guide – internettshopping!

Det er flere som har etterspurt en liten guide om hvor jeg handler på nett – jeg tar for meg klær først, her har jeg virkelig mye å melde! 

Sheinside.com 
Denne har dere nok hørt fra mange ganger, jeg har utallige plagg fra sheinside. Utvalget er bredt og prisene er lave – derfor er det mange som stiller spørsmålstegn ved denne nettsiden. Men jeg kan skrive under på at den er helt trygg! Frakten er gratis og jeg har aldri betalt toll (dette tror jeg er flaks, i prinsippet skal man betale toll når man handler over 200 kr fra utlandet, men man kan ha flaks og pakken går igjennom), men leveringstiden kan være lang. Klærne blir sendt fra Kina og fra flere forskjellige fabrikker, derfor tar det normalt 3-4 uker før man får pakken. På det meste ventet jeg 5 uker, så man må ha god tid! Dette er ett fellestrekk for alle de “billige” butikkene på internett, de sender fra Kina og det tar en stund – men det kommer alltid fram, og jeg er like fornøyd! Det meste av overdeler og jakker på butikken er “one size”, altså ganske små størrelser som passer meg bra (jeg er ganske slank og lav). Men, dette er også ett fellestrekk for denne typen nettbutikk, i Kina har de generelt litt mindre størrelser så vær OBS på det. Dette gjelder riktignok bare onesize. XS i kina tilsvarer XS i norge også, de fleste klærne vi har i butikkene her produseres jo tross alt der.

 

 . . En annen butikk som fort man minne litt om sheinside bare med ett litt annet utvalg (og hakket raskere levering), er: 

Choies.com – her kommer både favorittshortsen og favorittsandalene mine fra.

 

 

Romwe.com
Litt samme greia som sheinside, bare mindre utvalg men også litt mer klær i min stil. Jeg finner sjeldent noe her jeg ikke liker, og de har også masse sminke og løsvipper som jeg har kjøpt flere ganger! Dette er litt mer “streetstyle”, altså store gensere, tegneseriefigurer på plaggene og litt mer vågalt enn de fleste andre – men jeg liker det, og nettbutikken passer veldig bra om man vil skille seg ut! Leveringstid er litt raskere enn sheinside, men likevel ikke helt topp. Jeg pleier å få pakkene mine her i forskjellige deler, for eksempel om jeg kjøper 4 plagg, så kan jeg få en genser, så går det et par dager så får jeg en bukse, og så resten. Dette er ikke negativt for meg, for da får jeg alle pakkene rett i postkassen og slipper å hente dem. Mulig derfor jeg ikke har fått toll herfra heller! 

. . En annen butikk som ligner litt på denne, bare med klær av diverse kjente merker er batako.com – veldig masse kult! De har blandt annet shortser fra Levis til mye billigere pris enn andre steder, jeg eier selv to stk. Dette er også litt mer unike shortser med print og detaljer! 

. . Eller om dere ikke orker så lang ventetid, er JFR.SE stort sett en svensk versjon av romwe 🙂  

Nelly.com

Denne vedder jeg på mange av dere har handlet på tidligere – nelly er en stor favoritt for meg, her handler jeg nok ofest. Det er sikkert fordi de sender fra norge og jeg får pakkene rimelig raskt. Her er det godt utvalg men de fleste av klærne er ganske standard, og ikke noe som skiller seg ekstremt ut – eller, de begynner å bli litt bedre der, jeg finner oftere og oftere plagg som er “wow” nå, enn før! Jeg handler mye av basic klær her, sko og kjoler er også en stor favoritt. Favorittbuksene mine er kjøpt på nelly, samme med favorittjakken og favorittsko. Det er alle mulige slags merker, både dyrt og billig, leveringstid opp til nordnoge på ca 5-6 dager mens i sør skal det bare ta 2 dager i følge venninner av meg. Det er fri frakt med kjøp over 600 kr (iallfall sist jeg handlet, som var i overigår) og her finnes det også postoppkrav. Masse nyheter hver dag, men det beste blir naturligvis utsolgt på ca 10 sekunder så man må følge nøye med! Jeg kjøper alltid bikinier og undertøy her forresten, der er de veldig gode både på størrelser og utvalg.

Madlady.se

Madlady har jeg handlet fra nesten helt fra de startet opp, da jeg kom over en svensk blogger som hadde et par plagg derfra. Madlady blir nesten som en svensk versjon av TOPSHOP/monkii, om jeg skulle sammenligne – de har godt utvalg og rask leveringstid. Her har jeg heller aldri fått toll, og frakten koster 79 kr. Det er ca samme priser her som på Bikbok bare mye finere klær enn som så, og det er ofte salg – da kan man få utrolig mye til en ekstremt billig penge, de kjører nesten alltid salg etter ferier – eller rett før ferier, haha. Bare å følge med!

Chiquelle.se

Haha, nå begynner listen å bli lang her av nettbutikker, dere! Chiquelle blir nesten som en litt mer h&m versjon av madlady, altså mer enkle og classye plagg. Det er utrolig mye fint her, og et STORT pluss er at de nå også sender fra norge! Det betyr, garantert null frakt og veldig rask leveringstid. Det tar alltid bare 3-4 dager før jeg har pakkene herfra! Klærne her er veldig fine, og gode i kvaliteten. Jeg har også en del sko herfra!

Modekungen.se

Modekungen er en butikk jeg har handlet fra litt sjeldnere, selv om første gang var for ett par år siden. Jeg handler her sjeldent fordi prisene er litt høye, MEN plaggene er veldig unike og man kan garantere at ingen du kjenner har likt – de selger nemlig ikke mange eksemplarer av hver. For eksempel er vinterjakkene herfra i fantastisk kvalitet! Det tar ca en uke før man får pakken, og jeg har ikke fått toll her heller. De har også veldig god kundeservice som har svart meg ekstremt raskt når jeg har hatt spørsmål, enten det gjelder noe jeg har bestilt eller bare generelle spørsmål. Så, denne nettbutikken anbefales om man skal gjøre en slags “investering”. Om man liker den stilen som”obey”genserne har, er denne netbutikken verdt en titt. Ett stort pluss er at de har utvalg for herrer, og den har alltid hjulpet meg når jeg trenger å handle julegaver eller bursdagsgaver. Mange godbiter der!

 

 

Missme.se

Denne nettbutikken er eid av den svenske toppbloggeren Kissie, og det er også slik jeg kjenner til denne. Jeg er jo stor fan, så jeg måtte jo bare teste. . Dette blir litt som en “mini-nelly” med generelt hakket lavere priser. De har klær, sko og tilbehør, leverer raskt og er generelt en tommel opp fra meg.

. . en annen som kan minne litt om denne, bare hakket mer “barbie” er kimstore.se. Masse fine kjoler i tillegg til produkter fra VICTORIASSECRET, annet dill og dall finnes der også. Det er mye rosa, korte kjoler, bling bling og annet som jeg personlig setter veldig høy pris på, hehe. Jeg har blandt annet falske tatoveringer og løsvipper derfra!

 

 

Dette tror jeg skal være alt, om dere har flere spørsmål er det bare å kjøre på i kommentarfeltet – eventuelt om det er noen jeg har glemt, eller annet dere vil ha anbefalt ♥

 

 

 

 

 

79 kommentarer
    1. Har handlet mye fra sheinside, og har blitt fornøyd kanskje 2 ganger. De har _alt_ for små størrelser. Altså, jeg er en stor medium/liten large, og XL er for lite. Dessuten er sånn ca alle de fine klærne i One-size. Og kvaliteten på klærne suger, mildt sagt
      Har handlet en del fra nelly også, og på det meste har de brukt 2 uker på å levere.
      Haha, tror jeg må holde meg til å kjøpe klær i fysiske butikker:(

    2. var inne på sheinside her om dagen, å la merke til at jeg hadde masse derfra ifra før , bortsett fra at jeg har bestilt alt fra ebay.. så er vell nesten samme greia ? 🙂

    3. Hvofor skrev du ikke dette før jeg brukte opp alle pengene mine?
      Uansett, syns det er bra at du skrev dette innlegget og at du skrev noe annet enn bare om hverdagen din:)

    4. Heei skjønne du! Jeg har akkurat startet opp på eget domene, og lurte på om du kan hjelpe meg med et par ting, eller om du kjenner noen som kan hjelpe meg? Har søkt rundt på nettet men finner ikke ut noenting.. Siden du er et av mine forbilder tenkte jeg å spørre deg 🙂
      Ha en kjempe fin onsdag videre forresten!

    5. Bra innlegg! Men man betaler ikke toll på sheinside fordi de sender pakken som en “gave”, og da er grensen på 1000kr når det er en gave. Ellers synes jeg klærne fra sheinside er veeldig små i str. Jeg bruker normalt s-m og måtte ha L i en jakke, og den er enda litt liten :/ Men kan jo være det er typen av jakka som er liten 🙂

    6. åå, tusen takk Sophie! Var flere av disse jeg ikke hadde hørt om, og det første jeg skal gjøre nå er å bla gjennom sider på sider med klær og forhåpentligvis klikke noe hjem i løpet av kvelden!

    7. Dette innlegget likte jeg veldig godt! Du burde ha flere slike guider 🙂 Takk for mange gode tips <2

    8. Kan du, eller noen som ser dette, si noe om hvordan shortsene på batoko.com er i strørrelsen? tenker å bestille noe der, men hadde vært greit å vite hvilken størrelse jeg skal ha. 🙂

    9. Vet du sa en gang tidligere og at Chiquelle sendte fra Norge og at man derfor slapp unna toll og frakt. Bestilte derfor derfra i god tro, men fikk etter hvert melding fra tollen og valgte å la være å betale for tolling og heller la pakken bli returnert til Chiquelle. Sendte etter hvert en mail til de for jeg fikk ikke igjen noe penger, og de sa de ikke hadde fått varene tilbake. Sendte derfor en mail til posten som sa at jo, pakken var blitt returnert. Men Chiquelle nekter fortsatt like fordømt og har snyltet meg for langt over 1000 kroner. Kanskje ikke så mye for de aller fleste, men for en student med dårlig råd er det så absolutt mer enn nok penger tapt!! Syns de er veldig uprofesjonelle og vil derfor råde folk til å IKKE handle derfra.

    10. Hei Karoline!
      Jeg har bestilt en shorts fra Batoko i XS og den var litt stor for meg, altså er de litt store i størrelsen. Jeg tror jeg bruker rundt 27 i buksene fra bikbok for eksempel, så da vet du omtrent hvordan de er.
      Med størrelsene fra Batoko tror jeg at XXS passer fint til meg, (og kanskje deg?) da jeg er 15 år, ca 165cm høy og “normal tynn” om jeg kan kalle det det;)

    11. Haha xD Jeg skal liksom gjøre lekser, men når jeg så dette innlegget ble det plutselig veldig mye “viktig” research på nettet etter diverse dill dall 😛
      Men elsket innlegget og mange av nettbutikkene 😉 Takk^^,

    12. Haha xD Jeg skal liksom gjøre lekser, men når jeg så dette innlegget ble det plutselig veldig mye “viktig” research på nettet etter diverse dill dall 😛
      Men elsket innlegget og mange av nettbutikkene 😉 Takk^^,

    13. Jeg måtte betale toll da jeg bestillte fra modekungen en gang, bare til info til dere som vil bestille derfra 🙂

    14. Sheinside er faktisk, i min mening, en drittbutikk uten like. Da jeg bestilte, tok det tre måneder og utallige eposter før varene faktisk kom fram. Varene er utrolig fine, så jeg bestemte meg for å bestille en gang til. Denne gangen tok det bare to måneder, men to av produktene fikk jeg ikke, og da jeg skulle kontakte kundeservice tok det tre uker før jeg fikk svar. Har fått tilbake betaling for ene plagget, venter fortsatt på for det andre. Men det kan hende du, og andre har mye hyggeligere opplevelser selfølgelig! Produktene er flotte, dog uten merke og lite utvalg i størrelse 🙂

    15. Oi! Dette imponerte meg virkelig! 🙂 Jeg har fulgt deg i mange år nå faktisk, og jeg har lengtet litt etter dette innlegget! Hehe, super insats her Sophie 🙂 Happy Wednesday til deg. 🙂

    16. Kinesisk xs er absolutt ikke samme som xs i Norge, Europa eller USA! Det er helt andre mål. En norsk xs, den internasjonale størrelsen, tilsvarer en kinesisk s. Altså er den en størrelse mindre.
      Det står heldigvis oppført at det er kinesiske størrelser når det er tilfellet 😉
      Bare så folk ikke får en uhyggelig overraskelse ;p
      love uu, Sophie <3

    17. Kan du si litt hvor man kjøper falske tatoveringer i butikker? Var den hello kitty tatoveringen fake?

    18. Hei, kan ikke du legge ut alle plaggene du har fra hver nettbutikk du har kjøpt på?:)
      Eller kanskje ikke absolutt alle, men de fleste. Digger bloggen din foresten, har lest den i litt over 2 år tror jeg;)

    19. xs fra kina tilsvarer ikke xs i norge nei! folk i kina er tynne og små. det er tydelig at du ikke har vært i et asiatisk land før kjære

    20. Vil tipse deg om Dorothy Perkins som er en britisk kleskjede. har handlet en del derfra, og har alltid vært veldig fornøyd.
      modcloth har myyyye fint

    21. Anonym: Mente vel heller asiatisk produsert, som det meste vi har her også er. Jeg har ikke vært i Kina nei, og er klar over at klærne som selges der er mindre i størrelsen. Disse klærne er riktignok ment for et vestlig publikum:)

    22. Åh! Jammen Sophie!! Har du seriøst aldri shoppet på eller brukt eller sett på Black Milk Clothing?! Elsker Black Milk, kunne seriøst dødd for å få fri tilgang til klærne der. Og på Romwe, Sheinside og Nelly, of course. Men ja, en annen ting; No offence, at all, what so ever, men hadde jo vært innom bloggen din et paaar ganger før Bloggerne gikk på TV, og da var jeg litt sånn “nei, alt for fakte tan og extensions og puppejobb og rosa for min del..” liksom – ikke noe hat eller noe som helst, jeg bare.. nei, vet ikke helt, det var liksom prinsippielt ikke noe jeg så etter i en blogg da, kan man si, og etter at jeg så første episoden i serien, så bare falt jeg pladask for deg og bloggen! Lest igjennom flere av disse ‘dypere’ innleggene dine også, og jeg synes du er helt fantastisk! Haha!
      Men en ting til; Er man kildekritisk nok, så er ebay bedre enn ALLE disse sidene! Har fått såå mye fint, raskt og billig fra ebay, selv om alt sikkert er barnelagd og.. diverse.. Ehm.. hehja. Men åååh, takk for tipsene! Digger deg, god natt!

    23. Tuusen takk for tipsene :p blir litt lei av nelly liksom. Syns de har mange fine kjoler der, men that’s it 🙂
      PS du skylder kjærsten min en unnskyldning, for nå blir det nok enda mer nettshopping tihii

    24. Syns det er ironisk at du fremmer dyremishandling og er så i mot dette, men når det kommer til menneskemishandling, så lukker du på en måte bare øynene dine. Vet du hvordan klærne produseres, og hvordan de som lager klærne håndteres? For det kan jo bli en hyggelig overraskelse.

    25. Hei Sophie! 🙂
      Utrolig godt, langt og utfyllende innlegg – utrolig bra!! 🙂 Og tusen takk for alle rådene og tipsene, stoler på dine ord når du sier noe så nå kan jeg handle trygt på nettet 😀 Er alltid litt skummelt å handle på en nettside som ikke er så kjent som Nelly osv.. Er min mening da !..
      Supert med slike innlegg og siiinnsykt masse freshe, kule og ikke minst fiine klær <3 Fikk lyst på ALT nesten!! Hihi.
      LOVEYOU <3

    26. Du har handlet litt fra 6ks.com har jeg sett! Bestilte en genser derfra den 15. som enda ikke har kommet. Hvordan er kvaliteten på klærne fra den butikken, og hvordan er dine erfaringer med leveringstiden? 🙂

    27. Takk 😀
      Dette er desidert den beste guiden for hvor/hva/hvorfor man skal shoppe på nett!
      Ingen andre bloggere ser helt ut til å ville avsløre mye mer en navnet på 1,2 nettbutikker de handler hoss. Dette gjorde meg veldig opprømt 🙂 Og skal nokk benytte meg av flere av sidene etter dine råd <3 ILU

    28. for nesten ett år siden bestilte jeg 2 gensere frs sheinside, den ene kom etter ca.4 uker, og den andre kom aldri. jeg har sendt klage mail fleere ganger, men de svarer ikke engang. etter det har jeg sluttet å bestille der.

    29. LightIntheBox.com er ei nettside eg lika veldig godt. Dei leverer far Kina, som Sheinside gjør. Men du kan betale litt ekstra for raskere frakt. Det er ganske billig og. 🙂

    30. Den nederste genseren(univers genseren) til høyre fra sheinside.com hvor kan jeg få tak i en slik, finner den ikke, men har veldig lyst på en.

    31. tusentakk, dette satt jeg stor pris på!
      Lurer på hvordan undertøysstørrelsene på nelly er? Kan jeg kjøpe samme størrelse som jeg har i bh´ene mine fra f eks H&M? eller bør jeg kanskje gå opp eller ned i størrelse?

    32. Bra innlegg! fikk vite utrolig mye som jeg har lurt på tidligere <3
      men lurer på en ting! hvor får man tak i "fuck genseren" ? <3

    33. hei! det ser ut til at vi har ganske lik smak i kles veien, derfor vil jeg annbefale https://www.karmaloop.com/ på det sterkeste til deg. de har veldig fine klær som skiller seg litt ut, og er litt mere vågale. klærne blir sendt fra usa om jeg ikke tar helt feil, og er ikke så altfor dyr heller 🙂

    34. Klærne på sheinside finner du på ebay til en MYE billigere penge 😀 Fikk tre bluser på ebay til prisen av en på sheinside 😀

    35. Hei
      Den Nellygenseren med nagler rundt skuldrene har jeg lenge prøvd å få tak i, men ute hell. Vet det er en eldre modell, men vet du om det er sjans å få tak i den et sted?

    36. Hvor gammel må du være for å bestille selv fra Nelly.com med bankkort? Er 14, så må jeg vente til jeg er 18 eller hva? 🙂
      Håper jeg får svar 🙂

    37. Jeg liker stilen din kjempegodt. Men jeg må nesten bare komme med et tips til deg. Om du, som har ganske store bryst, skal krølle håret anbefaler jeg deg at du lager en stilig frisyre ut av det, setter det opp i hale eller noe mer avansert. Om du skal ha håret nede anbefaler jeg at du retter ut håret slik at det former seg etter kroppsfasongen din, så ser man ikke så kraftig og lubben ut. Ikke noe vondt ment med det, bare et fisørtips 😉 Også” du kler dirty blonde bedre enn lys blonde 🙂 mørkere hårfarge bringer fram ansiktstrekk og ansiktsformer.

    38. Tusen takk for dette innlegget! Liker stilen din masse og nå har jeg en haug med nettbutikker jeg garantert skal besøke! Hihi

    39. hei. så akk på en episode av bloggerne på tv2, du hadde på deg en sinnsykt fin jakke. sånn grå quiltet med skinndetaljer.. når dere var på JBkonsert.. hva merke er den? lyst påååå.. 🙂

    40. Hei.
      Du har en fin blogg, å digger stilen din. Men jeg har et spørsmål, såg du la ut at du hadde handlet på kimstore.se å jeg har selfølgelig vært å snok på denne siden å fant noe jeg ville kjøpe, men i og med det var fra Svergie må man betale Tollavgifter? og er prisen demes innkludert med moms eller kommer dette i tilegg? Skrev til dem i går men de svarte meg ikke. håper på at du kunne svare på dette, i og med du har handla der 🙂
      Uansett stå på vidre og fortsett med den bra bloggen din =) Jeg skal desidert lese vidre ^^

    41. Mange interessante nettbutikker her! Også flere jeg ikke hadde hørt om. Ser at Missme.se og Chiquelle ikke lenger fungerer. Er de lagt ned?

    42. Veldig mange spennene og uvanlige nettbutikker du lister opp her! Fint å se andre typer butikker enn de vanlige som alltid blir listet opp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg