har operert brystene større der, og skal snart operere nesen min på samme sted, var på konsultasjon hos samme lege som opererte deg, forrige uke 🙂 Gleder meg.

    59. helt enig med deg! jeg synes du ser utrolig vakker ut og har en kjempefin nese, både før og etter operasjonen, men det er jo viktgst at DU er fornøyd! håper du får ordnet det og at du blir fornøyd med det endelige resultatet 🙂 og når det kommer til kirurger i norge er jeg helt enig, jeg har opplevd det samme selv.

    60. Helt enig, gå til dr. Roarsen, på Bunæs klinikken! Han er fantastisk flink, og jeg har blitt ivaretatt på aller beste måte av han! 🙂

    61. Huff, føler med deg. Jeg vet det sikkert ikke har noe å si for komplekset, men jeg synes du har en kjempefin nese. Skjønner imidlertid godt at du vil endre på det om du ikke fikk det slik du ville. Det burde jo finnes noen regler på slikt? De kan jo ikke garantere noe når det kommer til resultatet, men om man har bedt om smalere nesetipp, og ikke får smalere nesetipp burde det jo gå an å reklamere. Da har du jo betalt for en vare du ikke har fått.

    62. Oi, herregud tror jeg hadde blitt forbanna hvis dette har skjedd meg! Da vet jeg det av på Teres Colosseum i Oslo ikke er profesjonelle nok. Går å diskuterer med meg selv om jeg skal ta neseopersjon en gang etter jeg har tatt silikon. Er litt usikker for avogtil hater jeg den virkelig å holder handa foran mens sjeldnere ganger tenker jeg ikke over det. Så derfor tviler jeg egentlig litt på om jeg da orker å bruke 40.000 kr. Men nå vet jeg i alle fall hvor jeg ikke skal hvis jeg ender opp med å gjøre det. 🙂

    63. Jeg er så glad for at du og andre bloggere har tatt operasjoner. Det gjør det litt mer “ok” og vanlig i samfunnets øyer. Hadde aldri tort å forstørre puppene ellers, for har fått så mye forhåndsdømming og anbefalinger om å ikke gjøre det.
      Holder på å spare penger til operasjon, fly og hotell. Gleder meg kjempemasse til jeg blir 18 om 10 mnd 😀

    64. Jeg skønner godt at du har komplekser, det har vi alle. Min nese er ikke noe fin den heller, og jeg er slettes ikke fornøyd med enn, lik som mange andre deler av kroppen min. Men jeg skal si min mening: Jeg synes ikke du burde ta flere operasjoner, egentlig så ville jeg ikke ha operert meg i det hele tatt. Jeg tror at dersom man opererer seg og endrer på utseende så vil man tilslutt ende opp med tusenvis av operasjoner fordi man rett og slett aldri blir fornøyd.
      (NB: Dette er IKKE ment som en slem kommentar)!!
      Jeg vet at det nok ikke har noe å si, men du er i alle fall helt utrolig nydelig, og jeg vil anbefale deg forbli seende ut som du gjør 🙂

    65. Kjære Sophie Elise 🙂 Du er perfekt som du er. Det er ikke nødvendig å ta flere operasjoner for å fikse på noe som helst. Jeg ville hvertfall ventet til jeg nærmet meg 30, om jeg var deg. Du er bare 19 år, hvorfor ta masse operasjoner nå så tidlig i livet? Du risikerer bare å sitte skuffet igjen eller ende som catwoman eller andre skrekkeksempler. De ble aldri fornøyd og bare fortsatte å ta operasjon etter operasjon og til slutt var de helt ødelagte.
      Plastiske operasjoner er avhengighetskapende på samme måte som solarium og obsession for å være brun nok. Det er farlig!
      Jeg ønsker deg alt godt og håper du snart kan forstå selv at du er en vakker jente.

    66. jeg kjenner meg godt igjen på det du skriver. selvbilde mitt kunne ikke ha vært verre egentlig. hvis det er til noen trøst så synes jeg nesa di er ganske søt! det er overhode ikke noe galt med den etter min mening. men det hjelper sjeldent at andre sier noe når du ikke liker den selv. så syns du skal gjøre det om du føler for det. for å føle deg bedre selv 🙂 you go girl!

    67. Du burde ikke ha silikon i puppene dine. Eller operer nesen din. Jeg vet at du har fikset på deg og vært modell i FHM. Men ærlig talt så burde du ikke fikse på kroppen din.Regelen er at man skal være fornøyd med den kroppen man har og ikke fikse på noen ting kroppen sin. Er man ikke fornøyd med kroppen sin så har man dårlig selvtilit. Da kommer du til å se ut som en duckface for resten av livet ditt når du tar plastiske oprasjoner som ung. Du trenger ikke 10 tonn med brunnkrem eller sminke. Du er en naturlig pen som du er og du burde ikke fikse på kroppen din i det hele tatt.

    68. Kor anbefaler du og operere nesa? Eg har lyst å jer det, men er litt redd, kor lenge må en gå med sån bandasje på nesa, måtte du puste med munnen i lengere tid?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg