på toppen av alt

Jeg begynner å bli ganske sur, og jeg tror det har noe med operasjonen å gjøre. At jeg bare har vært plassert inne i senga, mener jeg. Humøret er iallfal ikke helt på topp, det kan jeg skrive under på! For det første er det nydelig vær i Oslo.. Jeg vil gå ute, fram og tilbake, gå meg vill, ett eller annet. Men vi tok oss en liten spasertur igår, og alle blikkene fra folk som ser på meg nå, det takler jeg ikke. Det var ikke noe gøy, og jeg har ikke lyst til å gjøre det igjen. Jeg ville bare synke igjennom bakken når de fleste, enten de var 16 år eller 60, snudde seg flere ganger for å virkelig studere hva jeg har i ansiktet. Som er bandasje og blåmerker. Og på toppen av alt, har jeg hjemlengsel. . :( Haha, når jeg er i oslo. Det trodde jeg aldri skulle skje, jeg trives jo så godt her. Men, man kan vel lykkes med alt!

Hva skal man gjøre da? Jeg vil hjem  :( Tror forresten jeg skal flytte til paris!! Bosette meg rett ved eifeltårnet eller noe. Det er vel ikke så alt for urealistisk, er det vel? Jeg har jo muligheten.. Jeg vil gjøre noe! Kan noen gifte seg med meg så kan vi dra sammen, ut i verden, ut på eventyr? 


74 kommentarer
    1. Er nesen din hoven nå eller er det plasteret? Eller er det slik den er? Ser at den er litt annerledes:-)

    2. sjønner det ikke er så gøy 🙁 Bor i Oslo selv, og folk liker å leke at de er mere verdt enn andre… Jeg bor rett ved karl johan, så hvis du vil ta en spasertur er det bare å ringe….jeg er ufarlig,det kan jeg love…90040126

    3. Lol, luksusproblem much? Du har selv valgt deler av operasjonen, og om du har hjemlengsel i Oslo, hvordan blir det med Paris? Av og til skjemmes jeg over ting du skriver, selv om jeg digger deg.. Huff..

    4. Skjønner at det ikke er gøy, men det er jo selvgjort. Du valgte selv å ta operasjonen, så du må jo takle konsekvensene. Jeg vil selv fikse på nesen, men tror ikke jeg ville taklet konsekvensene, så tror ikkje det blir på meg. Da får jeg bare leve med nesen min. Men håper det blir verdt det til slutt da 🙂

    5. Flink blogger 🙂 Du har blogget mye i dag! Elsker det!
      God bedring da… skjønner at alt ikke er like lett akkurat nå.. Håper du blir i bedre humør og klarer å glemme alle fordommene som hviler rundt opperasjonen din. Det var jo tross alt på grunn av pusteproblemene du gjorde det. Og uansett, så tror jeg at jeg også skal opperere nesen en gang i fremtiden, og jeg har ingen fysiske problemer med den fra før av for å si det sånn. Kos deg med en serie og spis masse godteri, så kan det kanskje hjelpe <3

    6. Probably the people was watching you because you look like something happens to you, i don’t think all of them was “judging” you. You are one of beautiful girls i’ve ever seen i think all eye will be on you wherever you go because is a rare event to see too much beauty in just one person! love from Italy xoxo

    7. Uff ja, stakkars deg.. Søkkrik, kan operere det du er misfornøyd med, kjøpe alt du ønsker deg, reise hvor du vil. Og har en kropp jeg ville drept for.. Føler med deg ja:(

    8. Hi, pretty nose:) I admire people who are so strong to change/improve something this way:) Stay beautiful!:)

    9. Stakkars deg. Ikke nok med silikonoperasjon, men at du må slite med en NESEoperasjon også. Må være hardt å være deg. 18 år, og et så flott forbilde for andre unge jenter. Skjønner deg virkelig godt, at du blir lei deg når du må sitte inne hele tiden. Ser jo ikke bra ut for offentligheten å gå ut med en lapp over nesa. Kanskje de i rullestol, krykker, og andre funksjonshemmede. Ja til og med de blinde ville føle seg overkjørt.

    10. Kan jeg få spørre deg om noe..? Hva har fått deg til å gjøre så drastiske endringer på ditt utseende, både pupper, Restylane og nå nesa? Er det noen som har kommentert ditt utseende eller vært nedverdigende mot deg? Tenker at det er en stor ting å gå igjennom så mye i den alderen du er i.. Jeg er selv like gammel som deg, selvfølgelig har jeg også ting jeg er mindre fornøyd med. Men man burde være stolt og glad over den man har blitt til, og du er da så vakker fra før av. Hjelp meg å forstå, for de små endringene jeg har gjort gjennom mitt liv har vært pga gutter som har sagt sin mening osv. Vet du, de endringene har jeg alltid angret på den dag i dag, håper du gjør dette KUN for din egen del og ikke med tanke på hva andre sier og mener om deg…

    11. jøøøøssss…. hva var galt med nesa di da?:p du må legge ut før og etter bilde når nesa er leget ordentlig:) veldig spent på å se forskjellen:p

    12. Nesa di blir bra 🙂 Kan se det er gjort en fin operasjon som har gitt en söt og pen nese!
      Til alle dere som syter så fält over hva hun skriver: Jeg er sikker på at dere går rundt dagen lang og klager over småting dere og. Som “åååh hvorfor kan det ikke väre sommerferie litt til” eller “kan ikke jeg få 400 til den genseren da mammaaaaa :'( :'(“. Eneste forskjellen er at Sophie skriver en blogg, og dere henger dere opp i alt hun skriver som om hun skreiv en jävla terrordagbok. Ja, utifra hva jeg skriver på bloggen burde jeg ikke bry meg om dere og hatet deres en gang, men uff, noen ganger blir jeg så spyferdig av menneskeheten og alt hat og kvalme. Skam dere! DU klager også over ting, akkurat som meg, akkurat som Sophie. Get over it. Det er ingen unnskyldning at Sophie har penger eller ligger på topplisten. Ikke tro at dere hadde värt lykkelige bare dere så ut som Sophie, eller hadde alt hun har. Lykken kommer innenfra, og man kan bare jobbe med seg selv og väre takknemlig for det man har. Så ikke kom her og si at Sophie ikke har rett til å väre misfornöyd. Oprah Winfrey er også deppa i blant, selv om hun er den rikeste kvinnelige afroamerikanern i verden. NETTOPP fordi lykken ligger i fölelsene og det man tenker, ikke i penger og materealistiske ting.
      Om du er feit, kvisete og stygg (i fölge deg selv), så ikke tro at ting blir bedre bare du får gjort det og det og det. Når disse sakene du önsker er oppnådd, vil du bare få flere ting å väre misfornöyd med. Fordi problemene ligger i hodet. Så skift tankegangen deres: Vär snill, gi komplimenter, gjör det som får deg til å föle deg bra (Nei, du föler deg ikke bedre av å poste en stygg kommentar på bloggen til Sophie – du kommer bare til å bygge opp mer og mer hat overfor henne, og det går ikke bare utover henne, det kommer til å ödelegge deg til slutt også) SMIL TIL VERDEN.

    13. Gift deg med meg ! jeg føler meg sånn også nå fordi jeg har ikke nådd drømmene mine men, min andre drøm er å få deg pus ! 🙂 Paris hadde vært en drøm <3

    14. Eh, stakkars typen din! “Vil noen gifte seg med meg og flytte til Paris” ok ?? Ka e d som feile dæ? Btw, slutt og bæs over konsekvensan av og vært overfladisk! Det e fan mæ helt utrulig at du ligg der og syt.. Du har d GANSKE greitt. Men uansett kor mye du har, så klare du og syte over alt d “negative” ta nu heler og sett litt pris på ting. Du ser ikje ut føresten etter alt du har gjort med tryne ditt. Du burde slutte nu. Du e bare 18 år. Wake up.

    15. stakkars, for det er jo overhode ikke naturlig å få noen blikk når du går ut sånt… Ærlig talt, voks opp!

    16. Fy faen så overfladisk og egoistisk du er! Veninna mi mista pappan sin i bilulykke idag og du klager over hvor grusomt du har det fordi folk stirrer på nesa di – som du selv valgte å opperere!!?? Jeg antar du visste om “konsekvensene”, og så overfladisk som du er hadde du vel stirra du og hadde noen andre gått rundt med en så hovne nesa og en stor plasterlapp midt i ansiktet. Du burde skamme deg.. Jeg skulle så inderlig ønske du skjønte hvordan signaler du faktisk sender ut til tider..

    17. Yey, nu har du en fake plastik nese som
      Kan matche de fake stygge leppen og puppan dinne!!:) kan livet bli bedre da?!

    18. Du er vakker uansett om du har bandasje over nesen din Sophie, både på innsiden og på utsiden. Det er kanskje ikke så lett for deg å se deg nå, men når du får av den bandasjen så håper jeg du ser det! love you Sophie, stå på! Og jeg syntes at du er den vakreste av de alle!

    19. Operert, operert, operert… 🙂 Vel, ser det er mange negative kommentarer her – men de fleste som ikke er enige skriver med en litt krass og ufin tone. Jeg derimot, jeg skriver kultivert – og klarer fremdeles å være uenig.
      Puppene, leppene og nesen din har det aldri vært noe i veien med – tvert i mot var du finere før du tok restylane og silikon… Jeg er redd for at jeg syntes nesen din også var finere før.
      En ting er at dette er dine valg, og din kropp – men jeg tror innerst inne at du gjør dette fordi du mener kroppsidealet er noe annet enn det du har fra før av. Så feil kan man ta.
      Jeg håper i hvert fall DU er fornøyd selv. Jeg hadde ikke datet deg nå, for en million kroner… Du ser faktisk operert ut – og det er ikke noe særlig fint, syntes jeg. God bedring 🙂

    20. Det blir bedre etter hvert ja, men du er naiv om du trodde at folk ikke kom til å stirre seg ihjel på gata… Det er jo ikke akkurat normalt at ei jente på under 20 springer rundt med bandasje og ser mørbanka ut i gatene…

    21. Slutt å klag over noe du selv har VALGT. For en overfladisk, bortskjemt og egosentrisk jente du er, i starten likte jeg faktisk det du skrev på bloggen, men når du nå velger å klage over noe så overfladisk, mister du i hvertfall meg som leser. Det finnes dem som har det verre enn deg, men er stolte over det de har oppnådd her i livet, mennesker som faktisk fortjener respekt, bare se på lille brannskadde Even, tror du ikke han sliter hver eneste dag? Men han har på en måte forsont seg med det, han leker med de andre barna og er faktisk helt normal, selv om hele kroppen hans er brannskadet, mens du klager over en jævla nese? Se litt rundt deg og ikke bare til ditt eget overfladiske liv, det er mennesker som Even, som gjør at det faktisk er OK, å fortelle seg selv, at det er faktisk ikke så farlig, jeg lar det være, livet her og nå er viktigere. Even er et fantastisk lite menneske og kan lære hver og en av oss noe om oss selv, kanskje du lærer noe av han du også, at det ytre faktisk ikke er så farlig, men at det indre teller så utrolig mye mer.

    22. Er det rart folk glaner?!? Du ser ut som du er litt overkjørt av en buss. Du var stygg før,om ikke styggere enn når du går rundt gul å blå. Fælere kvinnfolk enn deg skal man se langt etter!! Fysj

    23. Hvorfor søker du friere som vil flytte til Paris med deg når du har Mathias? Er dere ikke sammen lengre? Som kjæreste hadde jeg ikke satt pris på at kjæresten min offentlig søker noen andre å gifte seg med, flytte bort og reise på eventyr med.

    24. Er det rart folk ser dumt på deg? Du er 18 og er besatt av å fikse på kroppen? Jeg hadde ikke bare sett på deg, jeg hadde gått rett fram til deg og fortalt deg hvor dum du er.. Du fortjener de dumme blikkene, og hadde jeg vært Mathias så hadde jeg ikke satt pris på om du søkte etter noen andre å gifte deg med og leve lykkelig med. Du er stygg, rett og slett. Håper du mister mye av lykken i livet, så kan du sette mer pris på ting. Jeg blir så sint at du aner ikke. Jeg blir drit pissed!! Du er så forbanna idiot, og jeg håper jeg ALDRI ser deg i Oslo

    25. du er sykt egoistisk. tenk på de menneskene som blir stirret på hele live, fordi de ikke ser “normale” ut. å du klager over en teit lapp over nesa og noen blåmerker under øya som mest sannsynlig er borte etter noen dager. skjerpers! du er rett og slett skikkelig umoden!

    26. Jeg blir rett og slett sjokkert over hva dere lesere får dere til å skrive. Det er DERE som sprer hat og kvalme. NUTS!
      Kan ikke dere pröööve å ha som mål for resten av 2013 (eller resten av livet) å ikke skrive bedritne kommentarer? Hvis dere leser eller ser noe dere ikke liker, så gå vekk fra det…? Ingen ber dere om å skrive slike onde ord. Ta vare på medmenneskene deres. Sophie er ikke et dårlig menneske bare fordi hun opererer seg og småklager litt. Det er jo ikke rart når hun har vondt. Det er helt sykt at dere finner på å skrive sånne ting. Håper dere innser til slutt hvor onde dere har värt. Jeg vedder på at halvparten av dere har klaget over en kvise denne uken. Gå og dra dere baklengs inn i fuglekassa. Tvitvi
      Og du Sebastian! Kommentaren din var like stygg som de andres.

    27. Er jo ikke rart i at folk glaner da. Herregud å borskjemt og egostisk du er. Det finnes så mange ander mennesker der ute som har det hundre ganger værre enn deg! Skjerp deg! Du valgte selv å operere nesen din!

    28. Ville berre vise deg dette som Erna seier:
      “Dette er et veldig vanskelig spørsmål for meg. Jeg er i mot pels, men partiet mitt er for. Det betyr at jeg ikke går i pels, men som parti er vi ikke i mot pelsdyrfarmer.” Altså visst du stemmer Høyre, stemmer du FOR PELS! Trodde du var imot?
      http://p3.no/jeg-klarer-begge-deler/

    29. okei ser at det er mye hat her 🙁 men må desverre si meg ganske enig..men jeg syns du er kjempepen sophie 🙂

    30. Hva i huleste er vitsen med å slenge så mye dritt til henne??? Er dere klar over at det er blant annet slik verbal psyko terror som kan få folk til å ta livet sitt??
      Selvfølgelig er dere ikke det, enda så intelligente og
      medmenneskelige og solidariske dere prøver å fremstå.
      Dette er hennes valg, hennes følelser, hennes smerte og hun har lov til å føle akkurat slik hun vil!!
      Dere kan være enig eller uenig men det er ikke lov å veie personer opp mot hverandre og si hun har ikk lov å klage for “per” er mye sykere. Man eier seg selv og følelsene sine!! “Per” med kreft kan takle alt han for slik har han kanskje bestandig vært?
      Lykke til Sophie og god bedring ♥ På tross av mange lesere som får meg til å tenke på stemoren i “lille frøken norge” når hun kikka seg i speilet!

    31. Når du har fikset på alt som kan fikses på,blir du endelig lykkelig da?
      Eller vil du om en liten stund begynne å tenke på om det er noe annet du kan gjøre,ja,for DA vil du bli fornøyd…
      Kanskje å fjerne de nederste ribbena for å få en enda smalere midje?
      Du er ute på ville veier,men er for umoden til å forstå det desverre.
      Det du sliter med innvendig kan ingen operasjon gjøre noe med.Jakten på “det perfekte” er kun en utopi.Ingen er perfekt,og hva betyr det egentlig å være perfekt?
      Du har skrevet at du sammenligner deg med kjendiser..Men lille venn,de er kjent for den jobben de gjør( musikere og skuespillere) og du forventer å være “kjendis” fordi du er en av mange rosabloggere?Riktignok trykker Nettavisen lettkleddbilder av deg,men ærlig talt da!
      Du gjør jo ingenting bortsett fra å se liksomsexy ut …
      Jeg syntes det er tragisk at en 18 åring ikke har større visjoner/ønsker for livet sitt enn å fremstå lettkledd på nett.
      Jeg syntes oppriktig synd på deg.

    32. Hei Vitenskapen: Hvis du mener min kommentar var noe annet enn ytring av egne meninger, på en skikkelig måte – så kjøp deg nye briller, vær så snill.

    33. stakkars deg ikke bry deg om at folk blikker. Du virker som en helt fantastisk jenta og du er sinsykt pen!

    34. At det går an å synes såå synd på seg selv.
      Gå heller til en psykolog enn å ta alle de kosmetiske inngrepene. Inngrepene kan ikke fikse selvfølelsen din, det er tankene i hodet som må endres. De endres ikke ved hjelp av inngrepene.
      Du så mye bedre ut før. Det er så synd at du ikke kan se det selv. Lurer på hvordan dette vil ende til slutt.

    35. Hey 😉 I would like to know, wthats the name of hyaluronic acid that U have in your lips? Also how many ml. More than 1ml?

    36. Hvor overfladisk går det an å være egentlig….Her sitter( ligger) det en sunn og frisk 18 åring og klager over en litt hoven nese etter et kosmetisk inngrep..
      Og det mens unge,såvel som eldre kjemper for livet av forskjellige grunner og på tross av de slagene livet gir så er de takknemlige for hver en dag de får oppleve.Mens du sutrer over at noen random mennesker kaster et blikk på deg når du er ute…
      Slutt å vær så j..selvopptatt!
      Folk flest gir blaffen i hvordan du ser ut skjønner du.

    37. Sebastian: Jeg bare forstår ikke vitsen med å ytre en mening når man vet at det sårer et annet menneske. Du kan umulig ha lagt igjen den kommentaren for å väre snill. “Du så bedre ut för” og “jeg hadde ikke datet deg for en milion” er veldig stygt sagt, for om Sophie ikke var fornöyd med seg selv för, tenk hvordan hun föler seg NÅ når alle skriver så masse stygt når hun har fikset på ting. Helt utrolig. Hun har all grunn til å väre fornöyd, og da er det sinnsykt stygt av “oss” å hakke på henne for slik hun ser ut nå. Hvorfor ikke bare väre glad på hennes vegne og löfte henne opp, la henne väre fornöyd..? Dette er bare snakk om misunnelige mennesker som ikke vil unne andre godt. Jeg synes det er latterlig at du påstår at du skriver mer voksent og saklig enn de andre her, men så tar du opp akkurat de samme tingene som dem. Ting som kan knuse selvbildet

    38. Vet du hva Sophie. Jeg har satt foten ned til min datter om at hun får lese bloggen din. Du er f meg ikke ett sunt forbilde for noen. Jeg er dypt sjokka hvordan du er. Skjønner du IKKE selv hvordan du er???? Du er rett og slett ett farlig forbilde for tenåringer. Med alt som er fake på deg. Anbefaler deg på det høyeste å bestille time til psykolog så fort som f. Er sikker på at det er noe psykisk som feiler deg. Synes desverre ikke synd på deg med de smertene du har. Det er selvforskyllt. HÅper dine foreldre tar seg en kraftig alvorsprat med deg. For det her bærer desverre galt avsted… Håper flere boikotter bloggen din å ser hvor dårlig og farlig eksempel du er for dine lesere….

    39. Leser du nokon gong gjennom det du skriv før du postar innlegget?
      Du startar andre avsnitt med “Hva skal man gjøre da? Jeg vil hjem :(” og skriver i andre setningen “Tror forresten jeg skal flytte til paris!!” Selvmotseiande much?

    40. hvis du ikke takler blikk du får pga nesen som du sikkert bare har i en liten stund, hvordan tror du selvskadere har det da?

    41. Okeeeei, wtf … du skulle bare visst hvor mange i verden som faktisk har det værre en deg. Tro meg det er mange du.

    42. Du har gått over streken, Sophie. Du er helt nydelig! de ”problene” du ser på som må ”forandres” er bare noe i hodet ditt. Du er helt NYDELIG akkurat som du er! Vær så snill, stopp nå. Du er bare 18 år!

    43. Norge er et land med alt for mange korttenkte og fordomsfulle mennesker, som virkelig lever og ånder for janteloven. Du skal ikke skille deg ut, være annerledes eller fremstå som “bedre” enn andre. Og sånn er det hvertfall når det gjelder utseende. I blandt når man vandrer rundt “spesielt i oslo by) så kan man virkelig kjenne blikkene som bare borrer seg inn i deg i det man passerer noen. Spesielt hvis man en dag er litt ekstra dresset eller hvis man bare generelt har en “dressed up” stil, så kan virkelig bare ta og føle på sjalusien blandt andre jenter. Vi norske jenter er så flotte og pene, så vi burde virkelig klare å leve med og å unne andre å skinne litt ekstra og heller være stolte av hvor fantastiske vi er, i stedet for å hakke ned på og å dømme hverandre, slik så mange av oss dessverre gjør. Så hvis det er til noen trøst så vet jeg akkurat hvordan det føles og da uten at jeg har noe midt i ansiktet (selvom man skulle tro man hadde det i blandt) Så stå på, vær deg selv, vær stolt og bare hev deg over alle andre som prøver å få deg til å føle noe annet. Du har oppnådd så mye mer enn 99% av dem alle uansett, så hvem er de til å se ned på deg til å begynne med. 🙂
      Puss

    44. Vitenskapen: Ah, så det er bare plass til positive ytringer i verden? Man skal ikke få lov til å ytre meninger som går på utsiden av det originale meningsytrer sier? Det du refererer til der er et diktatur. Jeg ytrer min mening på denne bloggen fordi jeg vil ytre min ærlige og oppriktige tilbakemelding til en blogger. Når man oppretter en offentlig blogg, så må man ta tilbakemeldinger av alle slag, hvis man ikke takler det – så får man finne på noe annet å gjøre. Jeg vil heller si at du med dine kommentarer fremstår som at du tror at Sophie ikke kan snakke for seg selv, eller har egne meninger rundt de kommentarene som legges igjen. Jeg vil si at det er et problem, i motsetning til min ærlige men saklige tilbakemelding. Sophie er tydeligvis en dame med bein i nesa (pun intended…) – og som kan snakke for seg, men hun har feil verdensbilde (mener jeg), og da sier jeg i fra til henne om dette – på en skikkelig måte. Jeg er heller ikke 100% fornøyd med kroppen min – men det er det heller ikke mange som er. De mest usikre av oss gjør noe med det, som f.eks. plastiske operasjoner. Mennesker meg god selvtillitt gjør ikke det, og selvtillitt er gratis – HELT gratis.

    45. dere som klager over at det er selvgjort og at hun absolutt ikke har noe å klage over, dere er klar over at litt av grunnen til at hun gjorde det var pågrunn av pusteproblemer ja? Altså, hun måtte gjøre det, for å slippe å slite med pusteproblemer..

    46. Du har jo bare en hoven nese med et plaster på, litt blå hær å dær kansje ja, men du kann ikke klag så my synes æ!! Broren min sitt i rullestol å får dæm blikkan dær hvær dag! Uansett korr hanj e. Brannskadde, dæm å har dæm blikkan HVÆR dag, dæm kanj ikke jør nå med det, du bli bra ættekvart, tænk over at du ikke har det så fælt læl,,.. For som det sjer ut te har du det ganske bra :)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg