hipster-sophie

Hei! Nå sitter jeg her midt i den minst sjarmerende sminkeprosessen som finnes, nemlig highlighting og countouring. Jeg hermer, som de fleste andre, etter Kim Kardashian og sminker meg faktisk på denne måten hver eneste dag.  Men fram til nå har jeg løpt rundt sminkefri, til tross for at jeg har vært våken siden klokken 08. Jeg har nemlig hatt en helt kaotisk dag! 

Klokken 09 skulle jeg være på Beths Beauty for en konsultasjon angående huden min og hvordan jeg kan bli kvitt de forjævlige urenhetene jeg sliter med en gang for alle – derfor dro jeg usminket ned til sentrum, og skulle bytte trikk kjapt der, før jeg tar turen videre uten å møte på så mange, forhåpentligvis. Men, hva skjer? Jo, i sentrum er det som vanlig helt jævlig med buss for trikk, ku for hest og annen faenskap, så jeg løper som en gal rundt omkring, før jeg til slutt må ta taxi, og oppdager når jeg kommer fram at jeg har med meg feil bankkort, og må da tilbake igjen. Livet! Men, jeg kom meg fram til slutt, og når jeg var ferdig med det fikk jeg plutselig alt for god tid. Så, jeg gjør noe stort i enhver usikker fjortis sitt liv – jeg spiser lunsj ute, alene! Jeg følte meg så utrolig kul og hipster der jeg satt på en stilig cafe og sippet kaffe, mens jeg skrev i avtaleboken og trykket vekselsvis på pcen og mobilen – med 20 mennesker rundt meg som gjorde akkurat det samme. Viktig å se travel ut! Jeg var riktignok den eneste som ikke hadde på meg oversized frakk og rød leppestift, men det får jeg spare til neste hipster-møte. 

– Neglefiks –

Fra hipster til rosablogger, jeg kom meg ut fra ensomhetens boble og dro til Marna for å fikse neglene. Hun pleier vanligvis å spørre hva jeg ønsker å ha på neglene, men denne gangen ba jeg henne overasske meg. Hun kom med mange forslag, men det ble altså hjerter på neglene mine denne gangen. Flinkeste Marna, hun er en slik person som det er godt å være rundt, hun er så varm og snill. Så snill at jeg får lovt til å prate i 20 minutter sammenhengende om alt fra hun rare dama i USA som spiser brukte bleier til hvordan helgen min har vært og hva jeg skal etterpå.  Marna  

Nå ble det mye “og så gjorde jeg”, men jeg var hos nettavisen før jeg dro hjem, og vet dere hva? 56% av de som leser bloggen min gjør det via mobil! Hva i alle dager! Det var dagens sjokkerende fakta for min del, jeg trodde ikke det var så mange. Jeg personlig leser blogger både på mobil og pc, jeg leser kanskje blogger først på mobilen på dagen, og når jeg kommer hjem på kvelden leser jeg det igjen på pc. Jeg synes det er tungt å skulle lese mye på mobil så da ser jeg mest på bilder, men det er vel kanskje det de aller fleste gjør? Eller, hva gjør dere? Nå føler jeg press på å ha supersexy bilder, om det er sånn det ligger an her. . Haha!


Nå skal jeg skifte trekk på sofaen (det er tredje dagen på rad jeg sier det) og så snakkes vi om litt – enten via neste innlegg, eller i kommentarfeltet. Stoor klem! 

 

93 kommentarer
    1. Når jeg bruker mobilen ser jeg bare på bildene og leser med pcen når jeg har mulighet
      såå fine negler!

    2. Leser bloggen din fast, avhenger av om jeg er på pcen eller mobilen:-) Gjør det samme som deg, bare at jeg leser aldri innlegg flere ganger somregel, enten ser jeg både på bilder og leser tekst enten på tlfen eller pcen 😉

    3. Kan du vise hvilke produkter du bruker for dette? Og hvordan du gjør det også kanskje? Tusen takk 🙂

    4. Fra hvilket merke er sminken som du bruker når du sminker deg slik? Kan du legge ut bilde av de?:-) takk på forhånd:)

    5. Haha, driver selv med litt highliting og contouring og ler like mye hver gang jeg ser meg i speilet før jeg “blender” alt sammen! Har du noen gode videoer til inspirasjon for dette forresten? 🙂

    6. Fast leser av bloggen din. Er ikke alltid like “fan” av dei. Synest du er litt fake, men du er god til å skrive. Jeg leser bare blogg på mobilen!

    7. Jeg leser bloggen din på pc, og leser alt du skriver, så ikke slutt med det!
      Jeg elsker den nye sangen din forresten!!

    8. hva med de produktene du reklmaerte for på bloggen som skulle funke mot kviser og uren hud. funker de ikke?

    9. Hahah der er jeg en av de faste 56% som leser via mobil, mye lettere og lese for meg, og leste de første årene kun via pc , siste året har blitt mye blogglesing fra mobil. Ha en fin dag videre skjønne Sofie! 🙂

    10. kan du skrive litt om hva du skal gjøre med huden din? sliter veldig selv, og tar imot alle tips jeg kan få:D

    11. Blir nokk mest mobil og derretter iPad 🙂 er så sinnsykt lite stress med tlfen:p bruker pc mest til å se serier og skolearbeid:)

    12. Sophie, du er en helt fantastisk person å jeg elsker den nye sangen din. Får skikkelig sommerfeeling av den !:D Vi er så utrolig like så jeg bare eelsker å lese bloggen din, det er så morro når vi har så like meninger å så lik personlighet 🙂

    13. Hei, jeg leser bloggen din ganske ofte og det er jo en av de kuleste bloggene jeg vet om. Du er ganske kul du også, bare for å få det sagt.
      Men jeg lurer på en ting, fordi det hadde betydd utrolig mye for meg, og nå ber jeg ikke deg gjøre det, fordi du bestemmer helt selv. Men hadde vært utrolig kult om du kunne delt denne linken med dine venner, evt legge den ut på bloggen din sånn at jeg har muligheten til å vinne denne konkurransen.
      Du får sikkert sånne henvendelser som dette ofte, men vær så snill, tenk på det? Greit? Hadde betydd uendlig mye for meg å vunnet denne konkurransen.
      https://www.facebook.com/idar.vollvik?sk=app_1452920158282516&app_data=%7B%22picture_id%22%3A10320%7D

    14. Hvilken sminke bruker du til highlighting og countouring, og blendekost? sliter litt på det stadiet og aner ikke hvilken sminke jeg skal bruke.
      Blir veldig takknemlig for svar <3

    15. Hahah, pleier å lese bloggen din daglig på mobil. Foretrekker faktisk å lese blogger på mobil, det er mye lettere og mer tilgjengelig enn pc. Bare fortsett å blogg slik du gjør, du er en av de bloggene jeg faktisk leser fordi jeg synes det er interresante innlegg enn bare på grunn av klesstilen er fin. Hos deg er liksom begge deler. I tillegg er du en så utrolig fantastisk person.

    16. Leser nesten alltid bloggen din på mobilen, men jeg leser absolutt alt du skriver! Er egentlig bare din blogg jeg gidder å lese alt på, men det er bare fordi du er så god til å skrive gode og innteressange innlegg! Jeg ser jo selfølgelig på bildene også da!😊

    17. hahah, hipster for deg er å sitte alene på en kafe iført stor kåpe og rød leppestift? tror ikke helt du vet hva hipster betyr/er. men hva forventer man:)

    18. Jeg bruker mobilen til å sjekke alt.går så fort 🙂 nå har jeg netopp hørt sangen din på YouTube og selv om jeg er noen år eldre enn deg digger både meg og mine venninner og bestekompisen min sangen din.skal inn på min spilleliste hvertfall❤️ For en fin stemme 🙂

    19. Det er vel noe med det at vi alltid er on the go og har internett til alle tider.. Jeg leser ofte bloggen din før jeg sovner, på buss eller i venterom.. Men jeg foretrekker å sitte foran en PC og lese ordentlig og se hele layouten skikkelig. Regnes ipad som mobil-bruk? Det er nok mange som bruker det 🙂

    20. Leser alltid innleggene. Noen ganger fra mobil, men da er det oftest at jeg bare sjekker bildene også leser innlegget etterpå når jeg har kommet hjem, fra pc. 🙂

    21. Hei Sophie 🙂 Jeg har lest bloggen din i mange år, men har aldri kommentert – men tenkte det var på tide nå! Når jeg hørte at du skulle gi ut .låt så så jeg for meg sånn typ blanding mellom Lene A og Linni – MEN jeg kan love dere at du overraskte stort! På en bra måte altså 🙂 Utrolig bra og fengende låt. Håper den kommer seg høyt på listene her i Norge, for det fortjener du! Stå på <3

    22. Hei Sophie 🙂
      Kan du lage video der du viser hvordan du bruker highlighting og countouring og hvilke produkter du bruker til dette? Synes det er vanskelig å få sluttresultatet “jevnt” hvis du skjønner:p

    23. Er som deg, leser bloggen først på mobilen på dagtid, så leser jeg igjen på pc når jeg kommer hjem 😀
      Men jeg liker tekst bedre en bilder, så jeg leser via mobil på dagen, og ser på bildene på pc senere xD
      Har et spørsmål, tror du det kunne vært mulig at du la ut teksten på lionheart på bloggen? Har sangen på hjernen allerede, men teksten er så blurry i hodet mitt 🙂

    24. Jeg leser bloggen din via appen bloglovin, der er det enklere å lese nye innlegg og holde seg oppdatert på ti eller flere blogger samtidig uten å anstrenge seg! 🙂

    25. Hei 🙂
      Jeg er egentlig mer den type “bloggleser” som aldri kommenterer noen som helst blogger, tar egentlig bare en svipp tur innom når jeg har tid til å lese blogger. Men denne gangen måtte jeg bare legge igjen en kommentar. Jeg håper du leser den og tar den til deg 🙂 Jeg ble i ett fantastisk humør av å lese dette innlegget ditt, du stråler virkelig, du er en bra person, og du er ett fantastisk forbilde. Håper du forsetter som du gjør! Nesten litt rart å si det, men man får jo nesten ett spesielt bånd, føler nesten at jeg kjenner deg uten at du vet hvem jeg overhode er, men av en eller annen rar grunn fikk jeg en sånn stolt vennine følelse av innlegget.
      Du er super!

    26. Hei!
      Sangen din er kjempe fin, og jeg lurte på om du kan legge ut teksten til den? Da er det enklere å synge med haha 🙂

    27. Jeg kikker mellom bilder på andre blogger (som tcmn, andrea, mammatilmichelle osv) men din leser jeg fast! Det hender jo at jeg leser et innlegg av en annen blogger, men leser ingen andre en din fast. Rett og slett fordi du skriver bra, det du kommer med er interessant.

    28. Jeg leser kun bloggen din fra mobilen, leser all tekst og ser på bilder. Det er faktisk det første jeg gjør om morgningen når jeg nettopp har våknet og det siste jeg gjør før jeg sovner 🙂 Elsker bloggen din! 🙂 (og sangen din! :D)

    29. Gleder meg suuper mye til å komme på klessalget! Er så gla vi har sammen klesstørrelse, var bekymra for at klærne skulle være for små😦 men xs og s er perfekt❤️ Du er også perfekt! Føler at du er som en veninne nestn! Skulle ønske vi var det, hadde vært så fuuun❤️ Håper å se deg på miley cyrus konsertn åsså, du har vel golden circle?💗

    30. Sitter på bussen og skummer gjennom facebook og ser at du har lagt ut nytt innlegg, så da blir det en del av “bussunderholdningen” ..jeg sitter nok alt for mye på buss.. Pleide å lese alt på pc før men nå har jeg blitt vant til dette så ja 🙂

    31. Hei
      jeg heter Håkon Willumstad og er 16 år. Jeg bor på Fauske i Nordland. Jeg elsker bloggen din og designet ditt. Jeg lurte på om du kunne si hvordan du fikk sånn design fordi jeg vil ha samme design. Bloggen min heter hwillumstad.blogg.no. Jeg lurte også på hvordan du fikk så mange lesere og om du kan hjelpe meg med å få flere lesere eller tips om hvordan jeg får flere lesere. Hvis du kan hjelpe meg så hadde det vært fint. Ønsker svar raskt.

    32. Åå, for en lang dag med mye avtaler og planer.. så kjekt! Men ang. hvor man leser blogger, så pleier jeg som regel å lese dem på pcen, og om jeg må se på mobilen leser jeg bare halve innlegget/ser på bilder, som deg.. for ja, det er sykt tungt å lese på en liten mobilskjerm, hehe! Men, jeg måtte bare kommentere.. for jeg leser alltid det du skriver også 🙂 Du skriver så bra og ærlig, også skriver du om så mye forskjellig og om din hverdag, og ikke minst du skuffer aldri.. du lover ikke å legge ut innlegg neste dag også gjør du det ikke liksom, det har jeg sett flere “topplistebloggere” gjøre, og det er jo utrolig dumt for “fansen”, hehe! Lykke til med klessalget forresten 😀

    33. HVILKEN PRODUKTER TRENGER MAN FÅR Å LEGGE DENNE SMINKEN? :O
      HADDE BLITT SÅ UTROOOLIG GLAD FÅR SVAR! Om du kan lage et innlegg/video om dette!

    34. Jeg leser bloggen din, nesten alltid på mobilen! Ikke bare for å se på bildene, men jeg leser også det du skriver. Det er egentlig fordi jeg alltid har mobilen ved meg og det tar ikke like lang tid å åpne mobilen som det er med pc’en! Men jeg elsker bloggen din❤️

    35. hei:) jeg har akkurat skaffet meg tape extantions men får de ikke opp i hestehale:/ er det en spesiell måte for at ikke alle festene synes?

    36. Anbefaler å ta sink-tabletter mot kvisene, det funker som bare rakkærn! Som du sikkert vet, så er jo sink-nivået i tillegg lavere hos oss vegetarianere – så anbefaler å ta det uansett. Men jeg merket effekt etter kun 3-4 dager med dette tilskuddet! Kremer og slikt er bare tull, kvisene kommer innenfra og må takles derfra 🙂

    37. Kan du vise det på videioblogg hvordan du sminker deg og hvilke produkter? 🙂 Og hva gjorde du for å finne produkter som passer din hudtype?

    38. CONFESSION!
      Okei, kjære Sophie Elise. Til denne dag i dag har jeg desverre sett litt rart på deg med din forkjærlighet for store lepper, pupper og rosa playboy. Men jeg har uansett klikket meg inn på bloggen din i ny og ne for å se hva du driver med. Jeg kan ærlig talt si bloggen din har vært en litt guilty pleasure.
      MEN, dette innlegget ditt snudde faktisk om på det. Dette, tilsynelatende for en blogger, normale, innlegget snudde om synet mitt. Du skriver jo morsomt! Du virker veldig ærlig (Du er sikkert en ærlig person, men kjenner jo deg bare via bloggen) og herregud, jeg er jo sikkert like opptatt av sminke, hud, hår og negler som deg, bare uten de ekstra ressursene 😉
      Så, hele grunnen til at jeg i det hele tatt skriver dette er for og offisielt ta deg ut i fra guilty pleasure mappen og over i “blogger jeg leser” mappen min!
      P.S Kunne du kanskje ha laget et innlegg om dette med highlighting og countouring? Hva du bruker, hvordan osv?
      P.S 2 Jeg tror vi var ombord i samme London fly for ett år siden.
      Fortsett akkurat som du er, det er det som gjør bloggen din, din.

    39. Jeg leser bloggen din så godt som hver dag på ipaden min, og jeg leser alt du skriver. Du er veldig flink, virkelig!

    40. hei Sophie!
      Kan du legge ut bilder og skrive litt om hva slags sminke du bruker ? tenker på hva du bruker der du skal highlighte huden(som i pannen osv på bildet) og hva du bruker under kinnbeina (som på bildet)
      og kan du skrive om hele prosessen? legg gjærne med en sminkevideo i tillegg 😀
      har bare sett utenlandske videoer av slike sminkevideoer, men veit ikke hva jeg skal bruke for å legge sminken slik som deg på bildet.. de bruker jo sminke man ikke har i norge, men jeg er veldig skeptisk til å bestille sminke på nettet.. lettere for meg om du legger ut et innlegg og forklarer 🙂 TAKK 😀

    41. Hei!
      Jeg skal lage en film om nettmobbing og må bare skrive noen stygge kommentarer her fordi jeg må ha stygge kommentarer med på filmen og finner det faktisk ingen plasser elles på bloggen til noen av de andre eller din, haha! Men du kan bare slette de etterpå, og jeg lager de KUN for å ha med på filmen, jeg mener ingen av kommentarene! Dette høres kanskje veldig teit ut, haha.. Men elsker bloggen din og du er utrolig pen! Kommer selvsagt til å bruke forskjellige namn ettersom det må se troverdig ut på filmen, men som sagt, er bare å slette de etterpå, de betyr ingenting! 🙂

    42. Sånn! Nå brukte jeg Hanna, Ole Johnny og Renate som navn! som sagt, bare å slette de, de betyr ingenting og er bare til filmingen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg