to hårfarger og en god sak

produktet er sponset er nå sponset, men det er noe jeg selv har kjøpt i flere år tidligere. Med anre ord, ærlige meninger.

Er det noe jeg får oftest spørsmål om her på bloggen, så er det “hvordan kan jeg gjøre en forskjell?“. Som dere sikkert har fått med dere er jeg over gjennomsnittet engasjert i dyrevern, og har brukt mye tid, energi og tårer på dette temaet. Felles for de fleste er vel at man vil gjøre noe, men hva – og hvordan? Hvordan skal man gå fram? Hva hjelper? Jeg har flere enkle knep i hverdagen, og har lenge vært opptatt å få igang en kampanje med noen jeg jobber sammen med. Og nå har det gått i boks, nemlig luxushair og NOAH!

Meg og min lille baby. Her har jeg extensions i farge #7, 180 gram kan kjøpes HER 


♥ I hele April går 10 kr av hvert kjøp til NOAH mot pels på luxushair.no. Jeg har selv brukt dette håret i flere år, og har alltid kommet tilbake til dette håret om jeg har prøvd noe annet. At nå en sum av pengene går til en god sak, og ikke minst en sak jeg er så engasjert i selv, er en fantastisk følelse for meg.

♥ Det er fri frakt hele måneden, og man trenger ikke å være over 18 år for å bestille. Luxushair har postoppkrav, som betyr at du betaler når du henter pakken på ditt lokale postkontor. Det er dette jeg har benyttet meg av i alle de år, hehe. 

♥ Alle pakker sendes med spring slik at kjøperen selv kan følge med hele veien. Leveringstiden er likevel ganske så rask slik jeg har erfart, og da jeg bodde i nordnorge gikk det alltid i underkant av en uke for å få håret. Nå som jeg bor i oslo tok det meg 2 døgn å få pakken. 

 

Jeg bruker selv 80 gram extensions, fordi jeg bare bruker for å få litt tykkelse i håret. Men om du vil ha full lengde pluss tykkelse anbefaler jeg å ha litt mer – for eksempel 180 gram som dere finner HER ! Jeg har nettopp fått ny farge på extensionene også ettersom jeg snart skal farge håret, så her under prøver jeg to forskjellige farger som jeg vurderer, den lyseste er #6 og den mørkeste er #8 –  dere kan se hele fargekartet HER. 

 Hehe, som dere ser festet jeg bare noen få remser oppå hodet. . Så jeg har ikke prøvd å gjøre meg selv vakker på håret her, om dere skulle tro det var tilfellet. 

Så, en av disse fargene blir det når jeg drar til frisøren imorgen. Tror dere det blir bra, eller? Selv synes jeg fargen er utrolig fin! Det jeg gjør for å velge rett farge, er at jeg sender mail til [email protected] for å få hjelp med fargevalg. Man kan sende bilde av sitt eget hår eller en kjendis man vil ha håret til, uansett hva! Jeg personlig pleier alltid å sende bilde av kjendiser og si “jeg skal farge håret slik, hvilke extensions bør jeg kjøpe?” så får jeg alltid kjempegod hjelp. 


Clip on maxi i 65 cm får dere kjøpt HER – for meg som er så lav passer ikke det så godt, men om man er høyere enn meg ser det veldig fint ut. Og om man liker ekstremt langt hår, så klart!


Så, hvem av dere har prøvd luxushair før? Fordeler/ulemper? Det blir tatt videre, slik at det kan forbedres  Del gjerne innlegget videre til noen dyreglade/extensionsglade jenter – så får man samlet inn mer penger (og nei jeg tjener ikke provisjon på dette, det er en god sak). 

49 kommentarer
    1. Så utrolig bra at noe av pengene går til en god sak! Det støtter jeg virkelig 🙂 Har selv brukt hår fra luxushair to ganger. Den første gangen farget jeg håret, noe som dessverre ødela kvaliteten helt. Nå har jeg igjen hår fra luxushair, men jeg ser fortsatt skille fra hvor mitt eget hår går, selv om jeg har 180 fester. Jeg kan aldri ha håret bakover så det er veldig dumt. Har du noen tips til dette? Er så lei av å kjøpe hår etter hår og aldri få det til fint :/

    2. Jeg håper virkelig IKKE det blir det mørkeste. Du ser så kjedelig ut med mørkt hår, og du har jo alltid savnet det blonde når du har vært mørk

    3. Har prøvd luxushair to ganger. Den første gangen prøvde jeg 80 gram. Når jeg fikk dem så de egentlig ganske slitt ut, og jeg merket fort at jeg burde ha bestilt 180 gram. Den andre gangen bestilte jeg 180, og håret var i veldig god kvalitet. Jeg bruker dem fortsatt, men merker at de blir ganske flokete og tørre om jeg bruker dem på f.eks skolen. Derfor lurer jeg på om du har noen tips som kanskje kan hjelpe meg med dette? 🙂

    4. IKKE MØRKT!!
      Jeg vet du blir å angre Sophie! Men den lyse fargen var dødtsfin, men om du virkelig ønsker å få langt og sunt hår så går det ikke om du skal farge det så ofte som du gjør 🙁

    5. Jeg synes det er kjempe bra at det får penger til en så flott organisasjon som Noah, men jeg synes det blir litt dobbelt moralskt når håret er tatt fra indiske damer.

    6. Jeg bruker hår fra Luxushair pga. den gode servicen, men jeg bruker tape, og etter en måned er håret veldig slitt, så det kan ikke gjenbrukes. (Ja, vet veldig godt hvordan jeg behandler det skånsomt)

    7. Jeg har brukt LuxusHair i snart to år, men nå har jeg endelig tatt til vettet og sluttet å bruke det.. Kjøpte min siste pakke her for noen uker siden og håret er så tørt og jævlig at jeg kan ikke fatte at jeg ikke har innsett det før. Etter å ha brukt det en times tid ser de ut som dreads og at jeg har brukt mange tusen kroner på det svir langt inn i sjela.

    8. Syntes du er mye finere med blondt=) Blir mer “vanlig” med brunt. Husk også at du pleier å savne det blonde håret etter en stund.. Er også mer skånsomt for håret å ikke farge det frem og tilbake så ofte.
      Ellers syntes jeg du ser nydelig ut for tiden=) og du bør absolutt føle deg vel i bikini=)

    9. Greit å støtte dyr og deres verdier i livet, tommel opp for det (Y) men blir det ikke litt hyklersk å støtte det ved å kjøpe hairextentions som er lite humant med tanke på måten det produseres og hvor det kommer fra…?? Burde leses opp om du og flere er opptatt av rettferdigheten blant oss som bor på denne jord 😉

    10. Ikke farg håret igjen!
      en av di fineste fargene du har hatt er den du nesten nettopp har farget 🙂
      Hold deg i blonde toner å la det hvile i sommeren ^^

    11. veldig bra å gi inntekter fra et populært produkt til slike saker, men helt ærlig, 10 kr er veldig lite, og selv om det selvsagt er noe, vil det ikke være nok til å hjelpe så veldig mye.

    12. Du må gjøre som du vil angående fargen, men husk på at når du har det mørkt så lengter du som regel alltid tilbake til det blonde håret! Lykke til hos frisøren, jeg syns du er kjempe fin uansett 🙂

    13. luxushair er jo helt forjævlig
      – Det røyter og floker seg med en gang
      – Halvparten av håret forsvinner innen en måned
      – Det blir kjempefort slitt
      – Clipsene fester seg ikke ordentlig og tapen ødelegger håret
      Husker jeg hadde tapeextensions fra luxushair og tapen på extensionsene ville ikke løsne med limet dems og masse av limet satte igjen i håret så jeg måtte klippe vekk masse hår og hele håret mitt ble ødelagt. Fikk aldri svar fra kundeservice når jeg kontaktet dem.

    14. Jeg har faktisk også hatt problemer med Luxushair..
      Bestilte for en kort stund siden tape extensions, hvor håret falt av i dusjen etter noen få dager.. Da sto det på tapen at den var vanntett og supersterk..jeg fikk også festet håret av en frisør som har god erfaring ved extensions. Da jeg kontaktet Luxushair, kunne jeg få reklamere på tapen, etter at denne hadde ødelagt håret mitt.. De nektet å ta tilbake håret, og ba meg bare kontakte nærmeste HairTalk salong for å kjøpe tape der.. Makan til dårlig kundeservice eller??

    15. Jeg har også kjøpt luxushair sitt hår og det blir helt utrolig fort slitt. Det er nesten allerede slitt når jeg har fått det i posten iforhold til andre exstentions! Ekstremt dårlig kvalitet, og dårlig service!

    16. Ser noen skriver at det er dobbelmoral å koble Noah til luxushair, pga. man ikke skaffer hairextentions på en human måte? Her må noen lese seg litt opp. Det gikk blandt annet en dokumentar på tv2 for noen år siden om det, å vi lærte masse om det på frisørskolen.
      I India sitter de fattigste (ikke bare de selvfølgelig) damene, og prioriterer å spare penger fremfor å kjøpe mat. Her sparer de i årevis, samtidig som de sparer hår, å når de endelig har nok penger reiser de til ett hellig tempel for å ofre håret sitt til måtte gudene vite hvem. Det er ikke uhumant, å de velger selv å barbere hodet.

    17. Hei Sophie 🙂
      Lurte bare på hvorfor du har bestemt deg for å farge håret mørkt igjen? Personlig liker jeg det mørke på deg bedre 🙂 Mer naturlig. Men du virket jo så hæppi for å være blond igjen, hva skjedde?
      God påske ;*

    18. Noen skriver “ser kjedelig ut med mørkt hår”. Nei nei og atter nei! Du er myyye vakrere med brunt hår. Mer voksent og mer mystisk 😉 Brunt hår og blå øyner=vakkert!

    19. Fy fader så overfladisk! NÅ ble jeg sint! Du skuffer atter en gang med dette tullet ditt. Bra å støtte NOAH, men hvorfor i svarte faen kommer hair extensions inn? ER DU DUM?

    20. Luxushair er utrolig dårlig på service, håret røyter mer enn en katt, og håret kommer ubrukt slitt. enough said

    21. HVOR ER KJOLEN FRA??? HVOR ER KJOLEN FRA??? HVOR ER KJOLEN FRA??? HVOR ER KJOLEN FRA??? HVOR ER KJOLEN FRA???

    22. Hvilken av bildene er #6 og #8? Begge såg så lik ut. Mailet luxushair og de sa #8 ville bli nærmest mitt hår nå. Ser på fargekartet og stemmer det at 8 er mer askeaktig i fargen og 6 mer gylden?
      Takk på forhånd 🙂

    23. HVOR ER KJOLEN FRA??? HVOR ER KJOLEN FRA??? HVOR ER KJOLEN FRA??? HVOR ER KJOLEN FRA??? HVOR ER KJOLEN FRA???

    24. Blir så glad når jeg ser så store bedrifter som vil hjelpe ved å donere litt til NOAH! 🙂 Syns du kler både brunt og blondt like bra, så jeg er faktisk usikker på hva du kler best! Du blir superfin uansett!
      Jeg har aldri prøvd luxushair, men nå har jeg heller aldri brukt extensios, fordi jeg har aldri hatt råd til det 🙂 Jeg hadde ganske langt hår, men så klippet jeg det siden det var så utrolig slitt, men jeg har jo fortsatt langt hår. Men jeg har absolutt ikke råd til extensios uansett om det er tilbud eller ei dessverre. Men håper hvert fall mange kjøper det nå, slik at dyrene kan få det øøørlitegrann bedre hvertfall!! 😀

    25. Hei, jeg klarte å bestille feil farge fra luxushair, og selger pakken billig hvis noen er interessert. Maxi pack 180 gram 65 cm, i fargen 6, fra luxushair. Måtte åpne pakken for å sjekke mot mitt eget hår, men var for mørkt, pakken er dermed helt ubrukt. Kontakt meg hvis du er interessert:) [email protected]

    26. elsker kjolen din, hvor er den fra, stikk gjerne innom bloggen min victoriabjerkaas.blogg.no og legg i gjen en komentar om ossen jeg kan forbedre den nybegynner her <33. så er veldig taknemmelig for all hjelp info eller insperasjon jeg kan få <3!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg