dag 4 i Portugal

reklamelenker nelly 

Jeg starter nok en gang dette innlegget med å svare på ett spørsmål jeg får inn veldig ofte, nemlig om trening. Det er flere av dere som spør meg om treningstips ettersom jeg har så  ganske slank kropp. Jeg kan bekrefte en gang for alle at dette må være genetisk, men jeg er langt ifra “perfekt”. Blandt annet har jeg strekkmerker så det holder og en ganske så slapp holdning i kroppen, fordi jeg har så dårlig trent rygg og overkropp. Jeg har alltid vært på denne måten og jeg trener aldri bevisst, men jeg gjør øvelser nå og da. For eksempel utfall når jeg pusser tennene, jeg sitter så lite rolig som mulig, tar alltid trappene over heis eller rulletrapp og jeg prøver å ikke bare ligge på sofaen en hel dag. Jeg spiser jo ikke kjøtt som tar ekstremt lang tid å fordøye, jeg spiser ikke smør, hvitt brød og jeg drikker heller ikke brus. Vet strengt tatt ikke om disse har noen innvirkning ettersom jeg propper i meg godteri og alt annet usunt, hehe. Men vet dere hva?. Jeg er lat, puppene mine er kjøpt og betalt og rumpa mi er full av strekkmerker. Men likevel synes noen av dere jeg er fin, og DET varmer å høre ♥ Men “fitspo” bør dere ikke hente her! 

Før surfing så jeg slik ut som på bildet over, og etter var jeg som på bildet under. Haha, utseende kan man med andre ord ikke prioritere særlig høyt mens man er her! Som jeg sa til Stine” jeg skulle ønske jeg klarte å bry meg, å ta med meg sminken over alt.. Folk tror jeg er så jålette, men er det noen som sitter med håret til alle kanter og mascara ned til navelen så er det jo meg”, og stemmer virkelig, haha. BIkinien min er forresten fra nelly HER 

 En chill genser fra 6ks.com HER, men så nå at den er utsolgt. 

De fine instruktørene til oss på nivå 1. Elisabeth er virkelig en GUDINNE! Hun er så varm og god i personligheten, i tillegg til å være slående vakker. Vet ikke hva jeg skal si engang, hun snakker både norsk, engelsk og portugisisk, hun kan surfe, hun er personlig trener og lærer oss yoga, hun kan poledancing, hun er snill, hun er høy og slank, hun er trent. . Ja, en gudinne som jeg sa, haha. Og hun ligner på fotballfrue! 

I dag dro hele surfegjengen til en annen strand for å prøve oss på bølgene der. Vi kjørte bil i rundt 1 time for å komme oss fram, og dette må være den hardeste dagen så langt. For det første var bølgene mye større enn til vanlig, og de kom mye tettere på hverandre. Vannet vi har surfet i tidligere er en blanding mellom saltvann og ferskvann, mens dette vannet var så fult av salt at man holdte på å miste synes om man fikk litt i øynene, haha. Men man blir så fokusert og adrenalinet pumper i kroppen, så slike “filleting” rister man fort av seg og kaster seg opp på neste bølge. I dag gikk det veldig bra for alle oss virker det som, og vi begynner å få bevegelsene inn i kroppen. . Selv om flere ganger idag ropte til hverandre “FYFAEN så jævlig!!”, etter å ha kommet under en bølge. Jeg glemte også å beskytte hodet da jeg ble kastet under på ett punkt, og fikk brettet i hodet på vei opp igjen. Det var veldig vondt, og jeg surret rundt ett par ganger før jeg ga tommel opp til de andre slik at de så at jeg enda var tilstede, haha.

Jeg og Charlotte tar oss godt til rette ser dere, haha. “Jeg føler vi bor her” sa Charlotte til meg igår, og jeg bare ” ja mennesker er ganske fantastiske fordi vi tilpasser oss alle situasjoner og det gjør oss ulike fra andre arter” hilsen nerden. 

Jeg tror vi alle har vært ganske trette idag, var det ikke det ene så var det virkelig det andre og vi har hatt et par sammenbrudd, haha. Det merkes på bloggtroppen her at flere ikke er helt vandt med å ha noe å ta tak i om dagene, selv om jeg personlig er ganske stolt over meg selv som enda ikke har forsovet meg! Kommer vel i morgen, haha. . Men, nå sitter jeg, Stine og noen gutter på campen og ser på film, planen for kvelden er å spise middag og kanskje ta noen rusbrus. Jeg får spesiallaget vegetarmat her hver eneste kveld uten at det koster meg noe ekstra, det setter jeg utrolig stor pris på! Uansett hvilket koshold man må enn måtte følge tror jeg det skal bli godt tilrettelagt, de tar så godt vare på oss og jeg har faktisk ikke hjemlengsel. Til tross for hvor mye jeg reiser får jeg nesten alltid hjemlengsel og begynner ofte å grine fordi jeg bare vil hjem til mamma og pappa, eller eventuelt kjæresten eller hunden, men nå går det overasskende bra! Kanskje noen har det på lik måte?


Uansett så snakkes vi i morgen – si bare ifra om det er noe dere ønsker jeg skal ta bilder av eller fortelle mer om! Sender en virituell klem til dere, fordi dere er verdens beste. Love you! 

66 kommentarer
    1. Flott innlegg! Du er heldig som har en flink og sympatisk instruktør, sånt har veldig mye å si når man skal prøve ut noe for aller førsre gang, støtte, hjelp og oppmuntring og at det er ok å gå litt på tryne norn ganger men så prøver man igjen og da går det bedre- Practice makes perfect 🙂 Men du med ditt nydelige ansikt, sexy og fine slanke kropp, utstråling og varme er jo minst like Gudinne som hun instruktøren! 🙂 Det er flott å høre at du ikke har hjemlengsrl og at du storkoser deg og nyter dette! Dette er noe du virkelig fortjener! Kos deg masse videre og takk for fantastiske interresante blogger innlegg! 🙂 du ser btw nydelig ut selvom du har litt bustete hår, so dont worry♥Har veeldig lyst på ett videoklipp fra Portugal der du filmer surferne og det vakre blå havet ♥ 😀 hadde vert rågøy og sett! 🙂 og vell..shopping. byen…butikker og slikt er også veldig inspirerende og morsomt å se 😀 er det noen store markeder der nede montro?

    2. Ååå surfeskolen virker så bra og gøy og være på!! 😀 definitivt noe å prøve en gang 😉 btw, du er virkelig smilende og glad fortiden! forresten så lurte jeg på noe… har du følt at du må endre på dialekten din etter du har flyttet til oslo? Jeg kommer fra ei bygd, så jeg har alltid lurt på om det er vanskelig og holde på dialekta si når en flytter til en by nesten alene… :/

    3. Var jo kjempe skjønn på bildet etter du hadde surfa da, var faktisk penere der enn til vanlig om det er mulig! Og liker i tillegg veldig godt hvordan du skriver nå, digger innlegga dine! 🙂

    4. Ååå, du er så fin! Ser virkelig ut som at du har det bra, og som flere har sagt – du stråler!! Håper (og tror) livet behandler deg bra om dagen, det fortjener du! 🙂

    5. Hun var veldig lik fotballfrue! begynnte å lure på om jeg bare ikke hadde fått med meg at hun var der også :p
      Kos deg virdre der nede! synst forresten du var heilt nydlig på bildet etter du hadde surfa jeg 😀

    6. det ser ut som om du klarer deg godt!
      når jeg først begynte å lese bloggen din (du er den eneste jeg sjekker innom hver dag omtrent), tenkte jeg som mange andre kanskje gjør; “herregud, for en jåledokke!”. så begynte jeg å lese oftere. og så etter hvert har jeg sett hvilken fantastisk _person_ du er!! du bryr deg omtrent mer om dyr enn deg selv, en av få her i norge som setter dyr før en parkas med skinn på hetta. du er minst like snill mot menneskene rundt deg og har bein i nesa samtidig. du virker som en smart og fornuftig person også. synes samfunnet er heldig som har deg!

    7. Jeg ville heller hatt så fin rumpe som du har, asså sprettrumpe med strekkmerker enn flatass uten strekkmerker!!

    8. Må bare få sagt at du ser flott ut om dagen! Det er et eller annet med deg som er annerledes, kan ikke helt sette fingeren på det, men du kler det! 🙂

    9. Jeg er så glad for at jeg ikke er den eneste som er tynn med strekkmerker! Tynne hvite merker på innsiden av lårene og på rumpa; CHECK! Så tusen takk for at du fortalte det! Nå skal jeg sprade rundt i korte shortser til sommeren og ikke bry meg om strekkmerkene mine!
      Må også nevne at jeg har lagt merke til at du er en mye gladere person om dagen! Det er godt å se:)

    10. En gang må være den første og dette er første gangen jeg kommenterer på bloggen din men jeg MÅ når du skriver noe som rett og slett er feil og siden du er et forbilde for utrolig mange jenter som følger det du sier. Kjøtt tar IKKE lenger tid å fordøye enn f.eks annet kjøtt eller fisk. Grønnsaker tar faktisk noen ganger enda lenger tid å fordøye da de har mer solide cellevegger og mye fiber som magesyren vår ikke klarer å oppløse (derfor tomatskall, mais eller andre grove grønnsaker går “ufordøyd” igjennom systemet vårt noen ganger 😉 Vel alt for nå og kan slenge på at etter at jeg begynte å lese bloggen din så har jeg endret syn på deg! Du er en fasinerede jente som får ufortjent mye pes. Du er herlig ærlig og gjør det beste du kan. Håper du ikke syns jeg er verdens verste når jeg sier at jeg elsker kjøtt… 🙂 Lykke til videre Sophie Elise. hilsen 82- modell

    11. Aaaaw! Virtuell klem fra Sophie, virtuell klem tilbake kjære deg <3 Fortsettt og kos deg kjempemasse på camp! 🙂

    12. grater du fordi du savner foreldrene dine? er ikke du 19 eller noe? man far bare si at det er bra du er sa glad i dem da!! <3
      uanz er det fint du koser deg. og til de yngre lesere som kommenterer og er hjernevasket av media og tror det finnes mennesker uten strekkmerker etter puberteten, vil jeg bare si at til og med kjaeresten min som er tynn som en strek har rumpa full av de, PLUSS at rumpa hans er harete!! lol! hahahaha.. sa sann kan det ga.... lets count ourselves lucky girls 😉
      kos deg videre sophern

    13. Beundrer deg! Du er ei herlig jente som jeg gjerne kunne tenkt meg å prate litt med! Jeg har det litt tungt om dagen også har jeg begynt å blogge for å få tankene vekk fra alt som er vondt. La deg til som venn! Håper vi snakkes. Digger deg som person og syns flere folk burde være som deg med så åpent sinn og egne meninger, Stor klem og håper alt står bra til )

    14. Så bra at du koser deg 🙂 Ser virkelig fantastisk ut der!
      Forresten, de nike skoene du har på deg på det første bildet – hva slags modell er det, og hvor har du kjøpt de? 🙂 De var sinnsykt fine!

    15. Du kan gjerne skrive om hvordan det går med exstensionet ditt. om det sliter veldig på håret å være så mye i solen og saltvann. Og eventuelt hva man kan gjøre for at det ikke skal slite, og hvilke exstension (tape, clipon, microringer) og fra hvilke merke (talkhair, luxushair osv) som du anbefaler når man skal til syden.
      Kos deg videre! 🙂

    16. Du er kjempe fin, å så herlig at du er åpen om “forandringene” du har gjordt! Synes ikke de er galt i de hele tatt, du er et godt forbilde Sophie 🙂 Vær stolt av deg selv, de fortjener du!<3

    17. Er det ikke godt å ha noe å gjøre også da? I steden for å bare ha en rolig hverdag, så er det godt å ha noe å gjøre. Tiden går så mye fortere! 🙂

    18. Hei!
      Lurer på hvordan du tror det ville vær å reise alene på en slik tur?
      Vurderer å gjøre det til sommeren, er det noen andre som drar alene?
      Setter stor pris på svar! 🙂

    19. Hei! Sikkert veeeldig random spørsmål, men håper du tar deg tid til å svare uansett.
      I sommer skal jeg sammen med familien på Nord-Norge “roadtrip”, og vi skal blant annet besøke Mosjøen, Tromsø og Å i Lofoten. Egentlig er jeg ikke så sjukt gira for jeg tenker at det kanskje blir litt kjedelig, men får bare se positivt på det! 😀 Lurer derfor på om du har noen tips om ting man burde gjøre oppe i Nord, både opplevelser og attraksjoner, strender, spisesteder, shopping – hva som helst! Svar enten her, eller på mail: [email protected] 🙂

    20. vi er ikke de eneste som er tilpasningsdyktige, har du hørt om naturlig seleksjon og evolusjonsteori eller?

    21. Hun der er myyye penere enn fotballfrue! Det må jeg si for hun dama har kjempe fin kropp enn fotballfrue! Bare se på de fine formene hennes da! OMG!

    22. Jeg liker bloggen din kjempegodt!! Men du skriver ALLTID feil når du skal bruke ordet “et”, og det er så synd, ettersom du skriver så godt ellers! Det heter ikke “ett spørsmål”, men “et spørsmål.” Beklager ekstrem pirking, men ettersom du selv mener at du er en liten nerd (som meg), så regner jeg med at det er OK 🙂
      http://www.riksmalsforbundet.no/Språktjenester/Språkspalten/Ord-og-uttrykk-bruk–betydning-og-etymologi.aspx?PID=281&M=NewsV2&Action=1&NewsId=168
      Ha en fin dag videre! 🙂

    23. Så utrolig gøy! Alltid har hatt lyst til å lære meg å surfe. Må jo såklart det når jeg skal bo på hawaii:P
      Hvordan går det? Gøy å surfe?
      Hehe…gjør ikke noe at du ikke har sminke 24/7, du er nydelig uten!
      Kos dere mye!! følger med på oppdateringer:)

    24. Ønsker gjærne tips til steder å kjøpe klær på nettet. Og kanskje en liste over fine klær på nette. Vil ikke være kravstor, bare sier hva jeg mener. Klarer ikke å gå i slike “modell klær” som du har. Og klarer ikke utrimgninger. Og håper du kan finne noen fine hverdagsklær, og hvor de kan kjøpes.❤️

    25. Håper du kan lage ett innlegg om klær, ser særlig etter en ikke alt for dristig sommerbikini ❤️ Gleder meg til sommeren. Du er helt nydelig❤️

    26. Det er sikkert egoistisk av meg å si, men jeg håper virkelig du holder deg hjemme snart:P Du blogger så utrolig mye bedre når du ikke er ute og reiser, og det siste året så har du jo vært ute og reist nesten hele tiden!
      Hvordan går det med surfingen mtp operasjonen? Kan du skrive litt om dette?
      Det kan hende jeg har misforstått, men jeg trodde du fikk kapslingen fordi du var uforsiktig første gangen?
      Ha en fin kveld:)

    27. På instagram ligger det et bilde som viser et kamerateam i bakgrunnen. Er det dere som har dem på slep?

    28. Må innrømme at du ser ganske “bimbo” ut, men herreguuud for en fin personlighet det virker som du har! Du virker så ekte på måten du er på og virker så god! Akkurat som Jan Thomas, er dere begge veldig pene utseendemessig, så det kan virke som om dere er veldig opptatt av det ytre, men etter å ha sett flere sider ved dere, spesielt deg, virker som du som en superkoselige jente 🙂 digger deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg