panikk og min første sang

 

Sko fra NIKE / skjorte fra carpediiiem .no/ topp fra nelly.com (utsolgt – reklamelenke)


I dag må ha vært første gang på flere uker hvor jeg har sovet ut, jeg våknet i panikk rundt klokken 12. . Jeg hadde den rareste drømmen noen sinne, jeg må bare fortelle dere. Jeg og Mathias hadde brukt en surrogatmor som skulle bære vårt framtidlige barn, så ble det plutselig kometnedslag på jorden samtidig som surrogatmoren gikk inn i fødsel, jeg gikk glipp av fødselen og ble nektet å se barna våre (vi fikk faktisk tvillinger). For å få møte barnet vårt måtte jeg gjette mellom 40 forskjellige barn på hvilke som var våre, og om jeg ikke klarte det, skulle Mathias gifte seg med surrogatmoren :( Når jeg våknet lå jeg å tenkte i ett minutt eller to, “BARNA mine, hvor er barna mine?”, og i sta tenkte jeg også “kanskje jeg skal lage mat til barna også”. Haha, jeg har hatt en så rar følelse i hele dag, jeg føler jo at jeg er mor nå :) I tillegg var jeg sur på Mathias når jeg våknet. Har dere hatt sånn at dere drømmer at kjæresten er utro/slår opp så er man dritsur når man våkner? Det er helt jævlig, det føles jo så ekte!

 

Vi har hatt en veldig avslappende start på påsken. Jeg har hatt 15 minutter i solariumet, og for øyeblikket sitter jeg og spiser ett sunt mellommåltid mens jeg leser boken “en gatekatt ved navn Bob”. Bloggerne begynner på TV2 klokken 19:30, det er reprise på det tidspunket hver dag hele påsken, og rett etter er det dokumentarer om kjente artister. Så, det blir nok litt blissmaraton på meg i dag! Mathias har faktisk ikke sett en eneste episode av bloggerne, så idag skal vi sette oss ned sammen og se på – mens jeg mest sansynlig gjemmer hodet bak puta.

Som jeg nevnte for dere var jeg i studio her om dagen, og min aller første sang kommer ut mot slutten av mai – rett etter russetiden er over for de fleste. Æh, det er helt sykt, og jeg gleder meg veeeeeldig. Sangen er så feelgood, jeg får vist fram stemmen min og det er ikke noe autotune og roping og skriking. Det blir bra, og håper noen av dere er litt spente også! 

50 kommentarer
    1. Jeg elsker deg og bloggen din! Helt siden starten av 2013 har jeg vært fast leser og sitter hver dag å venter på en av de fantastiske nye innleggene dine. Personligheten din er helt herlig og du er så og si “idolet” mitt! Digger måten du ikke bryr deg om all dritten som blir slengt! Du er fantastisk Sophie Elise!♥

    2. åååå, hahahah jeg dør!! drømte at han gutten som så og si er kjæresten min drev og kysset andre jenter. jeg ville ikke snakke med han hele dagen, ble sååå sur! 🙁 litt trist egentlig, er jo min feil at jeg tenker så mye på det at jeg drømmer om det!

    3. Får massevis av slike mareritter bare at mine er mer realistiske.. altså ikke noe kometnedslag eller noe slikt! :`D
      Kjæresten min vet godt om desse marerittene mine og sier jeg skal vekke han hveeer gang det skjer, så får jeg en stoooor bamseklem! Så forhåpentligvis bryter jeg ikke ut i tårer 🙂
      Er litt rart.. Bruker å få slike “perioder” med slike mareritter, slik som mensen, bare ikke så ofte som en gang i mnd. Og kan ikke huske sist jeg hadde mareritt om noe annet enn å miste kjæresten på en eller en annen måte.

    4. hehhe ja, har hatt et par sånne drømmer ja, og det er jo ikke noe gøy! var faktisk en gang jeg spurte rett ut om han var utro. han så bare rart på meg (siden jeg akkurat hadde våkna), før han smilte, sa nei og dro meg inn i en god klem. Klarte ikke å være sur lenge på han da nei gitt =) hehe. Og jeg har også hatt drømmer hvor jeg får barn, våkner å tenker hvor i helvete er babyen min henn! xD hehe =)
      gleder meg til å høre sangen din =)

    5. Heei!
      Lurte på om du var i byen igår, ved Oslo city (jernbanetorget)? For jeg tror nemlig jeg så deg, du hadde på fersken/neonrosaish sko og den beige buksa som man får større rumpe i. Og håret var i strikk 🙂 dette var rundt 17 tiden? Du hadde det travelt så det ut som så jeg spurte ikke om bilde, men det var kult å faktisk ha sett deg. Hvis det var deg da?
      Hilsen meg 🙂

    6. Hahah jeg drømte en gang at kjæresten og bestevennen min klinte forand meg. Var sur på begge to dagen etter og faktisk dagen etter der igjen 😃

    7. Hei
      Da kan være at du er redd at du skal miste din kjæreste ..Det hender ved at din hjerne skaper egne drømmer der blander den en del av faktum med ting du er redd at du ska skje. I andre side kan det være en melding av Gud. Han forteller deg at du må bære din egne barn ikkje bruk surrogatmor som skal bære dine framtidlige barn 🙂
      Å bære dine barn gir et fantastisk følelse enn å la andre bære dei…Så vil anbefale at du ska bære dine barn ..det er opp te deg 🙂

    8. Aner ikke hvor mange ganger jeg har hatt sånne drømmer. Husker en gang at jeg ble vekket av kjæresten min fordi jeg hadde slått til han i søvne (noe jeg hadde gjort i drømmen). Etter det tørr han nesten ikke å sove vedsiden av meg, haha 🙂

    9. haha ja, jeg drømte en gang at bestevennen min hadde dødd, og ingen gadd å bry seg. Og så var det av en annen av bestevennene mine dro ned buksene mine midt i skoletimen, da jeg var lei meg.
      Og på skolen neste dagen var jeg så sykt irritert på han, og var sur på han resten av dagen.. haha begynte faktisk å gråte litt (litt), siden jeg trodde alt hadde vært ekte

    10. Helmelk, sunt??!?!?! det er jo nesten som å drikke FETT!!! sorry ass, men vil bare ikke at du skal pælme i deg kartonger med dette og tro at det er sunt

    11. Helmelk er sunt! Hvis man trener er helmelk suverent. Det er ikke slankemat, men fortsatt sunt. Honning eks, det er ganske sunt. Men full av kalorier. Så det finnes masse sunt og det er fortsatt sunt selv om det inneholder mye kalorier.

    12. Godt å vite at jeg ikke er den eneste som blir småsur på kjæresten når jeg drømmer at han er utro eller gjør andre dumme ting. Stakkars gutter, haha

    13. Oh yes! Jeg har drømt og våknet og vært sur på kjæresten min. I mange timer noen ganger. Jeg har også drømt at jeg har vært utro selv, så jeg våkner med en klump i magen som får meg til å tenke på om jeg skal fortelle han det. Det kan også vare i mange timer. FORFERDELIG!

    14. Kjæresten min drømmet jeg er utro hele tiden.. så er han sinna.. irriterende! :p jeg drømte en gang jeg fødte en sønn, så hadde den ekstremt lite hode.. og hodet var til en voksen mann.. ungen hadde altså skjegg og bart!

    15. Haha, har faktisk hatt en lignende drøm, bare at det var jeg som var surrogatmor og måtte gi fra meg barna mine.

    16. hvilken bok leser du?? jeg vet du ikke har tid til å svare på aaalle spørsmål, men jeg lurer skikkelig. hadde blitt sååå glad for svar, trenger noe å lese 😛

    17. Jeg drømmer BARE slike vonde drømmer om kjæresten min.. Min største frykt er nok at han skal være utro mot meg, fordi vi har hatt en vond periode tidligere som jeg nesten ikke taklet. Han føles som verdens beste og vi har det finere enn noensinne, men i underbevisstheten er jeg nok veldig redd. Drømmer at han slår opp, at han sier rett ut at jeg ikke er bra nok, at jeg er stygg, at han er utrolig frekk og arrogant. Stemmer jo ikke med virkeligheten i det hele tatt, men utrolig leit og forvirrende 🙁

    18. Hei ser at du drikker melk. Vet du hvor utrolig ille kalvene og kuene har det for at du (mennesker) skal få melk?? Like etter fødselen taes kalven fra moren, du kan faktisk høre triste skrik etter hverandre når de skilles. Etterpå fores kalven opp med pulvermelk som slettes ikke er like næringsrik. Kuene overmelkes og får mye jurbettennelser og på grunn av dette pumpes de med antibiotika for å kunne gi frisk melk, i tilleg gies de hormoner for å produsere ekstra melk, noe som igjen øker faren for jurbettenelser og doser med antibiotika. Tine bønder nekter for noe av dette men jeg har sett det med egne øyner. Er veterinær i Nordland.

    19. Har hatt en sånn drøm bare at i drømmen ferskeste jeg typen i senga med en annen kjærring! Ente med at jeg kastet han ut. Da jeg våkna spurte jeg hvordan han våget og være utro. Stakkars han skjønnte jo ingenting! Btw digger bloggen din:)

    20. Utro :
      Dette er en motsetningsdrøm. Drømmer du din partner er utro vil han eller hun alltid være trofast. Dette gjelder selvsagt bare hvis drømmen er et symbol, og ikke en forutsigelse. Er dine venner utro setter de deg høyt. Hvis du er utro har du dårlig samvittighet for noe.
      eller
      Å drømme at du driver hor eller har en affære, er et uttrykk for seksuell trang eller selvstendig svik fra underbevisstheten din. Det indikerer også at du vil bli viklet inn i en situasjon som ikke er i din beste interesse, kanskje til og med ulovlig. Å drømme at din kompis, ektefelle eller signifikante andre er juks på deg, betyr din frykt for å bli forlatt.Du kan føle noen mangel på oppmerksomhet i forholdet. Alternativt kan du føler at du ikke måler opp til forventningene til andre. Å drømme at du begår ekteskapsbrudd med ektefellens venn, betegner at du føler deg oversett av din ektefelle.
      Tvillinger :
      Drømmer du om tvillinger vil enten gledene eller problemene bli dobbelt så store. Det kan også hende du gjentar deg selv for mye.
      eller
      For å se tvillinger i drømmen din, betyr ambivalens, dualitetene og motsetninger. Det representerer også sikkerhet i virksomheten, trofasthet, og tilfredshet med livet. Det kan også bety at du enten er i harmoni eller i konflikt mellom ideer og beslutninger. For å se tvillinger kampene i drømmen din, representerer en konflikt mellom motsetninger i psyken din. One twin betyr fremveksten av ?
      haha, trenger ikke å være sant med det er utrolig morsomt å tyde drømmer for og så se helheten i det.

    21. Uff, du er ikke den eneste som får slike drømmer avogtil nei. Hater dem for de føles så ekte! 😮
      Gleder meg kjempe masse til å høre sangen din! 😀

    22. åååå jeg elsker den boken! Den er så fin, og rører spesielt mye for meg siden jeg er over gjennomsnittet interresert i dyrevelferd!:D

    23. skal du bli som disse andre dumme selverklærte “glamourmodellene” som linni meister og hu derre dumme andre med chewing gum? alle sånne dumme blondiner, jeg skjønner ikke hvorfor de får lov å synge engang det suger

    24. Åhh. Jeg har faktisk opplevd noe lignende. Drømte at kjæresten min slo opp, men jeg våknet ikke opp sint. Jeg våknet opp skikkelig lei meg og begynte å gråte skikkelig, som om jeg ikke hadde gråtet nok i drømmen og gikk hele dagen og hadde en skikkelig rar følelse om at det var slutt og sånn. Det blir spennende å høre den nye sangen din. Så bra det ikke er autotune ^^

    25. Det er helt grusomt, jeg har det ofte 🙁 og det er så ekte. Flere ganger jeg har våknet og bare hva f.. og konfronterer han med det, helt til jeg innser at jeg er den som er på bærtur 😛 Men det tærer på psyken, jeg blir skikkeig deppa av sånne drømmer, for i ettertid så har jeg jo på en måte “oppelevd” det, når man kjenner på følelsen..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg