i eget selskap

Er det virkelig snart slutten av august, og har virkelig mange av dere begynt på skolen igjen? Denne måneden har gått så fort. . selv om dagene mine for øyeblikket snegler seg avsted. Jeg trives vanligvis i eget selskap, men nå begynner det å bli litt vel mye! Som dere kanskje vet er jeg nå hos en venninne som bor i oslo, og selv om jeg elsker å være her, er det ikke så veldig gøy når man ikke kan gjøre stort annet enn å ligge i sengen. Dagene mine går til å se på dexter på mobilen, spise og tenke! Men enn så lenge klarer jeg meg fint. Har ikke blitt gal enda, iallfall. 

Spennende å lese meningene deres i innlegget under, forresten! Ser flere av dere lurte på hvorfor jeg ikke stemmer Venstre når dyrevern betyr så mye for meg, og det er fordi jeg kan ikke basere min stemme ved valg kun på det. Høyre har noen fine punkter der også, om man ser på pelsdyrnæringen for eksempel. Men for å være ærlig tror jeg ikke noen politikere kommer til å gjøre en dritt med nettopp dyrevern, basert på hva jeg har sett tidligere, og nå med arbeiderpartiet i regjering som lovet ting diverse som ikke ble holdt. Jeg sier bare, store revolusjonerer i samfunet har sjeldent skjedd takket være poltikere. Det er alltid basert på mennesker sitt engasjemang, og mennesker sitt pågangsmot. Den dyrevernskampen må vi nesten ta på egenhånd! 

 

31 kommentarer
    1. ja veldi kjipt.. :/ add meg på face jeg heter raija alice nordseth :)<3 Følg meg på instagram raijaalice. add meg på snap raijaalice. loveu, elsker bloggen din<3 du har en søt kjereste btw!!!!!!!!

    2. hadde eksamen nå til sommeren som jeg fikk 6 på der jeg faktisk skrev om nettopp dette; aksjoner. Det er SÅ mye som har gått igjennom ved at folk engasjerer seg uten å ha en høy rolle i staten. stå på!

    3. Jeg har også sett nesten to sesonger av Breaking Bad siden søndag, det er helt SYKT spennende og du blir avhengig.. akkurat som med meth som det handler om. Det har kommet ut to episoder av siste sesongen nå, så frisker opp de forrige sesongene.
      Du må ha sett det, hvis ikke må du se det etter dexter. Helt sykt bra 🙂

    4. Håper nesen blir bra snart, må være dødskjedelig å bare ligge der. Synes det er veldig tøft av deg å ta en slik operasjon. Har nemlig ønsket det selv siden jeg var 4-5 år, mer er usikker på om jeg noengang kommer til å gjøre det. Men jeg er så missfornøyd, og vil veldig bli fornøyd med den, den er jo tross alt midt i ansiktet! Men om man ikke tar en sjanse, så kommer man aldri videre i livet. Kanskje jeg blir mer modig om du får et bra resultat, føles mere trygt da.

    5. JEg blir veldig irriterte på sånne som sier at alt er Arbeiderpartiet sinn feil vær gang..JEns stoltenberg fikk litt av skylda av 22 juli. HAn fikk også skylda på den tunnelbrannen her om dagen. Så vi kan ikke bare skylde på at de ikke har gjort nok og at alt som ikke blir gjort er dems feil. Vi må tenke på alt det de har klart å gjøre å. Men jeg vedder på at viss erna blir statsminister så kommer ho ikke til å klare det. Etter et halvt tl et år så kommer folk til å klage på henne og vill ha stoltenberg til bake. Jeg er helt sikker på at det kommer til å skje

    6. Syns det er fint at du skriver så mye om dyrevern på bloggen, og gjør en innsats for at de skal ha det bedre. Er også opptatt av dyrevern, særlig fordi de ikke har sjansen til å stå opp for seg selv. Da må vi mennesker ytre deres rettigheter for dem 🙂 Stå på!

    7. Ja,de fleste er tilbake på skole eller jobb nå.Og du da?Sose rundt og leve av å være dum og deilig på nett?For en skjebne!

    8. ´´Høyre har noen fine punkter der også, om man ser på pelsdyrnæringen for eksempel´´ Mener du at det er fint at de ønsker pelsdyrnæring og hva med oljeborring i lofoten, dyrevenn my ass 😉

    9. blir litt forvirra, i forrige innlegg var det høyre og nå plutselig forteller du om hvorfor du skal stemme venstre? o.0 makes no sense

    10. Haha, den tankegangen din virker ikke helt logisk.. Selfølgelig blir det strengere dyrehold om et parti som bryr seg om dette blir med i regjeringen. Fordi det ikke har skjedd med en regjering, betyr det ikke at det ikke vil skje med et annet. Det er som å dra alle under en kam. Og Høyre fikk veldig dårlig på karakter NOAH gjorde av de forskjellige partiene av dyrehold. Såå, for meg virker det ikke som du bryr deg så mye igrunn.

    11. Jobbet med repesentranter fra miljøpartiet de grønne og jeg må si de har en fantastisk dyre velferds lov! De må jeg si kunne gjort mye, ettersom partiet består av en stor slunt med vegetarianere, og da ville de jobbet hardt med blant annet pelsdyrnæringen (nei, jeg er ikke med i MDG er helt egen mening!). Men skjønner poenget ditt, dyrevelferds politikken i Norge er så dårlig at det er håpløst. Men tusen takk for svar 🙂

    12. Selvfølgelig blir det lettere å vinne kampen mot pelsdyrnæringa og kampen for et dyrepoliti hvis det rette partiet som støtter dette er i regjeringen! De har makta, det har ikke vi! Så den konklusjonen din der synes jeg var veldig tåpelig Sophie. Bare innrømm at du bryr deg mer om skatt og økonomi enn dyr! Blir det samme som at du sier vi ikke elsker dyr som spiser kjøtt, og du stemmer ikke en gang på Venstre, Miljø partiet det grønne eller frp! MEN HØYRE… værstingene selv. Bortsett fra Senterpartiet.

    13. Det der var virkelig flott skrevet! Jeg er helt enig, det er befolkningen som må endre større ting i samfunnet. Større omveltninger har aldri kommet fra politikere, men fra engasjerte mennesker. Jeg skal selvfølgelig bruke stemmeretten min, men jeg har ikke tro på at det skjer noen større forskjell. Vår regjering er basert på at de aller fleste må være enig. En god tanke, men den får ikke igjennom noe større.

    14. Du e klar over at Høgre er noe av det dårligeste valget du kan ta med tanke på dyrevern?
      De bryr seg ikke om dyr i det hele tatt!
      Hva med SV?! Eller Venstre? Eller MDG?
      Det skjer vertfall ingen forskjell visst en ikke stemmer for det… Syns du bør tenke litt til etter, med tanke på at dyrevern er såpass viktig for deg

    15. Jeg kommer til å stemme venstre, bare pga dyrevern. De er best på dyrevern, enkelt og greit. Så jo, man kan basere stemmen sin bare på at dyr skal få det bra. Strengt talt har jeg lite å klage på her i Norge, men at dyr skal ha det bra i verdens beste land er jeg faktisk veldig opptatt av! 🙂 Så stem venstre folkz!

    16. hvor har du kjøpt den gensern? den var kjempefin! håper blåmerkene går bort snart så du kan føle deg litt bedre, har du mye smerter? og når kan du ta av bandasjen? lykke til!

    17. Hei, Sophie. Jeg må bare si at jeg synes at du er den beste bloggeren blant de på topplista. Det virker som at du faktisk liker å blogge, i motsetning til de andre! Jeg liker at du skriver om så mange forskjellige ting. Håper du leser dette og tar det til deg 🙂

    18. Venstre ga pelsdyrnæringen en frist på 2012 forrige gang de satt i regjering (ble riktignok ikke overholdt av dagens sittende regjeringen). Så det å si at ingen gjør noe, for miljø- og dyrevern er virkelig hjertesaker hos V. Som Venstre-velger selv vet jeg at et sterkt Venstre på Stortinget er den sterkeste veien til bedre miljø- og dyrevern! Dumt at flere ikke får øynene opp for dette partiet.

    19. Jeg ville heller ha lagt mer interesse i at mennesker skal ha et rettferdig liv.. men jeg skjønner på en måte samtidig ditt engasjement i dyrevern.

    20. hei sophie! jeg var som deg å vurderte stemme høyre men syntes du burde skjekke ut milijøpartiet det grønne! det står for så utrolig masse bra !

    21. Du nevnte at Høyre er bra når det gjelder pelsdyrnæringen? Det er vel ikke helt riktig. Erna har sagt hun er imot pels, men selve Høyre vil IKKE avvikle næringen. Flere i høyre er i mot det, men hovedsaklig vil ikke Høyre få en slutt på dette. Frp vil kutte statsstøtten, så da overlever ikke næringen uansett. Venstre og MDG er utrolig gode når det gjelder dyrevern, og jeg synes du burde sjekke ut MDG. Men uansett, om høyre vinner og samarbeider med Frp og Venstre, så er det fortsatt en sjans for at Frp eller venstre får pelsdyrsaken. Eller landbruksministeren som er helt jævlig sammen med Sp. Jeg bruker min stemme med tanke på dyrevern fordi nok er nok. Det er på tide at noen tenker på dyrene.

    22. Det hjelper ikke å si at ingen ting blir gjort av de uansett. Er man virkelig opptatt av dyrene så velger man et parti som vil gjøre noe bra for dyrene. Høyre vil ikke slutte med pels og de vil ikke ha dyrepoliti.
      Enig med deg at høyre er brs på mange måter, men det at de ikke gjør noe for dyrene ødelegger så mye.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg