neseoperasjon – før / etter

Håper dere alle hadde en fin julaften! Min var helt OK, fikk ikke det jeg ønsket meg (haha), men julen handler helt ærlig ikke lengre for meg om pakker. Det handler om å vise andre at man bryr seg, og helst få det i gjengjeld. Og sånn sett føler jeg at dagen min var veldig bra! Vil helt ærlig ikke snakke mer om jul, det føles så rart i år, av en eller annen grunn. Haha, klarer ikke å sette fingeren på det men kanskje noen av dere har det på samme måte?

Men så til noe helt annet. Jeg ble tagget i dette bildet på facebook nettopp, meg og noen som tok bilde meg meg på hove 2012. Ser dere hvor annerledes jeg ser ut? Dette var et heldig bilde av nesa mi, men jeg ser klart og tydelig forskjell. Jeg ser ut som en baby! 

 

Da takker jeg gode allmektige gud for at jeg gikk igjennom det her:

Selv om det var det jævligste jeg har vært med på, på mange måter, er jeg glad for det i ettertid. Alle sa “nei, ikke gjør det” men nå er jeg så fornøyd! Husker da jeg måtte dra ut tampongene jeg hadde i nesa (ja, jeg hadde tamponger der i hele to dager..). Herregud det var så grusomt! De fortsatte og fortsatte, er sikker på at de var 10 cm lange opp i nesa mi, og da jeg hadde trukket dem ut fosset det blod over alt. Jeg satt på gulvet på badet og brakk meg, mens kjæresten min satt utfor døra og han brakk seg også, haha. Romantisk. .

Nå høres jeg sikkert gal ut, men jeg har lyst til å operere noe mer. . Bare NOE. Haha. Det er så sinnsykt spennende! Blir vel boobsa som ryker da. Eller vokser. Og dere er forresten syyykt dårlige å kommenter for tiden! Håper dere blir bedre, er mer gøy for meg å blogge da 🙂 

154 kommentarer
    1. Synes nesen din ble veldig bra 🙂 Elsker å lese bloggen din, virkelig spennende å lese om det du skriver!

    2. Syns nesen din var fin før operasjonen, men den ble veldig fin etter også. Om du er fornøyd så er det jo det som er viktigst. Men tenk deg veldig godt om før du bestemmer deg for å fikse på noe mer. Du er fin som du er!

    3. Bra du er fornøyd 🙂 Jeg syns at du skal gjøre akkurat det du vil med kroppen din, syns det er teit at folk prøver å bestemme over hva du skal gjøre å ikke…. Jeg syns du ble fin og er det uansett 🙂

    4. Helt ærlig har jeg studert den nesen din opp og ned mange ganger nå. Og jeg må si at jeg synes den ble veldig bra jeg! Det tok litt tid før jeg så forksjellen, men når jeg så det skjønnet jeg jo hvorfor du valgte å gjøre noe med det. Det er jo sånne små endringer man gjør mer for seg selv en andre, så jeg synes det var en vellykket beslutning 🙂

    5. Ikke et spørsmål som angår neseoperasjonen din da, men; Hvilket redigeringsprogram bruker du til å redigere bildene dine? Har tenkt på det leeenge, men har aldri fått spurt, hihi 🙂 🙂

    6. Ser ikke kjempestor forskjell på nesen din, men så lenge den ble slik du ønsket det er jo det viktigst 😀 Det hadde vært gøy om du kunne laste opp en “etter-bilde” også i dette innlegger, så kunne vi kanskje se forskjellen litt bedre?
      Det er kanskje ikke å kommentere på blogger folk prioriterer i julen, selv om jeg leser blogger i jula ønsker jeg å tilbringe mest mulig tid med familen. Sikkert bare derfor du får litt lite kommentarer ^^

    7. Jeg synes ikke du skal angre på at du tok neseoperasjon, om du synes at den plaget deg før så BRA at du gjorde noe med det! For nesa er nesten hovedpunkte i ansiktet til folk synes jeg, har selv sett litt på tigerstaden å når jeg ser hvor mye de zoomer inn på carina dahl så tenker jeg ” har hun seriøst så stor nese :O”

    8. Herregud, for en ting å si. Hva ønsket du deg egentlig? Tur til Maldivene? For en ufattelig utakknemlig ting å si.. Her sitter du og handler for flere tusen kroner fra nelly.com hver søndag, får dra på sponsa turer overalt, samtidig som du tjener mengder penger folk på din alder ALDRI kan drømme om – også skriver du at julaften din var “helt OK” fordi du ikke fikk det du ønsket deg? Jeg kjenner jeg blir kvalm. Handler ikke jula om å sette pris på det man har? Dette er faktisk første gang jeg har blitt ordentlig provosert og kvalm av deg Sophie. Håper faktisk du skammer deg over det du skrev, og at du eventuelt fjerner det.

    9. Er de så viktig hvordan en nese, pupper osv ser ut? De viktigeste er at man er frisk og at krppen fungerer som den skal 😉 Merker nesten ikke forskjell på nesen din, men den er uansett fin og normal 🙂 Vi er alle forskjellige, så jeg respekterer valgene dine Sophie! Digger bloggen din! Visst jeg var deg ville jeg ikke endret på noe! Du er så vakker <3

    10. Du er såå pen Sophie! Syntes ikke du trenger å gjøre noe mer med kroppen din 😉 etter MIN mening. Du er nydelig akkurat som du er, og jeg digger deg. Skal prøve å kommentere mer! Leser bloggen din hver dag, men er alt for dårlig til å kommentere, hehe, shame on me

    11. Synes du er vanvittig pen nå jeg. Tror ikke du trenger noen flere operasjoner, du har jo tatt de typiske “jentetingene” nå. (Tits, nese og lepper) har veldig lyst på de jeg au… Har bestemt meg for å operere nesa. Puppene overlever jeg fint med, og virker som andre også gjør. (Mehehe) Men kunne jeg tatt alle operasjonene jeg ville med perfekt resultat osv hadde jeg tatt: nesa, leppene, kjeven, silikon, rompeimplantater (som er dødla ekkelt men min er så liten haha) og fjerna noen ribbein. Føler meg litt brei over brystet, ville vært mindre der. Litt sånn korsett figur. Jeg har ganske grei selvtillit, men bare fordi jeg vet jeg skal forandre på noe. Det er problemet, jeg har alltid en trang til å forandre noe. Nå holder jeg på med hårfarger, som dessverre går stygt utover håret. Har så mange planer, men er så redd for når jeg er ferdig med alt. Kommer jeg til å bli fornøyd? Er det sånn jeg skal “se ut” nå. Et fast utsennede… Litt rar kommentar dette kanskje, men jeg kjenner meg så mye igjen av masse du skriver, så jeg er sikker på du kjenner deg litt igjen på noe av dette. Samtidig har jeg helt angst for å eldres. Er et år yngre enn deg, men født tidlig så egentlig bare noen mnd. Utsennede betyr så alt for mye dessverre. Og det eneste som får meg til å leve videre akkurat nå er tanken på å “avlives” når jeg er 40. Men tankegangen forandres vel når vi blir eldre håper jeg. Veldig ut av tema, men ja, fikk litt utløp nå! Haha 🙂

    12. Du kan operere kinnbeina? Ikke fylle inn så det ser ut som du har bolleskinn og er tjukk, men heller legge inn implantater? Bare sånn hvis du er tom for ideer!
      Forresten, hvis du skulle endret på puppene dine, hva ville du gjort med dem da? Gjort dem mer naturlig? 🙂

    13. Hei Sophie! Jeg har selv veldig komplekser når det gjelder nesen min. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på hvor stygg den er, og jeg prøver hele tiden å skjule den på en måte. Når jeg en gang blir 18 har jeg stekt vurdert å ta en operasjon, men jeg er litt redd for hva familie og venner vil synes om det, at jeg blir helt alene i valget. Også er jeg jo litt redd for operasjoner generelt, så vil være ganske sikker på at jeg drar til noe “profft” Har du noe råd om nese operasjoner ? 🙂 Du hadde jo kjempesøt nese før operasjonen, min er stor og stygg..

    14. Hei 🙂
      Jeg liker veldig godt å lese bloggen din fordi du har mange spennende tanker osv. Men dette innlegget var bare sjokkerende ! Du hadde en helt fin nese før og måten du legger ut bilde av blodig nese også avslutter innlegget med at du vil operere mer. Ble virkelig for mye for min del. Du er så nydelig og trenger ikke operasjon, i tillegg er ikke dette bra for unge jenter som leser bloggen din. Jeg ønsker at du skal være fornøyd med deg selv men håper for din skyld at du kan innse hvor vakker du er og stoppe før det går for langt! Ærlige meninger

    15. Off, har gjort det samme riktignok for å rette opp skeivhet etter ei ulykke.. Lå ei natt på sykehuset, gikk på toalettet og det rant blod ut fra øynene itilleg til nesa… Var sikker på eg kom til å dø.. Å ta ut tampongene var også svært ille, eg var sikker på at det var 1meter i kvart nasebord, besvimte nesten når eg såg meg sjølv etterpå 😛

    16. du vil operere noe mer…..? herregud:( det er bare så altfor trist sagt. du er utrolig vakker og trenger ikke fikse på noe. om du vil operere deg fordi du kjeder deg, da burde du heller kanskje finne deg en sunnere hobby? du er smartere enn det.

    17. Leste en kommentar nå nettop der det stod at Carina Dahl har stor nese. Herregud tenker jeg. Er det virkelig så viktig å ha en PERFEKT nese. Om den er stor,flat, liten eller skeiv bør man vere takknemlig og glad for at man i det hele tatt har en nese. Om man skulle vere SÅ misfornøgd med nesen sin, da tenker jeg at man kan endre på den. Men visst Carina er fornøgd med nesen sin hvorfor i alle dager skulle hun endre på den? Hun ble jo skapt sånn! Elsker bloggen din Sophie! Dette var ikke ment noe negtivt med deg i det hele tatt. Du er perfekt Sophie :**

    18. Liker at du er så jordnær! Bloggen din er virkelig et herlig “fristed” for tankene mine, du skriver så down to earth, og har alltid så varierte innlegg 🙂 Håper du får en fin romjul videre!

    19. Kan du skrive et utfyllende innleg om hvordan du opplevde prosessen etter nese opperasjonen? Smerter/recovery osv:) har selv lyst å ta nesa men er redd for smertene i uka etterpå:/ hadde satt pris på din side av det

    20. ser helt ærlig ikke forskjell på nesen din nå og før operasjonen, jeg. men synes du har fin nese uansett da! synes derimot ikke du burde operere mer nå..

    21. Hvar du seriøs når du sa ‘puppene ryker’ `??
      så du vil kvitte deg med puppa eller gjøre dem større, hæ? jeg skjønner ikke helt hva du mener:)

    22. Nesen din ble kjempe fin! Hva er det neste du vil operere? Og hvor mye kostet det igjen for din neseplastikk? Vil selv gjøre det, på bursdagen min i April.
      Fast leser her! Elsker bloggen din Elise 🙂 Du er helt nydelig.

    23. Som du selv har sagt hvorfor leve med noe man misliker, når vi kun har et liv og vi selv skal leve i den kroppen hele livet?
      Gjør akkurat som du vil, og om du har noe du ville forandret på, do it! <3

    24. Du skrev jo nettopp ett innlwgg om at du nå ikke skulle operere noe mer? Har du ombestemt deg, da eller?:) ikke noe frekt ment, men bare lurer!

    25. Folk hadde kanskje gidda å kommentert på innleggan dine om du hadde gidda å tatt d tida tell å svara iblandt 🙂

    26. Kjære Sophie, ikke operer mer. Du er perfekt som du er akkurat nå. Tenk om noe skulle gå galt? tenk om du ikke blir fornøyd? Vet at man ikke skal tenke slik egentlig, men det er alltid en sjanse. Ikke ”ødelegg” det fantastiske utseende ditt. En dag vil du kanskje ikke ha det mer.

    27. Veldig kjekt å lese at du ble så fornøyd og trosset alle som var mot. Nesen din ser fantastisk ut å det er jeg sikker på at de syntes også !

    28. Jeg føler og at noe er rart med jula i år, haha! Føler at stemningen aldri kom på plass, men skjønner ikke hvorfor 🙁
      Bra du hadde en vellykket operasjon, da 😀 Så virkelig ikke noe godt ut på de bildene der neeei

    29. enig, jula føles annerledes i år!
      Helt ærlig, så var du penere på den tiden… Mener ikke noe slemt altså, du er en pen jente. Men du var penere når du bare hadde litt restylane i leppene

    30. pass deg nå fine du, det er faktisk en sykdom å føle en trang til å operere seg så masse, og de fleste angrer på det i ettertid. du er så utrolig fin naturlig så vær så snill å vær forsiktig med det, og hvertfall ikke operer deg bare fordi du føler for det.

    31. IKKE større pupper, vet du ikke kunne brydd deg mindre om hva vi mener men virkelig. Kjære deg Sophie, du ser ikke hva du gjør selv.
      Ja greit, du har tatt nesa nå. Men nå får du en sykdom.

    32. Kan du ikke operere kjeve/hake?
      Mtp overbittet og at undekjeven ser ut som om den går inn i ansiktet.
      Det er forresten ikke så gøy å kommentere når du er så lite flink til å svare og blogge;)

    33. Hmm…. bare vær litt obs på at det kan bli litt mye om du fortsetter å forandre utseendet ditt og at for enkelte utvikler plastisk kirurgi seg til en mani de ikke klarer å slutte med. Til slutt ser de ut som skikkelige freaks… Om du googler plastic surgery gone wrong finner du endel bilder av folk som aldri klarte å slutte….

    34. Jeg trodde hensikten med operasjonen var å fikse på et problem med pustingen din? Jeg synes at nesa di var fin før også jeg, Sophie 🙂

    35. Hyggelig for familien din (som bruker tid og krefter på å stelle i stand og for å gjøre alt så bra som mulig) og lese at julaften for deg bare var “ok” da… jeez, snakk om å fokusere på det negative! Videre ble dette innlegget bare verre og verre, ble rett og slett litt kvalm av å lese dette. Har egentlig alltid likt deg, men du daler en del hakk på skalaen når du presterer å skrive et så idiotisk og ekkelt innlegg…

    36. Om du enten skal få mindre silikonimplantater eller større, så synes jeg at du bør velge mindre! For ikke så lenge siden sa du at du har litt vondt i ryggen(?) etter du tok i silikon. Det beste for deg da er å fjerne litt istedenfor! Du kan heller ta ut de implantatene du har nå og operere inn litt mindre implantater Jeg tenker bare på det som virker best for deg,
      Over til noe annet; noen her har gitt deg noen tips om hva du kan operere, og noen har nevnt implantater i rumpa. IKKE gjør det Sophie!! Operer hva du enn vil, men ALDRI operer rumpa! Det er det meste fake som går an, det ser så fake ut og er bare stygt. Det går ikke an å trene seg til større bryster, men man kan faktisk trene seg til en større rumpe.

    37. Du e jo syk i hode ditt! Blir kvalm av dæ. Har nettop sott å sagt at du ikke skal operer meir, ihvertfall på lenge. Dårlige person og du blir bare styggar og styggar, bekl

    38. Du er veldig fin Sophie, glad du er fornøyd!
      Men om du ikke vet hva du vil operere neste gang, ser jeg ikke noen grunn til å lete etter noe og operere, bare for å gjøre det liksom. Om du skal ta en ny operasjon, må det være noe du virkelig vil endre. Tenkte før på å ta silikon osv, men har etterhvert dannet den meningen om at jeg heller vil være naturlig, for om jeg får komplementerer er komplementene for at jeg er meg, og ikke en jobb en kirurg har gjort. Men skjønner godt valgene dine, og jeg syntes du er kjempe fin 🙂 er bare fint at mennesker er forskjellig!

    39. Kjære Sophie Elise. Kan ikke si meg enig i at du så ut som en baby med den forige nesen din. Den opprinnelige nesen du hadde var KJEMPEFIN og hadde særpreg. Du var jo bare helt nydelig, søt og helt perfekt på det øverste bildet, og jeg synes det er trist at du ikke klarer å se det selv. Den nye nesen din er også kjempefin selv om det er en standard nese som de fleste jenter og gutter ender opp med etter en neseoperasjon. Jeg synes ikke det var nødvendig av deg å forandre på nesen din men nå som det allerede er gjort og ingen vei tilbake så er det bare å være fornøyd med den nesen du har. Håper du klarer å slå deg til ro med deg selv og hvordan du ser ut. Ansiktsoperasjoner kan ofte lede en inn på en farlig vei og mange ender opp med å bli avhengig, se unaturlig ut, og angrer seg veldig i etterkant. Don`t do that! God Jul! =)

    40. Du ble ihvertfall myyyye og da mener jeg MYE penere etter du tok ut av leppene, så la ihvertfall dem være i fred nå 😀 syns du skal være fornøyd med deg selv, du er så vakker!

    41. Heisann! Hjelp Dyrebeskyttelsen avdeling Haugaland å vinne 85000kr ved å dele denne på bloggen. . Dyrebeskyttelsen Norge har allerede gjort det på deres facebook side. Tonje Kvamme har skrevet et innlegg på sin blogg.Vi er med i en konkurranse som arrangeres av A.Utvik AS, og vi ligger veldig gjevnt med en annen finalist. Det går ann å stemme hver dag frem til 31.Desember, men først må man like siden til A.Utvik AS. Vi trenger sårt hjelp fra dyreelskere for å vinne denne konkurransen! Du kan stemme ved å klikke på denne linken; http://www.wishpond.com/vc/84865?scid=60263&type=Merchant

    42. Jeg syntes nesen din var fin , og du var jo bare søt , men det er jo du som skal være fornøyd med den ! Tror ikke det er rart at du føler du vil operere NOE , fordi sånn tror jeg det er når man først har begynt ;P hehe

    43. oh my… du må virkelig være ganske kaldhjertet. tenk på alle som har kjøpt presanger til deg, hadde jeg ALDRI gjort om jeg var dem, for du blir jo åpenbart ikke fornøyd med ting som andre gir deg. hadde følt meg skikkelig truffet av dette innlegget om jeg var en av dine venner eller familie. Skjønner ikke at julen din bare har vært “ok” på grunn av GAVER? julen er så mye mer en gaver og du er bare helt ute å kjøre. herlighet. opperer heller bort hele deg mens du er i gang

    44. kan du lage flere videoblogger? du var skikkelig flink på det før 😀 hvertfall med masse forskjellige klipp til en sang

    45. Syns jeg er flink til å kommentere hvert innlegg jeg!
      Haha offf det så ikke mye godt ut nei, men det ble syykt fint resultat da! 🙂 du har vært sykt heldig med alle operasjonene dine både med nesa og puppene!
      Syns absolutt ikke du skal operere noe mer nå, og iallefall ikke bare fordi det er spennende! Hadde vært en annen sak dersom det var komplekser inni bilde! Du er pen som du er nå sophie 🙂
      Ha en fin kveld videre<3
      Klem!

    46. Det siste jeg bryr meg om er at det er spennende for deg om vi kommenterer mye.
      Du tjener penger på de som klikker seg inn på bloggen din å i det hele bryr seg med å lese det du skriver,
      så det burde være MER enn godt nok for deg. Kommentarene leser du ikke uansett.
      Hadde det ikke vært for leseren dine hadde du suttet uten pupper, nese og ellers store opplevelser.
      Takknemlighet fremfor forlangelse sier jeg bare. Dette handler om respekten ovenfor de menneskene som har fått deg dit du er i dag!

    47. Hei SophieElise!
      Jeg har lest bloggen din lenge, og jeg har opprettet min egen. Det hadde betydd så mye om du ville sett på en av videoene jeg har lagt ut der. Du er best! Stå på ♥

    48. 1. Vær så snill og ikke operer noe mer. Bruk heller penger på å få hjelp til å finne ut hvordan du kan bli fornøyd med deg selv – det vil du få så mye mer igjen for (etter min mening) 🙂
      2. Jeg skjønner ikke om du hadde en fin julaften eller ikke.. Med tanke på gavene var den helt OK, mens med tanke på å gi bort og få i gjengjeld så var den flott?

    49. haha, brakk meg bare av å lese dette! men så bra at du er fornøyd, fornøyde jenter er pene jenter!

    50. Sophie, IKKE operer puppene igjen! Du hadde STORE pupper før du opererte dem, og nå er de enorme – men du er fortsatt nydelig!! Ikke ødelegg det! De kommer til å bli ALT for store, og du er liten og slank og det kommer bare til å se dumt ut!

    51. gjorde du nesen større eller rundere? husker innleggene etter operasjonen, nesen din så så opphovnet ut men det gikk liksom aldri ned, så kanskje du valgte å operere den bredere? o_O og ser jo nå på dette bildet at nesen din så jo slank og fin ut!

    52. Helt eníg med tina her oppe, herregud sa egoistisk og frekk du er blir kvalm av dette innlegget. det du bruker paa klar for en maaned bruker andre pa ett ar elr mer! Og sa sier du at du ikke fikk dt du onsket sa dt var ikke som du ville ha d.. Ikke kom etterpa aa si at det var en spok.. Du burde skamme dg aerligtalt. Na angrer jeg pa alle fine kommentarer jeg har skrevet til dg og jg troddedu var saa arlig. Du er like falsk som de utôrka puppa dine. Hvis du skal fixe pa noe mer sâ kan du like godt fixe pa ufo panna di, den stikker jo ut som faen javla utakknemlige romvesen

    53. Synes du fikk en jævla fin nese, og det var bra du opererte. Jeg har også lyst til å operere noe, men jeg tåler virkelig ikke blod og nåler og alt det der…

    54. Jeg synes resultatet ble kjempefint! Skjønner godt at det kan være fristende å operere mer, når de to tidligere har gått bra. Er kanskje litt som med tatoveringer, når man først har begynt er det lett å bli hekta.
      Har selv tenkt til å operere nesa til våren. Har alltid hatt planer om det, og synes det er fint at man kan finpusse ting på kroppen sin om man ønsker det. Man er tross alt fanget i den resten av livet. Man sier jo alltid “godta hvordan du ser ut og vær glad for at du er som du er, unik” osv. Men visse ting, som sentrum av ansiktet er det fint å være tilfreds med, på ordentlig.
      Vil du operere enda mer, så kjør på. Personlig synes jeg du er fin som du er 🙂

    55. For all del, IKKE operer deg, Sophie. Du var(er) mye penere naturlig! Du har kjempeflott nese, ansikt, kropp, pupper osv. Ikke operer deg, naturlig er finest:)

    56. Hva skjedde med de “pusteproblemene” du kom med som en liten unnskyldning? Haha, har ikke hørt noe mer om det nei

    57. Ikke frekt ment men jeg synes du var mye finere før du opererte nesen din siden det ser ut som du har fått litt skjevt fjes etter operasjonen!

    58. Julaften min var helt “OK”. Fikk ikke det jeg ønsket meg… BUHUU, stakkars deg. Det er folk her i verden som ikke får gaver i det hele tatt, og det er det dummeste jeg noen gang har hørt fra deg. Er så fullstendig enig med Silje ovenfor her. Blir fryktelig kvalm av deg når du sier sånne ting.

    59. Nei herregud, for all del ikke operer deg noe mer… Du ser allerede 10 år eldre enn du er med alle de operasjonene du har tatt! Du var ei mye penere jente før operasjonene, men om du er fornøyd selv så teller vel det mest 🙂

    60. ler av alle som kommenterer at dette med operasjonene har gått for langt. det er vel ikke opp til noen andre en deg å vurdere det, eller? nei. hvis en har komplekser ved seg selv, og har muligheten til å fikse på det.. da mener hvertfall jeg at det er bedre å gjøre noe med det, enn å sitte og syte. mange burde virkelig lært seg å leve opp til ordtaket, pass på deg selv. du er nydelig nå, og er nydelig uansett hva du velger å gjøre. stå på videre(:

    61. Silje
      25.12.2013 kl.19:11
      Herregud, for en ting å si. Hva ønsket du deg egentlig? Tur til Maldivene? For en ufattelig utakknemlig ting å si.. Her sitter du og handler for flere tusen kroner fra nelly.com hver søndag, får dra på sponsa turer overalt, samtidig som du tjener mengder penger folk på din alder ALDRI kan drømme om – også skriver du at julaften din var “helt OK” fordi du ikke fikk det du ønsket deg? Jeg kjenner jeg blir kvalm. Handler ikke jula om å sette pris på det man har? Dette er faktisk første gang jeg har blitt ordentlig provosert og kvalm av deg Sophie. Håper faktisk du skammer deg over det du skrev, og at du eventuelt fjerner det
      (sorry) Men WOORD. Tenk på alle de nærmeste rundt deg som har gjort en innsats for at du skal få en fin jul, dette stakk nok litt i deres hjerte. Det handler jo hovedsakelig om å være/sette pris på de rundt deg. ….

    62. åherre. kjenner jeg blir kvalm selv her, du tjener 100k+ i måneden, shopper for flere tusen UKENTLIG.
      Du får gjøre ting som folk på din alder bare kan drømme om. Også sitter du der og klager over å ikke fått en spesiell pakke som du ønsket deg? Er du klar over at det er folk som ikke har råd til å feire jul engang? Eller folk som faktisk sitter ensomme på julaften? Du er drøy. Skjerp deg! Bortskjemt unge som kunne trengt å få deg en reality-check!

    63. Dumme unger!
      Klart hun er skuffet når hun er 19 år og forventer et frieri! Det ville de fleste vært. Djiiiis

    64. må si at legene var kjempeflinke! 🙂
      ……..
      Men asså herregud folkens. Ja, hun tjener MAASSEvis av peng, og da må jo de bli brukt til noe! Blogging er en jobb for de som er toppbloggere, da tjener de peng og har sponsorer, det er jo vanlig det? Hun er ikke drøy, for noe av pengene blir jo som oftest brukt til ting man har lyst på, og viss hun for eksempel har lyst på noe nytt som et klesplagg, så hvorfor ikke bare kjøpe det da? Og det at julaften var helt OK, er jeg enig i, hadde ikke så veldig julestemning i år jeg heller. Og viss dere har lest rett så står det at hun ikke bryr seg så masse om gavene lenger, og at det er det at man får være med familien som er viktigest. Skjerp dere folkens, dette er ikke livet deres, men hennes! Jeg synes at viss dere ikke liker måten hun uttaler seg om ting på bloggen, så tror jeg ikke dere trenger å lese den heller.
      Jeg synest hun er kjempflink til å blogge jeg.
      Klem <3

    65. Jeg har lest bloggen din lenge og hver dag, så jeg kan skjønne den trangen din til og kanskje fikse noe mer med kroppen O.L 🙂 Men kan du ikke heller fordive tiden din og kroppen din med trening? Lage en diett, trene muskler, svømming, jogging, push ups, sit ups osv ? Du vil merke at helsen er mye bedre, du har mye mer energi OG du har flere blogg innlegg du kan skrive 😀 Bare ett tips, synes du er fin sånn du er nå og nesen din ble kjempe bra! ^^ Men helst ikke skriv at du ikke fikk det du ønsket deg, for det ordner du selv heeele tiden og har penger til så og si alt 🙁 Det gjør i hvertfall så jeg føler med dårlig, som bare har råd til bukser til 199 kr, og som bare sitter hjemme med kjæresten og ikke drar overalt og opplever verden 🙁

    66. Helt enig, har null julestemning i år. Og når jeg gikk å la meg med alle gavene hadde jeg bare en ekkel følese av at folk hadde brukt for mye penger på ting jeg ikke kom til å bruke.. Og hadde egentli ikke fått noen sånne “søte” gjennomtenkte gaver som viser at folk bryr seg, hadde bare følelsen av at folk hadde stresset til butikken for å finne noe tilfeldig og brukt alt for mye på det. Det jeg ble mest gla for var egentlig noen nydelige hjemmestrikkede sokker, som viser at noen har brukt tid, og ikke nødvendigvis så mye penger. Synes jula blir veldig overfladisk og unødvedig egentlig, og når fetern min på to får rundt 20 store pakker med masse masse leker, så tenker jeg egentlig bare på den uretferdige fordelingen i verden. Synes jula som den har utviklet seg nesten er kvalm, man glemmer hva man får, og det man gir blir lite vedsatt sammen med alt det andre. Hadde vært kosligere med en eller to gjennomtenkte gaver til hver person, så kunne resten heller gått til veldedighet. Julestrømpe fra mamma er egentlig alt jeg behøver til jul.
      Når det gjelder opprasjoner så har du vist blitt bitt. Ikke operer deg bare for å gjøre det, vær fornød med den du er og hvis det er noe som plager deg veldig, gjør det vanskelig å være lykkelig så må du jo gjøre noe med det. Det er jo en viss risiko også, lat det gå, for de som er gla i deg:)

    67. Dette høres på en måte litt skummelt ut, det virker som om du har blitt avhengig, og det er ikke bra! Du er helt nydelig som du er nå, og som du var da. Vil IKKE anbefale deg å gjøre noe mer! For da blir det bare enda mer…
      Det å operere seg bare for å gjøre det tror jeg ikke er noe lurt, men det er jo ditt valg.. desverre. Men det kan helt sikkert være lurt å ta til seg råd fra folk som “ser deg utenfra”! Vil ikke at det skal skje deg noe, og heller ikke at du skal bli avhengig av en så unødvendig ting, som til slutt faktisk KAN gjøre deg drittstygg. (Da er kontrasten stor til hvor pen du er nå, siden du er så pen!)
      Til slutt vil jeg si at du er en superflink blogger, som i tillegg er så reflektert og klok. Pass på å ikke la dette med utseende blende deg, fordi det er faktisk – til syvende og sist – ikke det som teller. Selvom du KAN ta operasjoner, TRENGER du ikke gjøre det.
      Uansett, du er herlig
      ps: ikke operer deg

    68. Hei Sophie. Du ser veldig nydelig ut sånn du er nå. Nesa var fin både før og etter. Prøv heller og se hva du kan gjøre med kost og trening.

    69. Hei Snuppa! Jeg syns og at julaften var litt spesiell i år, vet ikke helt hvorfor! Jeg fikk iallfall ikke julestemning før vi satt og åpna pakker! Hehe…
      Jeg ser stor forskjell på bildet! Jeg syns du ser mye bedre ut nå! 🙂
      Jeg syns du er fantastisk pen, og elsker bloggen din!! <3
      Viss du vil operere mer, så gjør du det! Det er jo tross alt deg, din kropp, så DU bestemmer!
      Det er jo sikkert lurt å høre litt på hva andre har å si om det, men til syvende og sist så er det DU som bestemmer!
      Jeg lurte forresten på om du kan lage ett innlegg hvor du viser hva du fikk til Jul?
      Det har iallfall jeg veldig lyst til å se! 🙂
      Ha en fin dag videre!! Elsker bloggen din! <3 Er innom den kansje sånn 3 ganger om dagen for å se om du har lagt ut noe nytt!! Hehe! <3 Stå på! :*
      Love yah! :**

    70. Ikke at jeg kunne brydd med noe mindre men du skrev jo nettop et innlegg om at du ikke ville og skulle operere noe mer? Jeg syns du er pen som du er!

    71. Hei Sophie!
      Jeg er en jente på 27 år som leser blogggen din, jeg legger aldri igjen kommentarer men vil benytte anledningen nå til og si at du virker som en fantastisk jente! Og ikke minst en moden jente i forhold til mange andre på din alder! Jeg syns du skal operere det du selv ikke er fornøyd med, det er derfor vi har så må kosmetiske kirurger nå til dags! Selv har jeg en sykdom som gjør utseende mitt litt anderledes enn mange andre, ikke store tingene. Men store nok til at jeg ble mobbet for dette unner hele barndommen min og kan en dag i dag fremdeles få kommentarer av godt voksene mennesker (noe som helt sykt i mine øyne). Jeg har hatt to store SMERTEFULLE oprasjoner i annsiktet mitt og er fremdeles ikke ferdig. Disse oprasjoenene har blitt utført på rikshospitaltet siden staten har betalt for mine oprasjoner med tanke på at det er sykdommens sin skyld.
      Poenget mitt er vel at jeg syns du er en kjempe pen jente og det syns dine nærmeste venner også. Med eller uten plastisk kirurgi, men jeg skjønner veldig godt at du vil gjøre noe med de kroppsdelene du ikke er fornøyd med (kjenner godt til del følelsen). Etter de to oprasjoenene jeg har tatt hitill er jeg enda ikke fornøyd, ja jeg er fornøyd siden ting ser bedre ut men nå? Men mye annet jeg har lyst til. Nå som en ting er blitt fikset på, finner jeg andre feil. Tror plastisk kirurgi er litt som tattoveringer, du tar en og så har du lyst på enda en?See where im going? 😉 Vil bare si at du er kjempe heldig som er en frisk og oppegående jente som har hele verden forand deg, du har de mulighetene til og f.eks få drømmejobben om du bare jobber hardt nok. Jeg har ikke det fordi jeg har en sykdom som utfordrer meg på visse plan. Jeg vet ikke om dere toppbloggere tjener masse penger på blogging , eller hva dere gjør men har du pengene til det så gjør det så why not. Men syns du skal tenke over alle de andre mulighetene du også har til og bruke pengene på i steden for plastisk kirurgi. Du er bare ung en gang i livet, tenk deg så mye du kan gjøre for f.eks 30 tusen i steden for og rette på puppene (som ser helt fantastiske ut regner jeg med).
      Mine henger og slenger fordi jeg har gått opp i vekt utfrivillig pga medisiner men dette dekker dessverre ikke den norske stat for det kan man skjule under klær. Jeg har nå slått meg til ro med mine henge pupper, og tenker at shit au, de er en del av meg fordi jeg har en sykdom. Hvis det stopper meg til og finne drømmemannen eller når jeg finner han ikke aksepterer mine hengepupper så er ikke han mye til en drømmemann likvel..
      Håper dette “lille” innlegget får deg til og tenke over at plastisk kirurgi er ikke alt her i verden (noe du sikkert skjønner fra før av). Du er i en alder der du har muligheten til og gjøre alt, hvorfor ikke bruke de 30 tusen og reise og se verden, hjelpe andre mennesker, eller prøve og finne ut grunnen til hvorfor du ikke er fornøyd med de x antall kroppsdelene du ikke er fornøyd med? Dette innlegget er overhodet ikke på noe måte slemt ment, du er en fott jente utenpå og innvenndig og hadde ikke lest bloggen din om jeg ikke likte deg 🙂 Jeg er ærlig talt missunlig på at du har den muligheten til og kunne velge om du vil operere puppene dine på nytt igjen, jeg har dessverre ikke råd til det?

    72. Det har ingenting med nesa di å gjøre, men jeg lurer på en ting. Kan du skrive et innlegg om å være vegetarianer? Jeg har veldig lyst til å bli det, men jeg er redd for å ikke få i meg de vitaminene og mineralene jeg trenger, hva jeg må spise istedet for kjøtt og sånt. Og jeg lurer på hva slags annen mat som også inneholder dyr, sånn som gelatin og gummigodteri osv. Hadde vært til stor hjelp om du hadde svart:)

    73. Jeg har det helt likt med julen i år, det er ganske snålt? uff, jeg fikk vondt i nesa av bildene. Men det er bra at du ikke angrer, ingenting som er bedre enn det 🙂

    74. bare du blir fornøyd selv, det som er det viktigste! noe som irriterer meg er når andre forteller meg hva som er finest. DET ER INGEN FASIT PÅ HVA SOM ER FINT(bare du syns det er fint selv!! jeg mener det er sånn du ser på deg selv som er viktigst, for det er ikke andre enn deg selv som skal leve i kroppen. at du ikke skal bry deg om hva andre syns om deg. så det eneste jeg sier er, you gooo girl!

    75. Oi. Der gjekk grensa for min del. Du seier du vil operere noko meir, du veit ikkje eingong kva, du berre måå operere og fikse på utsjånaden, heilt til du ikkje har meir å fikse på til slutt? Er du klar over kor sjuk du høyres ut og eg trur du er, Sophie? Du lever i di eiga verd, bak Barbie-maska. Som om du trur at ved å ikkje vere deg sjølv, forsvinn alt det vonde inni deg. Du tek feil, dette er ikkje løysinga. Eg har analysert deg så mange gonga at eg veit at du treng hjelp. Ikkje ifrå ein kirurg, av ein psykolog. Eg har på ein måte blive glad i deg, og den retninga du styrar mot no skremmer meg.

    76. You got 00 problems, but your nose ain’t one! Burde heller ha gjort noe med bannen din eller haken, og kanskje eyelid-surgery ellår noe.. og de brystene dine henger jo, de må reduseres!

    77. Skjønner absolutt hva du mener! Det er det samme med tattiser! Får bare lyst til å ta flere og flere, men aner ikke hva. Jeg sier ofte; “Ååh! Jeg gleder meg sånn til å ta tattis igjen!” Så spør alltid vennene mine: “Hva skal du ta da?” Svaret mitt er som regel: “Hva som helst, må bare ta et eller annet!” 😀
      På noen måter er det ganske skummelt haha!

    78. Gjør det som gjør deg lykkelig! Det er det som er viktig, spesielt i en vanskelig tid ♥ Jeg vil også anbefale deg å meditere, det gir en fin ro innvendig og får deg til å fokusere på tingene som betyr noe for deg ♥ Det er et glimrende redskap, Barbiejenta du vet Valeria? hun gjør det flere ganger og hun sier at det er slik hun har funnet ut hva han ønsker å oppnå i livet ♥ Trøsteklem

    79. HAHAAHHAHA
      måtte le litt : ¨Jeg satt på gulvet på badet og brakk meg, mens kjæresten min satt utfor døra og han brakk seg også, haha. Romantisk. .¨
      dør xD

    80. Sophie Elise er det ikke nok operasjoner nå, kan du ikke bare akseptere deg får den du er ikke den du bør verre kan du ikke vente litt med å ta ting og tang? MEN HUSK!!! FANSEN VIL BARE DITT BESTE STÅ MASSE PÅ<3ELSKER BLOGGEN FORESTEN:-)

    81. Du kommer aldri til å bli fornøyd med åssen du ser ut. Du trenger en psykolog, ikke operasjoner. Du har så sterke forstyrrelser med ditt eget selvbilde. Også så motbydelig skrevet av jula bare var ok fordi du ikke fikk det du ønska deg.. Får så vondt av å tenke på din snille familie osv..

    82. Synes nesen din var fin før også. Men ja, kan si meg enig at du ser meg voksen ut med den “nye” nesen 🙂

    83. Jeg klarer ikke se forskjellen på før- og etter neseoperasjonen. Jeg synes den så- og fremdeles ser helt fin ut.

    84. Syns det er trist at du følte du trengte dette. Du var fin både før og etter. Så lenge du har ett så stort fokus på utseende og overfladiske ting tror jeg neppe du kommer til å bli lykkelig. Ingen er perfekte, slik er det bare. Uansett hvor fin du er vil det alltid være noen som ikke liker deg uansett, men so what?

    85. det blir litt som tattoveringer og piercinger, man vill hele tiden gjøre noe nytt, fordi det er spennende. Men når det gjelder plastiske opprasjoner så er denne avhengiheten ganske mye faligere, og ender ofte styggere (mer unaturlig) enn noe så uskyldig som små hull etter piercinger.

    86. Tipper mindre pupper 🙂 hehe jeg opererte mine den 17 desember 🙂 fikk 65DD 🙂 det er akkuat passe, de ser jo mega ut på meg akk nå da men :p ikke så store som dine hehe og ryggen lider ikke, satte bare inn 290 cc, og det var over muskel… jeg veier jo 45 kilo og er 160 så ja akkurat passe til meg 🙂 går jeg uten bh ser det ut som om jeg har ekstrem pushup bh :p hehe

    87. Tips for operasjon:
      Jeg tror jeg skjønner hvillet utseende du helst søker, hvilken ‘rase’ du har lyst til å se ut som. (Ikke sånn at jeg skiller folk, men utseendemessig). <3
      Et tips ville vært kjeveimplant/kjevefyllere (midlertidig, varer opp til ett år, slik Michelle Phan hadde. Det gav henneen mye finere profil, og hun så mye yngre ut.
      Hvis jeg studerer ansiktet ditt, vil jeg si du har et hjerte-formet ansikt, det vil si en mindre hake, og en større panne, noe som er veldig typisk nordisk. Man bruker da kjeveimplant til å få ansiktet mer oval-formet og mer proposjonert, som vil fremheve mange trekk.
      Når jeg snakker om kjeveimplant, vil du tenke at det høres veldig skremmende ut, og rart, siden det høres ut som om man skal få en 'manne-kjeve'. Men nei, det er absolutt ikke det det er! Hvis du ser på for eksempel Tone Damli, Voe eller andre 'attraktive' kvinner, er det på grunn av 'det gylne snitt' som gjør at de finner seg i den vakre sonen. Og om du ser på dem, ser du at de har en fremhevet kjeve.
      Du må ikke gjøre det, men hvis du hadde lyst til å gjøre noe, så var dette et tips. Men husk å søke etter en lege som kan mye om dette!
      Hilsen meg <3<3<3<3<3

    88. Det ene øyenbrynet ditt er litt skjeivt (lavere nede enn det andre). Kanskje øyenbryns-løft på ene siden? Uansett er du kjempepen, Sophie!! Nydelige øyne!!

    89. trasi at fålk kommer me tips til operasjona.. e jo akkurat såm å si at haka hennes ikke ser bra nåkk ut fra før av eller kjæven. oppmuntr ho heller til å la vær å si at ho ser bra nåkk ut fra før av, ho har jo ikke sagt at ho har nåt mer ho e så missfårnøyd me at ho vil operere d..

    90. Jeg syntes nesen din har blitt kjempefin! Den gjør noe med smilet ditt, noe bra, da<3 Jeg må bare spørre, hvordan er kjæresten din ovenfor dette med operasjoner? Syntes du er skikkelig fin, og bloggen din er liksom litt sånn avslappet inspirerende, som om skrivemåten din er sånn naturlig<33 Keep up the good work!!

    91. Jeg synes du skal ta fettransplantasjon.. Du har en del magefett. Dessuten bør du gjøre noe med bryna dine.. de er fæle! Og har du egentlig ankler i det hele tatt?

    92. Absolutt et vellykket resultat og en fornuftig beslutning. Nå stemmer formen mye bedre og passer 100 % til ansiktet ditt. Eg veldig glad for at du tok mot til deg. Respekt.

    93. Auu, ser så vondt ut! Har litt lyst til å ta en neseoperasjon selv, men veldig usikker da om det er verdt for jeg har ikke såå store komplekser med nesen.. Men boobsa blir det i alle fall gjort noe med iløpet av 2014!

    94. Kjære lille pilke, har du ikke familie som passer på deg? Jeg er innom bloggen din i ny og ne og det er opplagt at du ikke har det godt. Finn andre verdier enn klær og utseende så skal du se at du får det veldig mye bedre med deg selv. Du burde også legge ned bloggen og komme deg ut fra rampelyset før det skader deg alt for mye og til slutt tar livet av deg, ja, det mener jeg.

    95. Håper ikke du tar operasjoner fordi du har dårig selvbildet. Du blir bare lykkelig en periode så går du tilbake til det normale igjen. Tror spesielt for din MENTALE helse sin skyld bør du akseptere kroppen din sånn den er, og utseende slik det er. man vil altid finne feil med seg selv, men om man heller fokuserer på det vakre med seg selv tror jeg man får det bedre med seg selv. Det er nok ikke sunt å se sånn opp til verdens vakreste mennesker, i tilleg de fleste bilder fra kampanjer , plakater, reklamer, osv er redigerte. Det er utrolig hva man kan gjøre med redigerings progrm på pc? eller hva Sophie? er du ikke enig?

    96. Hei, dette er første gang jeg sjekker ut en rosablogg i hele mitt mellomlange liv. Jeg sitter her og klør meg i hodet, er dette en parodi? Fins det virkelig en jente i lille Harstad som sitter på jenterommet sitt og tenker slike tanker som dette, og som tar plastiske operasjoner som gir meg frysninger pga assosiasjoner til Barbie? Jammen glad jeg vokste opp i forrige århundre, dette er jo bare sykt. Søk hjelp snarest, eller snakk med mamma og pappa i det minste.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg